ושם את הכרובים ולהט החרב המתהפכת

יחזקאל70

New member
ושם את הכרובים ולהט החרב המתהפכת

בדרך עץ החיים... האם חז"ל או תורת הקבלה מתארת את אופי פעולת אלו? מה בוחן כל כרוב? מה בוחנת החרב? ובמה בא לביטוי עניין ההיפוך שבלהט החרב המתהפכת? אבל בטח התשובה של מנהל הפורום תהיה: אתה בור ומשומד, אין לנו(בלשון רבים כמובן) צורך לדעת, ואם מישהו יודע, הוא בודאי מסטרא אחרה, או גינוי אחר.
 
יחזקאל נכבד

הסיבה שאף אחד כבר לא מתייחס אליך ושלא עונים לך תשובות, היא לא בגלל שלא יודעים את התשובה או שאין בחז"ל ובקבלה תשובות ח"ו לנושאים האלה, אלא מפני שאתה לא שואל שאלות, אלא עושה "מבחנים" לחז"ל ולמשיבים פה רק כדי להראות שאתה יודע כביכול יותר טוב מהם, תוך כדי זלזול בחז"ל (כפי שציטטתי את דבריך בהודעה הקודמת), התייחסות לחז"ל בצורה מתנשאת ולא ראויה, ושימוש בכנוים כגון "חזלינו" כאילו שהם חברים שלך. ושוב (ובפעם האחרונה לפני חסימה), מטרת הפורום הזה היא העלאת נושאים ושאלות על מנת לקבל תשובות מהקבלה בראי התורה והיהדות, כפי שכתוב במהות הפורום בראש העמוד, ולכן אם אתה רוצה לשאול את מה שאתה עוד לא יודע כדי באמת לדעת את דעת חז"ל והמקובלים, או לשאול על רעיונות ותשובות מהספר שלך על נושאים שונים האם הם מתאימים לדברי חז"ל והקבלה, אז אתה מוזמן לעשות זאת בצורת שאלה ולא כמבחן מתנשא על חז"ל והמשיבים בפורום.
 

יחזקאל70

New member
אשמח לשמוע תשובה על ה"מים", הכרובים, והחרב

מבחנים אנני עושה לחז"ל ולא בכלל, מטרתי להמחיש לאלו שחושבים שהם אמרו את הכל, שלא כך הדבר. תפקידי בימים אלו ליידע כמה שיותר בני אדם על ספר זה (שלדעתי מאת הבורא הוא), ומאחר והוא מקדם אנשים ליראת הבורא. אין איזה רצון להראות שאני יודע, והרי כל אלו כתובים בספר "דרך עץ החיים". אין לי בעיה שתחסום אותי על כך שאני מקדם את הספר הזה, אני עושה מה שאני צריך לעשות עבור הבורא, והספר הזה שהגיע ממנו. אגב, זלזול בבן אדם יגרור זלזול מצדו, ובחן את דבריך בשרשורים קודמים, ובפורום אחר.
 
שוב

אתה בפורום קבלה ויהדות על פי התורה וחז"ל, והפורום הזה מיועד לאלו שמאמינים שחז"ל אמרו את הכל! ועל פי תורת ה' כחלק ממערכת הקדושה, הם חזות הכל, וכל מה שלא בא מחז"ל ועל פי כללי התורה שחז"ל הורו לנו, נקרא בלשון הקבלה והתורה סטרא אחרא ('הצד האחר' של הקדושה=הטומאה), ולכן אין מקום בפורום הזה להמחשות והטפות כפרניות של אנשים שלא חושבים או מאמינים בכך כאמור, ולצורך כך יש בתפוז מספיק פורומים אחרים כגון 'חופש', 'מיסטיקה', וכו'. לגבי תשובה על ה"מים", הכרובים, והחרב המתהפכת, אז כבר צינת שאתה יודע את את התשובה לזה ואתה רק רוצה להוכיח שאנחנו או חז"ל לא יודעים את התשובה כמוך, אז בא נעשה זאת ההפך, שאתה תומר לנו מה הספר שלך מחדש לנו לדעתך בנושאים האלה, ואנו נומר לך האם זה תואם את כללי התורה חז"ל והקבלה, או מנוגד להם.
 
הספר שלך מקדם ל"יראת שמיים" ???

‫לאיזה "יראת שמים" כדבריך הספר שלך בדיוק מקדם?‬ אם אותך אפילו זה לא קידם בסנטימטר ליראה לתורה ומצוותיו של הבורא, כפי שהוא נתן לנו בהר סיני ? אין חיה כזו שנקראת 'יראת שמיים' ללא שמירת כל התורה והמצוות כהלכתן!
 
