תגובה :
>כי הרי שגם אם לקין יוולדו ילדים, בנים ובנות. עדיין הם יצטרכו להזדווג עם אמם או עם עצמם כדי להתרבות. וככה גם הילדים שלהם.< לא, ישנם את בני שת, ובני דודים יכולים להזדווג ללא שום בעיה. מעבר לכך, אם קין הוליד עם אשתו, לצורך העניין, 4 ילדים, ילדיהם, כבר יוכלו להזדווג עם בני-דודיהם. >וסתם נראה לי תמוה כל הסיפור הזה. כי הרי אם לאלוהים היה ידוע שהדבר לא מוסרי ולא בריא, נראה לי שהוא היה צריך כבר לברוא על ההתחלה כמות מספיקה של אנשים כדי שהם יוכלו לנהל תרבות של חברה נורמלית שתהווה דוגמא לאלה שיוולדו להמשך.< כל הפסקה הזאת, היא בעלת כשל לוגי עצום. "כי הרי אם לאלוקים היה ידוע שהדבר לא מוסרי ולא בריא, נראה לי שהוא היה צריך כבר לברוא על ההתחלה כמות מספיקה של אנשים כדי שהם יוכלו לנהל תרבות של חברה נורמלית שתהווה דוגמא לאלה שיוולדו להמשך". נתחיל מכך, שאם איני טועה - על פי הזוהר אכן היו אנשים מלבד צאצאי אדם, כאגב אורחא. ולעניינו, אמרת את ביטוי המפתחי *נראה לי*, וכי איזה חוצפה יש לך לחשוב (לא נאמר בלשון חריפה, אלא בתור ביטוי) שה' פועל על פי מה ש*נראה לך* ? לה' יש את החשבונות שלו - ואם כך בחר שיקרה הדבר -> כך זה קרה. מדוע לדעתך, ה' צריך לעשות מה שנראה לך, ולא מה שנראה לו ? מדוע אתה בכלל מצפה משהו מה' ? אתה מכיר אותו ? מכיר את דרך פעולתו ? יודע עליו משהו ? ה' עושה את רצונו, למה *שנראה לך* אין כל קשר לכך. וכאן טמון הכשל-הלוגי. בכל מקרה, נחזור לאשר כתבת, "לא מוסרי" - הסברתי שאז זה לא היה "לא מוסרי", עוד לא הקנו לבני האדם את אמות-המוסר, עדיין לא נלקח היצר המיני מבני המשפחה, ולכן, זה היה דבר טבעי, כדרך הטבע, בדיוק כמו אצל בע"ח. "לא בריא" - אם ה' ברא את העולם, יכול היה גם לגרום לכך שהשפעה בריאותית לא תהיה לכך, ועובדה. מלבד זאת, כבר הסברתי לך שזה לא ודאי. >מה שכן אני יכול לקבל, זה שכל הסיפור הזה הוא לא אמיתי, והוא נועד רק כדי להביא איזה לקח חינוכי לקוראים. אבל עדיין, לפי דעתי, אם כל הקטע פה זה הלקח, אז הסופר היה יכול לחשוב על משהו יותר הגיוני (במיוחד בהתחשב שאנו מאמינים שהסופר הוא האלוהים, שהוא מושלם והכל).< אין המקרא יוצא - אלא מידי פשוטו. אכן, גם משל יש פה, וכל האמור בתורה מתחלק לפרד"ס (פשט,רמז,דרש,סוד). אבל גם הפשט - מתקיים בפני עצמו. "זה פורום נחמד, זה" תודה