וויאג'ר עונה 5-6 מה דעתכם

n i v1

New member
וויאג'ר עונה 5-6 מה דעתכם

השבוע הייתי חולה, זה גרם לי לשכב במיטה הרבה ולראות סטאר טרק. ראיתי וויאג'ר. עונה 5-6 חייב לומר לכם משהו, עונה 5 לא משהו בכלל. יש שם כמה הבלחות אבל הפרקים לא הכי חזקים. בעונה 6 לעומת זאת גיליתי לשמחתי פרקים שלא הכרתי שעמדו בפני עצמם ועמדו בכבוד. פרקי הבורג בעונה 6 טובים מפרקי הבורג של 5 גם כן. אני חושב בפרספקטיבה את הדברים הבאים: 1- רוב הגזעים של מב"כ וויאג'ר הם לא רלוונטיים. הם נכונים לסדרה בלבד אבל הם כמובן לא מצליחים להיות קשורים יותר לזכיון בגלל המרחק. לא ישתמשו בהם שוב, זו התחושה. 2- רביע דלתא זה רביע עם חוקים משלו. לא מה שהתרגלנו לו מאלפא. אין כוחות גדולים שיזכירו קלינגונים ורומולאנים, רק גזעים קטנים יותר עם שגעון גדלות. 3- הגזעים האלה היו מתאימים יותר לסדרה כמו חע9. חלק מהם ממש מוזרים במראה, אפילו יותר מדי. כמעט ילדותי. 4- ההתפתחות הרצינית ביותר ביחסים ובדמויות מתקיימת דווקא בין הקפטן לצ'אקוטיי. סבן עושה מהלכים אבל זה לא באמת ההתקדמות האמיתית. 5- נמאס לשמוע את סבן אומרת על כל בזיק את "לא רלוונטי" הבורגי. פשוט מזעזע שכל כך טרחו להשאיר אותה עם מצב התפתחותי של ילדה בת 10 בכל כך הרבה סצינות. הרי זה גילה הרגשי, אבל אלהים, תבגרו אותה. 6- היחסים בין טורס לפאריס שמובילים לחתונה- אין יחסים שנחקרו פחות משתי הדמויות האלה ויום אחד חתונה. 7- הדלתא פלייר- טוב שלא לקח להם לבנות אותה רבע שעה... יכלו להשקיע טיפה... שני דברים מפריעים לי בימים אלה בכל הקשור לטרק: 1- סדרת סטאר טרק לא יכולה להתקיים בצורות הישנות שלה (TNG, DS9, VOY)- אין זכות קיום לסדרות האלה בטלויזיה של היום. איך מייצרים סדרה שתהיה טרק היום? מה היא צריכה לכלול? מה צריך להישמט? 2- יצירת העתיד האלטרנטיבי בסרט האחרון גורם לי תחושה שכל הקרקע מתחת לטרק נשמטה בשורה התחתונה, לא מצליח להשתחרר מהתחושה הזו! מה דעתכם בנושא?
 

RahutLakum

New member
סדרה חדשה צריכה להפתיע אותנו....

עתיד אלטרנטיבי כבר היה ב FIRST CONTACT כשהבורג הטמיעו את כל תושבי כדור הארץ... לפני שאנטרפרייז חזרה לתקן את זה. רק שזה לא סופר (אולי סדרה על זה?) ובסוף הכל הסתדר והעתיד חזר למה שהיה.
 

goldy

New member
Write your own script

באמת חבל שלדעתך מס"ב לא שורדת את מבחן הזמן. לבגר רובוטים זה כמו לתת להם פנים (הם מפסיקים להיות רובוטים).
 

DDN

New member
למה אין זכות קיום לסדורת האלה בTV של היום?

 

n i v1

New member
הן איטיות מדי

והמסרים שלהן לא עמוקים מספיק. יש שם חזרתיות כמעט מעצבנת של משפטים וכמה אפשר לסבול דיבור בורגי בואכה 2010 בטלויזיה? אבל יש עוד: הטרק חייב להיות מעודכן לשנה בה הוא יוצא לאוויר- ווייאג'ר תכף 10 שנים מחוץ למסך.
 

