התקף נגייניייי!! (הקדמה)

*מתרחקת מהקיר* פרק ב´!!! ^_^ ../images/Emo188.gif

פרק ב´ "היי בואה," קראה נגיני, "מה קורה?" האיש הסתובב אליה וחייך. הוא ישב במקום הקבוע שבו הם נהגו להיפגש. זו היתה ביקתת עץ ישנה וקטנה שנראתה כאילו היא עומדת להתמוטט בכל רגע. אבל המראה היה מטעה, כי היא עמדה יציבה גם ברוחות וגם בגשם. כמה שלא היה ברור איך הבקתה מחזיקה מעמד, עוד יותר לא ברור היה, מי בנה אותה, שכן הביקתה היתה ממוקמת בערך במרכז שומקום. האדמה החשופה היתה יבשה והשתרעה עד לאופק, מנוקדת פה ושם בעשבים יבשים ועצים מתים, ושום מקום ישוב לא נראה בסביבה. אין סיכוי שמישהו הגיע עד לשם בלי ארגון רציני של מסוקים, ובכלל – לא היתה שום סיבה ניכרת לעין שמישהו ירצה כל כך לבנות שם ביקתה, כי זה היה ממש כמו לדפוק את הראש בקיר: לא ייצא מזה שום דבר. בכל אופן, השאלות האלה לא הטרידו את נגיני בת השש, כי לילדה קטנה הכל נראה הגיוני, ומזל שכך – אחרת היתה בוודאי שוברת את הראש הקטן שלה לחתיכות מזעריות בנסיון לענות על השאלה – איך היא הגיעה לשם בכלל? "היי," אמר האיש שקראו לו בואה, וחייך שוב. היה לו חיוך מאוד שובבי. "הנה נגיני הקטנה שלי. מה נשמע?" "בסדר." ענתה נגיני, "יש לך משימה חדשה בשבילי?" "בעצם, כן," הוא אמר, "יש מערכת אזעקה חדשה שאני לא יודע איך לעבור. אולי היא פשוט בלתי ניתנת לחדירה – " "אין מערכות בילתי ניתנות לחדירה!" קפצה נגיני, שמחה שלא נפלה בפח, "אתה לימדת אותי את זה!" בואה חייך, "יפה, לא נפלת למלכודת. את משתפרת. "טוב, בכל אופן, רציתי לשאול אותך אם את יודעת איך לעבור את המערכת. זה הולך ככה: היהלומים הם המטרה שלנו, והם עומדים בתוך מיכל זכוכית במרכז החדר. בכל חלל החדר פזורים המון המון חוטים דקיקים. אין בעיה לפתוח את מיכל הזכוכית, כי אין לו מנעול בכלל, אבל קשה מאוד להגיע עד למרכז החדר. "אם נכנסת אפילו קרן אור אחת לחדר, האזעקה מופעלת. אם נוגעים בקירות, האזעקה מופעלת. אם נוגעים בתקרה או בריצפה, האזעקה מופעלת. אם נוגעים אפילו באחד מהחוטים, האזעקה מופעלת. אם אדם נכנס לחדר, האזעקה מופעלת." "איך האזעקה יודעת אם אתה אדם או לא?" שאלה נגיני. "יש לה איזה חיישן מתוחכם חדש." הוא ענה. נגיני היתה צריכה, כמובן, להתחיל לתהות מה כל כך מיוחד ביהלומים האלה, ששמו להם שמירה קפדנית כזאת. אבל כאמור, כשאתה בן שש, הכל נראה הגיוני. "טוב, אז יש לך רעיון?" "אמממ…" נגיני חשבה. היא היתה נחושה בדעתה למצוא את הדרך לעבור את השמירה הקפדנית. צריכה לעשות את זה חיה כלשהי. היא צריכה לדעת לעוף טוב, ולתמרן בין החוטים. ואז היא נזכרה ברעיון. "עטלף" היא אמרה. "עטלף?" "כן. עטלף לא צריך אור, הוא יכול לעוף בין החוטים, ואם איזה לו איזה שק לרגל, הוא יוכל לשים בו את היהלומים." "א-הא!" קרא בואה, וקפץ ממקומו כאילו היכה בו ברק, "רעיון מ-צו-ין!" הוא אמר, ובעט בשמחה בריצפה. "עשית את זה שוב, קטנטנה." נגיני לא אהבה שבואה קרא לה קטנטנה, כי אחרי הכל היא לא היתה כל כך קטנה, היא כבר היתה בת שש! אבל מצד שני, זה היה מזל גדול שבואה הסכים לוותר על לקרוא לה ´נסיכה´, אז היא החליטה לא להתגרות במזל, והשאירה את המצב כמו שהוא. בואה חייך שוב את החיוך האופייני שלו. "מה הייתי עושה בלעדייך?" הוא שאל. נגיני ידעה שהיא לא אמורה לענות, אבל לא הצליחה להבין למה אנשים שואלים שאלות שהם לא רוצים שיענו עליהן. "תזכיר לי שוב למה אנחנו לוקחים יהלומים, בלי רשות?" היא ביקשה. בואה גלגל את עיניו בחוסר חשק אבל הסביר לה שוב למרות זאת. הוא דיבר במין קול דק ומתוק, כזה שתמיד משתמשים בו כדי להסביר משהו מסובך לילדים קטנים. "אנחנו רוצים לבנות מכונה שתפתור את בעיית הרעב בעולם- היא תהפוך עפר לאוכל! אנשים אומללים יהפכו למאושרים! אבל אין לנו מספיק כסף. בניית המכונה עולה הרבה כסף. אז אנחנו גונבים בלית-ברירה מאחרים, ואחר כך אנחנו נעשה משהו טוב לעולם. אנחנו נעזור! והאנשים שאנחנו גונבים מהם יסלחו לנו, ואפילו יודו לנו!" נגיני חייכה בהקלה כאילו לא ידעה את כל זה, למרות שבואה סיפר לה את כל זה כבר הרבה פעמים. פשוט היו לה הרבה ייסורי מצפון. אבל היא שכנעה את עצמה שפתירת בעיית הרעב בעולם יותר חשובה מכמה גניבות, והיא ידעה שברגע שייבנו סוף סוף את המכונה כל העולם יסלח להם. כן, זה בטוח. נכון? ושוב, אם לא היתה רק בת שש, היא היתה מתחילה לפקפק. אם הוא יכול לבנות מכונה שתפתור את הרעב בעולם, למה הוא לא נותן למישהו אחר לבנות אותה? בטח יש איזה מיליונר שרוצה לתרום משהו לעולם. ולמה הוא צריך לגנוב כסף? הרבה אנשים בטח מוכנים לתרום כסף למטרה כזו. בואה פנה לאיש גבוה שעמד מחוץ לביקתה וכתב כל מיני דברים בפנקס גדול, ללא סיבה ניכרת לעין. "פרדריך," בואה פנה אליו, "אתה יכול להכין לי עטלף עד יום שני?" "צה קיסינדיירו" מלמל פרדריך מתחת לדפים שלו, בלי ממש לשים לב מה בואה אמר לו, ובואה לחש לנגיני שזה אומר ´אין בעיות´ בשפה שקוראים לה ג´יבריש. נגיני לא הכירה את השפה הזאת. נגיני ובואה הרימו את מבטם אל דמות שהתקרבה מבחוץ, ולא היה ברור מאיפה בדיוק היא צצה. זו היתה שירי. לשירי, שבעצם קראו לה שיר, היה שיער ג´ינג´י, אבל לא היו לה נמשים כמו כל הג´ינג´ים שנגיני הכירה. הגוון הכתום של שיערה היה גוון עמוק יותר מג´ינג´י רגיל. היא היתה גבוהה ורזה ותמיד נראתה כמו דוגמנית שעוד שנייה עומדים לצלם אותה, והיו לה תמיד תנועות חינניות כאלה, שנגיני נורא קינאה בהן, כי אז היא עוד היתה שמנמנה וגמלונית, כמו רוב הילדים בני גילה. למרות שבעצם גם שירי היתה בת גילה. שירי חייכה את החיוך הכמעט-מרושע שלה, ושאלה "נו, כבר יש תוכנית?" בואה התמתח בכיסאו והנהן. "יש ויש" הוא אמר, "ולך יש תפקיד מרכזי. את פותחת לנו את הדלת מבפנים. אני יכול לסמוך עלייך?" שירי הצדיעה והכריזה: "באש ובמים, תמיד לרשותך!" היא נראתה מאוד מרוצה מעצמה. בואה צחק. נגיני חייכה. שירי תמיד קינאה בנגיני, כי היא חשבה שבואה מעדיף את נגיני על פניה, ואולי זה גם היה נכון. שירי שמחה שרק היא, ולא נגיני, תמיד משתתפת בפעולות ומשימות. נגיני תמיד היתה רק חלק מהתכנון, או תגבורת למקרה שמשהו משתבש. בואה תמיד עשה כאילו שנגיני היא בת ערובה, ואיים כביכול להרוג אותה. ואיזה שוטר לא ייכנע כשמישהו מכוון אקדח לילדה מתוקה כמו נגיני? אבל לנגיני הייתה הרגשה שזה לא רק בגלל איך שהיא נראית. היה שם עוד משהו שהיא לא ידעה עליו… "נגיני עזרה בתכנון?" שאלה שירי בשקט, די מפחדת לשמוע את התשובה. "נו בטח, אלא מה." אישר בואה. שירי לא נראתה מרוצה. היא קינאה. "טוב," אמר בואה פתאום, "שירי, את צריכה עכשיו ללכת ללמוד את הדרך שלך במערכת הביוב והמים." שירי פלטה "בסדר" והתרחקה מהם. נגיני שוב הרגישה ייסורי מצפון. האם זה בסדר שהיא עוזרת ככה לגניבה? האם היא עושה את הדבר הנכון? אולי היא צריכה לעצור את זה. להלשין לשוטרים. היא התחילה להילחץ. מה תגיד אמא כשהיא תשמע מה נגיני הקטנה שלה עשתה? האם היא תכעס? האם היא תוכל לסלוח לנגיני? והאם נגיני תוכל לסלוח לעצמה? נגיני התעוררה בבהלה והתיישבה במיטתה. היא הזיעה. היא הייתה חיוורת ועצבנית. היא גנחה. ביד רועדת היא הרימה את הכוס ליד מיטתה ושתתה קצת מים. בית החזה שלה עלה וירד במהירות כאילו שרצה שמונים קילומטר. נגיני ידעה שזה היה רק חלום רע. אבל לא סיוט. כי סיוטים הם לא דברים אמיתיים. סיוטים הם סתם שטויות. אבל החלום היה אמיתי. הוא באמת קרה, אז כשהייתה בת שש וחצי. היא נזכרה איך היא פגשה את בואה לראשונה.
 
