וההפך...

וההפך...../images/Emo80.gif

מהם התחומים בביולוגיה שלא אהבתם מעולם? לי אין תחום אחד, אבל יש כמה נושאים שפשוט הציקו לי... מודל האופרון, אוי כמה ששנאתי אותו. משום מה אף פעם לא הצלחתי להבין אותו. מזל שהוא ירד במיקוד אחרת הייתי מתחרפנת..
וגם העבודה עם מיקרוסקופ לא קרצה לי במיוחד.
 

AcesHigh

New member
מודל האופרון!

דווקא היה קליל מבחינתי למרות שעכשיו אני לא זוכר כלום...
לא אהבתי את הנושא של כליות(בבקשה, אל תסקלו אותי).
 

perrinat

New member
אקולוגיה../images/Emo103.gif

בעקרון אהבתי יותר את הנושאים שקשורים לאדם, ופחות לצמחים ולבעלי החיים...
 

couger

New member
לא סובל גנטיקה...

כאילו זה מעניין אבל אני ממש לא טוב בזה... בבגרות בחרתי בפרק שלא למדנו בכלל רק מהתכניות טלויזיה ידעתי לענות עליו...
 

sideshow

New member
גם אני לא אהבתי את מודל אופרון

המורה הסביר את זה איזה 3 פעמים עד שקלטתי את זה. נושאים נוסף שלא אהבתי הם פוטוסיתזה ונשימה תאית.. המורה שלנו היה מצויין והסביר הכי ברור שאפשר, שלא יהיה בכך ספק. אבל אנחנו, תלמידי הביולוגיה, ישבנו משועממים ועצבניים מהנושאים הנ"ל.
 

perrinat

New member
../images/Emo12.gif מודל אופרון../images/Emo35.gif../images/Emo103.gif

לאיזה נושא זה קשור
כי לא זכור לי שלמדתי את זה....
 

perrinat

New member
הא... OK... אז באמת...../images/Emo103.gif

אנחנו לא למדנו גנטיקה, במקום זה למדנו פזיולוגיה.
 

bodas

New member
מודל האופרון... דווקא לא נורא

מודל האופורון הוא דוגמה לוויסות גנים. נשאלת השאלה - אם בכל תא מתאי הדוף יש את כל הגנים, איך זה שגנים מסויימים מתבטאים רק במקום אחד ולא במקום אחר. למשל - למה הגנים שקובעים את צבע העיניים מתבטאים רק בעיניים ולא ברגל?... או לחילופין - מה המנגנון שמסייע לשמור את המצב הזה (הרצוי) ככה? אז מודל האופרון הוא רק דוגמה למודל מווסת פעילות גנים. והדוגמה הטובה ביותר למודל זה היא מודל אופרון הלקטוז. ולהלן הסבר קצר: חיידקים מסוימים הגדלים על מצע גלוקוז לא מייצרים אנזים מפרק לקטוז. אך אם מעבירים אותם למצע לקטוז, ללא גלוקוז, מוצאים את האנזים המפרק את הלקטוז ומאפשר לחיידקים לשרוד. הנה מקטע דנ"א: ______________________________________________________________ |גן מווסת|_________|אתר מקדם|_|אתר מפעיל|_|גן1|_|גן2|_|גן3|___ במקטע הזה גנים 1,2 ו-3 הם הגנים האחראים לייצור האנזים המפרק לקטוז. אז מה המודל? האנזים שאחראי לתרגם את שפת הדנ"א לרנ"א, שאחר-כך מתורגמת לחלבונים, נצמד בד"כ לאתר המקדם ומשם מתחיל את רצף הקריאה והתרגום. כאשר החיידקים גדלים במצע גלוקוז הגן המווסת מייצר חלבון דכאן הנצמד לאתר המפעיל ומונע מהאנזים המתרגם את הדנ"א מלהתקדם. כך לא מיוצר אנזים מפרק לקטוז. כאשר מועברים החיידקים למצע דל גלוקוז ועתיר לקטוז משמש הלקטוז כ"משרן". הוא נצמד לחלבון הדכאן, משנה את צורתו ומונע ממנו להצמד לאתר המפעיל. כך נמנעת חסימת האנזים המתרגם והאנזים המקודד בגנים 1,2 ו-3 מתורגם ומיוצר ואנזים זה מצליח לפרק את הלקטוז ולמנוע מהחיידקים "הרעבה". פשוט למדי.
 