יש הבדל גדול בין לפני מעמד הר סיני ולאחריו

ראשית חנוך נלקח למעלה בשליש ימיו מאחר והקב"ה ידע שאם הוא יישאר הוא יחטא, ועל נוח כתוב "צדיק בדורו", ומפרשים חז"ל, שבדורו שכולם היו רשעים ועשו הרע בעיני ה' נוח נחשב כצדיק, אבל בדורו של אברהם או משה או לאחר מכן הוא לא היה נחשב צדיק. שנית, על פי חז"ל והקבלה קיבלנו ששת אלפים שנה של עבודה פה בעולם הזה שמתחלקות לשלושה שלישים שכל אחד מוסיף על משנהו ונקראים: תהו, תורה, וימות משיח, ובכל שליש אנו מתרחקים מהשורש הרוחני ושוקעים ביותר שערי טומאה וגשמיות. לכן בשליש הראשון שהיה הכי רוחני אפשר היה עדיין לעבוד את השם בכוונות רוחניות ויחודים בלבד, ללא התורה והמצוות הגשמיות, ובכל זאת רק בודדים הצליחו בכך והרוב נפלו לרוחניות של טומאה שהובילה למבול, ולאחר מכן למגדל בבל. בשליש השני העולם התרחק יותר משורשו הרוחני ונעשה יותר גשמי, וירדנו כבר ל- 49 שערי טומאה במצרים, וקיבלנו לאחר מכן את התורה והמצוות הגשמיות, שמאז ואילך הם הכלי היחידי לעבודת ה' על פי הציווי האל. בשליש השלישי התרחקנו עוד יותר משורשינו הרוחני ונפלנו בגלות, ובדורות האחרונים כבר נפלנו גם לשער הטומאה ה- 50 של הכפירה בבורא שהוא הנמוך ביותר, שהדרך היחידה לצאת ממנו על פי הקבלה, זה השילוב של העסק בתורה והמצוות הגשמיות עם לימוד סודות התורה והקבלה, שהתחילה להתגלות בימי רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש ליחידי סגולה, והמשיכה להתגלות ע"י האר"י הקדוש בכתבי האר"י לקבוצות יותר גדולות של אנשים, ולאחר מכן התגלתה עוד יותר ע"י הבעל שם-טוב ותלמידיו בתורת החסידות, והרמח"ל בכתביו, והפכה לנחלת הכלל ע"י בעל הסולם שהוריד את ההבנה שלה לכל אדם, ובסוף תגדל ותאדיר ע"י המשיח שבעזרתה יגאל אותנו. אך כל הצדיקים הנ"ל ללא יוצא מהכלל היו רבנים חשובים וגדולי תורה בפשט וההלכה קודם היותם מקובלים גדולים שהרחיבו וסללו דרך קבלית חדשה (ומוסכמים ומקובלים ככאלה ע"י כל גדולי הדור), וציינו את החשיבות והקשר המחייב בין שמירת המצוות הגשמיות על כל דקדוקיהם לבין לימוד הקבלה ועבודת התיקון הרוחנית. ולכן על פי הקבלה והיהדות אין דבר כזה "יראת שמיים" ללא שמירת כל התורה והמצוות על כל דקדוקיהם.
 

יחזקאל70

New member
משוב לחסיד אשלג

"ובסוף תגדל ותאדיר ע"י המשיח שבעזרתה יגאל אותנו." אם אני מבין נכון, עדיין לא הגיע הפירוט שעליו מדבר משפט זה שלך. ושאלתי, איך תקבע מתי הגיע הפירוט הזה מאת המשיח? האם לא לפי התוכן והמהות של הפירוט? יתכן ותאמר לא אני יקבע זאת, אלא גדולים ממני, אלא שלדעתי דברי המשיח צריכים להיות נוחים ובהירים (כאשר יגיעו) גם לפשוטים,ואף כאלו שישיבו חילוניים ואטאיסטים לדרך ישרה, ולא נראה לי שהמשיח או הבורא יוותרו עליהם, רק שצריך עבורם את ה"סולם" המתאים להם. אם אני מבין נכון, תורת הקבלה נועדה להסביר ולסבר לבני האדם התוהים על המציאות שמתגלה, ועל זו הנסתרת מהעין, כלומר "גלגלי השמיים" "מנגנון השמים" או בעצם "אחר הקלעים" של העולם הזה, עולם הנשמות, שכר ועונש ועוד. העניין הוא, שתורות הקבלה הנוכחיות, מושתתות על התנ"ך והרבה מדברי חז"ל, ולא יכולה להתאים לחילוניים. (שהם כבר בעלי המידות הנחוצות, אך עם חוסר יראה או הבנה לקיום מודע עליון) כמובן שהפירוש שאמור להגיע צריך להסביר נכון גם לחילוניים את שקוראים בתנ"ך, אך בדרך פשוטה הרבה יותר, ואת זאת יכול לעשות המשיח או אליהו. כל הרבנים שמוזכרים, אכן סללו את הדרך למאמינים, ודרך אמירות ופירושי חז"ל,אלא שרב אחד גדול (אליהו) צריך לבוא ולפשט את הדברים גם לאחרים הפשוטים, ובכדי לתת להם את הבסיס להבנה ובכדי לבחור בדרך חדשה. שהרי לא ניתן לשפוט את האנשים ללא פריסת האמת באופן בהיר ורק לאחר מכן לשפוט, ואת זאת יעשה אליה כנראה עוד בימנו אנו.
 
