ויזת עבודה לבת זוג

miki187

New member
ויזת עבודה לבת זוג

אהלן,
אני ממתין לאישור אזרחות רומנית ולאחר מכן דרכון.
במידה ותאושר האזרחות, מה הפרוצדורה להוצאת ויזת עבודה/שהייה לבת הזוג מתוקף היותה נשואה לי(כרגע לא נשואים, בעתיד הקרוב מתכננים)

תודה רבה :)
 
לא ציינת באיזו מדינה אתה רוצה להתיישב

אין דבר כזה להוציא ויזת עבודה כללית לכל מדינות האיחוד.
 

pichinan

New member
באופן כללי אשרה אינה חלק מהתהליך

שמבוצע כולו במדינת היעד עם ההגעה. עם זאת במקרה של בריטניה אישור מוקדם יכול להקל. כמו שנאמר לך קודם זה תלוי במדינת היעד.
 

miki187

New member
תודה, מדינת היעד היא גרמניה, זה אומר שאת התהליך מבצעים מול

הרשויות בגרמניה? אתם יודעים מה התהליך וכמה זמן לוקח?

תודה רבה!
 
התהליך מתחיל ע"י אזרח האיחוד במדינת היעד

קודם כל אתה צריך למסד את מעמדך שלך בגרמניה כתושב. הליך פרוצדורלי אך אוטומטי עבור אזרח האיחוד. לאחר מכן (ו/או במקביל) אשתך תצטרך להתחל בתהליך של קבלת מעמד של תושב מתוקף היותה נשואה לתושב גרמני.
כמה זמן? מן הסתם יותר זמן ממה שהיה נדרש לפני שהתחיל גל ההגירה הנוכחי מסוריה... בכל מקרה היא אמורה לקבל ניירות ביניים שיאפשרו לפחות את שהותה החוקית בגרמניה.
 

miki187

New member
מעולה תודה, מה הסיכוי

שיש לך עורך דין מומלץ לטיפול בכל התהליך? :)
 

אספרסו2

New member
הוא מטעה אותך

תהיה זקוק לעבודה מסודרת והכנסה קבועה ברמה שתספק את הפקידות הגרמנית
כתנאי לקבלת אישור השהייה לבת הזוג.
 
ברוך מחייה מתים

אני הבנתי שלא מדובר "בסתם בת זוג" אלא במי שעתידה להיות אשתו של המבקש בעת הגשת הבקשה. אי אפשר שלא לאפשר לה תושבות וזאת ע"פ הפסיקות הרבות של בית המשפט האירופי. זה אגב תופס גם לגבי בת זוג אבל אז ההוכחה של ה"זוגיות" היא ארוכה יותר. יתרה מזו, זה תופס גם לגבי בן/בת זוג של תושב ולא רק של אזרח. יכול להיות שהפסיקות של בית הדין האירופי לא תופסות בגרמניה.... מי יודע...
כל השאר זה ענין של פרוצדורות, הצגת מסמכים, תרגומים וכיו"ב ששונים ממדינה למדינה. לגבי העיקרון אין הבדל.
אני מציע להתחיל בפרוצדורה הזו לבדך לפני שתבזבז כספים על עורכי דין. באם תיתקל בסירובים בלתי הגיוניים או מנוגדים לחוק בעליל (ויש כאלה לצערי...) רק אז פנה לגורם חיצוני. עמותות, עו"ד וכיו"ב
 

אספרסו2

New member
ספר למת האפגני שניסה לחדור

לבולגריה ונורה, על חוקי אירופה ועד כמה הם מיושמים באופן אחיד בכל המדינות.
יבוא הרומני אל מול הפקידות הגרמנית וינסה לשכנע אותם,בשפתם,שהוא השתלב
בשוק העבודה המקומי ורשאי לייבא את אישתו מהמזרח התיכון.
 
למה להפחיד אנשים סתם?

הגירה זה לא דבר פשוט וקל גם (אך לא רק) בגלל התהליכים האדמינסטרטיביים.
מה הקשר לאפגני שניסה להשיג גבול למדינה שאיננה שותפה במלואה לאמנת שנגן עם אזרח של ה EU הנושא בדרכון אירופי המתיישב כחוק במדינה מתוקנת והמבקש שאשתו תתגורר איתו? אני עברתי מדורי גיהנום וכל בית משפט אפשרי עד שהניירות של בת זוגי הוסדרו סופית. סיפור שארך שנים. בשום שלב, למרות איומי האדמינסטרציה, לא ניתן היה לגרשה ו/או למנוע ממנה לעבוד והיא עמדה תחת הגנת הפסיקות של בית הדין האירופי בנושא (בצפרדעית):

vie privée et familiale
אסור למדינות האיחוד להםריד בין הורים לילדים ו/או בין בני זוג. נקודה.
 

אספרסו2

New member
עכשיו אתה מתאר מדורי גיהנום ואני מפחיד?

ספר את המשפט האחרון שכתבת להולנדי בהולנד שמנסה לייבא את אישתו ממדינות רחוקות
ועובר תלאות וחיים בנפרד במשך תקופה ארוכה.
עדיף להגיד את האמת ושיכיר במציאות .
 

een ogenblik

New member
הולנדי בהולנד אינו פועל תחת חוקי האיחוד

הולנדי בהולנד פועל תחת חוקי הולנד, הנוקשים בהרבה מחוקי האיחוד.
אותו הולנדי יצא למדינה שכנה, ויוכל לפעול תחת חוקי האיחוד, ולא יאלץ לעבור תלאות ולחיות חיים שלמים בנפרד.
לומר את האמת זה תמיד טוב, רק שלומר אמת רלוונטית לשאלה אחרת זה לא רלוונטי.
 
