ושוב עושים אותו דבר...

darkshadow1

New member
התיאוריה שלך לא עומדת במציאות.

אי אפשר לבצע פינוי-בינוי על כל מבנה בגוש דן. חלק מהמבנים חדשים ואין שום סיבה שישתתפו במהלך כזה, חלק מהמבנים כבר גבוהים מספיק ואין סיבה שישתתפו במהלך כזה וחלק מהם נמצאים בסביבה שהתשתיות בה לא יכולות לתמוך בגידול דרסטי באוכלוסיה. חוץ מזה, לא ברור לי מאיפה הגעת לגובה ממוצע של 4 קומות.
עכשיו, בוא נלך לביורוקרטיה: האם 20 ערים יכולות לתמוך בהריסה של 1300 מבנים בשנה? אין לי שמץ של ספק שהתשובה היא לא. מוסדות התכנון בערים ובמחוזות פשוט לא ערוכים לטפל בסדר גודל כזה של פרוייקטים. האם אפשר לשנות את המצב? כן- אבל זה יקח זמן רב.
עכשיו בוא נניח שכ-50% מהמבנים בגוש דן לא עומדים בקריטריונים של פינוי-בינוי (נשמעת לי כמו הנחה סבירה) ומוסדות התכנון דווקא יכולים לתמוך ב-1,300 מבנים בשנה. אם נניח שהנתון שלך של פינוי 3.5% מהמבנים בשנה, מלאי המבנים הרלוונטיים יגמר תוך כעשור וחצי. ומה יעשו אחר כך?
חוץ מזה, בוא נניח שבכל הפרוייקטים המדוברים יפנו את התושבים מהבניינים לתקופה של שנתיים. יתקבל מצב שבו בכל רגע נתון צריך למצוא דיור חלופי ל-7% מהתושבים של גוש דן. איך בדיוק אתה מתכוון למצוא דיור לכ-200,000 בני אדם באקלים שבו גם ככה חסרות יחידות דיור?
ולמה החלטת ש"תכנית ארוכת טווח תוריד את המחירים ב-30% בעשור"? פרוייקטים של פינוי-בינוי לא יהיו כדאיים באקלים שבו המחירים נמוכים ב-30% מהרמה הנוכחית בשום מקום פרט לישובים היקרים ביותר, מה שיקטין משמעותית את מלאי הדירות הרלוונטיות לתכנית שלך- אלא אם כן אתה מצפה שהממשלה תסבסד את העניין במיליארדי שקלים.
מצחיק שאני הבאתי את הונג-קונג כסינגפור בתור דוגמה לשתי ערים שלא דומות כלל לישראל, ואתה הבאת אותן בתור דוגמה כדי לחזק את הטענות שלך לגבי ישראל. הונג-קונג וסינגפור הן שתי ערים מאוד עשירים וחסרות כל עתודות קרקע משמעותיות. בישראל יש עתודות קרקע משמעותיות מאוד במטרופולינים הגדולים ועתודות קרקע כמעט אינסופיות מחוץ להם. אם ינצלו אותן בחוכמה יוכלו לספק דיור לתושבי המדינה בעתיד הנראה לעין ולשמור על כמות גדולה של שטחים פתוחים. האובססיה שיש לחלק מהאנשים בישראל עם ה"שטחים הפתוחים" פשוט לא ברורה- אני יכול להבין למה צריך לשמר מקומות עם מרקם אקולוגי שלא נפגע, אני לא יכול להבין מאיפה מגיע הצורך לשמר עשרות אלפי דונמים של אדמות חקלאיות במרכז המטרופולינים. מה הציבור מרוויח מזה?
 

ציוניסט

New member
הציבור מרוויח ירוק בעיניים

זה עניין סובייקטיבי, אבל לדעתי אם תשאל אנשים מה הם מעדיפים בנוף שלהם - הם יעדיפו שדה או מטע ולא בניינים.

דבר שני - יש חשיבות אקולוגית גם לקרקעות חקלאיות.
 

darkshadow1

New member
אם תשאל אנשים מה הם מעדיפים-

הם יענו לך שהם מעדיפים לגור בוילה על מגרש של שני דונם. אז מה המסקנה? לאשר לבנות עשרות אלפי וילות חדשות?

כל פעילות אנושית פוגעת באקולוגיה. מה הפיתרון שלך? להתפגר?
יש צורך בפיתוח ויש צורך בשימור הטבע. הטריק הוא לאזן בין השניים, לא לפסול כל פיתוח שהוא. עם הרווח של המדינה מבנייה על דונם אחד של קרקע חקלאית בעלת חשיבות אקולוגית אפסית אפשר לשמר פי כמה וכמה דונמים של שטחים טבעיים בעלי חשיבות אקולוגית אמיתית, בניגוד לקרקע שמרססים אותה כל שני וחמישי וחורשים אותה כמה פעמים בשנה.
 

ציוניסט

New member
אתה בעצם מציע לבנות על כל קרקע אפשרית

ולהשאיר לנו בועות אקולוגיות. ובכלל, שטח חקלאי גם מתפקד כריאה ירוקה וכנוף ירוק. חלק גדול מפארק החירייה זה שטחים חקלאיים.

בנינו כאן מספיק על קרקעות חסרות ערך אקולוגי - יותר מדי בשביל מדינה כזאת קטנה וצעירה. בנייה על שטח פתוח (שזו גם פעולה בלתי הפיכה) צריכה להיות מוצא אחרון ולאחר חשיבה מדוקדקת. גם בשביל קרקע לדורות הבאים.
 

darkshadow1

New member
מתי טענתי דבר כזה?

אין שום סיבה לבנות על כל קרקע אפשרית פשוט כי אין ביקוש לכ"כ הרבה קרקעות. כן, צריך לבנות על קרקעות אחרי חשיבה מדוקדקת- אבל בין זה לבין לומר שצריך להימנע מכך לחלוטין או שמדובר ב"מוצא אחרון" המרחק הוא אדיר.
מה לעשות- יש במדינת ישראל ביקוש לכ-40 אלף יחידות דיור חדשות בשנה ואין שום דרך לבנות את כולן על שטחים שהם לא שטחים פתוחים.
כן- חלק מפארק חירייה זה שטחים חקלאיים והגודל של הפארק הוא אכן מופרז לחלוטין. אין שום סיבה להקים באמצע גוש דן, על קרקע סופר-מבוקשת, פארק גדול פי שניים מהסנטרל פארק. ברוב המוחלט של הזמן הפארק יהיה שומם כמעט לחלוטין.
 

ש מים

New member
אין לי שום נתונים שאין לאחרים

אני שואב ומסתמך על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהוא הגוף המוסמך והרציני לאיסוף וניתוח הנתונים.
 
תחבורה ציבורית ראויה

שני גורמים חוברים יחדיו. האחד, אין במדינת ישראל תחבורה ציבורית ראויה לשמה בעלת זמינות ונגישות גבוהה;
השני, הפינוק הישראלי, שאינו נוטה להשתמש בתחבורה ציבורית ומעדיף נסיעה "אחד באחת" (אדם אחד במכונית אחת).

ברור שקיומו של התנאי הראשון קודם בלעדיו לא ניתן לקיים את השני. אבל לצערי גם השני אינו פחות ערך.
 
למעלה