ושוב מעדכנת וכותבת קצת עלינו:

מידע חשוב

אני האמת כבר די מזמן כל הזמן שוקלת את האופציה של חינוך ביתי. טוב לדעת שיש את הפרויקט הזה של משרד החינוך.
אני חושבת שגם אנחנו עוד כמה שנים נעשה משהו דומה. גם לבן שלי נראה שלא תתאים מסגרת לתווך ארוך.
כל הכבוד לדניאל ולך! כי זה ממש לא פשוט לנהל תונכנית כזאת.
 

arana1

New member
האומץ להיות "פחדן",הכח להיות "חלש"

כצפוי ובאופן בלתי נמנע בסופו של דבר מתברר שאומץ במקרה של אוטיסטים זה האומץ מהסוג הכי קשה
האומץ להיות "פחדן"
האומץ להיות "חלש" ולהפסיק להשליך את הילד לתוך בריכת הכרישים שנחשבת בטעות למסגרת חברתית הולמת לבני אדם
את ה"אומץ" הזה משיגים רק אחרי אין סוף ימי סבל והרס זהותי ונפשי ופיזי של הילד ולכן זה גם מובן מאליו שכל מי שצורח את האמת הפשוטה והברורה הזאת בפורום הזה ובאחרים כבר שנים יסומן מייד כאוייב הציבור מספר אחת
ואגב
השלב ה"אמיץ" הבא יהיה זיהוי וקבלה שגם התפישות השטחיות והמשטיחות של מה שנחשב כהצלחה ודחיקת הילד והאדם לתוכם
תפישות שכמובן מתקבלות כאן במחיאות כפיים וגילויי הערצה
גורמים נזק וסבל בלתי יתואר לאוטיסט למרות שהוא כמובן נורא "רוצה" בזה(לאוטיסט מאוד קשה לזהות מהו רוצה בהינתן חוסר מוחלט באיזה שהיא מערכת או אדם שישקף ולא מעט מזהותו האמיתית
וגם זה צפוי לחלוטין
ולכן כה חבל
גם בגלל דברים שעולים כאן בשרשור אחר שמבטאים תיעוב וחוסר קבלה עצמית של אוטיסטים רק בגלל הפנמה של מודלי הצלחה שהופכים את כל מה שכל כך מדהים ויפה וטוב ונוגע ונפלא בהם לרע
ולהפך
וגם זה נובע מזיהוי חסר ספק של צורך אוטיסטי בהתנהלות חברתית אחר כחוסר יכולת לקיים חיברות כהלכה
כל כך חבל,
כל כך נורא,
נתראה בשמחות
 

randy1982

New member
איזה יופי, תענוג לקרוא


במיוחד משמח אותי שהמערכת משתפת פעולה.
שאלה "לא צנועה" אם אפשר - איך מממנים את כל המורים והמדריכים?
הרשויות עוזרות כלכלית?
 
אני לא יכולה לעבוד

חד הורית ונאלצת להישאר בבית, ולכן הצלחתי להשיג מימון לחלק גדול מהדברים, דרך עמותות: ווראיטי למשל ועיריית רמת גן... אבל זה עולה כסף ולא פשוט בכלל...

אני הפסקתי להנחות שילוב, כי אם אני בבית זה יהיה לא אחראי מצידי לקחת ילד ולהנחות... אבל מפעם לפעם, בעיקר כשהמצב דחוף, פונים אלי וקשה לי להגיד לו, אז אני מעבירה סדנאות, שגם את זה הורדתי מאוד.

בכל מיקרה, עדיין מאוד מומלץ, קיבלנו את החיים בחזרה...
 

pratit

New member
האם הכוונה לחינוך ביתי?

בס"ד

תודה על השיתוף גם לי זה עולה מדי פעם נושא החינוך הביתי ומאד מסכימה עם גישתך , שולחת לכם הרבה בהצלחה והכי חשוב שהילד מאושר ואין נסיגות בגלל אי התאמה

לדרישות ומסגרת שלמרות הכל ולא שאינן טובות לא עונה הרבה פעמים על צרכי ילדינו .
 
זה לא נקרא חינוך ביתי, ולכן הוא מקבל טללים.

אם תצהירו שהילד צריך חינוך ביתי, הוא לא יקבל תמיכה...זה על ההורים בלבד.
 
האם היו לך מלחמות

עם הממסד או שבקלות נתנו לך ?

אגב ההצלחה שלך עם הילד שלך מרשימה אותי מאוד
 
לא היו מלחמות...

ברגע שהילד בבית, הוא יכול לקבל טללים... אם עושים בעיות, זה בניגוד לחוק.
מי שזקוק לעזרה בנושא זה, יכול לדבר איתי... הטלפון למטה
 

dina199

New member
לא במקרה הספציפי הזה אבל הרי היו לך

הרבה מלחמות במשך החיים ?
 

