אם גם אתה שותף להתרשמותי
והוא אף מודה בה, אז על מה הויכוח? על "האקדח המעשן"?...
 
הבעיה שאתה רוצה שאמצא דעה קנטיאנית בדבריו של ליבוביץ, שלא נאמרה ע"י אף אחד מחכמי ישראל, ושלא היה יכול להגיע אליה בכוחות עצמו. למרות שחז"ל אמרו כל מה שאפשר להעלות על הדעת. אחרת זה לא נקרא בעיניך השפעה.
 
ואני אומר לקחת דעה או הערה מתוך דבריו של אחד מחכמי ישראל, להוציא אותה מהקשרה, להעצים אותה ולהתאים אותה למשנתו של קאנט, ולהפוך אותה לעיקר היהדות, בניגוד לקו הכללי של חז"ל, כולל אותו חכם בעל הדעה ההיא, לא יודע מה אתך, אבל לזה אני קורא השפעה, אם לא למעלה מזה.