ה
האחרון

הופעות שליחי הבלוז לסוף השבוע

יום רביעי 22.12.04 שעה 22.00: שליחי הבלוז ודן תורן יבצעו את מיטב הלהיטים שלו במועדון ה-"B BAR" בשדרות. יום חמישי 23.12.04 שעה 22.00: שליחי הבלוז יבצעו שתיים מיצירות המופת של להקת "פינק פלויד" האגדית - האלבומים ANIMALS ו-THE WALL בבארבי ת"א. מומלץ ביותר! יום שישי 24.12.04 שעה 22.00: שליחי הבלוז יצדיעו ל-4 אגדות הרוק הגדולות "סגול כהה", "לד זפלין", "פינק פלויד" ו"הדלתות" בחמדת ימים שבצפון. ובשבוע הבא: יום ה' 30.12 - שליחי הבלוז יבצעו את מיטב הלהיטים של שנות השישים והשבעים במועדון האקסטרדים באשדוד. יום ו' 31.12 - שליחי הבלוז במחווה ל"פינק פלויד" במופע לרגל הסילבסטר בבארבי כ"ס. פרטים נוספים באתר הרישמי של הלהקה: http://www.bluesmsgr.listen.to
 

One Echoe

New member
נראה לי שאני הולך ביום חמישי...

נראה לי מגניב מאוד לשמוע את אנימלס... או ביום ו' ב30.12, תלוי איפה זה.
 

syd barret

New member
"פינק פלויד של המזרח התיכון"

כך כונו אלג'יר באחד מהביקורות אחרי אלבומם האחרון "מנועים קדימה". אישית, אני חושב שממנועים קדימה ועד dark side, meddle ו- wish you, יש מרחק של שמיים וארץ, אבל האלבום האחרון של אלג'יר הוא מבחינת חידוש בסצינת הרוק ולא אחת במהלך שמיעתו הראשונה (בהופעה בים המלח) עלו בראשי הפלוידים. טוב, נכון שזה לא ממש אשכול על פינק פלויד, אבל הייתי שמח לשמוע את דעת אלו ששמעו את מנועים קדימה בקשר לאלבום, ללהקה וגם להשוואה (הכנראה מוגזמת) לחביבי אוזנינו, הפלוידים.
 

One Echoe

New member
אלג'יר, פינק פלויד.

בטח לא באותה שורה. אין פה בכלל מקום להשוואה. מה גם שזה סגנון אחר ... לא רואה שום דבר דומה בין שתי הלהקות. מה שכן, אלג'יר... להקה ממש טובה. אחת הטובות בארץ, בלי ספק. מנועים קדימה מראה את הפריחה ואת ההתבגרות של הרוק בארץ, שגם ככה נמצא על הקרשים... טוב שיש לנו להקות כמו אלג'יר. או איזבו. או בלאקפילד.
 

Shakty

New member
בביצה הקטנה שאנו חיים ממהרים להכתיר

כתרים עוד לפני שהלהקה הציאה אלבום שני - למי שלא מכיר בתעשיית המוסיקה יש מושג שנקרא סינדרום האלבום השני. אני אסביר בקצרה : אחרי שלהקה מוציאה אלבום שהצליח מאוד ישנו תמיד קונפליקט בין רצונם שח האמנים להתפתח מוסיקלית לבין הרצון של הקהל הרחב לשמוע עוד מאותו דבר. קחו דוגמה קלאסית מפינק פלויד : Sauceful שונה לחלוטין מ PIPER (למעט jugband blues) להקות שצולחות את הקונפליקט הזה בעלות סיכוי טוב יותר לשרוד לתקופה ארוכה - זה הוכח לכל אורך הדרך של המוסיקה הפופולרית (מאז שהחלו עם SINGER\SONGWRITERS כמובן) אני תמיד נותן דוגמה את RADIOHEAD שמבחינתי אחרי הפיאסקו של הגראנג' ובכלל הרוק האמריקאי הדוחה מתיחלת שנות ה90 ועד היום (סורי - לא סובל את נירבנה פרל ג'ם ובטח לא את בלינק פאפא רוץ' או שאר זוועות עכשויות), הצילו את הרוק. רק אחרי OK COMPUTER המופתי המגזינים בבריטניה החלו להתיחס אליהם בכבוד הראוי ותור להקה שתהיה איתנו תקופה ארוכה יותר מ2-3 להיטים. הבעייה שפה בארץ לחברות המוסיקה יש המון המון כוח בתחנות הרדיו ועם רוצים לדחוף משהו ב POWER PLAY אז ינגנו אותו 300 פעם ביום עד שנקיא אבל נחלום עליו בלילה (ראו מקרה רייכל) כך אלג'יר נכנסה לטקס אנשי השנה או טקס אחר (אני לא זוכר עכשיו) עוד לפני שעשו את צעדם הראשון להכרה התרבותית שלנו.
 

Shakty

New member
פרט למה זה מתחבר לך...