את זה בדיוק עשה הרב אשלג בביאור שלו לכתבי..

הקבלה, ולהבדיל מהספר שלך, כל גדולי ישראל והמקובלים החל מהדור שלו ועד הדור שלנו סמכו ידיהם על ספריו ואמיתות פירושיו לכתבי הקבלה וחז"ל, כפי שאתה יכול לראות פה: http://www.kabbalah-sefer.co.il/UploadGeneralFiles/תצוגת הסכמות.ppt וזה ההבדל הגדול! שכולם מנסים לומר לך, בין צדיק אמת גדול בתורה שעושה כן, לכל מדומיין מהרחוב אחר, כפי שראינו את משיחי השקר לאורך הדורות, ועד הדור שלנו היום.
 

יחזקאל70

New member
אולי עושה, וגם הזהר, אבל בשפה קשה

שלא יכולה לאפשר גם לרבים שלו צמחו לכך, לקבל זאת, להבין לוגית את הימצאות הבורא, ואת תכלית "סדנת העולם הזה". צריך להבין דבר חשוב: בשני הפרקים הראשונים של הספר, הוא מתייחס לאדם האפיקורס ומביא אותו בדרך הלוגית להבנה וידיעה (לא אמונה, שהיא דבר שמפתחים אותו מהינקות, או שלאדם קיים הרצון העצמי והמניע הפנימי להאמין שקיים מודע עליון ששולט, ואז מעמיק הלאה.) על קיומו של הבורא, הנשמה, מבנה מכלול האדם: גוף נפש ונשמה ואיך הם משולבים בו, ועוד. לאחר מכן הוא מפרט את מבנה היסוד, ומסביר לקהילה המדעית איך בנוי היסוד (או איך מאורגנת האנרגיה במבנה האטום והסיבתיות למגוון גלי האנרגיה הרבים שיוצאים ממנו.) את האניפורמציה הזו עדיין לא קיים למדע, כמו כן הם לא יודעים/מכירים את הדרך/אופן שבו הם נבנו בתחילה,והספר מראה ומפרט זאת, ובעניין זה נכנס גם אלמנט/אקט ה"צמצום" המוכר מתורות הקבלה, כאותו מהלך שבו נבנים היסודות הראשונים באקט הבראשית.(אלו דברים שלא ניתן לבדוק במעבדות, ולהוציא מסקנות. זו אינפורמציה שנמסרה לאותו אדם שכתב את הספר.) (האם יתכן שהסיטרא אחרה החליטה להתגייס לטובת הבורא ולהביא לקידום הבנת בני האדם וידיעת הימצאותו ושליטתו? אני בספק.) לאחר כל אלו, הוא מתחיל להיכנס לכל תחום העולם הזה כמעשה הרכבה, מנגנון השמיים, רוח ה', המשיח, אליה, סיפור גן העדן, ולאחר כל אלו וההבנה שנבנית לקורא הוא מגיע לפרק "הנצח".
 
זה ממש לא נכון, ההסבר של בעה"ס מובן לכל נפש

כמו שהוא כותב בהקדמה לספר הזוהר: " נח) אמנם ידעתי הסבה, שהיא בעיקר מתוך שנתמעטה האמונה בכלל, והאמונה בקדושי עליון חכמי הדורות, בפרט, וספרי הקבלה והזוהר מלאים ממשלים גשמיים... והיא שהעירני לעשות ביאור מספיק, על כתבי האר"י ז"ל, ועתה על הזוהר הקדוש. והסרתי הפחד הזה לגמרי. כי ביארתי והוכחתי בעליל, את הנמשל הרוחני של כל דבר, שהוא מופשט מכל דמיון גשמי, למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן, כמו שיראו המעיינים, למען לאפשר לכל המון בית ישראל ללמוד ספר הזוהר, ולהתחמם באורו הקדוש. וקראתי הביאור בשם "הסולם" להורות, שתפקיד ביאורי הוא בתפקיד כל סולם, שאם יש לך עליה מלאה כל טוב, אינך חסר אלא "סולם" לעלות בו, ואז כל טוב העולם בידיך." ורק צריך לפתוח את הספרים ולקרוא וללמוד, כמו שאני עשיתי בתור חילוני שגדל וחונך בקיבוץ (שזה הכי רחוק מהיהדות והתורה) ושביום כיפור היו אוכלים שם חזיר על האש בדווקא, וכמו שמאות אלפים חילונים לומדים היום בארץ ומיליונים בחול את כתבי בעל הסולם במקומות פחות כשרים כגון 'בני ברוך- קבלה לעם' של ד"ר לייטמן, 'המרכז לקבלה' של ד"ר ברג, וב'לחיות קבלה' של אלי רייפמן, ובמקומות יותר כשרים כמו 'מודעות' של הרב שינברגר, 'תפילת ישי' של הרב יובל אשרוב, 'ברכת שלום' של הרב גוטליב, 'הסולם' של הרב אדם סיני, וכו'.
 

יחזקאל70

New member
טוב, אבל אתה ואני עדיין לא יודעים מה

הספר הזה יחולל, והוא יצא רק השנה, אנחנו באחרית הימים, ולא צריך עוד הרבה זמן עד שהוא יהיה ידוע, מופץ, ומשפיע. והרי אם הוא ישפיע יפה על חילוניים ושאר כופרים להיות בעלי יראה, נגיד אז שמישהו ששייך לבורא עשה אותו! זכור דבר חשוב, שאתה אמרת, צריך להגיע דבר מאת המשיח שיקדם את הגאולה, ואנו בסוף זמן העולם הזה.עוד דבר שאני באופן אישי מאמין שהספר עושה, הוא סימון אלו מבין החילוניים המשכילים, שמוכנים לשקר לעצמם (דבר שבטוח שנוא על הבורא) והעיקר לא לקבל/להבין לוגית שקיים הבורא. אם האדם מקבל את החלקים הראשונים בספר, ודוחה את ההמשך, אזי הוא משקר לעצמו, ואת זאת רואה גם הבורא. הוא כאילו נותן את כל ההסברים וההוכחות החד משמעיות לקיומו ודרכו של הבורא, ובכדי שאפשר יהיה לשפוט צדק את האדם ואחרי שניתנה לו הזדמנות לשוב.
 
אתה אולי לא יודע

אבל אני וכל מי שלומד תורה וקבלה כן יודעים, שספר "תורני קבלי" כביכול, שלא מדבר על חשיבות התורה והמצוות כדבר מהותי והכרחי לעם ישראל בדרך לגאולה ולתכלית של האדם, בוודאי שהוא לא בא ממערכת הקדושה, כפי שאתה יכול לראות בכל ספרי המקובלים כגון דברי הרב אשלג כבר בתחילת ההקדמה לתלמוד עשר הספירות (שהוא הביאור שלו על כתבי האר"י): " ג) אכן, לפתרון חידה סתומה זו, דיבר הכתוב, טעמו וראו כי טוב ה’ וכו’. כי מקימי התורה והמצות כהלכתן, המה הטועמים טעם החיים, והמה הרואים ומעידים כי טוב ה’, כמו שאמרו חז”ל, שברא העולמות כדי להיטיב לנבראיו, כי מדרך הטוב להיטיב. אבל ודאי מי שעדיין לא טעם את החיים של קיום תורה ומצוות, הוא לא יכול להבין ולהרגיש, כי טוב ה’ כדברי חז”ל, אשר כל הכונה של השי”ת בבראו אותו, היתה רק להיטיב לו, וע”כ אין לו עצה אחרת אלא לילך ולקיים התורה והמצות כהלכתם. ...ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך, שלכאורה הלשון מכופל, ובחרת בחיים למען תחיה, אלא הכונה על החיים בקיום תורה ומצוות, שאז חיים באמת, משא”כ חיים בלי תורה ומצוות, המה קשים ממות, וזה שאמרו חז”ל: רשעים (מי שלא שומר את המצוות) בחייהם נקראים מתים, כמבואר. וכן בהקדמה לספר הזוהר אות מ"ד: " מד) לאחר י"ג שנה כשמתחיל לעסוק בתורה ומצות, ואפילו בלי שום כונה, דהיינו בלי אהבה ויראה, כראוי למשמש את המלך, גם אפילו שלא לשמה, מתחילה הנקודה שבלבו להתגדל ולהראות פעולתה. כי מצות אינן צריכות כונה, ואפילו המעשים בלי כונה מסוגלים לטהר את הרצון לקבל שלו. אלא רק בשיעור דרגה הא' שבו, המכונה דומם. ובשיעור שמטהר חלק הדומם של הרצון לקבל, בשיעור הזה הוא הולך ובונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב שהיא הדומם דנפש דקדושה. וכשנשלם בכל תרי"ג מצוות, מבחינת המעשה, נשלמו בזה כל תרי"ג אברים של הנקודה שבלב, שהיא הדומם דנפש דקדושה, שרמ"ח איבריה הרוחניים נבנים ע"י קיום רמ"ח מצות עשה, ושס"ה גידיה הרוחניים נבנים ע"י קיום שס"ה מצות לא תעשה. עד שנעשית לפרצוף שלם דנפש דקדושה ואז הנפש עולה ומלבשת את ספירת המלכות, אשר בעולם עשיה הרוחני." כך שספר שמציע דרך ל- "יראה" כביכול, ללא שמירת כל התורה ותרי"ג המצוות, בוודאי שבא מצד הסטרא אחרא כדי לבלבל את האנשים מדרך הקדושה, כדוגמת משיחי השקר למיניהם שגם ניסו לבטל את חשיבות המצוות ב"קיצורי דרך" לגאולה.
 