..........המשך............./images/Emo188.gif

היא נזכרה איך היא פגשה את בואה לראשונה. כשנגיני היתה בת שש בערך, בואה היה מעורב באיזה שוד שהתבצע בבנק העירוני, ובאותו זמן נגיני היתה שם עם אמא. משהו השתבש בתוכנית הגאונית של בואה, לכן הוא וה´כנופייה´ שלו – כפי שהם אהבו לקרוא לעצמם – היו צריכים לקחת בני ערובה. הם לקחו את נגיני ואימה, ועוד שתי נשים וילד. זו בטח היתה תקופה קשה בעסקים בשביל בואה, כי בדרך כלל הוא לא בזבז את זמנו היקר על בנקים. הוא תמיד התמקד בכסף גדול יותר, כך הוא אמר לה. כשהכנופייה כבר סידרה את כל העניינים והגיע הזמן להסתלק במסוק, הם לא רצו לקחת את כל בני הערובה כי הם היו רבים מדי. הם לקחו רק את נגיני. הרבה שנים עברו מאז, ונגיני כבר לא הצליחה להזכר אם היא פחדה. אבל היא זכרה טוב מאוד את התדהמה על פניו של בואה, כשהשוטרים פרקו את נשקם ונכנעו ברגע שהם ראו את נגיני, אפילו שבואה עוד לא איים מילה אחת. במסוק בואה חשב על מה שיוכל לעשות אם כל השוטרים שיעמדו בדרכו ייכנעו מיד. הוא היה אדם חכם, וכמובן ששם לב לכך שלשוטרים יש חולשה לילדות קטנות. או שזו חולשה רק לנגיני? זו אכן היתה חולשה רק לנגיני, ובואה לא ידע שזה בגלל שהיא זהבונית. גם נגיני לא ידעה. לא היה לה הסבר להתנהגות של השוטרים, מלבד זה שאולי המלאך השומר שלה אמר להם לעשות ככה. היא היתה קטנה, ועוד האמינה במלאכים. בואה רצה שנגיני תהיה זמינה בכל פעם שישתבש משהו והוא יזדקק לבני ארובה, אז הוא המציא לה את הסיפור המטופש על "המכונה של בעיית הרעב", והיא האמינה לו, והסכימה לעזור לו, למרות שהיא לא הבינה למה הוא מתעקש להסתיר את זה מההורים שלה. בואה – שחוץ מהיותו פושע מבוקש היה אדם מאוד נחמד – מאוד חיבב את נגיני, לכן הוא קרא לה לבוא אליו לעתים קרובות ממה שהיה נחוץ, סתם כדי שתהיה איתו. גם נגיני אהבה את בואה. ובואה שם לב שהיא מאוד חכמה. לפעמים ישבה לידו כשתכנן פשיטות על כל מני מקומות, ותמיד היו לה עצות מועילות. כך זה המשיך והמשיך, ואולי היה ממשיך לנצח, אלא שחודשיים אחרי יום הולדתה השביעי של נגיני, בואה נתפס. הוא לא יכול היה להשתמש בנגיני כבת ערובה כי היא היתה חולה באותו יום, ושאר חברי הכנופייה לא הצטרפו, כי לבואה היתה הרגשה באותו בוקר שהוא עומד להיתפס ולא רצה שייתפסו כולם. מכיוון שבואה כבר נתפס המון פעמים בעבר – וברח תוך יומיים מכל כלא שאי פעם החזיק אותו – החליטו לאסור אותו בשיטה חדשה, בה מקפיאים את האסיר בתא קרח. בדרך כלל השתמשו בו בתור אדם שהגיע לו עונש מוות אבל קיבל הנחה, אבל ההקפאה התאימה טוב מאוד גם לבואה, והיתה זו אולי הדרך היחידה למנוע ממנו לברוח בכוחות עצמו. השמירה היתה קפדנית מאוד, ומנעה משאר הכנופייה לבוא לשחרר אותו. רק אז חברי הכנופייה גילו לנגיני שבואה שיקר לה. ושאין שום מכונה. כל האנשים קיוו שתא ההקפאה יקפיא את בואה למוות. אף דבר יקר-ערך לא היה בטוח כשבואה היה בסביבה, וכשבואה סוף-סוף נתפס אנשים יכלו שוב להוציא את התכשיטים שלהם מהכספות המולטי-משוכללות, ולהפסיק לשמור את קיום יהלומיהם בסוד. נגיני מאוד כעסה שבואה עבד עליה, והיא ניסתה לא לרחם עליו. באמת שהיא ניסתה. אבל השקר היה רק אחד, וחיבתו של בואה אליה לא היתה שקר, גם לא אהבתה אליו. הוא היה חבר שלה, וזו היתה האמת. אבל עדיין היו לה ייסורי מצפון. והיא מאוד כעסה על עצמה על שנפלה בפח. ועדיין היו לה סיוטים. לפעמים היא חלמה שהוא בורח מהמאסר, לפעמים חלמה על מה שהיה קורה אם הוא לא היה נתפס. ולפעמים, כמו שקרה לה באותו לילה, היא חלמה על מה שבאמת קרה. היא הלכה אל חדר האמבטיה ושטפה את פניה. היא פחדה לחזור לישון. "כמעט שברתי שיא…" היא מלמלה. היא ניסתה לא לחלום על בואה במשך כמה שיותר זמן. השיא שלה היה שלושה שבועות. היא נזכרה בפעם שהיא חלמה עליו כל לילה במשך שבוע וחצי. לפעמים שני חלומות בלילה. זה היה שבוע וחצי רצוף שהיא בקושי ישנה. ואז, כמו תמיד, היא התחילה להרהר. היא ניסתה לשער מה קרה לבואה. מה השתבש בתוכנית שגרם לו להתפס. האם הוא עדיין חי שם, בתוך ההקפאה שלו, או שהוא כבר מת מקור? ומה עושים שאר חברי הכנופייה מאז שבואה אינו? היא תהתה מה קרה לשירי, האם היא גילתה שבואה שיקר להן, מה נהייה ממנה, מה היא עושה באותו רגע, האם גם לה המצפון מציק, והאם גם היא מתעוררת מדי פעם בבהלה בלילה, חיוורת ומזיעה, מפוחדת ומוצפת רגשות אשם. ומה אם בואה כן מצא דרך לצאת מההקפאה? מה אם הוא ברח? מה הוא יעשה? האם הוא ימשיך לקרוא לה, או שיוותר? נגיני נרדמה לבסוף בחדר האמבטיה, ולא הייתה לה אפילו תשובה אחת לכל השאלות המטרידות שהתרוצצו לה בראש.
 
