ובפינת הפוסט-מורטם

xjoiq

New member
זיהיתי גם זיהיתי

אבל מה לעשות זה לא עבד ובהקשר המדובר זה יכול לבוא רק במובן הריאליסטי.

וחוץ מזה נמצא האב-טיפוס של מושג ה"קטגוריה" פה בפורום
תת-השירשור הזה אפילו קדם ב-3 ימים לשירשור החיזוי הראשוני שפתחתי(בהשראת אותו אב-טיפוס)ושמתי לו לינק מקודם(בהודעה הקודמת שלי מעליך.
והנה גם ההתייחסות הראשונית שלי למושג קטגוריה מייד בתגובה לאותו אב-טיפוס מה שמוכיח בוודאות את הפירוש האמיתי ולא כפי שניסית
כפי שאת יכולה לראות הפירוש הוא אך ורק במובן של אסים ולא כמו שאת מנסה לטעון ולפלָאק-פלֶאק בשם "רוב הפורום" כביכול.
והנה האישוש והאישור של השועל למושג הקטגוריה כפי שאני טוען ולא כפי שאת.
וכאמור בהשראת אותו תת-שירשור נפתח השירשור החיזוי הראשוני שפתחתי ערב הלייב.

וזה שהיו "פיונים" בתוך קטגוריות זה לא פגע בחוזק הקטגוריה לאור האסים שהיו בהם ובכל מקרה לא היה מדובר על "הקטגוריה האחרונה שתתפרק" והפירוש היחידי היה איזה מנטור ימשיך עם יותר אקטים עד הגמר.

מתוך ה-2 שעפו מקטגורית הבנים אחד היה פיון(טווסי) ואס אחד(בן גולן) עף באירוע איזוטורי חריג בשליליותו שאיננו משקף כלום.

על עדן כזוכה באמת דובר גם דובר(למרות שצבע הקול שלה רחוק מלהעיף,ולא מדובר באיזה רותי נבון חדשה-הזמרת הקיימת עם הצבע קול הכי קרוב לעדן-ועדיין המרחק הוא מרחק שמיים וארץ ופלא היה בעיני שאנשים התחברו אליה לשירה שלה בכלל).

אבל..על רוז אפילו כסגנית מה לעשות אף אחד כמעט לא דיבר אפילו לא את שדיברת על מקום רביעי.
ומה שהיה באמצע הלייב זה כבר משהו שצריך במובן מסוים להילקח בערבון מוגבל כי זה אחרי ההדחה של בן גולן והכרקוקליות ואחרי שראינו שלא כל המנטורים מתאימים לאקטים ומסונכרנים איתם ואחרי ש"טעמנו" מאיתרוגם של אקטים מסוימים ולמעשה היה ברור שרוז היתה זוכה לאיתרוג אפילו גדול מזה של פיוז'ן אפילו במחיר פיוז'ן לו שני האקטים היו מגיעים לבוטום טו ביחד.


ולגבי בן גולן ואורי שכיב
את אולי שכחת אבל אנחנו אחרי העידן של אהוד מנור ועוזי חיטמן ז"ל ואנחנו פחות או יותר במצב שכל זמר צריך לכתוב לעצמו(ולכן גם בוגרי כוכב נולד ודה וויס גם אלה מביניהם שהם בעלי קולות טובים לא מצליחים בכלל או שמצליחים קצת ודואכים מהר כשמתייבשת המוזה ע"ע למשל דיאנה גולבי שהיתה אמורה להפוך למינימום בט מידלר ישראלית)
ובמצב דברים זה לאורי שכיב ובן גולן יש יתרון גדול כי הם זמרים יוצרים.
ואת יכולה גם לראות שבשנים האחרונות רק יוצרים שורדים בתעשיה(החל משלמה ארצי ואייל גולן המשך באהוד בנאי עידן רייכל ומוש בן-ארי ועוד כמה זמרים ביניהם וכלה בעידן עמדי שלמרות שצבע הקול שלו הוא רק נחמד ולא מפיל סוףף הוא זה שמצליח בשוק כיום כי הוא מהיוצרים היותר פוריים שקיימים).
עכשיו תוסיפי את העובדה שצבעי הקול של בן גולן ואורי שכיב הם מהיותר משובחים שקיימים כיום בשוק(שעוקפים לצורך ההשוואה את אלה של עידן עמדי טון טון/טון אחרי טון בתחום הטנורי מתחילת האוקטבה השניה עד האוקטבה הרביעית ועד הפלצטים של האוקטבה החמישית ועד בכלל אולי הנמוכים של בן גולן עוד צריכים שיפור מסוים אבל בגבוהים הוא 2 ליגות בפני עצמו בישראל כיום).