DDN

New member
אני לא בטוח שאני מסכים

אבל אני טרקי, אז אני לא אובייקטיבי (לא שאני טוען שאתה לא טרקי, אבל כנראה אתה מצליח לראות דברים אחרת) למה צריך מסרים עמוקים? אני חושב שעדיין אתה יכול למצוא מסרים עמוקים, לפחות בTNG ובDS9. לאחרונה ראיתי שוב את TNG, אחרי שכבר ראיתי את DS9, VOY, בטלסטאר גלקטיקה ועוד מספר סדרות ועדיין הרגשתי שיש לה עוקץ מסויים. אני לא יודע אם זו הנוסטלגיה או שבאמת היתה כתובה ובנויה טוב.
 

n i v1

New member
מסרים עמוקים יש

אני לא אומר שאין. המסרים בעומקים שונים... אבל לפעמים יש פרקים שלמים שממש לא ייחשבו "טלויזיה טובה" (אם אפשר לתת לזה את ה"כותרת" הזו) אגב, עונה 6-7 שכבר נעשו בשנת 2000 עומדות איפשהו בתקן. (אני מנסה לחשוב מה יהיה עם אנטרפרייז בהקשר הזה)
 

DrZoid99

New member
כמו המיתון העולמי יש מיתון שכלי.

הבעיה שהרבה אנשים מעדיפים כיום דברים חסרי פואנטה כמו ריאליטי או גיבורים. שימו לב גם שהקיץ רוב הסרטים היו "רימייקים" או משהו בסגנון על דבריים קיימים, (שא לדבר על הזוועה שקרויה רובוטריקים 2), כנראה להוליווד נגמרו הרעיונות. צר לי להגיד זאת, אך גם סטארטרק של ג'יי ג'יי היה נגוע בטרנד האווילי הזה. עבור סרט מד"ב כלשהו הייתי מקבל אותו אך לשים עליו את התווית סטארטרק יצר המון המון ציפיות. סילחו לי אך אני לא מקבל את השטות הזו של "reimagine", זה נשמע יותר מדי תירוץ לחוסר יצירתיות. אהבתי את עבודתו של ג'יי ג'יי בזהות בדויה ( שגם היא התדרדרה בסוף) ולמרות ההבטחות לא הקאתי ב"קלוברפילד", אך לא התלהבתי מסטארטרק (וכואב לי הלב להגיד את זה), לפחות צמד הכותבים של מסטיק בזוקה, אולסי וקורצמן, לא הכתימו את התסריט בצורה בלתי הפיכה. כשאבי היה קטן, דוד רבא שלי לקח אותו לקולנוע כשסטאר טרק 1 יצא, כשהגיעה הסצנה שרואים מרחוק את האנטרפרייז במבדוק, כל האולם עמד על רגליו ומחא כפיים. קיוויתי שאני אזכה להיות נוכח באירוע כזה.......אני עדיין מקווה.
 

DDN

New member
אני נוטה לא להסכים בכלל

העונה הראשונה של גיבורים לדוגמא, הייתה גאונית. אתה לא מקבל את השטות של REIMAGINE, בתור קורא קומיקס, אין לי בעיה עם המונח הזה. להיות נוכח באירוע כזה - בסרט "יום העצמאות" (לפני 10+ שנים), כשהמטוסים טסים לחסל את החייזרים, ועוברים על המטוסים עם דגלי ישראל, הקהל עמד והריע, אז לי כן יצע לחוות אירוע שכזה. דווקא הקיץ היה קיץ נהדר לסרטים לדעתי. אני לא יודע אם היינו באותו קיץ. 2009 תזכר אצלי כשנה נהדרת לקולנוע.
 

DrZoid99

New member
תגובות:

"העונה הראשונה של גיבורים לדוגמא, הייתה גאונית." - רק העונה ראשונה. ותראה מה קורה עכשיו כשכל שני וחמישי מפטרים את הכותבים. אם היו מכירים שזה רעיום שלא יכול להימשך יותר מעונה וזו הייתה מיני סדרה לא היו לי תלונות. "אתה לא מקבל את השטות של REIMAGINE, בתור קורא קומיקס, אין לי בעיה עם המונח הזה." - אני גם קורא קומיקס מושבע, נכון שבעולם הקומיקס זה מקובל ואכן יש וריאציות שונות לאותם קווי עלילה ( חלקן מוצלחות חלקן לא אבל זה כבר סיפור אחר), בעולם הקולנוע לעומת זאת זה לא מקובל והרבה דברים שעשו עליהם רימקיים או ReImagine לא צלחו ואף צנחו. "להיות נוכח באירוע כזה - בסרט "יום העצמאות" (לפני 10+ שנים), כשהמטוסים טסים לחסל את החייזרים, ועוברים על המטוסים עם דגלי ישראל, הקהל עמד והריע, אז לי כן יצע לחוות אירוע שכזה." - זה לא כל כך אותו הדבר, אבל בסדר. ולגבי סרטי הקיץ רוב הסרטים היו בסדר אבל ההייפים הכי גדולים (הזוועה של מגעיל ביי וסטארטרק) לא עמדו בציפיות - אנא תקן אותי אם שכחתי משהו כי אני קצין בצבא שבקושי יוצא X - )
 

