א. את מערבבת שני חוקים
ההיתר לאכול בעלי-חיים הוא נוראי ומוטעה, ובהחלט יש לך זכות לסרב לו - ואת כבר מסרבת לו בכך שאת לא אוכלת מוצרים מן החי. כשאת משחיתה סניף של מקדונלד´ס את לא מפירה את ההיתר לאכול חיות, את מפירה את החוק נגד השחתת רכוש. והחוק הזה הוא בפירוש לא בלתי חוקי בעליל. את לא יכולה להגיד "אני מסכימה אם החוק, אבל נגד מקדונלד´ס זה מותר". ומחר מישהו יגיד "אני מסכים שאסור לרצוח, אבל נגד ערבי זה מותר" וכך הלאה. אם אסור להשחית רכוש, אז אסור להשחית רכוש. ב. "הפרת חוק גלויה ומובהקת, אי חוקיות ודאית והכרחית המופיעה על פני הפקודה עצמה, אופי פלילי ברור של הפקודה או המעשים שהפקודה מצווה לעשותם, אי חוקיות הדוקרת את העין ומקוממת את הלב, אם העין אינה עיוורת והלב אינו אטום או מושחת - זוהי מידת אי-החוקיות ´בעליל´ כדי לבטל את חובת הציות של חייל ולהטיל עליו את האחריות הפלילית למעשיו". ככה הגדיר בית-המשפט פקודה בלתי חוקית בעליל (הוא מתייחס לחיילים אבל זה תקף גם לאזרחים). האם כך היית מגדירה את החוק נגד השחתת רכוש פרטי, רק בגלל שהוא מתייחס לכולם באופן שיוויוני?
ההיתר לאכול בעלי-חיים הוא נוראי ומוטעה, ובהחלט יש לך זכות לסרב לו - ואת כבר מסרבת לו בכך שאת לא אוכלת מוצרים מן החי. כשאת משחיתה סניף של מקדונלד´ס את לא מפירה את ההיתר לאכול חיות, את מפירה את החוק נגד השחתת רכוש. והחוק הזה הוא בפירוש לא בלתי חוקי בעליל. את לא יכולה להגיד "אני מסכימה אם החוק, אבל נגד מקדונלד´ס זה מותר". ומחר מישהו יגיד "אני מסכים שאסור לרצוח, אבל נגד ערבי זה מותר" וכך הלאה. אם אסור להשחית רכוש, אז אסור להשחית רכוש. ב. "הפרת חוק גלויה ומובהקת, אי חוקיות ודאית והכרחית המופיעה על פני הפקודה עצמה, אופי פלילי ברור של הפקודה או המעשים שהפקודה מצווה לעשותם, אי חוקיות הדוקרת את העין ומקוממת את הלב, אם העין אינה עיוורת והלב אינו אטום או מושחת - זוהי מידת אי-החוקיות ´בעליל´ כדי לבטל את חובת הציות של חייל ולהטיל עליו את האחריות הפלילית למעשיו". ככה הגדיר בית-המשפט פקודה בלתי חוקית בעליל (הוא מתייחס לחיילים אבל זה תקף גם לאזרחים). האם כך היית מגדירה את החוק נגד השחתת רכוש פרטי, רק בגלל שהוא מתייחס לכולם באופן שיוויוני?