אורי שכיב הוא בן 16 בן גולן הוא בן 19 ולא משנה איך שלא תגדירי ותסתכלי על זה הם מהגורמים המשמעותיים והחשובים בעתודת זמרי ישראל.
 

מלח גס

New member
אני לא מסכים איתך

זמר שכותב ומלחין זה כישרון נהדר מוערך מאוד, מצד שני גם הכישורים של מירי מסיקה כזמרת מוערכים מאוד והיא לא כותבת ומלחינה את השירים שלה אלה היא אוספת שירים שהיא מתחברת מכל מיני אמנים בדיוק כמו ישי לוי שהוא אחד מגדולי הזמר המזרחי , ויורם גאון האגדי שיותר מחמישים שנה ואגב גם עכשיו לא יוצר שירים אלה אוסף אותם והם שלושתם מצליחים מאוד.
זה שבן גולן ואורי שכיב כותבים זה נהדר ומראה על כישרון, אבל השאלה אם הקהל יתחבר למוסיקה שלהם. השיר המוצלח של אורי נראה כמו הבטחה אבל האם הוא יצליח גם בשירים הבאים? האם הוא יעשה אלבום שהקהל יתחבר? רק הזמן יגיד בינתיים מוקדם מדי לקבוע עובדות. אני מקווה שהם יצליחו.

הקולות של בן גולן וארי שכיב טובים אבל הם לא מהקולות הכי משובחים בשוק, השוק מאוד גדול ויש קולות ששמים אותם בכיס הקטן שהלכו לאיבוד בתוך כל השוק (הסלסול של בועז מאודה, ההגשה של דוד לביא, העוצמות של דיאנה גולבי, הקול הגדול של קטלין רייטר , הרוק בגוון מזרחי של אבי בן אבו, וכ'ו)

אורי לא רואה ממטר את בן גולן.
אורי מוכשר מאוד אבל כמבצע קאברים הוא מוריד מאיכות השירים וזה בסדר כי לדעתי הוא צריך להצליח כיוצר כיוון שאת השיר היפייפה שלו הוא שר הכי טוב שאפשר ועל זה רציתי את אורי בגמר, הרי אף אחד לא יכול לערער על הכישרון של אביב גפן למרות שהוא לא הזמר הכי טוב בעולם.
לבן גולן יש גבהים מיוחדים בשרניים כאלה אבל חוץ מהגבהים בטונים אחרים הוא יורד ברמה ובאיכות וגם חסר לו אינטלגנציה רגשית וחיבור למילים.
מתוך 2 תכניות הריאליטי האחרונות בכוכב הבא ובאקס פקטור יש מספר זמרים שלדעתי קולית משובחים מהם.

עידן עמדי כזמר מצויין, יש לו סלסולים חמים והוא משדר הרבה חום וצניעות וכיוצר והשירים שלו הם נכס.
 

xjoiq

New member
טוב אז ככה

יש באמת מבצעים שהם לא יוצרים אבל הם מיעוט מבוטל בשוק בעיקר בשירה הלא מזרחית(כי בשירה המזרחית המצב קצת יותר משופר מבחינת יוצרים שאפשר ללקט מהם).

