התקף חרדה...וטראומה...

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
התקף חרדה...וטראומה...

היה לי MRI הלילה.. בדיקה שכבר עשיתי כמה פעמים..

למי שלא מכיר זה בדיקה שנכנסים פנימה לכמו מכונת כביסה עם צינור ארוך..במקרה שלי עם מכסה פלסטיק די מכביד..עם צינור של ומחט ביד לחומר ניגוד..אסור לזוז שם ..נכנסים עם אוזניות ואטממי אוזניים כי יש רעש חזק מאוד בפנים.חם מאוד בפנים וצום מלא שעתיים לפני גם 20 - 40 דקות . יש לחצן מצוקה אם קשה מידי לא מרגישים טוב וכו'. זה בעיקרו .לא בדיקה נעימה.

כאמור עשיתי אותה לא חשבתי עליה במיוחד....יותר על הנסיעה קבעו לי אותה רחוק מהבית וב ב 12 בלילה...הדאגה שלי הייתה איך להעביר אחריה עד הבוקר שתהיה תחבורה חזרה ..נסעתי לבד כמובן.
יחד עם זאת אני במתח כללי ממה ימצאו מה לא וכו'..גם בדיכאון לאחרונה לא עיתוי אידיאלי
הגעתי שעה וחצי לפני למזלי..והכניסו אותי ...

עשו לי שאלון , הכניסו את הפרפר הזה של המחט..ויאללה לחדר בדיקה..קצת מתח...שכבתי ..רק שמה לי אטמי אוזניים ובום לא יכול נחנקתי ( לאחרונה יש לי בעיה עם אוזניות לא יודע למה גם מוזיקה לא יכול איתם )..אמרתי רק אוזניות הרופא אישר חייב לעשות את הבדיקה..
כיסו אותי בפלסטיק עוד יותר גרוע..חנק לא נעים..האוזניות לא הכי נוח..הכניסו7 פנימה אני מבודד ..

והחנק בחזה וקשה לנשום ואין לי תחושת זמן ממילא כמה זה 20 דקות...אז אומרים דקה בדיקה ובום רעש רעש רעש..ולחץ לחץ ..מחזיק קצת שקט...2 בדיקה ..זה דווקא עזר התחלתי לחבור אתה דקות ככה ידעתי בערך כמה זמן עבר...אבל הלחץ עולה ועולה ..הרעש נוראי...הגרון יבש ומציק ומה אני עושה אני אומר לעצמי..קודם כל תנשום לנשום לנשום מסודר עמוק..התחלתי לחשוב על החתולה שלי על כל דבר שהסיח אותי איכשהו..הייתה לי נקודת שבירה כמעט שאמרו שלוש דקות זה היה הכי ארוך ...שם כמעט לחצתי על המצוקה...אבל לא..קמתי אמרתי חייב תבדיקה! עברת דברים קשים כבר..אתה תצליח עוד קצת נגמר..ןמשכתי ומשכתי..

וואלה המיטה זזה מוציאים אותי הצלחתי! אבל לא נגמר קמתי סחרחורת איומה אני מבולבל..מרגיש נורא...היה קטע שאשכרה המוח שלי אמר לי ברח..שכחתי שצריך להוציא את המחט..הלכתי לחדר ששמים אתה הבגדים וזה..הרופאה השניה הזכירה לי לשבת ..יש כיסא ליד השולחן רופא ( זה ארגז של משאית למעשה הכל צפוף ) ..אז קצת התחלתי להרגע לחייך טיפה...נתנו לי קצת להתאפס הורידו המחט...ויצאתי..להכתי למשרד ...היה שם תה..כולי רועד ..עדיין...ישבתי קצת לחכות לדיסק נרגעתי קצת..

מאחר וסיימלתי מוקדם אז ידעתי שיש תחבורה הלכתי באווי קצת נרגעתי...
עכשיו אני עוד בטראומה ..ולא מבין מה קרה..בכלל מאיפה ההתקף הזה..ומה יהיה שאצטרך שוב את הבדיקה ? אפשר עם טשטוש אבל אז חייב מלווה איתי...אשכרה אני מפחד לעבור את זה שוב...

אני מנסה לעודד את עצמי שבעצם הצלחתי...התמודדתי והשתמשתי בכלים שאני מכיר..ומנסה לחזק את עצמי שאעבור כל מה שיבוא גם..

בעז"ה אמן !
 

MyTaoWay

New member
צר לי לשמוע

שהיית לבד בבדיקה,
שמע רוב האנשים מקבלים חרדות מMRI כי זה מפחיד התה הזה שלתוכו נכנסים !
ושלא לדבר על הרעשים ...
&nbsp
אני ממש לא מזמן עשיתי MRI
ולמזלי התרגולי המדיטציה שתרגלתי במשך כשנה הספיקו לי בכדי להתגבר על הבדיקה הזאתי (למרות שכבר מזמןןןןן לא תרגלתי מדיטציה כי אין לי מוטיבציה לזה.)
&nbsp
אני ממליצה כבר עכשיו ללמוד מדיטציית נשימות- תחפש מידע על זה בגוגל
ולתרגל כל יום, במשך 2-5 דקות
כן גם 2 דקות יעבדו!
כדאי בשעה קבועה ביום ולשבת באותו מקום מיוחד למדיטציה!
&nbsp
וגם במהלך היום אפשר לתרגל נשימות..
&nbsp
אם תרצה אני אפרט כמה טכניקות שאני משתמשת בהם..
&nbsp
לילה טוב
ובשורות טובות!
&nbsp
מזל שהכינו אותך לפני הזמן, לא רציתי להמשיך לקרוא שישנת ברחוב...
אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלך, תמשיך לכתוב!
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תודה :)

&nbsp
המזל שלי שהתחלתי יוגה אז התרגילי נשימה עזרו באמת. החרדה הפתיעה אותי פשוט..כי עברתי כמה פעמים את הבדיקה...לא מפריע לי להיות בפנים..תצחקי פעם שעברה היה לי של המוח , נרדמתי כמעט...אבל אז לא הפריע לי האטמי אוזנים והאוזניות. הפעם היה קשה גם בגלל שלא שמתי אטמים הרעש מפוצץ את המוח...באמת זה גם היה קשה . לא סתם שמים אטמים...
&nbsp
אחרים אני לא חושב שהרוב בחרדה..מתח חשש כן...סימני חרדה של ממש לא.
&nbsp
אני מניח שאם לא הייתי נוסע לבד ולא באוטובוסים..ותלוי בשעה לחזור הביתה אז היה יותר קל ...אבל שאין ברירה מתמודדים :) זה בטח גם תרם כי שהבנתי שזה לא בית חולים הבדיקה אלא משאית ב"חור" חשוך..ליד קרוואן שזה המשרד..די סיבך אותי..איפה להיות אחרי..
&nbsp
תודה לאל באמת היה מזל שנכנסתי מוקדם..והספקתי לאוטובוס הבייתה :)
&nbsp
בסדר עבר קצת ..אני מקווה הפעם הבאה תעבור יותר טוב :)
&nbsp
אגב יש לי גם תרגילי נשימה ..עוד מהשיקום...לא זכרתי ממש אלא את היוגה כי זה עכשיו...קורה... את יכולה לספר לאחרים..שקוראים אם בא לך, האמת שלי אין מוטיבציה לזה אלא בשיעורים.
&nbsp
יום טוב :)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה