וואו כמה שיעורי בית

רזאי

New member
דרום קליפורניה.

התאמנו את עצמנו לחופשים שלהם בשנה שעברה, אבל גילינו שאנחנו משלמים על הכל פי כמה. כשאנחנו טסים בזמן לימודים, אנחנו חוסכים המון כסף ויכולים לטייל הרבה יותר. אנחנו לא אומרים בביה"ס שנסענו רק לטיול, אנחנו אומרים שאנחנו נאלצים לנסוע בענייני עבודה, ולא יכולים להשאיר את הילדים לבדם. גם כאן לא ממש אוהבים את זה, אבל הגענו רק לשנתיים ואנחנו רוצים למצות...
הקטנה תעשה שיעורים גם אם אני לא אשב איתה, אבל אני לא מרוצה משיטת הלימוד כאן ומנסה ללמד אותה בשיטה הישראלית. חשוב לי שהיא תצליח להשתלב בקלות בשנה הבאה בישראל.
עם הגדול אני לא יושבת בכלל, וגם לא בודקת אם הוא עושה שיעורים. אני סומכת עליו שיפנה אלי אם יצטרך.
 

MAMALY

New member
המורים עצלנים????

יש מורים שבמקום לעבוד בכיתה הם נותנים לילדים להחנק עם זה בבית והראות "תוצאות"... יש מורים כאלו.

אני לא הייתי מחכה בכלל לתשובות
פשוט מייל אחד לכל ההורים מיידית והודעה גורפת שאתם מתנגדים לכמות אדירה כזו של שיעורי בית יש גבול.
שיעבדו בכיתה.
מנסיוני מדובר בדרך כלל או במורות צעירות וחדשות או במורות שנקעה נפשן מהמקצוע והן שחוקות

להרים את הכיתה זה קל מהר ואז כולם רצים מהר מאוד לתת תשובות ולא מחכים רגע.

המורה פשוט לא רוצה לעבוד בכיתה, רוצה להראות כמה הכיתה שלה "מתקדמת"

כשלמעשה לא עשתה כלום.

בדיחה אצלי זה לא היה עובר בשקט.
 

riki23

New member
המורים ממש לא עצלניים

מטרת שיעורי בית היא לחזור על חומר, הם נועדו לטובת התלמיד. ותמיד יש ויכוחים בעניין, יש הורים שדורשים יותר שיעורי בית ויש כאלו שמבקשים פחות. גם אם עובדים בכיתה, תמיד יש ילד עקב קושי זה או אחר שאינו מסיים עב ודה וחייב להשלים, לא יתכן שילד אחד יעכב כיתה שלמה, גם אם ישנם קשיים אובייקטיביים.
 

mazalmazal

New member
אני לא מסכימה איתך

ואני יכולה להביא לך דוגמא מאוד רלוונטית. בתי הקטנה מסיימת שיעורי בית ב 20 דקות גג, בד"כ פחות. המחנכת מעולה, מכירה אותה מילדים הגדולים שלי. הפתעתי הרבה באסיפת הורים איזו אמא התחילה לצרוח שבתה עושה שיעורים במהלך 4 שעות, שזאת חוצפה, שהמורה לא מלמדת, וזה לא בסדר, אין לה חיים פרטיים, וגם ביטלה חוגים ועוד ועוד. מאוד הופתעתי ורציתי לציין שבתי מסיימת את כל השיעורים ב-20 דקות, אבל איזה אבא הקדים אותי הוא אמר לאמא במלים האלו " גברת, אולי תבדקי את הבת שלך, בן שלי מסיים את השיעורים ב-5 דקות". מה מסתבר? שהילדה יוצאת לשירותים ונעלמת , קמה בכיתה, מתחילה להעתיק את המשימות מאוחר ועוד. ( בקיצור, התפוח לא נופל רחוק מהעץ ) .לאמא נוח לחפש אשמים, במקום לבדוק היכן הקושי. במהלך האסיפה על כל דבר היו לה 30 תלונות מיותרות וכמעט כל יום אנו מקבלים מייל מאותה אמא עם תלונה הזויה. יום אחד נמאס לי ושלחתי לה מייל, שכדאי שתטפל בילדה שלה ותפסיק להטריד אותנו עם התלונות ההזויות. ומאז המיילים הופסקו.
אז מי לא בסדר כאן?
ולידיעתך, גם אם עובדים בכיתה, ולא מתרגלים את החומר בבית, זה לא תמיד עוזר. יש ילדים שזקוקים לתרגול גם בבית.
 
נראה לי שיש מורים

שרוצים כל כך להתחבב על הילדים שהם עושים את השיעור כל כך חווייתי, עם שירים וסיפורים והמחזות והצגות ומצגות וכל כך הרבה אפקטים שבסוף כל החומר הנלמד נשאר לבית כי בסופו של דבר מול מערכת החינוך הם צריכים "לסיים את החוברת".
בגלל זה הכמות הבלתי הגיונית הזו של שיעורי הבית.
חוצמיזה שיש הרבה מורים שחושבים ששיעורי הבית זה בשביל ההורים והמשימות כל כך מורכבות שהילדים באמת חייבים את עזרת ההורים.
אני גם חושבת שילד צריך להיות עסוק אבל גם מותר לו כמו לנו לנוח מכל העיסוקים ורק לבהות באיזה תוכנית או ספר או סתם לשבת ולדבר עם אחיו או אמא או לא משנה מי. מותר שתהיה האופציה לנוח בצהרים, מותר שהמוח לא יעבוד 24 שעות על לימודים. גם ככה לתפיסתי לומדים מכל דבר בחיים.
 

tenen

New member
זו הדרך הכי יעילה לצמצם פערים בין תלמידים.