הגיל הצעיר של אורי שכיב ובן גולן והיצירה בו מראה קצת על גן מוצארטי-בטהובני-גאוני. ולכן אני מעריך שהם יתפתחו די חזק.

לגבי שאר ההשוואות שלך אני לא מסכים אבל זה כנראה שייך לעניינים של טעם וריח.
 

מלח גס

New member
לא עניין של טעם, עניין של דעה

אני לא אוהב את כל הזמרים המוכשרים שציינתי. אבל לדעתי יש להם כשרון יוצא דופן שציינתי .

אולי יש זמרים יוצרים יותר מאשר זמרים מבצעים אבל זה לא המדד שיקבע אם אתה מצליח בתעשייה או לא. כפי שאמרתי הקהל יכול להתחבר למוסיקה שהם מייצרים והקהל יכול שלא להתחבר.
בדיוק כמו שזמר מבצע יכול להכניס לשירים שכתבו אחרים את היופי והחן שאף זמר אחר לא היה מצליח (מי יכול לשיר את "ואת" שכתבה קרן פלס יותר יפה מהראל סקעת?) מצד שני יכול להיות שהקהל לא יאהב את הקול של הזמר המבצע ואת הצורה שהוא שר את השירים שכתבו לו.
 

xjoiq

New member
מה שהתכוונתי לטעם זה היה ההשוואות בין זמרים

מה שכתבת על הזמרים המוכשרים אין לי השגות(פרט למה שכתבתי בפיסקה הראשונה מקודם)

ולגבי "ואת"
קרן פלס בעצמה עושה את זה פי כמה יותר טוב ומלא ועתיר ברגש
ולא רק היא גם שי המבר מכניסה בכיס הקטן את סקעת ועם צבע קול שעולה על קרן פלס והראל סקעת ביחד ולחוד.
 

מלח גס

New member


 

מלח גס

New member
אם כבר 2 זמרים צעירים בשוק המקומי. מעדיף את

אביתר קורקוס- אמיתי, בעל אינטלגנציה רגשית ופשטות כובשת , סלסולים חמים ומדוייקים לתפארת , בעל צבע קול עדין ומיוחד ושירה רכה ומלטפת. רחוק שנות אור מהגוון הבכייני הנפוץ שקרוב לדודו אהרון .

עומר דץ- זמר של רגש חם ובעל לב גדול שמכיל בתוכו כמות אדירה של רגש והוא יודע טוב מאוד איך לחשוף את כל הרגשות האלה בצורה הכי אמיתית שיכולה להיות.
 

xjoiq

New member
עכשיו בכלל איבדת אותי

לא רק בהשוואה לאורי שכיב ובן גולן.
מגזר הבנים בכוכב הבא(בניגוד לבנות שפה ושם היו כשרונות) סבל מבינוניות עד חולשה.
ומאוד יפתיע אותי אם הראשון בכלל יהפוך לזמר כי הקאברים שלו לזוהר ארגוב רחוקים מאוד היו מלהרשים ו/או להפגין כשרון ו/או רגש ו/או חוסר משובטות(ולא בגלל שאני לא אוהב את זוהר ארגוב).
ואילו השני היה מאוד בינוני.
 

מלח גס

New member
אני מוכן להמר עליו

הוא שר רק 2 קאברים לזוהר ארגוב ואת שניהם הוא לא שר טוב הכישרון והרגש באו לידי ביטוי בשפע בשירים אחרים שמראים כמה הוא רחוק מלהיות משובט.
הוא שר ישי לוי לדעתי יותר יפה ממנו , ברכות מלטפת ובכאב חם כזה שהוא מן פעימת לב (כבר אמרתי אינטלגנציה רגשית)
גם את "יש לי חלום" ו"נפרדנו כך" הוא סלסל ברמה גבוהה מאוד וברגש רב.
הוא הכניס הרבה יופי מעצמו לשירים האשכנזים ה"שוטר אזולאי" ו-"איסלנד" שהקול הרך והסלסולים הקטנים העדינים האלה עשו לשירים רק טוב.