....... *מתחילה להישתעמם*.. ../images/Emo188.gif

נגיני נרדמה לבסוף בחדר האמבטיה, ולא הייתה לה אפילו תשובה אחת לכל השאלות המטרידות שהתרוצצו לה בראש. * למחרת בבוקר נגיני היתה עדיין עייפה. אותו חלום חזר שוב ושוב ואפילו השינה המועטת שהצליחה לישון בכל זאת לא היתה שינה נעימה. אבל היא כבר היתה רגילה לזה. היא ידעה, שעד שהיא תגיעה לבית הספר העיניים שלה כבר לא יהיו כל כך אדומות, ושעד סוף השיעור הראשון הן גם לא יהיו נפוחות, ושעד סוף השיעור השני היא תפסיק למצמץ כל הזמן. והיא גם לא תהיה כל כך עייפה ברגע שהיא תגיעה לבית הספר. אבל היא גם ידעה שברגע שהיא תחזור הביתה מבית הספר, היא תיפול על המיטה ותרדם, אפילו בלי להוריד את הנעליים מהרגליים ואת התיק מהגב. "אז מה לומדים היום?" היה הדבר הראשון שמאב אמרה לנגיני כשהן התקבצו עם שאר הילדים על המדשאה שליד הבקתה הקטנה שהובילה לבית הספר. "בוקר טוב גם לך. כן, אני מרגישה טוב, תודה ששאלת." ענתה נגיני. "בוקר טוב. אז מה לומדים היום?" התעקשה מאב. "יש משהו על הסטוריה," "אוף, אני שונאת הסטוריה…" "ומשהו על צמחי קסם," "נשמע מעניין…" "יש שלושה שיעורים ´אישיים´. אני חושבת שהם קראו לזה ככה… ואני חושבת שאחר כך יש חשבון." "אני לא סובלת חשבון. מי צריך את זה? מקסימום אני לוקחת מחשבון ויש לי את כל התשובות בצ´יק." "אני לא יודעת, אולי אין היום חשבון. לא ממש הסתכלתי." הן נכנסו אל תוך הבקתה. המחשב ומשקוף המתכת היו מכובים ומקופלים בצד. הם לא נראו כמו משהו מעניין או שימושי. נגיני הייתה בטוחה שהיא בכלל לא היתה רואה אותם אם לא ידעה שהם שם. עשרה ילדים עברו בזה אחר זה דרך הדלת וסגרו אותה. מאב ונגיני עברו בדלת ביחד עם עוד כמה ילדים. כשהדלת נסגרה שוב הופיע סביבן אותו זוהר מוזר, והן מצאו את עצמן על רחבת השיש שלפני המדרגות שמובילות אל בית הספר. נגיני פערה את פיה בתדהמה כשהן נכנסו לאולם הכניסה המפואר. "אני לא חושבת שאי פעם אני אתרגל לזה." אמרה מאב. המחזה היה מדהים, באופן שונה מאוד ממה שהיה ביום הקודם. האולם היה מלא בילדים, כולם מפטפטים, כולם צוחקים, כולם מתנהגים כאילו הכל טבעי. אבל נגיני לא ראתה בחיים שלה משהו פחות טבעי. הילדים הלכו בכל הכיוונים- על הריצפה, על התיקרה, על הקירות, קופצים מחלון לחלון, עוברים דרך קירות, מעופפים להם בעליזות באוויר או שוחים בריצפה. ולפחות חצי מהילדים לא נראו כמו שילדים אמורים להיראות- צהובים או ירוקים או כחולים או סגולים עם פסים כתומים. לחלקם היו כנפיים, לחלקם סנפירים, לחלקם קרניים, לחלקם היו כמה זוגות רגליים עודפות, לחלקם היתה פרווה, לחלקם היו ניבים נבזיים למראה, ובאופן כללי – הם נראו מוזר. "איפה ויני אמרה שהיא תחכה לנו?" שאלה נגיני, מתאמצת לסגור את הפה מספיק כדי לבטא את המילים. "אני חושבת שהיא אמרה שניפגש ליד הארוניות שלנו." ענתה מאב, "מזל שהן קרובות." ויני באמת חיכתה להן ליד הארוניות. היא בירכה אותן בחיוך, ושלושתן פנו להוציא את הספרים שלהן. מה שכל כך מיוחד בתחילת השנה זה – שלמרות שכל כך סבלנו, והשתעממנו, ושנאנו, ונמאס לנו מהלימודים בשנה שעברה, עד שהחופש נגמר, אנחנו כבר שוכחים מה ההרגשה, ואפילו אם ננסה בכל הכוח לא נצליח להבין מה כל כך הפריע לנו אז. כך שבשבוע-שבועיים הראשונים נגיני תמיד עברה את החוויה המדהימה הזו, של ללכת לבית הספר ולאהוב את זה. כמובן, נגיני ראתה חטא באהבת בית הספר, אבל עדיין – אם אפשר לדחות את העצבים עוד קצת, אז למה לא? "נגיני," ויני אמרה פתאום כששלושתן הוציאו את ספרי ההסטוריה שלהן מהארונית, "חשבתי על זה בלילה. מה את הולכת לעשות ב´שיעורים האישיים´? אין לך כוחות קסם כרגע, וגם ככה אין עוד זהבון שילמד אותך." היא צדקה, כמובן. "לא ממש חשבתי על זה…" מלמלה מאב. הן התחילו ללכת לכיוון הכיתה שלהן. "אני מניחה שצריך לשאול את נייטיבל." אמרה נגיני לבסוף "היא המורה שלנו. היא