חסוס, איך משיבים לזה?
תראי, מיכלי. (מותר?)
אני לא כזו מקודשה, אל תלכי שולל אחר מילים כאלה ואחרות.
אומר לך בכנות, מפגש עם אדם כמוך הוא מאתגר.
אם נניח לפני כן, הייתי אוטמת את אוזניי לחלוטין באין ספור צידוקים
(מוצקים, כל כך מוצקים) היום, אני פשוט מנסה לאפשר לקרוא, לנסות להבין.
אין הבטחה שאסכים. כפי שגם את מן הסתם תנהגי. ועדיין מקוננים בי רגשות
אנטגוניזים קדמוניים. את יודעת, קשה להפטר מהרגלים ודפוסי חשיבה
של שנים.
לא פעם, בלשון המעטה ביני לביני אני מכנה אותך בשלל תארים.
מחמיאים, ומחמיאים פחות. כי זה התנייתי.
אני לגמרי חושבת, ורוצה שקולך ישמע. שיאמר את מה שאת מביאה
הוא מקומם אותי, הוא מעורר בי צורך לא פעם לסתום לך את הפה במובן
הכי וולגרי של המילה. (והרי אני שמאלנית פלורליסטית, עאלק)
זה המבחן האמיתי, מיכל. לדעת להכיל עד כמה שניתן גם דיעות שהן
לחלוטין לא קאפ אוף קופי שלנו.
מותר לי להחניף לך בקטן? כשאינך מתעקשת לחלוק את מחשבותייך
אך ורק בנושא דת ואמונה, ועודך מעניקה לו מקום של כבוד, אך רק מדי פעם
הרבה יותר קל, ונעים לאנשים קבעוניים מסוגי להכירך.
להציץ לעולמך בנושאים אחרים. ליצור איזשהי קרבה.
-
באשר למורה נבוכים, אולי תהיה זו המלצה?
קניתי אותו ממקום מאוד מורעב לדעת, להבין.
(אני חומדת ידע) וכן מוקירה את יתרונותיו הבולטים של הרמב'ם.
זוהי למעשה הוצאה מחודשת ורכה יותר של כתביו
הספר נקרא: "סודותיו של מורה נבוכים"
כתב אותו מיכה גודמן, בהוצאת דביר אם איני טועה.
תעלעלי אפשהו, באחת מחנויות הספרים. אולי זה ימצא חן בעינייך.
-
גרציה על כך מילותייך החמות, כן הן מביכות.
אבל, כשאת מעניקה את עושה זאת בהרעפה מלאה.
אשמח לצאת איתך למסע הכרות. איטי, מיכלי.
זה אתגר עבור שתינו.
ונסיים בשיר? עם זיקה מפורשה לתורה.
שיר יפהפה, ומבצע לא פחות יפה.
מוקדש לך, מיכלי.
http://www.youtube.com/watch?v=3n7RagsWjmY
(פעם נחליף דיעות על פרק ק"ד בתהילים? הוא כל כך יפהפה בעיניי, ספרותית)