לדעתי בכוכב הבא יש 4 זמרים חזקים מאוד. האחים גת, אביתר, ועומר (3 בנים) וטינה שהיא (בת 1).
אני לא חושב שיש מגזר חזק ותר כי בתכניות הראשונות עפו בצדק 2 זמרים ממין זכר.
 

xjoiq

New member
אתה יודע

עברתי שוב על הביצועים של אביתר ו..
למרות שהטונים שלו לא רעים וגם חלק מהסלסולים אבל..יש אבל גדול
הקול שלו מאוד לא יציב ולגבי זיופים
..מצטער אני לא מסוגל לשמוע אותו כמו מישהו שמגיש לך מאכל מאוד טעים בתוכו משהו סרוח אפילו בשירים כמו השוטר אזולאי ואיסלנד שאני הייתי אמור לעוף עליו חזק(כי אני חולה על פיוז'נים)-סבלתי

האחים גת הם בסדר ואפילו לא רעים בעיקר מכוח הדואט שביניהם
אביתר
! ממש לא נראה לי
עומר - בינוני ייתכן שאני אהנה משירים מקוריים שלו
טינה - מלכה
זה הקול שאני משתוקק שיתפוצץ עלי בישראל מאז אילנית ואף מעבר לה ונראה לי שכל שיר שלה יהיה מועמד אצלי לפנתיאון הלוואי שכל התעשיה תעבוד בשבילה להכין לה שירים כי זה הולך להיות לא סתם דינמיט ואפילו לא פצצת אטום אלא פצצת מימן ואנטי חומר.

מהכוכב הבא הייתי שמח לראות בתעשיה גם את
ענבל בקמן,ליאור פרץ ורינת כהן
 

מלח גס

New member
אני שומע הרבה את אביתר.

לפני שכתבתי את התגובה הזו אפילו חיפשתי אותו בקטנות, ניסיתי למצוא זיופים בזכוכית מגדלת , אז חוץ מהפעם שהוא כמעט נחנק מדמעות אני לא מבין על מה אתה מדבר.

חולק על זה שהאחים גת הם בסדר עד לא רעים. לדעתי הם בעלי הקולות הכי משופשפים , מוזיקאים מקצוענים, ההרמוניות שלהם נהדרות והם שומרים על הרמה הכי גבוהה לאורך כל הדרך ובצדק הם בעלי ממוצע האחוזים הגבוהה ביותר.

מה בדיוק בינוני בעומר?

מסכים עם כל מילה שאמרת על טינה
 

xjoiq

New member
לא יודע איך אתה טוען ששמעת אותו

מישהו אחר היה רואה את מה שטענת ששמעת אותו ולא שמעת זיופים כ"הרמה להנחתה" והיה יורד עליך ועל איפה ששכחת את האוזניים שלך אבל לא בא לי להידמות להם אז אני לא אגיב בנושא. אני רק אגיד לך שאם היה לי עניין וחשק וכיף הייתי מסמן לך את הזיופים באיזה מספר שניה בכל וידאו(אבל בכל וידאו) הם מתחילים ותאמין לי שלא הייתי גומר במס' שניה אחד לביצוע אלא כמה מספרי שניות.

האחים גת יש להם קולות נחמדים בדואט.

הבינוניות בעומר היא השירה וצבע קול באמצע הדרך
 

מלח גס

New member
אתה סותר את עצמך.