אמורה לדעת, לא?" "אני מקווה." ענתה ויני. הצלצול נשמע בדיוק כשהן הגיעו אל דלת הכיתה שלהן. "טוב, אז נשאל אותה בהפסקה הבאה." אמרה נגיני. "אתן באות איתי, נכון?" ויני ומאב הנהנו והן נכנסו לכיתה שלהן. נגיני הרגישה כמעט מסונוורת. הכיתה כולה היתה עשויה מעץ. הריצפה, התקרה, הקירות, השולחנות, הכיסאות… הכל מעץ בהיר ומבריק, ששיקף את אור השמש אל תוך עיניה של נגיני. הלוח השחור היה הדבר היחיד שחרג מצבע העץ הבהיר. בשנייה הראשונה נגיני היתה המומה מעט, אבל אז היא חשבה שזה דווקא יפה. השולחנות, המסודרים בשמונה שורות ובחמישה טורים, היו גדולים וליד כל אחד מהם ניצב כסא אחד. "איפה נשב?" שאלה ויני כשהן עמדו בפתח הכיתה והסתכלו. "בואו נשב בצד, קרוב לקיר." אמרה נגיני. "והשורה… באיזו שורה… אני לא רוצה שנהיה קרובות מדי למורה, אבל בשורה האחרונה יושבים כל המופרעים." נגיני התאפקה לא לחייך או לצחוק כששמה לב שהיא נשמעת כמו טומי, ילד שלמד איתה בשנה שעברה, והיתה לו תורה שלמה של ´איפה כדאי לשבת´. הוא שקל ברצינות לכתוב ספר בנושא של ´עשה ואל תעשה´, ולפרסם אותו. ויני שמה את התיק שלה על הכיסא שישב ליד הקיר השמאלי שבשורה הרביעית. נגיני הלכה בעקבותיה ושמה את התיק שלה על הכיסא שבשולחן לידה, ומאב התיישבה על השולחן שליד נגיני. "כן, כאן זה נראה בסדר." היא אמרה. הן הסתכלו סביבן. על כמה שולחנות ישבו חבורת בנות עם איפור כבד מדי ובושם שאפשר להריח למרחק קילומטר. הן התלחשו ביניהן וציחקקו. שני בריונים עמדו באחת הפינות של הכיתה ובחנו את ויני נגיני ומאב. נראה כאילו שהם מחכים שמישהו יעשה משהו לא בסדר כדי שיוכלו להרביץ לו. ליד הדלת עמדו שני בנים ודיברו. אחד מהם היה טיפה נמוך, והיו לו שיער שחור, עור כהה מאוד, ועיניים שחורות. האף שלו היה ישר כמו סרגל. נגיני חשדה שהוא קיבל קצת "עזרה" עם האף. הוא בחן בעיניו את חבורת הרכלניות בזמן שדיבר עם חברו, ובאופן כללי נראה שהן מעניינות אותו יותר מהשיחה. לשני היה שיער בלונדיני בהיר, שנגיני לא היתה מופתעת אם היתה מגלה שהוא מחומצן, עיניים אפורות בהירות, ושיזוף מושלם. עיניו הביעו בטחון עצמי מוחלט, כאילו אין בעולם דבר שיכול לפגוע בו. נגיני היתה חייבת להודות בינה לבין עצמה שהוא נראה טוב מאוד. מבטיהם הצטלבו לכמה שניות ונגיני הסיטה את עיניה במבוכה. מזווית עינה ראתה שהוא מחייך חיוך קטן. גם הוא נראה יותר מעוניין בלבחון את נגיני, ויני, ומאב בעיניו מאשר לדבר עם חברו, כך ששניהם לא ממש ידעו על מה הם מדברים. נגיני ומאב הלכו והתיישבו על השולחן של ויני, כדי שיוכלו לקטר קצת על הלימודים. אם לא עכשיו, אימתי… "אני כל כך שונאת הסטוריה!" אמרה ויני. "שנה שעברה כמעט נכשלתי בהסטוריה. לפני המבחן הכללי לא ידעתי כלום. למזלי חברה שלי עזרה לי לקלוט את עיקר הדברים בהפסקה שלפני המבחן. בסוף הייתי נכשלת אם היא לא היתה עוזרת לי, אבל קיבלתי שבעים. אני חושבת שזה הציון הכי נמוך שקיבלתי בחיים שלי, אבל זו היתה הקלה ענקית לגלות שלא נכשלתי אחרי הכל." "אני קיבלתי שמונים ותשע בהסטוריה." אמרה מאב. "אני לא חושבת שאי-פעם הכנתי שיעורים בהסטוריה. תמיד העתקתי ממישהו אחר." "גם חשבון זה מקצוע איום." המשיכה ויני, "קיבלתי תשעים בתעודה, אבל למדתי כל הלילה בשביל המבחן, לא ממש הבנתי את החומר. רק במזל הצלחתי לענות על כל התשובות, וגם זה היה כי למדתי בעל פה, ולא כי הבנתי משהו." "אני פשוט לא סובלת חשבון" אמרה מאב, "אני שונאת את זה אפילו יותר מהסטוריה, כי אם את נכשלת בהסטוריה אף אחד לא ישים לב, אבל אם את לא יודעת חשבון כולם יצחקו עלייך. בתעודה קיבלתי שמונים וההורים שלי כבר התחילו להשתגע. הם כמעט שכרו לי מורה פרטי!" ויני הסתכלה על נגיני בצורה מוזרה. "או," הסבירה מאב, "את לא מבינה למה נגיני שותקת. זה בגלל שהיא מתביישת בציונים שלה." היא צחקקה. "למה?" שאלה ויני, "נכשלת בהרבה מקצועות?"
 