YAFITUSH6

New member
כל הכבוד על ההחלטה האמיצה

הבן שלי רק בן 4, לומד בחינוך מיוחד גן תקשורתי בבית הוא פורח,מלא שמחת חיים כשהוא יודע שלמחרת הולכים לגן מתחיל להכנס לחרדה שלו "לא רוצה לגן, מחר אני לא הולך לגן" וחוזר על זה באופן שיטתי, מגיע לגן הופך לזומבי נטול שמחת חיים ובתוך תוכי אני יודעת שאם הוא היה בבית הוא היה מתפתח הרבה יותר טוב, אתן לזמן לעשות את שלו ואם זה כך ימשיך אני בהחלט אשקול חינוך ביתי, למרות שאין לי מושג מה זה אומר ואיך עושים את זה לאור העובדה ששנינו עובדים משרה מלאה.



יש לך ילד מדהים ומקסים תהני ממנו,

יפית
 

TikvaBonneh

New member
בכל המקרים שאני מכירה של חינוך ביתי

האמא לא עובדת מחוץ לבית. היא עובדת בחינוך הילדים.
 
עמליה הבחירה שלך היא אולי טובה

אבל אולי פוגעת בך באופן אישי בהתפתחות שלך
האישית בשמירה על האישיות שלך
בעצם מה שאני רוצה לומר שההשקעה הזאת טובה לבנך אולי ,
אך בסוף הדרך אולי תפגע בך אישית
כי אנחנו לא לעולם נשאר צעירים לנצח ,
ואנו חייבים לעשות גם לעצמינו שלא נוותר בסוף הדרך לבד
 

ענתנוי

New member
לא לבד

כי פעם חינוך ביתי היה מאד נדיר אבל כיום למעלה מ-50% מהילדים הם "בעלי צרכים מיוחדים" - כלומר, המערכת הקיימת כבר לא מסוגלת לענות על הצרכים שלהם, והסיבה היא לא מגיפה של הילדים אלא מחלה ממארת של המערכת...

ואם יש מספיק אנשים שרוצים משהו, השמיים הם הגבול: בני אדם יוצרים מציאות וביחד הם יכולים להזיז הרים....

חינוך ביתי הוא לא מאסר בית - משרד החינוך לא אוסר על ההורים לצאת מהבית עם הילד, להיעזר באנשי מקצוע או לשתף פעולה עם הורים או אנשים אחרים, והיום אפילו מי שחייב לבלות רק בבית יכול לשוטט בעולם הגדול ולהכיר אנשים חדשים - דרך האינטרנט :)
 
חינוך ביתי דורש משאבים כלכליים ענקיים

שאין אותם לרוב המשפחות. אני חושבת שהרבה היו מעדיפים חינוך ביתי אם רק היו להם האמצעים לעשות את זה.
 
התפתחות אישית היא עניין של בחירה

הבחירה שלי בדניאל, גורמת להתפתחות אישית שלי... יש לי גם בחירות אחרות, להתפתח מקצועית וברוב המקרים, הרבה הורים לילדים מיוחדים לא יכולים לעשות את זה בגלל מצב נתון והרבה מאוד העדרויות, כי מה לעשות, האחריות שלי כאמא, הוא קודם כל שהבאתי ילד לעולם ואני אחראית לרווחתו לאושרו ולהצלחתו והסתדרותו בחיים. ואם לא אהיה שם בזמן המתאים ובמקום המתאים, לילד כל כך מיוחד- אני עלולה כתוצאה מהתפתחות אישית/מקצועית , לפגוע בו ולאבד אותו וזה ללא מאמץ מיוחד.
דבר כזה לא נתון בכלל לבחירה ואני עושה זאת בשמחה ובלב שלם. בתור אם חד הורית ללא תמיכה משפחתית, אצטרך לוותר על הילד. ולכן יש לי "בחירה" ברורה, גם התפתחות אישית וגם בחירה בילד ועובדה שעד היום ניראה שעשיתי נכון...

ואני אמא גאה לילד אוטיסט גאה...
עמליה
 
התרגשתי

קודם כל מרגש ומקסים והילד פשוט מהמם ושר מדהים.

אני מאוד מתחברת לחלק הזה של ההקשבה לילד וזה בדיוק נוגע בדילמות שאני מצויה בהן בזמן האחרון - עד כמה באמת צריך להתאמץ ולאמץ את הילד בללמוד ״להתחבר״.

הרבה פעמים יש בי רצון ״להניח לו לנפשו״, לא מתוך עייפות שלי אלא מתוך העייפות שלו, אולי.

החריגה הזאת מהמקובל היא מפחידה ועם זאת לעתים נראת נכונה כל כך.

כל הכבוד, תמשיכי לעדכן.
 
ועוד משהו

האם תוכלי להפנות אותי לחומר כתוב על פרוייקט טללית? או חוזר של משרד החינוך?

תודה.
 
למעלה