יחזקאל70

New member
יש הרבה דברים שאנני יודע עדיין..אבל

"בשיעור הזה הוא הולך ובונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב שהיא הדומם דנפש דקדושה. וכשנשלם בכל תרי"ג מצוות, מבחינת המעשה, נשלמו בזה כל תרי"ג אברים של הנקודה שבלב," סביר ביותר שאתה עדיין לא מקיים תרי"ג מצוות, ולפי המצב שהבורא הרכיב לימנו בארץ, גם אין סיכוי לאיזה בן אדם לקיים את התרי"ג. על כן, לפי דברים אלו, אף בן אדם בימנו לא יצליח לבנות את הנקודה שבלב. בעל הסולם, גם כן לא קיים את כל התרי"ג, ועדיין קיבל בכדי לתת, וכך גם האר"י בכבודו, והבעש"ט, ועוד..ואיך יתכן דבר זה לאור דבריך? אם אתה חושב לענות לי כי בעתיד הקרוב יבנה הבית השלישי, ובכדי לקיים את התרי"ג, התבונן וחשוב שוב על המצב הנוכחי שהרכיב הבורא בארץ ובעולם. (במקום הקדוש שבו עומד שיקוץ משומם, על המתבונן להשכיל ולהבין...) כל הדברים שכתבת נכונים ויפים, אבל, לא מתאימים לזמן אחרית הימים, שהוא זמננו. אלא אם אתה סובר שכל בני האדם במערכת החילונית בארץ ובעולם ננטשו/נשפטו ע"י הבורא, וגם ללא נתינת הדרך המתאימה להם להתפתח. זו אינה דרך הבורא והמשיח לעניות דעתי. עכשיו אתה עצמך שנמצא בדרך הזו שנים רבות, מיומן מאוד, בקי במקרא ובדברי חז"ל, מקיים כל מה שאתה יכול, עדיין לא הגעת למה שמתואר (הפעלת הנקודה שבלב), מדוע אתה חושב שכל הציבור החילוני (שהבורא רוצה גם אותו, שהרי הוא בנה את המערכת החילונית, הטכנולוגית לצרכים מסויימים,ומעניין אם ידוע לך או לאחרים לשם מה נבנתה כל הטכנולוגיה שבימנו?) צריך להגיע לאותה מערכת? ואולי יש לבורא ולמשיח עוד דרך אחרת מתוכננת נוספת לקבץ אותם,אתה רוצה לקבוע שלא? את זאת גם יהודה אשלג לא היה עושה! והבן זאת: כל שאמר היה בכוונה ליהודים שחיים בקהילות, ובעבורם להתפתח, לעומת זאת העולם והאנושות גדולים הרבה יותר, ועליהם לא ויתר הבורא בכזו קלות.
 
כאשר לא לומדים תורה כראוי במסגרת תורנית..

מגיעים למסקנות מוטעות! ומזה לבניית מגדלים באוויר. יש כלל הלכתי בתורה, שכאשר אדם מקיים את כל המצוות שניתן לקיימן, ומעוניין לקיים גם את אלו שלא ניתן לבצעם, מעלה עליו הכתוב כאילו קיימם בשלמותם. כך שמי שמקיים את כל המצוות שניתנות לביצוע, נחשב לו בשמיים ולמעשה שהוא קיים תרי"ג מצוות, וככה הוא בונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב, כפי שבעל הסולם כתב לא לשווא רק לפני כמה עשרות שנים. לגבי החילונים, כבר כתבתי לך שאל תהיה כזה מודאג לשווא, ושהקב"ה לא צריך את הפתרונות שלך, ולא את הטכנולוגיות האנושיות, ולא ספרים שמביאים "ליראה" מדומה ללא מערכת הקדושה של התורה והמצוות (שזה סימן מובהק שהם חלק מהסיטרא אחרא), וכבר כתבו לנו חז"ל הקדושים בתלמוד והמקובלים חזרו על זה גם בימינו, איך הקב"ה יחזיר את החילונים למוטב לפני הגאולה: ר' אליעזר אומר: אם ישראל עושין תשובה נגאלין, ואם לאו אין נגאלין?, אמר ליה רבי יהושע: אם אין עושין תשובה אין נגאלין? אלא הקב"ה מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב, תניא אידך ר' אליעזר אומר: אם ישראל עושין תשובה נגאלין, שנאמר (ירמיהו ג, יד) שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם" (מסכת סנהדרין צז' ע"ב) כך שלא אלמן ישראל, ויש לנו תורה וחכמת הקבלה שקיבלנו בהר סיני, והם תורה נצחית שלא משתנה אף פעם, ורבי שמעון בר יוחאי כותב בזוהר שהוא (ספר הזוהר) מיועד לדור האחרון לפני התגלות המשיח, ושם כתוב כל מה שצריך לעשות לפני הגאולה, רק צריך לפתוח אותו וללמוד! לכן לא צריך ספר תורה חדש היום עם "קיצורי דרך" שיחליף את הקיים, כמו שניסו לעשות קודמיכם כגון יש"ו, מוחמד, בודהה, שבתאי צבי, ודומיהם.
 