אתה אומר שאתה לא מגיב על הדעה שלי שנייה אחרי שאתה זורק משהו על זה שאינך יודע אם באמת שמעתי את אביתר ומנמק את זה בכך שאיזה משהו אחר (מי הוא בכלל אותו משהו הזה) היה יורד עלי ששכחתי את האוזניות כי הקשבתי לאביתר מבלי לשמוע את הזיופים שאתה שמעת. (עניין של דעה אישית כי הזיופים שאתה שומע לא מגיעים אלי)
אתייחס לתגובה שלך (שכן נאמרה)
אף אחד לא יתמוך בזמר מבלי לשמוע אותו שר, אף אחד לא יכתיר זמר למנצח מבלי להקשיב לביצועים שלו, לאביתר יש ממוצע גבוהה של 75% לאורך כל התוכנית. זה אומר שכ-75% מהקהל לא שמע אותו שר או שכל ה-75% כנראה שכחו את האוזניות שלהם? מי שבוחר לרדת על מי שחושב אחרת ממנו מוציא את עצמו לא טוב.

סגנון אמצע הדרך= הליכה על פופ מיינסטרים בטוח.
זה לא סגנון והקול שהופך זמר לבינוני. יש מוזיקת אמצע הדרך טובה ונעימה ויש מוזיקת אמצע הדרך פחות טובה
זה כמו להגיד שהבינוניות בזמר X היא השירה וצבע הקול האלטרנטיבי/הקלאסי וכ'ו.

אורי שכיב היה הקול הישראלי בעל סגנון אמצע הדרך והוא בלט מאוד בתוכנית בין כל הקולות עם הסטייל האמריקאי. גם השיר היפה שהוא כתב הוא POP מיינסטרים בטוח מבחינת הנושא שעליו כתב וסגנון השירה שלו.
 

מלח גס

New member
תיקון: "זה לא הסגנון שירה שהופך זמר לבינוני"

לא שמתי לב שכתבתי 'קול' ליד הסגנון.
 

xjoiq

New member
תראה

אני לא יודע איך אצלך אבל כשאני שומע זיופים אני מרגיש שמישהו לקח כוסית קטנה של חומצה מרה ושפך לי על הלב כמו שאדם מקבל איזה סוג של צמרמורת של סלידה כשגוררים שולחן כבד על הרצפה מבלי להרים אותו זה מה שהלב מרגיש,בקטנה,בזמן זיופים.

וחוץ מזה בשירה מזרחית שם שולטים החצאי טונים ואפילו רבעי טונים פה ושם זה הרבה הרבה יותר מפריע זיופים מאשר בכל ז'אנר אחר

ואתה לא צריך אותי כדי לדעת על הזיופים שלו חפש ברשת כמעט כל מי שכתב עליו.

אם אני ואתה היינו על יד פסנתר או כלי נגינה אחר הייתי משרטט לך את התווים המקוריים והייתי מסמן לך את הנקודות והמקומות בהם "פצעו" אותם.

ולגבי האחוזים
אנשים מצביעים ברובם כבר בבית הראשון של השיר שלא תמיד דווקא בו הופיעו הזיופים וגם אלה שהצביעו אחרי, גם היו מן הסתם יותר סלחניים וייתכן שהם לא מאלה שמרגישים כאילו מישהו שפך עליהם משהו מר על הלב.
וגם בתור הנציג המזרחי(האותנטי כביכול) הבודד אנשים יצביעו לו גם על בליינד.


הבינוניות שייחסתי לעומר היא לא בסגנון ובמיינסטרימיות שלו - אלא יותר בכיוון ה"פרווה"-יות שלו: לא דוחה אבל גם לא מרגש ועם צבע קול שלא מאוס אבל גם לא מעיף.
אבל ייתכן שיהיה לו מקום בתעשייה אם יהיו לו שירים טובים(בניגוד לאביתר ש-בוא נגיד ככה-לא מצאתי אותו,את אביתר, מצטיין במוזיקליות יתרה).
 

xjoiq

New member
אה ועוד משהו

בכל מקרה לא התכוונתי לרדת עליך ולהתנשא מעליך רק פשוט היה לי מאוד לא ברור איך הצלחת לשמוע אותו לא מזייף
 

