התרעתי על כך כבר כמה פעמים והנה זה קורה

poseidon111

Active member
התרעתי על כך כבר כמה פעמים והנה זה קורה

המוסלמים מנסים בכוח להכתיב לתושבי העיר הרביעית בגודלה בארץ, כיצד לחיות את חייהם.
על מה מדובר?
על הדרך של הבדואים להפוך את באר שבע לעיר עם מאפיינים איסלמיים למהדרין. בתחילה בקטנה, ולאחר מכן בדברים יותר מהותיים.

לא נעצור זאת עכשיו, זה יגיע לבית של כל אחד ואחד מכם.
נאבקים על שמירת אורח חיינו!

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1808536
 

רינתי77

Active member
אין גבול לחוצפה ולפרובוקציות שלהם.

אלה אותם האנשים שביום כיפור נוסעים בתוך באר שבע
כאילו הם ברהט, אבל עכשיו מצאו סיבה לזעוק שפוגעים
ברגשותיהם הדתיים.
 
לא מבין מה הלחץ

שמירת אורח חיינו כוללת גם פסטיבלי יין?
ואם אנחנו נאורים כמו שאנחנו מציגים את עצמנו, היינו יכולים לחזות שזה יפגע בהם. וזכותם להיפגע בדיוק כמו שזכותנו להיפגע אם בפולין למשל היו עושים פסטיבל מאכלי חזיר ברחבת בית הכנסת.
קצת קומון סנס היה מונע את העניין.
 

poseidon111

Active member
אז אסביר לך ממה נובע הלחץ. ראשית המסגד אינו

מסגד כבר עשרות שנים. למעשה מ48'. מאז אף אחד לא מתפלל שם, כך שהדוגמא הנגדית שהבאת אינה תקפה כלל.
שנית, הצעד הזה הוא המשך ישיר לנסיונות ההשתלטות על הסדר יום הבאר שבעי במקומות מרכזיים, על ידי הבאת חמולות למקום וקביעת עובדות בשטח.
שלישית הרגישות המעושה הזו לא באה לידי ביטוי ביחסם למה שחשוב ליהודים, כפי שרינתי הסבירה לך.
רביעית, כתושב האזור, אני רואה על בסיס יומי כיצד אורח החיים שהיינו מורגלים בו כבר לא ניתן למימוש, רק מפני שלא רוצים פתאום לפגוע באלה
וגם באלה. אני לא מדבר על דברים למפגיע, אלא על התנהלות יומיומית רגילה.
אם הייתי בא אליהם לכפר ועושה פסטיבל יין, הייתי מבין את התנהלותם, אבל אני עושה זאת בבית שלי, ביתם של אלו שעברו את המאה ה16, עת היו
העותמנים בשלטון.
הם צריכים להתאים עצמם לרוב, לא הרוב אליהם.
אני חושב שזה די ברור.
 

רינתי77

Active member
אתה תסלח לי בני, אבל אני גרה בבאר שבע,

לא אתה. אין בבאר שבע תושבים ערבים. אולי בניגוד
למה שאתה חושב. באר שבע אינה עיר מעורבת, היא לא יפו או עכו או נצרת.
הערבים המגיעים לבאר שבע הם הבדואים מהישובים הקרובים.
זאת השנה השישית שהפסטיבל מתקיים. איפה הם היו עד היום, למשל?
חוץ מזה, אני וודאי לא אתן יד לכפיה דתית. של אף דת. בטח
לא כזאת שהיא הסוואה לשנאת היהודים.
 
המסגד נשמר כמסגד?

למרות שאין שם תושבים?
אז זה כמו בשפרעם ששם יש בית כנסת שלא פעיל אבל נשמר כבית כנסת. או קיי?
ויש עוד מקומות בעולם שבתי כנסת נשמרים למורשת. אז מה הייתם מרגישים אם ברחבה שלהם היו עושים פסטיבלי החזיר והיין (שיהיו קצת שיכורים הגויים האלה...).
.
אגב, המילה "בניגוד למה שאני חושב..וכו'" ,סורי, איפה כתבתי שב"ש היא עיר מעורבת? הבעתי את דעתי ו...זהו.
 
פסטיבל **חזיר** ויין במקום קדוש ליהדות

זה אפילו לא מתקרב למה שקורה בפועל.
בפועל זה כולה פסטיבל יין שכבר מתקיים כמה שנים באותו המקום.
רק שעכשיו, פתאום זה מפריע, פתאום זה פוגע.
 

poseidon111

Active member
המסגד הוא מוזיאון להנצחת תולדות ב-ש בערך

50 שנה. אין בינו לבין מסגד מאומה.
הוא מתוחזק על ידי העיריה והוועד להנצחת מורשת משהו...
 

רינתי77

Active member
לא, המקום לא נשמר כמסגד.

המקום הוא בעצם מבנה מתקופת המנדט שישמש מתישהו
בתחילת המאה הקודמת כמסגד. כשכתבת שזה פוגע ברגשותיהם,
הרי אפשר לחשוב שהם גרים בבאר שבע ומתפללים באותו מסגד.
הרי אתה יודע שהעובדה שזה לא כך, משנה את התמונה.
כמו כן התעלמת באלגנטיות מהנקודה העקרונית שהעליתי:
כפיה דתית.
 

poseidon111

Active member
זו לא מחאה. זה רצון להשבתה. זה נסיון

לשנות סטטוס קוו.
שאמשיך?
 

poseidon111

Active member
ואני אשאל אותך שוב היכן אתה רואה

הבעת מחאה לגיטימית בעתירה משפטית לאי קיום הארוע. אני לא רואה בזה הבעת מחאה, כך ששאלתך אינה ברת תשובה.
אני רואה בזה בדיוק מה שרינתי רואה-כפיה.
לא משנה כמה תנסה לכבס את העניין, הוא עדיין כפיה, לא מחאה.
 

poseidon111

Active member
באמת? בית משפט כמקום להבעת מחאה? זה חדש.

אתה מעמיס על בתי המשפט העמוסים גם כך, ולא נראה לי שהם ישמחו לקבל את רעיונך להשתמש באולמותיהם להבעת מחאה.

שלא לדבר על כך שמיעוט קטן רוצה לכפות את הוראות דתו על הציבור החפשי.
הכפיה הדתית הזו לא מפריעה לך, משום מה.
מוזר.
 
מלבד הפגנות שכוללות הרבה עור חשוף

ושלל פטמות במגוון גדלים אני לא מכיר מחאה יותר לגיטימית מעתירה לבית משפט.
אהיה כנה איתך ואספר לך שחלק גדול מהעתירות הן הפגנתיות.

ואם כבר אני כנה בציניותי, אז אוסיף במילים עדינות כמובן שמדובר על באר-שבע. זה לא בדיוק הנושא הבוער שמעסיק אותי.
או במילים קצת יותר פייסניות: אתם יכולים להפוך את הכאילו מסגד למזקקה,
או לחילופין להכניס לתוכו את הכעבה.
הזין שלי מרווח למדי לכל מקרה.
 

רינתי77

Active member
אז אם ככה, סתם זרקת את דעתך בנושא

שלא מעניין אותך וכעת אתה מזלזל באלה שזה כן מעניין אותם?
 
למעלה