יחזקאל70

New member
ובכן, אתה תלוי בגאולת החילוניים

ואלו לא עושים סימן כאילו מתקרבים אליך, וההפך, רבים מהחברה הדתית מאבדים אמונה וחוזרים בשאלה. ר' אליעזר אומר: אם ישראל עושין תשובה נגאלין, ואם לאו אין נגאלין?, אמר ליה רבי יהושע: אם אין עושין תשובה אין נגאלין? אלא הקב"ה מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב, תניא אידך ר' אליעזר אומר: אם ישראל עושין תשובה נגאלין, שנאמר (ירמיהו ג, יד) שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם" הקטע הזה אומר לך שרק כאשר יגיעו החילוניים ליראה, תגאל אתה. אלא שאתה עדיין חושב שהם יגיעו לכך בדרכיך? ואם כן אז הסתכל על העולם ותראה מה קורה, בדיוק ההיפך! "ומעוניין לקיים גם את אלו שלא ניתן לבצעם, מעלה עליו הכתוב כאילו קיימם בשלמותם." אם כך מספיק לי רק לרצות בתיאוריה ובלב, וכבר אני יהיה גדול הרבה יותר מכאלו שעושים מצוות כמו "מכונה". ומכאן שהכל בראש/בשכל של האדם, והוא יכול לעשות זאת ללא התרי"ג בפועל, אז אולי יש לבורא דרך להביא אותם בדרך הקצרה להפעלת הנקודה שבלב, והשלמת המידות? ודרך השכל כפי שרבי אליעזר אומר? כי הדרך הרגילה שאתה בה כבר שנים עדיין לא הביאה אותך מספיק גבוהה, נכון? ולראיה הפחד שלך מ"הצד האחר". אתה יודע שאתה לא מספיק יציב וחזק בדעתך, ולכן אתה חרד. אם כך אתה לא בטוח באמונה שלך? אתה פוחד שהם יטו אותך? או שאתה חושב שאתה תזדהם? אני לעומתך, אם היה יוצא ספר בשם "תורת הסיטרא אחרא" שנכתב בידי סמאל, ונערך ע"י לילית, הייתי משיג אותו וקורא אותו ומוציא לו את העיניים שלו, דרך הספר שלו! אבל אתה מעוצב אחרת. כאשר אני ניגשתי לחומר בספר "דרך עץ החיים" כחילוני ואפיקורס, באתי אליו עם "גרזן" ובסופו נותרתי על הברכיים, נבוך, מודה על רחמי המודע העליון עלי, ושמח על כך שהתברר לי כי קיים בורא כמבוגר אחראי בכל הבלגן, ושפדה את חיי הזריק בהם מהות, וחיי שייכים לו. (דבר זה צריך לקרות לכל חילוני ואפיקורס!) "נחשב לו בשמיים ולמעשה שהוא קיים תרי"ג מצוות,"את המצב הזה מכין הבורא והמשיח להרבה מהחילוניים, כך שהם יכולים במהלך אחד שחסר להם עדיין, להגיע הרבה יותר גבוהה ממך. זכור שאינם מפחדים ורבים מהם מלאים ומאוזנים ממך במידות, ועם ניתנת ההוכחה לשכלם, בוחן הלב יכול להחשיב להם זאת כמילוי התרי"ג. לכן אל תזלזל באדם שלא מקיים ברכות על 4 מינים בסוכה, אבל מקיים לחלוטין את המצווה ואהבת לרעך כמוך,, ואל תעשה את אשר שנוא עליך. מי לדעתך קרוב יותר ליעד? "ושם כתוב כל מה שצריך לעשות לפני הגאולה, רק צריך לפתוח אותו וללמוד!" לך היה כבר את כל הזמן לכך, ולמדת הכל, נכון? ("כי צריך לפתוח אותו וללמוד!") אז איך יכול להיות שאתה עדיין חסר, ופוחד על איבוד אמונתך? מתי נבראו המים אתה כבר יודע?
 