זה מאוד דומה לנושא של הסתגלות

חיידקים לתרופות אנטיביוטיות...יש חיידקים שקיים בהם מקטעי DNA שמקודדים לייצירת חלבונים הורסי אנטיביוטיקות...זה גם מעניין.
 

shyoni55

New member
בנושא של חיידקים ואנטיביוטיקות

איך הם הורסים את האנטיביוטיקות? אתה מדבר על כל הסוגים? האם קיימים למשל חיידקים שמסוגלים להרוס אנטיביוטיקות שמעכבות פעילות אנזימתית בחיידק? אני לא מדבר על עמידות אלא על הרס...
 
אז אוקיי...זה הולך ככה

אני מדבר על 95% מהאנטיביוטיקות כיום. וזו בעיה מאוד חמורה- תדמיין מקרה היפוטתי(או שלא) שפציינט מגיע לבית החולים עם זיהום מחיידק לדוגמא סטרפטוקוקוס A, או אשריכיה קולי מהסוג הפטוגני ואנחנו בתור החוקרים לא יכולים לתת לו שום אנטיביוטיקה שתתאים לו. זה קורה, בדרך כלל, אצל אדם שיש לו הסטוריה של אנטיביוטיקות. לדוגמא, אם אני חולה בשפעת(שהפטוגן שלה הוא וירוס) והרופא נותן לי אנטיביוטיקה(זה קורה כל הזמן) ואני שבוע על לדגמא אנטיביוטיקה ששמה PENICILIN K שזה פניצילין בתוספת אשלגן, ואחרי שבוע, שאר החיידקים בגוף שלי מתרגלים אליו. איך הם הורסים את האנטיביוטיקות? לחיידקים יש תכונה מעניינת, שהם כימאים גאונים. הם יכולים לקחת כמה יסודות, כל אחד ממקור שונה, והם מרכיבים מולקולות חלבוניות כדוגמת אנזימים. האנזימים, הורסים את הקשרים הכימיים בין האטומים של האנטיביוטיקה וכך, החומר נהייה לא אפקטיבי. ולגבי שאלתך השניה, אני לא בטוח. אבל אני אבדוק את זה עם המורה שלי.
 
דווקא נשימה תאית../images/Emo80.gif

זה נושא מאוד מעניין... אבל מלא כימיה. פוטוסינתזה זה נושא קליל, אולי בגלל שטחנו לי איתו את המוח מכיתה ז'. הנושא שעבר לי הכי קל זה מעבר חומרים דרך קרום (דיפוזיה ואוסמוזה)
 

bodas

New member
את משעשעת...

אל תקראי לפוטו סינתזה קליל, עד שתלמדי אותו באוניברסיטה...
אין לכם מושג כמה זה מורכב!!!! מה לעזאזל קורה שם בתוך העלה גוד דאמט?!
בקיצור, כשלומדים ביולוגיה בתיכון זה נחמד וקליל כי זה כללי ומקיף... באוניברסיטה זה כבר נהיה ממוקד ויורדים לפרטים קטנים ולרמות דיוק היסטריות... זה עדיין סופר-מעניין, אבל קשה...
 

מיכל @

New member
פיזיולוגיה של בעלי חיים ../images/Emo5.gif

ואם את רוצה שיעור מהיר על מודל האופרון...
 

וִיקוּש

New member
../images/Emo67.gif מודל האופרון = גועל נפש!

לא אהבתי את כל מה שקשור למיקרואורגניזמים ואף פעם לא הבנתי מה הקטע של המבנה השלישוני....
 

iKilledKenny

New member
היי! לא ידעתי שיש פורום ביולוגיה

תחומים ששנאתי? בניסויני הדי מועט ביינתיים עם לימודי ביולוגיה (אני רק בי"ב וזה רק מקצוע מורחב אצלי) אני די אוהבת את הכל. לפחות ביינתיים..אקולוגיה היה טיפה משעמם...
 

shyoni55

New member
שלום כולם!

אני חדש פה! אז ככה.. אני יוני ואני לומד במגמה ביוטכנולוגית מה שאומר 5 יחידות כימיה, 5 ביולוגיה ו5 ביוטכנולוגיה.... ואם כבר אתם שואלים אז אקולוגיה זה הדבר הכי משעמם בעולם..... האמת גם צמחים וכל מה שקשור אני לא כל כך אוהב ככה ש....
 
למעלה