ועוד בענייני "דמימה" (משתק)
הנה שלושה ריקודים שאולי יביהרו עוד קצת את העניין: "איך את מסובבת", "איך את" ו"זרה". בשלושה ריקודים אלה אנחנו מתחילים לרקוד לפני שהזמר מתחיל לשיר. אנחנו מרגישים במבוא לשיר את הקצב של הלחן ומתחילים לרקוד כאשר זה מתבקש. הזמר מתחיל לשיר 1/8 מוסיקאלית לאחר הדגש בלחן ולאחר שהתחלנו לרקוד. אם לדייק הרי הזמר התחיל לשיר כשהתחלנו לרקוד, אבל הוא התחיל את השיר ב"שקט" (מותר לא? גם שתיקה היא חלק מהשיר) כיוון שכאן השקט הוא רק חצי מהפעמה המוסיקאלית (חצי מה-1/4 ז"א - 1/8), איש לא העלה בדעתו לחכות לתחילת השיר אםיה מנסה זה היה מאד מסובך לביצוע מבחינת הקצב! לעומת זאת בשירים "זמר נוגה", ארץ נהדרת", ו"נשאר אתך" הזמר התחיל ב"שקט" קצת יותר ארוך, ז"א באורך של פעמה מוסיקאלית שלמה. אז מה? השקט הארוך באלה השירים לא שייך לשיר? מדוע לא לרקוד על ה"שקט" הזה כאשר זה מתבקש מבחינה מוסיקאלית? והנה סיפור קטן: בדרך לעבודה כשאני מדבש על אופני, אני עובר ע"י בית מפעל הפיס (וחולם כמו כולם...) וש תמיד עומד מוכר ביגלה ועוגות וצועק: "הכל בשלוש שקל, הכל בשלוש שקל". כיוון שהאוזן שלי קצת רגישה לעיברית שכזו, ניגשתי והסברתי לו איך צריך לומר (לצעוק). הזקן הסתכל אלי בעינים בוהות??? למחרת נשמעה צעקתו: "כל דבר בארבע שקל, כל דבר בארבע שקל" העברית רבותי, יש לה שורשים עמוקים וחוקי שפה מאד יפים ומיוחדים. כמעט כולנו, לרוע המצב, משבשים וטועים והטעויות שלנו משתרשות בשפה ובתרבות וחלקן, בלית ברירה, הופכות לבסוף ל"הליך תיקני" תוך כדי פגיעה במרקם העדין והיפה של השפה. יש כאלה המנסים למנוע פגמים כאלה ויש שיאמרו זו אמנות וזה פולקלור. עזוב שטויות...