ויכוח בין דיירים על חניה בבניין משותף

ויכוח בין דיירים על חניה בבניין משותף

שלום
אבי גר בבניין משותף מעל 25 שנה. בבניין 10 דירות, כשרק ל3 מתוכן יש חניה בטאבו. 3 דירות נוספות (בינהם אבא שלי) חונות בשטח הפנוי הנוסף בהסכמה ארוכת שנים (עוד לפני שאבי רכש את הדירה) בין כל הדיירים. לשאר הדירות מעולם לא היה רכב. בעבר אבי ניסה לפעול לטובת סידור חניות בטאבו לכל הדירות בבניין, אך אחד מבעלי החניות שבטאבו סירב (למרות שהדבר לא היה גורע ממנו דבר).
בינתיים הותקן שער חשמלי ע"י 6 הדירות המשתמשות בחניה למניעת חניה של זרים . המחסום שולם רק ע"י משתמשי החניה בפועל.
עם הזמן, ובגלל שהרבה דיירים מבוגרים בבניין, הדיירים החונים נתנו מפתחות לשער לבקשת ילדי הקשישים, בשביל שיוכלו להורידם מהרכב קרוב לכניסה לבניין, ולא ברחוב. (כך יצא שבפועל לכל הדירות היו מפתחות לשער, גם הדירות ללא רכב)
בשנה האחרונה אחת הדירות ללא החניה נרכשה , ובעל הדירה החדשה התנדב להיות הועד.
הוא הוציא מכתב לכל הדיירים שבו הוא מודיע ש 3 החניות שלא רשומות בטאבו שייכות לכל הדיירים והחניה בהן היא על בסיס פנוי. כמובן שזה על דעת עצמו וללא ישיבת דיירים בנושא.
מס' שאלות:
האם מותר לו על דעת עצמו לדרוש דבר כזה?
מה בנוגע לחזקה על החניה? הרי מעל 25 שנה זה המצב בהסכמת הדיירים...
תודה רבה ומתנצלת על האורך ;)
 
חניה בבית משותף

ככלל, שטחי חניה שאינם צמודים עפ"י צו רישום הבית המשותף לדירות צפציפיות מהוות רכוש משותף של כלל הדיירים. המשמעות היא שכל דייר רשאי לעשות בהם שימוש על בסיס מקום פנוי.
אם לדעתך קיימות נסיבות מיוחדות המעידות על היווצרות הסכמה בין הדיירים הגוברת על תקנון הבית המשותף, את יכולה לנסות ולהביא את הנושא בפני המפקח על בתים משותפים, למרות שסיכויי ההצלחה נמוכים.
 
למעלה