שוב אתה מניח הנחות שגויות ובונה עליהם מגדלים

ראשית אף אחד לא תלוי בגאולת החילונים, מאיפה אתה לוקח את זה? כתוב בפרוש בתורה ובחז"ל על הגאולה האחרונה: "מגיד מראשית אחרית" (ישעיהו מו, י), היינו כמו שהיה בגאולה הראשונה במצרים כך יהיה בגאולה האחרונה, שרק חמישית (20%) נגאלו ויצאו ממצרים, שנאמר: "וחמושים על בני ישראל מארץ מצרים" (שמות י"ג, י"ח) ומפרש רש"י לפי חז"ל: "חמושים- מחומשים. אחד מחמישה יצאו וד' חלקים מתו בשלושת ימי האפילה" (במכת חושך), כך יהיה ב"אחרית" בגאולה האחרונה שרק חמישית (20%) יגאלו והשאר ימותו במלחמת גוג ומגוג. שנית, חבל שאתה מסלף את העובדות כדי להצדיק את עצמך, רק מעטים מהחברה החרדית לדבר ה' מאבדים אמונה וחוזרים בשאלה, עקב הברור האחרון שיש עכשיו לפני הגאולה, ולעומת זאת רבים החילונים שחוזרים בתשובה אמיתית, כפי שאתה יכול לראות בנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של מדינת ישראל, שבעשרות השנים האחרונות חזרו בתשובה מליון וחצי חילונים יהודים רק במדינת ישראל, ולהבדיל מ"היראה" המדומה ללא התורה והמצוות שאתה והספר שלך מציעים. לשאר השטויות וההבלים הנוספים שכתבת מהרהורי ליבך הסותרים את התורה וחז"ל, תרשה לי לא להתייחס, ורק לאחל לך חזרה בתשובה שלמה לפני שיהיה מאוחר מדי, מאחר והגאולה כבר ממש קרובה, ולאחריה כבר לא יקבלו חוזרים בתשובה, כפי שכתוב בזוהר ובחז"ל.
 