מלח גס

New member
במקרה שזמר מזייף

אם הוא מזייף באופן חד פעמי אולי מהתרגשות אני אבליג על זה אבל אני לא אקשיב שוב לאותו ביצוע עם הזיוף גם אם את אותו הזמר אני אוהב. אם זמר כלשהו מזייף באופן קבוע ובמספר רב של שירים אני מהר מאוד יאבד את הסבלנות לאותו זמר כפי שקרה לי הרבה פעמים.
מאוד נעים לי להקשיב לביצועים שלמים של אביתר ברצף (חוץ מהשיר נשבע) לדעתי אין זיופים , אפילו לא זיופון שיפגע לי טיפונת בהנאה.

אם היית מתחיל לפרט לפרטי פרטים איפה לדעתך היו זיופים , כמה זיופים היו, באיזה מילה ומילה. הייתי מחשיב את זה לחפירה ובבל"ת (בלבולי ביצים ללא תכלית) כי מבחינתי מעולם לא היו זיופים. (חוץ מהשיר נשבע כמובן)

מה שאתה חושב על עומר שהוא מן זמר פרווה , לא מאוס ולא מרגש שיכול להיות בתעשייה אם יהיו לו שירים טובים זה אחד לאחד בדיוק מה שאני חושב על אורי ויש לו שיר ראשון מקורי טוב לדעתי.

אתה יודע מה, . הדרך היחידה שאני אבין על מה אתה מדבר ושאתה תבין על מה אני מדבר היא אם פשוט נחליף אוזניים וטעם מוזיקלי וזה בחיים לא יקרה. אז בוא נסכים שלא נסכים?
 

xjoiq

New member
אז מה אתה אומר אני צריך לקנא בך?

שהצלחת להנות ממנו בלי לשמוע זיופים??
 

מלח גס

New member
לא אמרתי את זה.

אולי לא התנסכחתי נכון ולכן אסביר את עצמי.
אני אמרתי שהוא לא מזייף בדגש על דעתי, וגם בתגובה הקודמת ציינתי שזה לדעתי ולטעמי.
מכיוון שלדעתך הוא מזייף ולדעתי הוא לא מזייף. אז הצעתי שעל זה נסכים שלא נסכים.

שים לב שאנחנו שנינו חטאנו ונסחפנו לויכוח (שאני התחלתי אגב) של "אני לא מבין איך אתה שומע או לא שומע את מה שאני שומע או לא שומע שחשבת ששמעת או לא חשבת שמעת".
אז נסכים שאין לנו את אותם אוזניים ואותו חוש מוזיקלי לשירה של זמרים?
 
טינה אכן


השועל כבר הספיק להאזין לכל הביצועים שלה ואהב את כולם, ובעיקר את את הקבר לשיר של מרגול שהיא הפכה אותו ליותר ענק מהמקור.
לגבי שאר המשתתפים שהיו בכוכב הבא, השועל לא ממש מתלהב מהם. כבר שמענו וראינו, אבל טינה היא משהו ייחודי שהרבה זמן לא היה פה.
הבעיה היחידה עם טינה לדעת השועל זה המבטא שלפעמים שבעוכריה, בעיקר כשהיא מבצעת שירים באנגלית, כי אז המבטא הרוסי שלה הרבה יותר בולט.
אך זה לא משהו שלא ניתן לעבוד עליו ולנקותו בהדרגה. ועל כן השועל חושב שלטינה יש סיכוי להפוך לזמרת גדולה. ובניגוד לשועלה תמר פרידמן, שהשועל כל כך
אוהב את קולה הטבעי, לטינה גם אין פחד במה, היא מתנהגת על הבמה כאילו היא כבר שנים עליה. כלומר שמלבד קולה האדיר והביצועים היא גם פרפורמרית גדולה.
 
למעלה