DDN

New member
לגבי הסרטים

"כוח המחץ" עמד ומעבר בציפיות שלי. אולי כי ציפיתי ממנו להיות גרוע כמו רובוטריקים שניפץ לי אהבת ילדות, כוח המחץ תפס יפה את הרוח של הדמויות מהקומיקס. סטארטרק לא אכזב אותי. כשהלכתי ידעתי שאני לא מקבל את הדור הבא שאני אוהב. הארי פוטר גם לא אכזב. UP לא אכזב. לא זוכר אם בולט היה ב2009, אבל אם כן, הוא מצויין. לקרוא ולשרוף מצויין ממזרים חסרי כבוד מצויין אני מדבר בכללי על 2009, לא רק על סרטי הקיץ שלו.
 

DrZoid99

New member
אה, חשבתי רק על הקיץ,

ברור שהיו סרטים נהדרים, אל תשכח את מחוז 9 שיצא לפני חודש...
 

EBow

New member
טרק של פעם וטלוויזיה של היום

אני יכול להבין למה אתה כותב שלסדרות הישנות אין זכות קיום, אבל בגדול זה נכון לגבי כל סדרת טלוויזיה. כמעט כל סדרה שתיקח מהעבר נראית היום מיושנת ביחס לסדרות מודרניות. איטית יותר, שטחית יותר, רוב הדמויות בה פחות עמוקות. דוגמה שאני אוהב לתת בהקשר הזה היא סצינות קרב פנים אל פנים בסדרה כמו סטאר טרק המקורית בהשוואה לסדרה מודרנית כמו גלקטיקה (החדשה כמובן). סצינות הקפא"פ בסדרה המקורית תמיד נראו איטיות ומגושמות ובלתי-הגיוניות בעליל - כיצד ייתכן שבן אנוש, שהוא חלש בהרבה מקלינגון ממוצע (אפילו קלינגון של הסדרה המקורית), יתגבר עליו ללא קושי ויצליח לחנוק אותו עד אובדן הכרה בלי שהקלינגון יספיק אפילו לקרוא לעזרה? זה הגיוני (ראו סצינת ההיחלצות של קירק משבי הקלינגונים בפרק Errand of Mercy)? ב"עולם האמיתי", קירק היה צריך להיות הרבה יותר מהיר וקטלני כדי להשיג את אותה תוצאה. הוא היה צריך לנסות לשבור לקלינגון את המפרקת וכמה שיותר מהר כדי לנטרל אותו בלי שיספיק להשמיע קול. אחרת, סביר להניח שהקלינגון היה מחסל אותו די מהר. הקלינגונים הם אחרי הכל לא יצורים רחמנים במיוחד. לעומת זאת בגלקטיקה, התסריטאים מונעים מראש (ברוב המקרים) מצב שבו הגיבור נמצא במצב שלא סביר שיוכל להיחלץ ממנו בלי להיפגע אנושות. סצינת קפא"פ טיפוסית שם היא מהירה והחלטית - מי שצריך לפגוע שם יפגע מיד ויפגע חזק והצד השני ימות או ייפצע אנושות. אין חוכמות, אין משחקים. זה מה שקורה בעולם האמיתי. הסצינות האלו בסדרה הזו הרבה יותר ריאליסטיות ולא דומות למעין מחול מקרטע בין הניצים שבסופו המפסיד נהמם ע"י אגרוף או שניים מהמנצח. כמובן שהתסריטאים של הסדרה המקורית ידעו את זה, וזה לא שקרבות פנים אל פנים היו פעם פחות אגרסיביים ויותר עדינים, אבל ברור שהיו שיקולים של מה מותר ומה אסור להראות בטלויזיה וכן מה מותר ומה אסור שיקרה לדמויות הראשיות (אחרי הכל, לא יעלה על הדעת שקירק יאבד יד או עין במהלך קרב חסר משמעות, נכון?) וזה מה שגרם לקרבות להיראות ככה. אפשר למצוא הרבה דוגמאות של איך היבט מסוים בסדרה נהיה קיצוני יותר (לכאן או לכאן) בהשוואה בין סדרה ישנה לסדרה מודרנית ולא רק במד"ב אגב. נסה להשוות את General Hospital ל-House... מצד שני, אף אחד לא חושב לקחת את אחת מסדרות הטרק ולהפיק אותה באותו פורמט ובאותו "טעם" שבהם הפיקו אותה בעבר. אם מישהו יחשוב על להחזיר את סטאר טרק לטלוויזיה שוב בזמן הקרוב, זה יהיה או בסדרה חדשה לגמרי (כמו שהייתה אנטרפרייז) או רימייק לסדרה המקורית (שכנראה יתבסס על הסרט החדש). אבל האמת היא שאף אחת מהאופציות האלו לא נראית לי סבירה כרגע בכלל.
 