.........*מפהקת*...../images/Emo188.gif

"או," הסבירה מאב, "את לא מבינה למה נגיני שותקת. זה בגלל שהיא מתביישת בציונים שלה." היא צחקקה. "למה?" שאלה ויני, "נכשלת בהרבה מקצועות?" "ההיפך!" הכריזה מאב, "היא קיבלה מצוין בהכל. את צריכה לראות איזה תעודה משעממת יש לה. הכל מאה מאה מאה מאה. היא לא מספרת לאף אחד כי היא לא רוצה שיקנאו בה. היא פשוט כזאת צנועה שאי אפשר להבין אותה." מאב גילגלה את עיניה ונגיני הסמיקה. האמת היא – למרות מה שכולם חושבים – שכמו כל אדם אחר, גם נגיני אהבה לקבל מחמאות, גם היא אהבה שגאים בה, והיא אפילו קצת אהבה שמקנאים בה. אבל היא כל כך שנאה שוויצרים… וחוץ מזה, בתור עיקרון, נגיני לא הרשתה לעצמה להגיד על עצמה דבר טוב. חוץ מזה, יוצא לה מזה רק טוב – מנסיונה נגיני שמה לב שאם את מקבלת מאה בכל התעודה ומשוויצה לכל העולם, אנשים זוכרים את זה הרבה פחות מאשר אם את מקבלת מאה בכל התעודה ולא אומרת מילה. כך היא הרוויחה מכל הכיוונים – גם לא הפרה עיקרון, גם נראתה חכמה בעיני אנשים, וגם נזכרה בעיני כולם כילדה מאוד צנועה. כך היא רצתה שיזכרו אותה – נחמדה, צנועה, וחכמה. היא שמה לב שהילד הבלונדיני שליד הדלת באמת מקשיב להן יותר מאשר לחבר שלו. הוא חייך חיוך קטן כשנגיני הסמיקה. הדלת נפתחה. שני ילדים נכנסו לכיתה. עיניים כחולות, שיער בלונדיני, ידיים שריריות – אלה היו התאומים שנכנסו אחרי ויני אל אולם הכניסה ביום שלפני. "היי," מלמלה מאב, "הנה התאומים! איתנו בכיתה!" "אני בטוחה שיש להם שמות אמיתיים חוץ מ´התאומים´." אמרה ויני. "אני אשים לב איך קוראים להם כשהמורה יקריא שמות." אחד התאומים החליק ידיים עם שני הבנים שכבר עמדו ליד הדלת- השחור והבלונדיני. התאום השני הלך בשקט אל השורה האחרונה של הכסאות והתיישב ליד הקיר, מאחורי השולחן של ויני. שלוש הבנות החליפו חיוכים מרוצים. התאום שנשאר ליד הדלת התחיל לדבר עם החברים שלו. הם צחקו כל הזמן ונראה שהם צוחקים רק כדי שחבורת הבנות המאופרות שישבו ליד הקיר השני של הכיתה יחשבו שיש להם דברים חשובים לדבר עליהם. הילד הבלונדיני עם העיניים האפורות הגניב מבט קצר לכיוון הכללי של נגיני ויני ומאב. זרם של ילדים פרץ לכיתה ובעקבותיהם נכנסה נייטיבל. כולם התישבו במקום. אחד הבריונים התיישב על השולחן שליד מאב, והשני התיישב מאחוריה. הילד השחור-מכף-רגל-ועד-ראש התיישב ליד הקיר הרחוק בשורה האחרונה והתאום, זה שעוד לא תפס מקום, התיישב על השולחן שלידו. וליד השולחן שמאחורי נגיני התיישב הילד הבלונדיני עם העיניים האפורות. הילדים האחרים תפסו מקומות במהירות, והשתתקו כשנייטיבל הוציאה מתיק שנשאה איתה מחברת נוכחות גדולה שבה רשומים שמות התלמידים. בשקט הקצר שהשתרר בכיתה, הילד עם העיניים האפורות הגניב אל נגיני לחישה- "קוראים לי אדם." "נגיני." היא לחשה בקיצור מעבר לכתפה. זו היתה רק לחישה אבל אדם נראה די מרוצה. נייטיבל התחילה לדבר. "המורה להיסטוריה יגיע מעט באיחור, ובינתיים באתי כדי לבדוק מי הגיע היום, ולהגיד לכם כמה דברים." היא הקריאה את השמות של ילדי הכיתה, ובדקה אם מישהו חסר. "עכשיו," היא אמרה, "בקשר למקומות הישיבה שלכם- לא איכפת לי שתשארו לשבת כמו שאתם יושבים עכשיו, אבל אם אני רואה שאתם מפריעים בשיעורים אני מחליפה מקומות. ברור?" נגיני תמיד חשבה שרק המורה שולה – שתמיד התלבשה בשמלות מזעזעות – פותחת כל שנה במילים האלה. פתאום נגיני חשבה שאולי כל המורות מצטטות את המשפט הזה מאותו ספר. נייטיבל מסרה עוד כמה פרטים והלכה. נגיני שמעה את כל הילדים מתחילים לדבר. היא רכנה לכיוונה של מאב. "שמעת את השמות של התאומים?" היא שאלה. מאב הנהנה. "צ´ארלי וקיין. אבל אני לא יודעת מי זה מי." מורה נכנס לכיתה והילדים השתתקו. הוא היה לבוש בחליפה אפורה מסודרת ומשעממת במיוחד, והשיער שלו היה מסורק לצד בקפדנות. היה לו שפם קטן מסודר וזקנקן שהזכיר זקן צרפתי, והוא הרכיב משקפיים. היתה לו הבעה מאוד רצינית. הוא בחן את התלמידים בעיניו. המחשבה הראשונה של נגיני ברגע שראתה אותו היתה ´אוי לא. הוא הולך לעשות לנו חיים קשים.´ הוא בחן את התלמידים במבט קשה. רובם החזירו לו מבט של ´מה אתה רוצה מהחיים שלי יא בהמה´. הוא החזיק בידו סרגל מתכת ארוך להפליא, והוא הצליף בו על ידו כמו שוט. הוא עבר בין השולחנות, מחפש מישהו שמתנהג לא בסדר. הוא עצר מול ילד אחד שישב עם הרגליים על השולחן, לעס מסטיק בקול והפריח בלונים. עיניו היו עצומות והוא זז לפי הקצב של המוסיקה, שנשמעה מהווקמן שהיה על אוזניו. לרגע המורה רק הסתכל עליו – אולי מחכה שהילד יתפצלח לשניים בתגובה למבטו – ואז חבט ברגליו של הילד עם סרגל המתכת בתנועה מהירה שהיתה חייבת להיות מאוד כואבת. הילד קפץ בבהלה וקרא "אאו! זה כאב!". הוא הוריד את רגליו מהשולחן, הסיר את הווקמן מאוזניו, והסתכל על המורה, שם לב לראשונה שהוא עומד שם, ושמבטיהם של כל התלמידים בכיתה מכוונים אליו. "אתה חושב שזה בסדר להקשיב למוסיקה בזמן השיעור?" שאל המורה בקול קשה, שנגיני חשדה שעלול לגרום לה לסיוטים בלילה. "אולי אתה כבר יודע את החומר של השיעור. אולי אתה יכול לומר לי מה אנחנו עומדים ללמוד היום?" "אהה… אממ…" "אולי אתה בכלל יודע מה נלמד כל השנה. אם זה כך, בוודאי תוכל לענות לי – מי היה אחראי לשוד היהלומים הגדול ב 1972?" "אהה… א… אני…" "ואולי תוכל לומר לי, אם אתה כבר שם, מה היה שווי כל היהלומים שנגנבו?" "אממ… זה… אהה…" "כמו שחשבתי. אם כך, אינך יודע דבר וחצי דבר, כסיל שכמותך. גש למשרד המנהל מייד, שוטה, והתחל להשקיע בלימודים כמו שצריך. הוריך לא טרחו לגדלך לשווא! לא כדי שתתבטל לך בשמש!" הילד קם מייד. נראה שהוקל לו לצאת מהכיתה. נגיני הרגישה את זעמה גואה בה. איך הוא יכול לצפות מילד לדעת את כל זה בתחילת השנה? היא נעמדה. "סליחה," היא אמרה, "האחראי לשוד היהלומים הגדול ב- 1972 היה בואה, ושווי היהלומים שנגנבו היה חמש מאות מיליון דולר. עד היום אף אחד לא יודע איך הוא הצליח להיכנס לכספת ולצאת ממנה בלי להפעיל את האזעקה, הדבר היחיד שמצאו בחדר היה ערימה של אדמה, כאילו מישהו חפר שם בור – אבל הריצפה היתה שלמה, בדיוק כמו ביום לפני. "אוה, ואני לא חושבת שלומדים על בואה בכיתה ז´, זה חומר של כיתה ט´ או י´, אז אין לך שום זכות לשלוח מישהו למנהל כי הוא לא ידע את החומר הזה." פתאום היתה דממה בכיתה. הילדים בהו בה פעורי עיניים. הילד שהיה אמור ללכת למנהל כבר ישב על הכיסא שלו. המורה להיסטוריה עמד מאחורי שולחן המורה ונעץ בה מבט חשדני. "איך קוראים לך?" הוא שאל לבסוף.
 
