זה נכון
כשזה בא מעולם של אמנות. גם את היצירות הכי גועשות שלי תיקנתי פה ושם. או שחזרתי אליהן אח"כ, או שהצבתי אותן נכון יותר, לא יודעת מה. אני לא זורקת כמה קוים ומחליטה שאסור להתקרב לזה יותר, להפך. כמובן שזה תלוי באיזו עבודה מדובר, אבל לרוב אני עובדת עליהן. אולי לא הרבה כמו אמנים אחרים, שיש להם סבלנות אין-קץ ומציירים לאט. כנראה שזה גם בגלל שאני לא מחפשת שלמות או פרפקציוניזם בעבודות שלי. אבל כשאני כותבת, זה לא בשביל שייצא לי שיר. זה בשביל לשחרר משהו בתוכי. אני לא כותבת כדי להעמיד יצירה, אני כותבת כי אני צריכה, ואיך שזה יוצא - זה יוצא. אני מעדיפה את זה ככה, כי אני משתמשת בכתיבה כדי לקבע רגעים בחיים שלי, בדיוק כמו צילום. אז נכון שאפשר לערוך תמונה בפוטושופ, אבל אני מעידפה לזכור את הרגע כמו שהוא היה בדיוק. אם אני אכתוב שיר וארצה להתייחס אליו כאל יצירה, סביר להניח שאני אקרא אותו שוב, אולי אנקד חלק מהמילים, אולי אשנה את האנטר פה ושם. אלו דברים שאני אעשה גם תוך כדי הכתיבה עצמה, אינ לא אזרוק אותיות על נייר ולא אתייחס אליהן בכלל אחרי שהן נכתבו. אבל אני לא אערוך ואערוך ואשנה ואשפר ואתלבט על מילה או אנטר או פסיק או מה שיטייב את הקטע, כי זה לא מה שאני מחפשת בכתיבה שלי. זה די נכון שאני מפחדת להתמודד, אני תמיד פחדתי ליצור. תמיד פחדתי להתקרב לבד ריק, תמיד פחדתי מהנגיעה הראשונה של העט בדף. אבל הפחד הוא לא מלתקן, הפחד הוא מלהתחיל, מלהרוס. כשאני עוברת את השלב של הפחד, אני נסחפת. הפחד להתמודד הוא לא מול היצירה, הוא מול המציאות. היצירה דווקא עוזרת לי בזה.