n i v1

New member
מכות זה קל

אפשר לעשות את זה חזק וכואב... אני חושב על התסריט, על הדיאלוגים. בסטאר טרק יש קצב מסוים, אני תוהה אם הוא מחזיק מים היום וכיצד צריך לבצע אותו כדי שיחזיק
 

EBow

New member
כפי שציינתי, זו הייתה רק דוגמה

אבל כמובן שגם התסריטים והדיאלוגים כפופים לאותה השוואה. בנוגע לתסריטים, הרבה מהתסריטים של הסדרה המקורית ובמידה רבה גם של הדור הבא, היו מושפעים מרעיונות של סופרי מד"ב של אותם זמנים (או מעט מוקדם יותר), שהיו תור הזהב שלהם. הקהל גם היה אז הרבה יותר פתוח לרעיונות שעשויים להיראות היום מטופשים או נאיביים. המגמה השולטת היום בתסריטאות היא רעיונות שקשורים ישירות לאנלוגיה למציאות - מלחמה בטרור, קנאות דתית וכו'. בשנות השישים ואפילו בשמונים הייתה תחושה של השמיים הם הגבול מבחינת חדשנות הרעיונות. היום התסריטאים חוששים להיכנס לשם מחשש שיבטלו להם את הסדרה אחרי עונה וחצי (כמו שבד"כ נוטה לקרות לסדרות מד"ב). עכשיו כשאני כותב את זה, אני נזכר שדי אירוני שאת הסדרה המקורית ביטלו אחרי 3 עונות. סדרה עם קונספט כזה לא הייתה מגיעה היום אפילו להפקה... אני באופן אישי אוהב את הדיאלוגים של TNG, במיוחד אלו שפיקארד היה חלק מהם. הם היו פילוסופיים ואינטלקטואליים, בצורה טובה. הדיאלוגים של גלקטיקה לעומת זאת, הם מאוד עגומים, טעונים ויש להם משמעות הרת גורל לגבי הדמויות. שלא ישתמע מכך שאני לא אוהב את הסדרה, אני חולה על גלקטיקה. אבל אין לי ספק שכתיבה כזו של דיאלוגים היא מה שמנחה היום את התסריטאים ולא כתיבה בסגנון שלפני 20 או 40 שנה. שטויות. עוד 20 שנה נסתכל על גלקטיקה ונגיד שהיא מיושנת ואולי באותם זמנים האופנה של הפורמט של סטאר טרק תחזור לכתיבה ההוליוודית וסטאר טרק תדע עדנה מחודשת.
 

subatoi

New member
(להמשיך את דבריך) זה די טבעי.

כל אחד מתבסס על מה שהיה לפניו, ו"משפר" את מה שהיה לפניו. הכל הופך להיות יותר מהיר, יותר חזק, יותר בולט, יותר הכל. אבולוציה טבעית כזו. TOS היתה חדשנית ביותר בזמנו (בצבע!), בתקופת TNG היא נראתה דהויה קצת והיום נראית כאילו חצבו אותה באבן עם אזמל. TNG בזמנו היתה מאגניבה, והיום נראית קצת איטית (בטח העונות הראשונות שלה). ואולי גם DS9 ו-VOY מרגישות ככה. לא בדקתי ולא חשבתי על זה לעומק. אבל זה טבעי. כמו שאתה אומר, עוד 10-20 שנים גם גלקטיקה תראה מיושנת כי הקצב יזוז הלאה. גם "24" היתה חדשנית פעם והיום לאף אחד לא אכפת ממנה. גם "אבודים". וזה לא רק ש"זה לא באופנה". זה פורמט שהיה חדשני, ומרגע שהוא קיים הוא כבר מאבד את הפואנטה היחידה שלו - הוא כבר לא חדשני ומאאגניב. יכול להיות שהיום, בעידן הסמס והטוויטר הקצרני להחריד, בעידן בו האנשים חיים על החינמון-צהובון באוטובוס ולא על עיתון אמיתי, בעידן בו כל הודעה בפורום שכוללת מעל 47 מילים נחשבת ל"ווי אחי חפרת!!1", אולי לאף אחד גם אין כבר כוח לסדרות איטיות, שכוללות הרבה דיבורים וצריך להתעמק בהן ולחשוב בהן ולעקוב אחרי דיאלוגים ומו"מים ארוכים בין שני צדדים. אם אין אקשן ואין בלגאן, זה לא מעניין. קחו לדוגמה את סדרות בתי החולים. פעם כנראה שהיה מספיק להיות סדרה שמספרת על בית חולים. אח"כ הפוקוס עבר להיות על הרופאים ועל חייהם האישיים ("מקום אחר" המופלאה, מישהו זוכר?). היום, אם אין לך לפחות רופא אחד מופרע נפשית על המסך ("בקר" (עם טרי פארל!), "האוס" ולמיטב הבנתי גם "האנטומיה של גריי" ו"סקראבס"), זה לא מעניין. העניין הוא כבר לא בי"ח נטו, זה בי"ח רבתי. בקיצור, דברים משתנים, זה מה שאני מנסה לומר בהודעה ה"חופרת בטירוף!!1" הזו.
 