עד פרק ג´ וזהו להיום... ../images/Emo188.gif

"איך קוראים לך?" הוא שאל לבסוף. "נגיני." היא ענתה. "או." המורה הביט בה בחשדנות. "שמעתי שאת תלמידה טובה, אבל… אולי תסבירי לי איך ילדה כמוך יודעת כל כך הרבה פרטים על החומר של כיתה י´?" האמת היא, שהיא ידעה כל כך הרבה כי בואה אהב לספר לה על כל גניבה שהוא ביצע אי פעם. הוא הוסיף עוד פעולת של אנשים אחרים, אותן סיפר בכלליות ובטון מלגלג. כמובן שאז לא היה לה שמץ של מושג כמה זה חמש מאות מליון דולר, כך שהיא התרשמה לפי מידת ההתלהבות בקולו, ולא לפי המספרים. היתה לה הרגשה שהמורה באמת חושד שיש קשר בינה לבין בואה, או פושע מסוים אחר. "מה אתה מנסה לרמוז?" היא שאלה, "שאני קשורה לשוד שהתבצע כשהייתי בת מינוס שתים-עשרה שנים, או שאתה רוצה לשלוח אותי למנהל כי אני קוראת יותר מדי ספרי הסטוריה?" היא הרימה גבה כשהמורה שתק, ושאר התלמידים התאפקו לא לצחוק. "שבי בבקשה," אמר לבסוף. נגיני התיישבה. היתה שתיקה קצרה, והמורה התחיל לדבר. "שמי הוא פוקס סטונהארט. – המורה, בשבילכם." הוא אמר, מדבר לאט ומושך את ההברות. הוא בחן את התלמידים במבט מאיים. "עליכם לדעת, שציפיותי מתלמידי גבוהות ביותר. אני מאמין שעונש הוא משמעת, מכאן שאעניש אתכם לעתים קרובות. כל תלונה רק תגרור אחריה עונש נוסף." הוא שתק שוב לרגע, בוחן בעיניו ילד שמנמן, בצורה דומה מאוד לאיך שנץ בוחן עכבר. "אני מצפה," הוא המשיך, "ששיעורי הבית יהיו מוכנים לגמרי. תמיד. ולא אכפת לי שלא הבנתם, ולא אכפת לי שלא ידעתם, וגם אם אמא שלכם מתה זה לא תירוץ לא להכין שיעורי בית. אם מישהו ייתפס בלי שיעורי בית מוכנים – בוחן פתע לכל הכיתה. יהיו בחני פתע גם בלי קשר לשום דבר. ויהיו הרבה. יהיו גם עבודות הגשה. לפעמים אני אבקש מתלמיד אחד או שניים להכין יותר שיעורי בית משאר הכיתה, או עוד בוחן, או עבודה נוספת. אני לא רוצה לשמוע תלונות ולא קיטורים. באתם לכאן כדי ללמוד, אז אתם תלמדו." הוא המשיך לדבר כל השיעור על איך שהוא מצפה שהתלמידים ייענו לדרישותיו בלי לעצור בכלל על לחשוב אם הן אולי לא הגיוניות (ש"תתפקדו ללא דופי", ככה הוא אמר), כמו מכונות שנבראו במטרה אחת ויחידה- ללמוד הסטוריה. כמובן שהוא לא ניסח את זה ככה. הוא מאוד הרגיז את נגיני. הוא התנהג כאילו אין להם שיעורים אחרים חוץ משיעור הסטוריה, וכאילו אין להם חיים חוץ מבית הספר. תמיד היא הרגישה שהמורים מתייחסים ככה לתלמידים שלהם, אבל סטונהארט ממש הגזים. הצילצול נשמע, והכיתה לא למדה כלום במשך כל השיעור. כמובן שזה לא הפריע למורה סטונהארט החביב לתת להם ערימה נכבדה של שיעורי בית. "תקראו עמודים אחד עד שלושים ושתיים, ותענו על השאלות שתיים עד עשרים, שבעמוד שלושים ושלוש, ושלושים וארבע. "הו, כן, ונגיני תענה בנוסף גם על שאלות עשרים ואחת עד שלושים, כי היא כל כך אוהבת היסטוריה." כמובן שנגיני כעסה. כמובן שסטונהארט עצבן אותה. אבל אם היתה מתנפלת עליו היא רק היתה גורמת לו להרגיש שהוא הצליח במשימתו. והיא רצתה לעצבן אותו בחזרה. כשכל התלמידים קפאו במקומם והסתכלו בציפייה לראות מה היא תעשה, היא רק חייכה בפרצוף תמים ואמרה, "יופי, באמת לא היה לי מה לעשות הערב." ויצאה מהכיתה, לפני שהוא יכל לענות לה. היא קיוותה שהיא הצליחה לעצבן אותו. בחיים היא לא ניסתה לעצבן מורה. (למרות שזה באמת הגיע להם… למה שלא תעצבן אותם אם הם עיצבנו אותה בלי לחשוב פעמיים?) ויני ומאב יצאו אחריה. "יו!" צחקקה ויני, "כמעט יצא לו עשן מהאוזניים! אני הייתי ישר צורחת עליו, ומעיפה לו כזאת כאפה שהדבר הבא שהוא יעשה זה לתהות למה הראש שלו מתגלגל על הריצפה. אבל נראה לי שהשיטה שלך עבדה יותר טוב, נגיני. ממש עצבנת אותו." "זה בדיוק מה שהוא רצה" ענתה נגיני, "שאני אצרח. ואז היתה לו יופי של סיבה להכשיל אותי בתעודה." "מה אוכל אותו?" אמרה מאב, "אפשר לחשוב שאנחנו בכלא או משהו." פתאום (הקטע נמחק) יותר נורא. מה זה המשקפיים העקומות האלה? שלוש הבנות צחקו ופנו לחדר המורים. "אני מקווה שנייטיבל נמצאת בחדר המורים, כי אם לא, אני לא יודעת איפה עוד היא יכולה להיות." אמרה נגיני. הן צעדו במסדרונות בית הספר המפותלים, מתפללות שימצאו את חדר המורים, ועוד יותר מתפללות שלא יילכו לאיבוד. חדר המורים היה אדום. הקירות היו מכוסים טפטים אדומים, הריצפה מכוסה בשטיח דק ואדום, התיקרה היתה צבועה באדום, וכל הרהיטים היו צבועים באדום רך. האדום רק הבליט את הכחול העמוק של המים שהשתקפו מהחלון. נגיני חשבה שהקטע הזה של כל-החדר-באותו-צבע כבר לא כל כך מקורי, אבל הוא היה עדיין יפה באותה המידה בדיוק. שולחן גדול היה באמצע החדר, וליד הקיר ניצב מקרר, לידו כיריים עם כיור וטוסטר וקומקום. מהקיר האחורי יצא מסדרון, ממנו הסתעפו דלתות, כנראה משרדים. נייטיבל היתה בחדר המורים, אבל לא ממש עזרה לנגיני. היא רק אמרה לה לפנות לפרופסור X. ("פרופסור X?!" נדהמה נגיני. "זה שם חיבה," הסבירה נייטיבל, "כי אף אחד לא יודע איך קוראים לו באמת.") ואז צלצל הפעמון ושלוש הבנות מיהרו לכיתה. התברר שהמורה שלהם לשיעור ´צמחים´ צריכה לטפל בצמחים טורפים כלשהם שיצאו מכלל שליטה, אז במקום המורה שהיתה אמורה ללמד באה מורה מחליפה. למורה היה שיער כתום בגוון לא טבעי, פרצוף מרוח בערימות מסחריות של איפור, שמלה שחורה שהיתה אמורה לגרום לה להיראות רזה, והיתה לה הבעה משועממת. היא נתנה להם דף עבודה קצר של תרגילי חשבון (נגיני לא הצליחה להבין מה זה קשור לצמחים, אבל מילא.) והרשתה למי שסיים עם הדף לעשות מה שהוא רוצה, בתנאי שזה בכיתה ובשקט. רוב הילדים התחילו להכין את שיעורי הבית בהסטוריה. אף אחד לא כל כך התלהב לבלות את כל אחר הצהריים בהכנת שיעורי בית. ואיפה בדיוק הם אמורים להכין שיעורי בית – בבית?! תשכחו מזה! רק אחד מהתאומים, ביחד עם אדם, זוג הבריונים, והשחרחר, (הם תמיד הלכו ביחד, ונראו קצת כמו חבורה) התיישבו על השולחן שמאחורי מאב והתחילו לדבר בשקט. נגיני ניסתה לשמוע מה הם אומרים אבל הצליחה לקלוט רק מילים בודדות. היא הניחה, לפי מילים שקלטה, ("פצצה", "תותח", וכו´) שהם מדברים על בנות. היתה לה הרגשה שהם כמעט תמיד מדברים על בנות. רוב הילדים גמרו את שיעורי הבית באותו שיעור. גם נגיני סיימה להכין את הכל, למרות שהיתה לה תוספת. המורה המשועממת קמה והלכה בלי להגיד מילה, ונגיני הצליחה בקושי לראות הקלה מאחורי ההבעה המשועממת. ("או, סוף סוף אפשר ללכת לשתות קפה בשקט.") "יש עכשיו הפסקה גדולה." אמרה לה ויני, "זה הפסקה של עשרים וחמש דקות." נגיני שמה לב שאדם מסתכל על ויני. הוא אמר משהו לחבריו ופתאום כולם הגניבו מבטים לכיוונה. "בואו נצא מכאן," אמרה נגיני. ויני ומאב הסכימו איתה, כנראה גם הן שמו לב שהן מקבלות תשומת לב מיותרת מצד הבנים. הן לקחו את האוכל שלהן ויצאו מהכיתה. במשך ההפסקה שלוש הבנות סתם הסתובבו בבית הספר. אחרי כמה דקות של שיטוט ללא מטרה הן התיישבו על ספסל והתחילו לדבר. הן דיברו על בנים, ועל לימודים, ועל מה שהיה, ועל מה שיהיה, ומה שהן מקוות שיהיה, ובאיזשהו שלב הן גם דיברו על… טוב, על עניינים של בנות, ואתם לא חייבים לדעת בדיוק מה. לבסוף נשמע הצילצול המבשר על סוף ההפסקה. ויני ומאב הלכו לשיעור, כל אחת בכיתה אחרת, ונגיני נשארה לבדה לשוטט במסדרונות ללא מטרה לעוד כמה דקות. היא פנתה לכיוון חדר המורים, מקווה לתפוס את מר X ההוא. היא הסתכלה במפת בית הספר.
 
...........