עבדתי כמה וכמה שנים בתעשיית המוסיקה בארץ עד כדי גועל נפש. לא סתם TOWER RECORDS פשטו רגל בארץ ונקנו על ידי הד ארצי עקב החוב העצום. חנות דיסקים קניונית רגילה מחזיקה משהו בין 2000-3000 כותרים בטאואר חיפה המקורי (שהיה בחוצות המפרץ) היו משהו כמו 20,000 כותרים - אבל הצרכן הישראלי לא מעניין אותו מגוון ורוחב מוסיקלי - יותר מעניין אותו האייל גולן\שרית חדד הבא או באותו הקשר הרמי קליינשטיין\שלמה ארצי הבא - אפשר לספור על שתי ידים את כמות האמנים בארץ שממש מתקיימים אך ורק מהמוסיקה שהם עושים (בלי חלטורות בכלל). זה עצוב אבל זה מה יש - טאואר ניסתה לחנך את הטעם הישראלי ופשטה רגל. אין טעם להחזיק עובדים שספצים כל אחד בתחום אחר אלא מספיק עובד אחד שמכיר את המיין סטרים וזהו. למצב הזה אחראיות חברות המוסיקה הגדולות וגלגל"צ, אבל לא רק - הבעייה היא גודל השוק - בארצות הברית אם אתה מוסיקאי שקולע לטעם של 1% מהאוכולוסיה עדיין יש לך 3 מיליון לקוחות פוטנציאלים - אפשר לחיות מזה בכבוד. כאן צריך לקלוע למכנה משותף נמוך בהרבה - בגלל זה מספר האמנים שחיים על המוסיקה שלהם הוא כל כך נמוך וכלכ כך בינוני. בעל חנות יודע שכדי לשרוד וגם להרוויח מספיק לו להחזיק את אותם 2000 דיסקים שמוכרים ואין טעם להרחיב את הקטלוג כי סתם הדיסקים יעלו אבק - כי אנשים שכן מחפשים את המעבר הולכים ישר לאוזן השלישית ולא יגיעו לחנות בכלל.
 
אלג'יר קיימים משהו כמו 10 שנים

זה הפסד של הרוק הישראלי שהם לא נכנסנו לתודעה שלנו קודם. אמנם אני חושבת שהיה מגיע לאלג'יר לטקס אנשי השנה או מה שזה לא היה, אבל ברור שלחברות המוזיקה היה קשר לעניין כי באותה תקופה הם באמת החזיקו קהל מאוד מצומצם של מעריצים. לדעתי ההשוואה בין פינק פלויד לאלג'יר מתייחסת יותר לחדשנות שבהם. פינק פלויד עשו דברים שלא עשו לפניהם ועשו את זה מצוין וכך גם אלג'יר. אולי היו ניסיונות קודמים לשלב בין רוק, מוזיקה מזרחית אתנית וקטעי חזנות אבל בהחלט אלג'יר עושים את זה טוב מכולם (ע"ע ירח במזל עקרב).
 

Shakty

New member
קשה לומר שזו ממש אותה להקה

אבל שים לב להבדלים בין התקופות : ב 95 באלבום הראשון הם הוחתמו על ידי הד ארצי שרכבו על הגל של הלהקות האתניות (אתניקס,קובי אוז,שפתיים ועוד) הד ארצי הוא גוף גדול ומנוון כולו שאנשים שמחפשים לפתוח שווקים חדשים נזרקים החוצה ורק אחרי שיש HYPE מסוים אז הם נזכרים ורוכבים על הגל. את האלבום האחרון הם הוציאו דרך בארבי רקורדס של מועדון הבארבי - לייבל אינדי קטן שאכפת לו מהלהקות שהוא מוציא - זה תמיד יהיה ההבדל בין הMAJOR לINDI לא יעזור כלום. לגבי להיות הראשונים - השרה לי לחלוק עלייך כי הייתה פה להקה שקיימת משנות השבעים שאני מאוד מאוד אוהב אבל קיבלה את הכתף הקרה של הממסד והיא שילבה חזנות,הודי,פרסי,אירי ומה לא. אני מדבר על הברירה הטבעית כמובן. כל מה שקשור למוסיקה האתנית בארץ מסריח - רק כשהNRE AGE נהיה פופולרי בתל-אביב פתאום צצו להקות כמו שבע ושאר החקיינים. כמה שנים לפני הייתה להקה מצויינת בשם בוסתן אברהם שאף אחד לא שמע עליה, פשוט זה לא היה אופנתי אז. אז אל תדבר על חדשנות במוסיקה האתנית כי כל הסצנה היום (למעט יאיר דלאל שהוא ענק בעיני) מסחרית בטירוף.
 

brotos

New member
אמרת הרבה, ולא כלום

זוהי תכונה נחמדה, אך לא אופרטיבית במיוחד. נו, אז יש סינדרום 'האלבום השני'. סו פאקינג וואט? איך זה בכלל מתקשר לדיון? זהו היסיון להוכיח ידע, אך הוא לא מועיל.
 

Shakty

New member
קמת על הצד הלא טוב של המיטה ? :)

לא יודע אם קראת את הכל אבל היה קשר הדוק לסינדרום האלבום השני - לקחו להקה שלא הייתה פעילה במשך כמעט עשור, עם נגנים חדשים - והוציאו תקליט. מייד כל המדיה עמדו והשתחוו - הפינק פלויד של המזרח התיכון - בעיני זו תכונה גרועה של התקשורת בארץ - כמו בכדורגל, קבוצה מפסידה פעם - היא במשבר. נבחרת מצליחה להוציא תיקו מקרי מול צרפת - תקופה חדשה לכדורגל בארץ. פה בארץ רצים לספר לחברה עוד לפני שגמרו - אני לא אוהב את זה. אם יש לך בעיה בהבנת הנקרא אל תוציא את זה עלי.
 

brotos

New member
לא זוכר באיזה צד קמתי

רק הבעיה היא שישנתי שעתיים, ובמקום ללכת לישון, כתבתי שטויות בפורום. למרות שההודע השלי הייתה בוטה מידי, היה בה מן האמת. וכל זה למה? כי מה שכתבת היה מאולץ, מלאכותי. הוא לא התקשר לשאר הדיון, זה ברור. וחצמזה, אני מרגיש שאתה קשה מידי עם הלהקה: היא הוציאה אלבום טוב-מאוד, במונחי הרוק הישראלי. רוק הוא לא כדורגל. למה? ככה.
 
למעלה