ובכן, זה יקרה סוף סוף מחר.

אוריא

New member
ובכן, זה יקרה סוף סוף מחר.

מחר סוף סוף אני אנסה את החכה החדשה שקיבלתי מאוסטרליה. חכת 2 חלקים של shimano עם רולר קטן יחסית,מתאימה בעיקרון לז´רז´ור. על הרולר שמתי חוט 0.25ממ בעל חוזק של 5 ק"ג. אני מאוד מקווה שיהיה מספיק חזק. ניקנו גם רפלות וז´ורז´רות, וגם פריט חדש שמעולם לא ראיתי קודם - מצופית. המצופית היא מצוף זריקה מאורך והיא אמורה להיות מחוברת באופן חופשי כחצי מטר מעל הרפלה. המצופית אמורה להוסיף משקל בזריקה אבל להתישר לכיוון המשיכה בזמן הז´רז´ור, ובכך לא להפריע. אני אשמח עם מישהו ניסה את זה ויוכל לומר לי עם זה עובד.
 

alonps

New member
../images/Emo110.gifברכות

אורי ברכות לחכה החדשה ולציוד. נשמח לראות תמונות של הטרולוסים שתביא אלון פס
 

אוריא

New member
זה קרה היום בבוקר.

בשש בבוקר שקט מאוד בים. השמיים מתחילים להתבהר ויש שקט של יום חדש שמתחיל. המים רגועים - חוץ מקפיצות של דגים. הייתי במרינה הרצליה מול היאכטה המפוארת "TEDDY". על פני המים היו המון קפיצות של דגים, מה שמעיד על המצאותם של טורפים במקום. זה בדיוק מה שחיפשתי. ים שאני יודע שיש בו טורפים על מנת להתחיל ללמוד לז´רז´ר. ניסתי 2 סוגי הרפלות שיש לי. הם עפו בערך 10-12 מטר, שנראה בעייתי. לכן הוספיתי משקולת לפני הסביבל המקשר בין החוט לרפלה. הבעיה עכשיו היתה שהמשקולת הורידה מעט את הרפלה לתוך המים. זה טוב ? ניסתי גם את הז´ורז´רה המבריקה וגם רגלו. ללא הצלחה. המצופית התגלתה כדבר נחמד. חיברתי אותה לחוט של בערך מטר ואז את הרגלו. זה נתן משקל כדי שאוכל להטיל רחוק. וגם הציף את הרגלו למטה. הבעיה העיקרית לדעתי היא איך להעיף את הרפלה למרחק יותר גדול? הרפלה היא בגודל 8 סמ בערך והיא מעוד קלה. מישהו יכול לעזור?
 

Rembi

New member
"מזל טוב" !

אורי, ראשית, מזל טוב על טבילת האש הראשונה ! שמחתי לראות שחיפשת "קפיצות דגים" ותנועה מעל המיים שבדרך כלל מסמנים על טורפים בסביבה. הייתי מנסה לברר את גודל הדגים שמסתובבים בעונה זו, ולנסות להתאים את הז´ורזרה לגודלם. אינני בקיא בעונות הרבייה של הדגים בארץ אך שווה ל"הכות בספרים" ולהרחיב את הידע בנושא זה. בזרזרור ככלל, שם המשחק הוא "התאמה", לברר מה הם דגי הפיתיון שקופצים ולהתאים כמה שיותר את הזורזרה לסוג הדגים, החל מצבע הזורזרה, עומק הזרזור, ומהירות הזרזור. ידיעת זמן הרבייה תעזור לבחור את הגודל הרצוי. אני בטוח שמורה דרך ולייזר יוכלו לעזור יותר ממני בשאלות אלו! בדרך כלל ההתיחסות לזורזרות היא לפי משקל, ישנם זורזרות בגדלים שונים ומשקלים שונים, לדעתי בסוג דייג שכזה עדיף להשתמש בזורזרה בעלת משקל כבד יותר. כ 30-40 גרם בערך. בהרצליה ישנה מגבלה קטנה, קשה מאוד להטיל נגד הרוח, ולכן מירב ההטלות יתבצעו באופן יעיל יותר לחלק הפנימי של המרינה. ביום שקט, בהחלט ניתן להטיל לכל מקום ! בהצלחה ! ואל יאוש ! רמבי.
 

לייזר

New member
איך להעיף רחוק? אורי

אורי ולכולם אני לא מז´רז´ לפעמים שם עופרת אחריה סויבל אם דג חי וזורק והדג כמו כלב שמירה מטייל לאן שבא לו לאורך החוט. אני דג אם בולונז .בוס אם רולר קטן ולפעמים אני רוצה להגיע רחוק וכך תנסו גם אתם וזה מצליח על אחריות .לעשות בצק מבושל או בצק פיתה או פנים של לחם ללוש הייטב שיהייה קשה ואחיד לשים כמות יפה על החוט או איפה שהז´ו רז´רה ולהעיף כאשר אתה במים לתת משיכה הבצק מתפרק ואתה מסודר כל זה בתנאי שהבצק יצא טוב.חברה אני לא נותן עצות לא בדוקות בהצלחה וגמר חתימה טובה
 
למעלה