n i v1

New member
אז שאלתי היא:

האם סטאר טרק יכול להתקיים בתקופה הזו ולהיות איכשהו טוב ולשמור על המורשת גם היום?
 

subatoi

New member
לדעתי אין ספק.

לפני שהלכתי לקולנוע לראות את הסרט החדש, קיוויתי מאוד (ולכן כ"כ תמכתי בו) שהוא יעשה משהו חדש, אבל נאמן. כמו ש"האביר האפל" הוא ללא ספק סרט מודרני ועכשווי, אבל הוא גם ללא ספק באטמן, עם כל מה שבאטמן מייצג, הערכים וכו' (לפחות לצופה מהשורה, אולי באטמניסטים הרגישו אחרת, אין לי מושג). אני מאמין שאפשר היה לעשות משהו אחר, משהו טרקי ממשי, עם הערכים והכל, אבל שירגיש עכשווי. היה אפשר לעשות בקולנוע, ואפשר לעשות גם בטלוויזיה. אין לי דרך לתאר את ההרגשה או להסביר איך אפשר לגרום לזה לצאת לפועל, אבל נראה לי שזה אפשרי. ברור שזה לא יהיה קל, ושקודם כל חייב להיות סיפור טוב בבסיס של כל העניין, אבל יש מספיק אנשים בטלוויזיה באמריקאית שהם כשרוניים ומקבלים אלפי דולרים בחודש, שיכולים לעשות את זה. אני מניח.
 

robotrik1

New member
היום יש כבר דיבורים על זה שגם הפורמט של

" סיפור שלם במשך עונה שלמה" -- מפסיקה להיות מעניינת כי היא מצריכה יותר מידי השקעה מצד הצופים שלא תמיד רואים , מקליטים , או מוכנים לבזבז 22-24 שעות מהחיים שלהם בשביל להגיע לפואנטה בסוף העונה שממילה מסתיימת עם CLIFF HANGER כידי להחזיר את הצופים לעונה נוספת . אני מודה שהסיגנון הזה לא התאים לי מראש , ובגללה הפסקתי לראות 4400 , LOST , ועוד כמה וכמה סדרות . אין לי כוח/ו/או זמן להמתין ואין לי כוח להוריד פרק פרק . אני פשוט שוכח ועובר הלאה ... , ולפעמים עם קצת מזל (חברים העיקר) נזכר וחוזר אחורה כידי להשלים . לגבי סדרות הטרק ... , לא יודע . בגלל שאני משלים את אוסף ה-DVD לאט לאט , אין לי שום בעיה לעשות " suspension of disbelief" ולהנות ממה שיש ולסבול את מה שפחות טוב בעיני . אבל שוב , כל זה אחרי שכבר עברתי מזמן את המשבר הפנימי של " אני טרקי / אני כבר לא טרקי" . Now I can just enjoy it for what it ... was ... and may yet be again
 

subatoi

New member
אז בעצם זו חזרה אחורה,

לימים שהרשתות/אולפנים לא אהבו סיפורי מסגרת, כי זה מונע מצופים מזדמנים לשבת לראות את התכנית. ואז שוב יגיעו למסקנה שזה משעמם, ושוב יחזרו לסיפורי מסגרת. כנראה זה תהליך טבעי ומחזורי.
 
למעלה