התקנת דשא סינטטי

Limonium

New member
תודה, לא ידעתי.

אצלנו הקטן בגן עם המון חוגים. הייתרון האמיתי של ארגז חול הוא באינטראקציה עם ילדים אחרים. כשהוא משחק לבד זה לא תורם מספיק להתפתחות שלו.

אני חושב הרבה על הילדות שלי בכפר לפני שלושים שנה, ועל הילדות של הילד שלי בגינה הקטנטונת במרכז העיר. הוא ילד של פלסטיק - דשא סינטטי ומשחקי פלסטיק בגן. חוג חושים, חוג חיות אולי עוד כמה אבל זה לא כפר. בגינה הוא שותל איתי, ואני משתדל לשתף אותו בהכל, ( בן שנתיים ורבע, סוף סוף מבין הכל ) אבל כפר זה לא.
כפר זה גם מצרך נדיר כיום, וגם אם יש, זה לא בונה אופי, את האופי בונים ההורים. את זה גיליתי עקב היכרותי עם מושבניקים אנאלפביתים מאוד מאוד קשים אשר לכאורה היה להם את כל הפוטנציאל להצליח אבל הם ( והמורים שלהם ) הלכו במסלול הקל שהוביל לכישלון.

אני לא בטוח לגבי תרומה לבריאות פיזית.
אני אסתמטי, ולא חסון פיזית למרות שהייתי ילד מאוד מאוד פעיל ( כדורגל, אופניים וכו' ), כך שלעניין הגנטי ( ולתזונה ) מרכיב חשוב מאוד.
מה שבטוח הוא שאמא למדה אותי מוסר עבודה ( אך לא מוסר לימודים ) וכיום אני יעיל מאוד כשאני עובד.

מה עם איזה דיון בנושא גינת ילדים? יש לכם תמונות?
 
ארגז חול

הילדות שלי היתה בת"א והיו לי ארגזי חול בכל פינה, והרבה עצים וירוק, גם בגינה שלנו וגם בגינות הציבוריות.
כיום בכל גינה ציבורית לא רואים חול. הכל רוצף, ובמקום חול בארגז המשחקים יש משטחי גומי.
בעיני זה עצוב מאד.

הבכור שלי "זכה" ללמוד בגן באוסטרליה. הכל סטרילי, עומד בISO 9001 (באמת!) ציוד חדש ומדהים בכל קנה מידה, וגננות שמחליפות טיטולים עם כפפות חד"פ... החום האנושי הגיע מגננת ארמנית ווסייעת לבנונית... כל השאר - האוסטרליות - שום דבר שמתקרב לכל גננת ישראלית ממוצעת.

לעומת זאת, אחד מגני הילדים הכי טובים שפגשתי היה דוקא גן החובה(!) של שני הבנים שלי בזכרון יעקב. בזכות הגננת הוא נוהל ברוח הקיבוץ, עם "חצר גרוטאות" נפלאה (אפר לגגל על המושג הזה) והרבה חול. פי אלף יותר טוב מהגן המושקע באוסטרליה.

דיון בנושא גינת ילדים - אפשר לפתוח בשרשור אחר
 
אני מקווה שאפשר לסכם :

בואו נעזור לשואלים וניתן להם תשובות מקצועיות וברורות ככל האפשר. לא חצאי תשובות שמהן לא ניתן ללמוד דבר. הכללים הללו נכונים לגבי כל פורום !
באשר לכל הקשור לטעם אישי - ככל שזה רלוונטי לפורום הזה יש לכבד גם את טעמו של האחר מבלי להקניט אותו ואם קיימת ביקורת אפשר להשמיע אותה באופן מכובד. אגב, האם יש טבלה מקצועית ואמינה המתייחסת להתחממות של דשא סינטטי בשמש ?
 
לפעמים הוא דוקא כן מומלץ, כל מקרה לגופו

לגינה רגילה, בשמש - אין ספק שדשא אמיתי עדיף.
בטח לא השטיח הירוק המסריח שהוא גם לא הכי יפה בעולם, גם מתחמם מאד, וגם מעלה את הטמפרטורה של הסביבה.
והוא כמובן גם יקר מאד, ולא מתאים למי שאין לו כסף לבזבז (מחזיר את עלות המים אחרי 8 שנים בערך).
כלומר, לגינותת רגילות הוא ממש לא מתאים!

אבל לגינת גג או גינה מוצלת לגמרי, או אם בבית יש ילד אלרגי לדשא - אין ברירה אלא דשא סינטטי.
ממש כרגע חזרתי מלקוחות שלי, שאצלם יותקן דשא סינטטי. אין שום ברירה, כי הילד אלרגי. ילדים צריך שטח משחק, ולא רוצים לרצף הרבה וגם לא דק גדול מידי, אז כל החלופות נפסלו. יש שם צל חלקי, אז השטיח לא ירתח.
 
למעלה