יש בתים בהם הילד מגיע הביתה ובהעדר שיעורים בעידוד ההורים מתחילה בטלה מול הטלויזיה שנמשכת כל היום עד שהולך לישון.

יש בתים בהם ההורים שחושבים שלקרוא ולכתוב וחשבון זה מאוד חשוב ומתרגלים בעצמם את הילד בהעדר שיעורי בית.

ואז אחרי שנה שלמה כזו יש לך ילדים עם הפרשים שלמערכת החינוך אין שום סיכוי שהוא לסגור והם מתחילים לחטוף בשנה שאחרי מ2 הכיוונים
מההורים שעודדו בטלה הם חוטפים כי עכשיו הילד מאחורי חצי כיתה בחומר.
ומההורים שעודדו למידה הם חוטפים כי עכשיו משעמם לילד בבית ספר שהרי המורה מאט את הקצב בשביל הילדים שהוריהם עודדו אותם לבטלה.

שיש לך שיעורי בית ל 4 שעות אז מכריחים את ההורים לגלות אחריות ולא לעודד בטלה.
 
אני לא בטוחה שאני מסכימה עם זה

אני חושבת ששיעורי בית זה דבר רע.
אני חושבת שילד צריך ללמוד כמה שעות ביום אבל צריך לעשות עוד הרבה דברים אחרים כמו לעשות ספורט, לפתח קשרים חברתיים, ואפילו סתם להתבטל. בין לבין לאכול, ללכת לישון בשעה סבירה, הם לא אמורים להיות במירוץ החיים בגיל הזה בעיני.
מה גם ששיעורי בית אמורים להיות לילדים וזו לא אחריות של הורים.
בעיני בית הספר הוא מקום ללמידה של הרבה דברים. הרעיון בעיני זה לעודד סקרנות ולא להמאיס למידה.
 

tenen

New member
מה שאת אומרת היה נכון אילו היה עובד

יש הורים שלעולם ישקיעו בילד שלהם כי הקצב הטבעי של מערכת החינוך הוא נוראי.

מה לעשות, אני רוצה שהילד שלי ידע לקרוא טוב לפני גיל 8 והדרך היחידה לעשות איתו זה לרוץ איתו על האותיות ולעודד אותו לקרוא ספרים.

הפער בין ילד שקורא ספרים מגיל 6 לבין ילד שלא קורא ספרים מגיל 6 עד גיל 8-9 הוא פשוט בלתי ניתן לגישור ע"י מערכת החינוך.

הדרך היחידה לא לפתוח שם פער היא לאכוף סף שכולם עומדים בו.
כך לילד הלומד פחות זמן לקרוא ולילד שההורים שלא משקיעים פחות אין ברירה אלא ללמוד במקום לצפות בטלוויזיה.
 
זה עדין לא מצדיק למידה של 10 שעות ביום

וחוצמיזה ילדים רוצים ללמוד. אף אחד לא אמר שהדרך של מערכת החינוך היא הדרך ללמד למידה.
לילדים יש סקרנות טבעית לחקור וללמוד ולרצות לקרוא ולדעת. אנחנו רק הורסים להם את זה כשאנחנו מתערבים!
 

tenen

New member
את לא רוצה להתערב? תשלחי לחינוך פרטי או ביתי.

קל לתת הוראות לאנשים אחרים ולא לפעול ולעשות לבד.
 
ועוד משהו

הפערים לא ממש מפחידים אותי.
להפך אני בעד שונות וילד שיש לו כר טוב ללמידה יעצים את היכולות לו גם אם זה לא יכולות בחשבון. הבעיה של משרד החינוך זה שה ם יודעים למדוד רק חשבון, עברית וכו.
מה עם ילד שמצויין בקשרים חברתיים?
מה עם ילד שמצויין בכריזמה אישית?
מה עם ילד שמצויין בניהול?
מה עם ילד שמצויין בעיצוב אופנה?
מה עם ילד שמצויין בבישול?
מה עם ילד שמצויין בדמיון מפותח?
בית הספר באופן הזה לא רק שלא מעודד את כל אלה ועוד רבים אלה גם מדכא אותם ברב המקרים.
 

tenen

New member
הפערים לא מפריעים לך כי את לא מתמודדת איתם

מורה שיש לו באותה כיתה 10 ילדים שקוראים שוטף
ו10 ילדים שלא יכולים לקרוא
מה הוא אמור לעשות איתם?
הוא אמור ללמד לאט ולתת ל10 ילדים לישון כל השיעור משום שמזמן קראו בעצמם הכל או שאמור לרוץ עם הילדים שמקדימה בחומר ולהגדיל עוד יותר את הפער

יש מורה אחד, 30-40 תלמידים, אפשר ללמד ברמה אחת וכל מי שלא מתאים לה נפגע.
 
למעלה