היא פנתה לכיוון חדר המורים, מקווה לתפוס את מר X ההוא. היא הסתכלה במפת בית הספר. היא הגיעה לדלתות האדומות של חדר המורים, והציצה בזהירות פנימה. אף אחד לא היה בחדר. היא נכנסה פנימה והלכה ישר אל המסדרון שהסתעף מהקיר האחורי. היא עברה במסדרון. על כל דלת אדומה היה שלט קטן לבן מחרסינה, ועליו כתוב את שם המורה, שלו שייך המשרד. על השלטון למשרדו של סטונהארט היו מצוירים עכבישים, זוחלים על האותיות ומסביב להן, ולפי הצבעים שלהם נגיני יכלה לנחש שאלה עכבישים ארסיים. האותיות עצמן צוירו כאילו הן עשויות מאבן, ובשוליים התפתלו נחשים ירוקים. על השלטון למשרדה של נייטיבל היו עננים אפורים, טיפות קטנות של גשם, אור של שמש שהסתנן דרך חור בעננים, וקשת צבעונית במקום שבו הצטלבו האור והגשם. קצת לפני קצה המסדרון היה משרדו של פרופסור X. את שלטון החרסינה המבריק שלו קישטו דוגמאות מסובכות ומסולסלות, בצבע זהב. נגיני דפקה על הדלת. "הכנסי," קרא קול מבפנים. היא פתחה את הדלת בזהירות והציצה פנימה. הריצפה היתה עשויה מרצפות שיש גדולות ומבריקות. הקירות היו שורות ארוכות של מדפים עמוסים בכל מני דברים. קופסאות צבעוניות, כובעים, כתרים, ספרים, ספינות בבקבוקים, דגמים של מכוניות, תמונות של ציפורים צבעוניות, ולוח עץ גדול אחד, שהיה מלא פרפרים צבעוניים. היו שם דברים מכל גודל ומכל סוג. נגיני היתה יכולה לשבת שבועות ורק להסתכל על כל הדברים שהיו על המדפים, לבדוק מה כל דבר עושה, מאיפה הוא בא, ממה הוא עשוי… לרגע נגיני כמעט הלכה אל המדפים, כדי להסתכל מקרוב. באמצע החדר עמד שולחן גדול מעץ. במרכז השולחן עמד דבר שעורר בה גל של זכרונות ילדות רחוקים. זה נראה כמו כמה גולות מפלסטיק עומדות באויר בשורות צפופות ומסודרות, אבל נגיני ידעה שמדובר ביותר מזה. כשנגיני היתה קטנה, סבתה נהגה לשחק משחק דומה עם חברותיה. אז זה נראה מעט שונה, אבל לנגיני היתה הרגשה שמדובר באותו משחק. אז אלה היו ארבע לוחות פלסטיק שקופים, שבאור השמש היה קשה לראותם, ועליהם היו מסודרים כדורי פלסטיק, חלקם כחולים חלקם אדומים. המטרה היתה להרכיב שורה, או טור, או אלכסון, של ארבעה חרוזים רצופים מהצבע שבו אתה משחק. אבל זה היה אפשרי גם על לוח אחד, או על כמה ביחד, או באלכסון מלמטה עד למעלה. זה נשמע מאוד פשוט, אבל נגיני ידעה בדיוק איפה המילכוד. היו עוד הרבה משחקים דומים, אבל זה היה שונה מכיוון שהיה תלת ממדי. כדי לראות אם היריב מתכנן משהו, היה צריך להסתכל טוב-טוב מלמעלה ומלמטה, ומכל הצדדים, ומכמה זויות לא מוגדרות. היה צריך לזכור מה ראית מכל זוית ולדעת לחבר את זה בראש. וגם אז, לפעמים מפספסים את מה שהיריב מתכנן. קשה. נגיני לא שיחקה הרבה פעמים, אבל היא צפתה בסבתה בכל פעם ששיחקה עם חברותיה, והיא הכירה הרבה תחבולות. המשחק שעל שולחנו של הפרופסור היה שונה רק במעט. לוחות הפלסטיק לא היו קיימים, החרוזים היו תלויים באויר, והחרוזים לא היו חרוזי פלסטיק, אלא אבנים שנראו כמו יהלומים. האדומים נראו כאילו אין להם מרכז, אם הבטת לתוכם, היית יכול פשוט להמשיך ולחפש את המרכז, ולא למצוא אותו לעולם, כי תמיד אפשר להסתכל יותר פנימה. הכדורים הכחולים נראו כאילו יש בתוכם עשן לבנבן, מתערפל לו לאיטו. ליד השולחן היו שני כסאות עור. אחד מהם היה ריק, ועל הכיסא בצד השני ישב פרופסור X, שנגיני הצטערה שאין לו שם אמיתי. היה לו שיער חום, ועיניים חומות. העיניים שלו נראו מאוד חכמות, למרות שנגיני לא יכלה להגיד איך עיניים יכולות להיראות חכמות. מבטו היה נעוץ בלוח המשחק שלפניו. הוא הרים מערימה שהיתה מונחת לידו כדור אדום אחד והניח אותו על הלוח. הוא הרים את מבטו אל נגיני וחייך. "שבי בבקשה," הוא אמר ונגיני התיישבה על הכיסא בצד השני של השולחן. בדרך כלל היא היתה עצבנית ומתוחה כשהיתה הולכת למשרד של מישהו, אבל הפעם היא הרגישה רגועה, כאילו היא מכירה את הפרופסור כבר שנים רבות. "עם מי אתה משחק?" היא שאלה. "היתה כאן רוח רפאים לפני רגע," ענה הפרופסור וחייך, "אבל אני חושב שהיא הבריזה לי כי ראתה שאני עומד לנצח אותה." נגיני הביטה בלוח. היא ראתה, למרות שזה היה קשה בלי שום משטח לשים עליו את הכדורים, את אחת התחבולות שסבתה אהבה. אף אחד כמעט לא הצליח להבין איך היא עשתה את זה, אבל היא הסבירה לנגיני את הסוד, ונגיני הבינה שהעקרון דוקא פשוט. אולי בגלל שאנשים חיפשו סיבוכים הם לא הצליחו לראות את הרעיון. "הרוח דוקא עמדה לנצח" נגיני אמרה. "אם היא משחקת בכחולים." "אכן בכחולים היא משחקת." הוא ענה. היא לקחה כדור כחול והניחה אותו ליד שניים כחולים אחרים. הפרופסור חסם אותה עם כדור אדום, בדיוק מה שהוא היה צריך לעשות. נגיני הניחה כדור כחול באמצע ו- "ניצחתי" היא אמרה. "איך לא ראיתי את זה?" מלמל הפרופסור כשבחן את ארבע הכדורים הכחולים, שעמדו באלכסון מלמטה למעלה מפינה אחת לנגדית לה. כדי לראות אלכסון כזה צריך להסתכל מכל זוית אפשרית, וגם אז לפעמים מפספסים אותו. "זה טריק שסבתא שלי השתמשה בו הרבה פעמים" אמרה נגיני. "באמת?" חייך הפרופסור "איך סבתא שלך השיגה משחק כזה?" "טוב, הוא לא היה בדיוק כזה, הוא היה דומה, עם לוחות וחרוזים מפלסטיק." הפרופסור אסף את הכדורים לתוך צנצנת והכניס אותה אל תוך מגירה בשולחן שלו. "אז," אמר הפרופסור, "מה אני יכול לעשות בשבילך?" "ה´שיעורים האישיים´. אני לא חושבת שיש מישהו שילמד אותי, וגם אם כן, לא נראה לי שיש מה ללמד אותי." "איך קוראים לך?" "נגיני." "אה, כן! הזהבונית, נכון? כן… יש קצת בעיה ללמד אותך שיעור אישי… טוב, תראי, יכול להיות שבכל זאת יש בך כוח קסם כבר היום, כבר קרה בעבר שלזהבון היה כוח קסם לפני גיל שש עשרה. אז נביא לך מומחית שתבדוק אותך, ואז נראה אם יש מה ללמד ואיך ללמד אותך… "ובינתיים, את יכולה להסתובב בבית הספר, או ללכת לסיפריה או להכין שיעורים, או משהו כזה. אם יש לך שיעור אישי בשעה האחרונה את יכולה ללכת הביתה מוקדם." נגיני חייכה. "בסדר" היא אמרה. "אז… מתי יש לך שיעור אישי?" "אני חושבת שמחר," "אז מחר… הכיתה שלך תהיה ריקה. בזמן השיעורים האישיים תישארי בכיתה שלך, ומישהו יבוא להסתכל עלייך, בסדר?" נגיני הנהנה. "ובינתיים, כדאי שלא תספרי ליותר מדי אנשים שאת זהבונית, בסדר?" נגיני הנהנה שוב. "ועכשיו…" הוא חייך, "בא לך עוד משחק?" ~~~~~~סוף פרק ב´~~~~~~
 

Silver Fox

New member
מעולה, פשוט מעולה!

מעולה, פשוט מעולה! מ-מעולה, פשוט מעולה! <<מוחאת כפיים>>
 

מ.ש.ט

New member
לא קפץ! (פרק 5)

בעעעעעעעעעעעעעעע!!!!!!!!! סיפור יפה!!! סיפור מאוד מאוד מאוד יפה!!
 

מ.ש.ט

New member
לא קפץ!! (6)

סיפור מדהים!!!!! מתה על נגיני!!!!! יעל איכפת לך אם אני אגנוב לך את הרעיון? כאילו פאנפיק בעיקבות הסיפור שלך...
 

Nagini Potter

New member
פאנפיק? בעקבות הסיפור שלי?../images/Emo182.gif

למה לא
לי זה לא יקרה Nagini Potter
 

Silver Fox

New member
מה כבר אני יכולה להגיד../images/Emo35.gif

מעולה, פשוט מעולה
מעולה, פשוט מעולה
מ-מעולה, פשוט מעולה
<<מחיאות הכפיים המסורתיות>>
 

Silver Fox

New member
ותגובה מפורטת יותר...