התנגדות לשם התנגדות, כמה מפתיע

אנו חורגים מנושא ההגירה והתושבות ועוברים לנושא משפטי טהור. איו חוק אירופי לגבי מתן אשרות שהייה. לכל מדינה החוקים והתקנות שלה. כך בכל הנושאים, לא רק הגירה. מה שכן יש הוא אמנות יסוד החתומות ע"י כל אחת ממדינות האיחוד והמחייבות אותן. אין חוקים משותפים אבל יש חוקת-על משותפת וזו מחייבת ועומדת מעל החוקים המקומיים. האמנה האירופית לזכויות האדם קובעת שאין לפגוע בזכות הבסיסית לחיים פרטיים ולחיי משפחה. זכות זאת כוללת את האפשרות לחיות בקירבת בני המשפחה (ילדים ובני/ות זוג) ואסור להפריד ביניהם. את זה לא אני ולא אתם קבעתם, את זה קבע בית המשפא האירופי לזכויות אדם וכמוה כפסיקת בג"ץ.
מתוקף קביעה זו קיבלה בת זוגי את תעודת התושב שלה. לא שהאדמינסטרציה שמצפצפת לא אחת על החוקים, גם המקומיים וגם האירופאיים, לא נסתה. צווי גירוש, סירוב רישום וכל מה שתרצו. הכל נעצר לסיפו של בית הדין האירופאי.
במקרה הפרטי שלי ( שאגב כלל בת זוג שבאה ממדינות המזרח הרחוק והתיישבה כאן עם דרכון ואזרחות מזוייפים!) האדמינסטרציה וגם בתי המשפט המקומיים (כולל בית הדין העלין של צרפת) ניסתה כל טריק אפשרי אבל העיקרון של אי הפרדה בין בני זוג אמיתיים עומדת מעל הכל. זה ככה. לא אתם ולא אני קבענו. אחד הטריקים הידועים הוא "שובי לארץ מוצאך והתחילי שם בתהליכים דרך הקונסוליה" אסור, אסור להתפתות ולהסכים לכך בשום אפן
המקרה המובא ע"י הגולש מסובך הרבה פחות ואין צורך להפחיד אותו ובטח לא באמצעות אפגנים יירויים. אני הבאת את המקרה שלי רק כדי להאיר שגם במקים מסובכים בהרבה והקשורים בפלילים (ניירות מזוייפים וכו') אי אפשר, אסור, להפריד בין בני זוג (להוציא מקרים חריגים כמו פשעים קשים, טרוריזם וכיו"ב)
 

אספרסו2

New member
תראה נדב

אין לי ספק שבסופו של דבר יגיעו לאישורים הנדרשים,אין כאן הפחדה.
האפגני הירוי ,אותו הבאתי בהקשר למה שאמרת על החוק האירופי
ולא בקשר לשואל,הבולגרים ירו בו כשעבר את הגבול,גרמנים לא היו יורים.
 

miki187

New member
:) תודה על הפירוט

כמה מילים נוספות שאולי יעזרו לכל השיחה:
אין ילדים, לומד את השפה (גרמנית), לא נשואים אבל מתכוונים בעתיד הקרוב, אין לי צורך בעבודה בבעל עסק גרמני, אני סוחר במניות למחייתי, אז כל מקום עם אינטרנט עובד בשבילי :)
אשתי לעתיד מעצבת טקסטיל.

תודה!
 
אם כך אז אין ביננו חילוקי דעות

כל מי שמהגר חייב לדעת שהוא נכנס לתהליך ארוך פחות או יותר של פרוצדורות מייגעות אפילו אם יש לו כל הניירות וכו. אם אתה צודק ויודע לעמוד על שלך סופך לנצח.
אני נדהם כל פעם כשאני קורא בכל מיני פורומים, אתרים ישראלים וכו' על האלדורדו האירופי (אח, ברלין ברלין. זהב מתגלגל ברחובות. רק תתכופף ותיקח...). רק תגיע ומייד תקבל קיצבת אבטלה שמנה, דיור מוגן וכיו"ב שטויות.
קודם כל שאנשים יחליטו מה הם רוצים לעשות ואיפה. אח"כ שינשמו עמוק ויהיו מוכנים לעמוד מול פקידים גזעניים/הומופובים/אנטישמים או סתם שונאי זרים ולהזדיין (...) בהרבה סבלנות.
 

een ogenblik

New member
בוודאי שזה רלוונטי

עבור אזרחים גרמניים. כמו שהחוק ההולנדי רלוונטי עבור אזרחי הולנד.
אבל שואל השאלה אינו אזרח גרמניאו הולנדי.
 
אכן


החוק המקומי תופס עבור כל מי ששוהה במדינה בה בוצעה העבירה/ההליך וכד' בין אם מדובר באזרח, תושב או תייר. יוצא מכלל זה כמה חוקים "יוצאים מן הכלל" כמו למשל פדופיליה המאפשרים למדינה לדון אדם שבצע עבירות מחוץ למדינתו. בבחינת היוצא מן הכלל המלמד על הכלל.
 
למעלה