הכרובים ולהט החרב המתהפכת עפ"י תורת הקבלה

מבלי להיכנס להסברים של כתבי האר"י בעץ החיים מבחינת הספירות והעולמות. ספר המפואר: ונחזור לעניין שאנו בו אמר הקב"ה, משה כבר שמתי הכרובים ביני וביניך לכך אל תשתדל עוד להשיג לכך נאמר "לא תוכל לראות את פני" ובכאן אתנח'. ואח"כ אמר "כי לא יראני האדם וחי". פי' כשהאדם שלם עם הה"א שהיא נשמה היה לו כח להשיג דברי אלהים. אבל כשחטא ושתף חלקו השכלי עם חלק הבהמית אין בו כח להשיגני. זש"ה "כי לא יראני האדם". פי' לא ישיג ולא יבין במושכלות עליונות מפני שהוא בקש חיות בהמיות. "ואת להט החרב המתהפכת" לפי שנעלמו מבשר ודם סודות האלהיות מהתורה בסבת חטאו. וכשהנביאים משיגים נבואתם אינם רואים הדבר על בוריו לפי שיש מסך מבדיל ביניהם ובין השכינה. ואפי' משה רבנו ע"ה נסתפק כי לא נראה אליו הכבוד אשר עליו אמר "הראני נא את כבודך". זש"ה "ואת להט החרב המתהפכת" שמשתנה הלהט כשמהפך האדם החרב, בזה רמז חסרון השגת הנביאים אחר שחטא אדם וגזר הוא ית' כדי שלא יבינו ולא ישכילו בני אדם התורה כאשר היא כתובה לפניו. שאם ישיגו סודותיה יכלו לברוא עולמות ולהחריבן. זש"ה "לשמור את דרך עץ החיים". לכך השכין השית' הכרובים ואת להט החרב כדי שיהיו נשמרים ונעלמים סודות התורה הנוראים מבני אדם. והתורה הוא דרך עץ החיים שנאמר "עץ חיים היא" וכו' וכתיב "וכל נתיבותיה שלום". מהו שלום חיים נצחיים. שהרי כתיב בו "ואכל וחי לעולם". שאם היה לוקח ומחזיק בידו בעץ החיים היה נצחי וקיים לעולם. ספר חסד לאברהם - מעין ה - נהר מג: וענין גן עדן הוא סוד נשמה לעולם הזה ומציאותו נעלם, והוא אינו בעל מציאות גשמי ואינו חוץ מהגשם והוא ענין דק רוחני, ולכנוס אליו צריך לעבור גבולי החיצונים למטה, כדכתיב וישכן מקדם לגן עדן את הכרובים ואת להט החרב המתהפכת לשמור דרך עץ החיים, והענין הוא שהכרובים שומרים גן עדן של מטה שכל הנכנס יעבור דרך שם, וע"ז אמר גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע, וכן פירשו בפ' בלק בעובדא דינוקא, שהיו תופסין בו הכרובים ולהט החרב שומרי דרך עץ החיים, הוא סוד הכניסה דרך ההיכלות אל ג"ע העליון. ספר הזוהר פרשת ויחי דף רכא ע''ב: אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אָדָם, עָזַבְתָּ חַיִּים וְנִדְבַּקְתָּ בַּמָּוֶת. חַיִּים - שֶׁכָּתוּב וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן, שֶׁנִּקְרָא חַיִּים, שֶׁמִּי שֶׁאוֹחֵז בּוֹ לֹא טוֹעֵם מָוֶת לְעוֹלָמִים. נִדְבַּקְתָּ בְּעֵץ אַחֵר - הֲרֵי וַדַּאי הַמָּוֶת כְּנֶגְדְּךְ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (משלי ה) רַגְלֶיהָ יֹרְדוֹת מָוֶת, וְכָתוּב (קהלת ז) וּמֹצֵא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה. וַדַּאי שֶׁנִּדְבַּק בִּמְקוֹם הַמָּוֶת וְעָזַב מְקוֹם הַחַיִּים. מִשּׁוּם כָּךְ נִגְזַר עָלָיו וְעַל כָּל הָעוֹלָם מָוֶת. וְאָז הִשְׁתַּנָּה הָאָדָם לְכַמָּה גְוָנִים, לִפְעָמִים דִּין לִפְעָמִים רַחֲמִים, לִפְעָמִים מָוֶת לִפְעָמִים חַיִּים, וְלֹא עוֹמֵד בְּקִיּוּם תָּמִיד בְּאֶחָד מֵהֶם, מִשּׁוּם שֶׁאוֹתוֹ מָקוֹם גָּרַם לוֹ, וְלָכֵן נִקְרָא חֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת, הַמִּתְהַפֶּכֶת מִצַּד זֶה לְצַד זֶה, מִטּוֹב לְרַע, מֵרַחֲמִים לְדִין, מִשָּׁלוֹם לִקְרָב, מִתְהַפֶּכֶת הִיא בַּכֹּל, טוֹב וָרַע, שֶׁכָּתוּב (בראשית ב) וִעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע. " ספר הכתב והקבלה: "אמנם כעת כאשר גורש מגן עדן, נתחדש באדם בחירה הפוכה וכו' הבחירה ברע נתהוה בו כטבע ראשון, ויש לכוחות הרעים שבו ממשלה חזקה. והבחירה בדרך הטוב קשה עליו מאד וצריך התגברות גדולה והתאמצות ללכת בדרך מישרים ע"פ התורה. ולסיבה זו אין שלום בנפשו, וכל ימי חייו הוא במלחמה פנימית וכו'. אבל הנפש המשכלת גם היא אוזרת חיל להכניע את מורדיה הפנימיים וכו'. והנה החרב הניתן בידי אדם להלחם בה מלחמת ה', חרב מתהפכת היא מטוב לרע ומרע לטוב לפי הבחירה הנתונה לו" ספר עמק המלך - שער יא - פרק כב "ורצה לכנוס כל עם ישראל בחיים, אל הגן עדן אשר בארץ, ולהסיר משם את להט החרב המתהפכת, ואת הכרובים, וישארו שם לעולם, כמו שהיה מעלת אדם הראשון קודם שחטא, וקודם שנגרש מהגן עדן." ספר גט השמות "שנאמר "וישכן מקדם לגן עדן את הכרובים ואת להט החרב המתהפכת לשמור את דרך עץ החיים" (בראשית ג' כד'). מתוך הכרובים המלחשים להט החרב המתהפכת כברק בשמירת התורה והחכמה אשר היא דרך עץ החיים כגן הנטוע בעדן, ודע זה." ספר שומר מצוה: "נהפכת על דרך סוד להט החרב המתהפכת ועל דרך "ויהפך יהוה אלהיך לך את הקללה לברכה כי אהבך יהוה אלהיך" (דברים כג' ו'). והתהפכות המדות דבר מאשר דרך לגאולתינו ועמידתם בהפכם הראשון היא סבת הקללה והעדות המבארת זה הסוד." (210) שער הפסוקים - פרשת בראשית - דרוש ד': "דע, כי לה"ט החרב, הוא האחוריים של שם אהיה שבאימא … ועל ידו, נשמר דרך עץ החיים, שהוא ז"א. וכנזכר בס"ה בפרשת וארא, כי להט החרב, הוא בבינה." ספר הפליאה – "ודע והבן כי הדרכים הראשונים זהו סוד להט החרב המתהפכת לשמור את דרך עץ החיים שהוא דרך השגת הנבואה עם האותיות, אלה ראשית דרכיו להמציא ממנו כל הלשונות וכל החכמות באמצעות מדת הספירה " ספר החזיונות למוהרח"ו ז"ל - חלק ב: "וארא והנה שם חלון גדול עגול ושלהבת אש גדולה יוצאה ממנו רצוא ושוב כמראה הבזק, בחוזק גדול והיא לוהטת כל הנמצא שם. ואדע בנפשי כי היא להט החרב המתהפכת אשר בפתח גן עדן ואקרא במרירות נפש אל האשה ההיא ואמרתי לה, אמי אמי, עזרני נא מהלהט הזה, בל ישרפני. ותאמר, אין לך עוזר מזה הלהט כי אם אתה בעצמך! " ועכשיו נשמח לשמוע מה יש לספר שלך לומר בעניין הזה.
 
למעלה