ויזת עבודה לבת זוג

אספרסו2

New member
במקרה של תיירים שהגיעו ממדינה X

ומבצעים עבירה איש נגד רעהו קיימת אפשרות לזרוק אותם לזרועות רשויות החוק
במדינת המוצא מה שלפעמים מועדף מצד המדינה המארחת.
 
אפשרי, בתנאי ש...

בתנאי שמדינת המקור ממנה באו ה"פושעים" מסכימה לטפל בכך כלומר שפיטה צודקת, הטלת עונש לפי העניין וביצוע העונש. בד"כ שופטים במקום העבירה לפי החוק המקומי ומעבירים את העבריינים למדינת מוצאם לשם ריצוי העונש. זה במקרים של פשעים כבדים. בד"כ מסתפקים בגירוש סתם.
 

een ogenblik

New member
כאשר הוא יגור שם

לא לפני שהוא מהגר לשם על סמך היותו אזרח של מדינת איחוד, ולא כאשר הוא רוצה להביא איתו את בת-זוגו תחת מטריית איחוד משפחות אירופאי.

נשאלה שאלה ספציפית, ולשאלה הספציפית הזו תשובתך לא הייתה רלוונטית, גם אם היא רלוונטית למקרים אחרים.
 

een ogenblik

New member
מאוד נח לטעון שאני זו הרוצה להתנצח

אם אתה רוצה להאמין בכך, האמן בזאת. אין לי בעיה עם זה.

איני טועה כאשר אני טוענת שחוקי גרמניה להגירת זרים אינה רלוונטית לאזרח מדינה אחרת באיחוד האירופי.
כמו כן, איני טועה כאשר אני טוענת שחוקי גרמניה להבאת בן/זוג שאינו מן האיחוד אינם רלוונטיים כאשר המביא הוא אזרח מדינה אחרת באיחוד האירופאי.
הגירתם כפופה לתקנות אירופאיות שגרמניה מחוייבת אליהן.

המידע הרלוונטי עצמו כבר ניתן בשירשור הזה, כמו גם באינספור שירשורי עבר כאן ובפורום עוברים לאירופה.
 

אספרסו2

New member
אם באמת לא הבנת

אז אין לי בעיה להסביר לך.
מגיש הבקשה מגיש את הניירת הרלוונטית בגרמניה,בכפוף לחוק הגרמני.
לאחר שאזרחית רומניה תבעה את שלטונות גרמניה בדרישה לסיוע סוציאלי
והפסידה,קבע בית המשפט בפסיקה מחייבת שאין לאזרחי אירופה זכויות
לסיוע סוציאלי בגרמניה ואם אינם מוצאים עבודה יתכבדו נא ויחזרו לארץ מוצאם.
מטרת הרשויות למנוע חיכוכים מיותרים של מי שקיבל תושבות ולכן מצפה לזכויות
סוציאליות ולכן הדרישה להוכחת יכולת קיום לפני קבלת אישור התושבות לבן/בת
זוג שמחזיקים באזרחות חוץ אירופאית.
 
ניסיון אישי - לקחת בחשבון

כשעברתי לשטוטגארט נתקלתי בבעיות ולדעתי יש לקחת בחשבון שהתהליך יכול להיות קל או מסובך, תלוי במדינה/עיר אליה אתה עובר ולדעתי גם בפקיד ובמזל. הייתי במצב שלך בדיוק - אזרחות רומנית ואישה ישראלית. הגענו לאחר הכנה שהתבססה על חבר שהיגר עם אשתו (ותינוק) לפרנקפורט שנה לפני כן. המעבר שלהם היה חלק, בראיון ב"אמט" לא ביקשו מהם הרבה מעבר לדרכונים, תעודת נישואים, רישום מגורים, תמונה וכו'. כשאנחנו הגענו לראיון הפקידה ביקשה לראות ביטוח, או ציבורי או פרטי לשנה ואח"כ הציעה לנו ללכת ל KK השונים, מה שהסתבר בדיעבד כשטות מכיוון שמי שלא מגיע ממדינה אירופאית אחרת אין ברשותו טופס E104 כשללא הטופס הנ"ל, ללא הכנסה וללא הבטחת הכנסה, קשה ליפול על מישהו ב KK שיקבל אותך. אם אין אפשרות לביטוח ציבורי אז פרטי, שעולה מספיק. בעת שחיכינו לפגישה הבאה, קיבלנו מכתב מה"אמט" (נרשמו על דירה של חברה של אשתי), שבו מפורט שלפגישה עלינו להביא: חוזה עבודה, או אישור פתיחת עסק, אישור קבלה ללימודים במימון עצמי או במלגה, אישור קבלה עזרה סוציאלית, אישור קבלת תשלומים מהממשלה הפדראלית, או הוכחה ליכולת מימון עצמי לתקופה של 24 חודש. המכתבים שלהם תמיד מלווים בציטוטים של החוק הגרמני והאירופאי וכו', כך שאין הרבה מה לעשות בנוגע לזה (כמות הניירות המבוזבזים במדינה הזאת היא מתחת לכל ביקורת, כל פיפס מודפס שזה חורה לי מאוד). מה שלא מצוין אגב זה מה מהן הוכחות למימון עצמי. חשוב לציין שרבים אחרים לא עוברים את כל הסאגה הזאת, למרות הציטוטים. בפגישה השניה היתה לנו שיחה נוקבת וזה הגיע לטונים צורמים, שבסופה השגנו עוד תור לעוד עשרה ימים שבמהלכם הצלחתי להוציא אישור על בקשה לפתיחת עסק והגשת פרויקט. האמת שלא היו לנו הרבה ציפיות כי זו רק הבקשה, תאורטית כל אחד יכול להגיש טופס, אבל עם האישור הזה הגענו לפגישה השלישית שבה הועברנו לטיפול פקיד צעיר ונחמד (אין לי מושג למה החליפו, או שאולי היא היתה חולה), הוא לא אמר הרבה, בדף שלו היה רשום מה חסר, קיבל מאיתנו את האישור ואת הביטוח, אמר שמבחינתו זה מספיק ושלח אותנו לדרכנו עם דף שבו רשום "תאריך הגעה לקבלת תעודת התושב"! היינו קצת בהלם וכמובן ששמחנו, ואכן קיבלנו את התושבות המיוחלת. אבל כדאי לדעת! חוקי האיחוד אכן מגדירים את חופש ההגירה ביכולת כלכלית להקנות חיים עצמאיים ברמה סבירה. זה משהו שקיים וצריך לקחת אותו בחשבון למרות שבמקרים רבים מתעלמים ממנו. שני הסנט שלי.
 

miki187

New member
אחלה פירוט! לא בטוח שאני יודע מה זה

KK, או "אמט", אבל כן בטוח שאקח עוך דין שילווה אותי או שייעשה את כל התהליך הזה בשבילי :))
תודה רבה!
 
למעלה