קטעים שאהבתי:
נגיני, מאב, ויני, לולה וסייפר משחקים ב"רוצח".
מקורי ומשעשע ביותר
נגיני נכנסת אל תוך הלב של המורה שלה (מצטערת, אני לא זוכרת את השם...)
מקסים, חמוד, מרתק ומעניין
השיחה של הרגש, שגם חיות משתמשות בה.
מרגש...
דרכי ההתגוננות של נגיני - לחש ההתגוננות (זה מה שהיה כתוב, נכון
)
מילים נהדרות
חרוזים מקוריים ומקסימים
הערות: כשנגיני הייתה קטנה היא קראה את הספרים של ק. א. אפלגייט - את מתכוונת לאנימורפס
לפני שהם הלכו לקניון, נייטיבל דיברה בכיתה על גזענות וגם הזכירה את שריפת המכשפות בימי הביניים - לקחת את זה מהארי פוטר במקרה
לולה היא מאיר לבן - זה ממכושפות
וגם, השמות שלהם נורא סמליים: נייס - נחמד אכסיומה - מושג במתמטיקה סייפר - שומר ראטי - עכברוש אבל זה בסדר, זה לא פוגע בכלום...
אז, בקיצור: נגיני, את ילדה ממש מוכשרת. ברכות חמות על הפאנפיק הנהדר שלך
(זאת הייתה תגובה ארוכה אבל אני בטוחה ששמחת לקרוא אותה)
 

מ.ש.ט

New member
תגובה ללילך:

כל אחד יודע שהייתה שריפת מכשפות בימי הביניים. אני לא חושבת שזה לקוח מספר מסויים. (למרות שיש סיכוי גדול מאוד שכן... יעל היא חברה בפורום המטורלל הזה...) ועל הספרים של ק.א. אפלגייט תרשי לי להעיר רק שתי מילים: כאילו דההההההה! (נא לקרוא בקול סנובי-פרחי כזה כאילו כזה) זה ספר 10: האנדרואיד
 

Nagini Potter

New member
באמת שמחתי מאוד!! ^^../images/Emo182.gif

תודה על כל המחמאות...
בעניין החרוזים מהלחש של נגיני - אני חייבת לציין שחרוזים הם אחד הצדדים הפחות טובים שלי.... נכון כתבתי שזה לחש שבמקור היה לאילוף דרקונים? זה באמת היה לחש לאילוף דרקונים, מספר ילדים שנקרא "אגדה חדשה". שיניתי איזו מילה או שתיים, אבל לא משהו משמעותי..
הכוונה היא בדיוק לאנימורפס!!
באחד הפרקים היא גם אומרת במפורש שהיא לקחה את הקטע עם העטלפים מאנימורפס.... וגם מאוחר יותר כשמספרים קצת על אחותה הקטנה, מסופר שהיא מאוהבת באחד שקוראים לו ג´ייק, והיא רבה עליו עם מישהי שקוראים לה קאסי. נחשו מאיפה זה?
שריפת המכשפות היא עובדה היסטורית, ועובדה די חשובה, כשמתעסקים במכשפות... אני חושבת שברוב הסיפורים/הסרטים שמעורבות בהן מכשפות כדמויות ראשיות צריך להזכיר את זה אפילו בקצת מתישהו, לא?
כן, זה ממכושפות. כשכתבתי פעם ראשונה שהיא אור לבן פחדתי שאולי זה הפרת זכויות יוצרים או משהו כזה, אז שאלתי אנשים אם אור לבן זה יצור בלעדי של מכושפות או שזה יצור כזה שכולם מכירים, כמו שד וטרול וגמד... יכול להיות שטעו, אבל אמרו לי שזה כאילו יצור של כולם, ולא רק של מכושפות...
השמות שלהם סמליים בכוונה.... וכל מי שיש לו שם "רגיל", זה שם שבכל זאת יש לו משמעות מסויימת בשבילי.... אני שונאת לתת סתם שמות.. אם קוראים למישהו "טום", אז מה? למה טום? מה הקשר? אז בדרך כלל אני נותנת שם שיש בו משמעות...
תודה רבה על הברכות החמות
לי זה לא יקרה Nagini Potter
 

מ.ש.ט

New member
אהם... ../images/Emo185.gif

לחברי הפורום טום דווקא מתקשר למשהו... אז היה עדיף אם היית נותנת שם אחר כדוגמה... בעעעעע...... איך קוראים לדברים האלה שמחזיקים את המשקפיים על האוזניים??? בכולופן... אחד מהם התנתק לי מהמשקפיים... הבורג היה רופף גם ככה... אז עד שאבא שלי יחזור ויתקן את המשקפיים שלי אני הולכת עם משקפיים עם רק "מקל" אחד... וזה מעצבן... ואני לא יכולה להוריד את המשקפיים כי בלעדיהם אני רואה מטושטש... ואין לי עדשות מגע... זה ממש מעצבן! בעעעעעעע......!
 

מ.ש.ט

New member
יעל...

שלחתי לך תגובה במסנג´ר אבל זה לא שלח אז התגובה שלי היא: טוסט! ולחברי הפורום: אתם לא אמורים להבין את זה.
 
סוף-סוף תגובה!!!../images/Emo188.gif

כבר די הרבה זמן חשבתי שאני חייבת להגיב לך. הינה זה סוף-סוף-אבל רק על פרק אחד, הפרק האחרון. על הפרקים האחרים אני אגיב בעוד כמה ימים, אולי מחר... אין לי כוח היום. | | V ´"מה כתבת עליי?" שאלה ויני. "לא אומרת ולא אומרת!" "נו, תגלי…" "לא." "אוף! אז אני לא אגלה לך." "לא תגלי לי מה?" "לא מגלה!"´ חחחחח........ ויני ממש ממש מתוקה... אבל משום-מה לא נראה לי שהייתה מרוצה אם היו אומרים לה את זה. היא מעין קשוחה-מתוקה שכזו.. ואני מתה עליה!!!!! דמות מצוינת, דרך אגב... יש לי ילדה בכיתה בדיוק כמוה!! היא כזאת די קטנה אבל נראית קשוחה, והיא ממש מצחיקה, למרות שהיא יכולה גם להיות רצינית אם היא צריכה, והיא גם נחמדה וחברותית כזאת... לא יודעת אם הסברתי את עצמי טוב, אז את פשוט צריכה להאמין לי כשאני אומרת שהיא דומה לה. ´ונגיני מצאה אפילו אחד שמוציא פרפרים כחולים מתוך עלי הכותרת שלו כששרים לו שירים מזרחיים.´ איך היא גילתה את זה?! ´"היי!" היא צעקה לפני שהצליחה לעצור את עצמה, "תתעסק עם ילדים בגודל שלך!" הבריון הסתכל עליה והניח את העכברון המצייץ על הריצפה. "כמו מי?" אמר הבריון בקולו המאיים הרגיל, "כמוך?" "אה… זה לא ממש מה שהתכוונתי…"´ קטע מצחיק.... דרך אגב, זה מזכיר לי את הקטע הזה במלך האריות, כששלושת הצבועים רדפו אחרי סימבה ונאלה בקבר של הפילים, ואז פתאום הצבועים תפסו את זאזו והם העיפו אותו באוויר רחוק רחוק, אז סימבה בא אליהם ואומר להם *מנסה לתרגם לעיברית*: "הי, למה שלא תיטפלו למישהוא בגודל שלכם?!" והם עונים: "מה, כמוך?" אז הוא אומר כזה: "אופס..." ובורח.. אני מתה על הקטע הזה!! *נמסה* אה, ודרך-אגב, לא נראה לי שציינתי, אני חולת דיסני... (המשך מהציטוט למעלה) ´הילד שנראה כמו עכבר לא בזבז זמן, ולפני שהבריון ישנה את דעתו הוא ברח משם, עדיין מצייץ בפחד.´ איזה מגעיל!!!!!!!!!!!!! איזה ילד קרצייה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני אחרי דבר כזה לא הייתי מדברת איתו בחיים... אני שונאת כשאנשים עושים את זה. אתה בא לעזור למישהו, והוא נעלם מהשטח כשאתה בצרות, ועוד בגלל שעזרת לו... לי למזלי (או למזלו של מי שהיה עושה לי דבר כזה, כי הוא לא היה יוצא מזה בשלום *חיוך זדוני*
) זה עדיין לא קרה, אבל אני בטוחה שאם היו עושים לי את זה, לא הייתי שולטת בעצמי. או שפשוט הייתי, במקרה כזה, כשילד חוזר לבקש סליחה, פשוט מתעלמת ממנו מרוב כעס וממשיכה ללכת. אבל בחיים לא הייתי מסכימה לדבר איתו או לסלוח לו. "תה-דה!" היא קראה. "מאב!" קראה נגיני בפה פעור, "את… את… את בת-ים!" איזה כיף לה!! הלוואי עלי...
אה, ומשהו שרציתי לשאול כבר די הרבה זמן-מ.ש.ט זה פאנפיק? אם כן, אפשר אותו?
 
למעלה