ושם את הכרובים ולהט החרב המתהפכת

יחזקאל70

New member
אני ינסה להביא את העקרונות המרכזיים בספר

לעניין זה. הוא מתחיל בכך, שהאדם הראשון היה יכול לגשת לעץ החיים, ומאחר והוא (נשמתו) חלק ממנו. כלומר,הבורא ברא את גופו, ונפח בו רוח חיים, ורוח זו היא חלק מעץ החיים, שאיליו היא צריכה לחזור. הוא טוען כי רוח ה' (מפסוק א', שמרחפת מעל פני המים) היא שהוחדרה לתוך האדם הראשון והפכה אותו לחי. הוא אומר, שאת הרוח הזו הוא פיצל לשתי צלעות, שכל אחת אינה שלמה (אחת מייצגת צד חוכמה/חסד אחת מייצגת צד בינה/דין), כפי שהייתה הרוח באדם הראשון כשהיה לבדו. את עץ החיים, שהוא מקורו של האדם הראשון, לא הסיר, ומפני שרוח ה' שהייתה באדם הראשון, (ו"נפלה" בעיקבות החטא), אמורה לחזור אליו ולהשתלב בו, וכאישיות. אישיות זו מחוייבת לעבור את ה"מבחנים" שמציב כל כרוב והחרב המתהפכת. האישיות שלא תעבור את המבחנים אינה ראויה להשתלב ולהתחבר שוב למקור "עץ החיים", וזו שתעבור את מבחן האישיות/איזון המידות הוא בעצם המשיח, והצלע השנייה היא אליהו. לאורך כל מהלך העולם הזה, בונות צלעות הרוח את דרך ההתפתחות להם חזרה לעץ החיים, ואת הגרעין האנושי שיוותר לאחר יום ה' הגדול. עם ישראל משמש ככלי מרכזי בבניית הדרך, והגרעין האנושי שישאר, כאשר עם ישראל מהווה"איבר" מרכזי בחי הכללי שיורכב. כמו כן הוא טוען כי הצלעות/רוח ה' היא אחראית גם לפעולת משה ואליהו, כחלק מעשיית ההתפתחות בדרך להשתלבות העץ החיים, כאתו משיח בן דוד המצופה. אלו רק חלק מהדברים על רגל אחת, אני לא יכול להביא את כל הניתוחים וההסברים אלא פחות או יותר ממה שאני זוכר, ובספר הוא גם מנתח ומתאר את התכונות/מידות הספציפיות שעליהן מתמקדים הכרובים והחרב, ובייחוד ההיפוך שיכול לעשות בן האדם, ובהתאם גם החרב שתחכה לו אם יתהפך.
 
ועל סמך מה הוא כותב את הדברים האלה?

להזכירך, גם יש"ו ומוחמד מאמינים בתנ"ך וטענו שהם קיבלו את הדברים שלהם ישר מהשמיים, כדי להביא את העולם לגילוי המשיח והגאולה ללא מצוות התורה. ועל זה נאמר באידיש: "Welcome To The Club"
 

יחזקאל70

New member
זהו, שאת הסמכות של הספר אפשר לגזור

מה"סודות" שהוא מגלה, הקהילה המדעית תבחן אותו על המודל שלו להבנת מבנה האטום ועוד דברים, ומתוך אלו תקבל את סמכותו בתיאור דברים נוספים כגון "מנגנון השמים", תכלית העולם הזה, ועוד. אין אדם שעומד ואומר אני כתבתי אותו, ולעומת זאת יש שם אוצר של אינפורמציה. כל אחד היה רוצה להיות בעל הספר ולקבל הרבה אהדה הערצה וכו', ולעומת זאת הוא בעילום שם, כאילו שהבורא שולט לחלוטין במי שכתב אותו, ולכן אני מאמין שהוא "נזרק" אלינו ע"י אליהו או המשיח, כ"הנחת מסילות" לקראת הבאות.
 
זה מתחיל להישמע ...

כמו ספר של ד"ר לייטמן בעילום שם. ואתה באמת מצפה שאנחנו נקבל הכרה והסכמה לחבור קבלי ותורני מהקהילה המדעית ? או שאתה תמים, או שאתה לא מבין איך פועלת מערכת הקדושה כבר 3300 שנה מאז קבלת התורה בהר סיני ועד היום.
 

יחזקאל70

New member
לא הבנת אותי נכון.

לא מכיר את הספר של דר' לייטמן, אתה לא אמור לקבל איזה הסכמה מהקהילה המדעית, אבל אתה גם לא יכול לגרום לקהילה המדעית להבין ולדעת שיש בורא לעולם,הספר הזה עושה זאת יפה. לאחר שהקהילה המדעית תבחין בעזרת הספר וההוכחות שיש בורא, הם גם יקבלו את שאר ההסברים על העולם הזה, והבא, ובהסברים אלו גם הדתיים יראו גילוי הסודות כגון: סיבת אורך חיי בני האדם לפני המבול, הסיבתיות למבול, הבנת סיפור גן העדן, פירוט והבנת פרק א' בבראשית-"מעשה בראשית", ביאור משמעות צלם האדם, וכמובן משמעות והיתכנות הנצח, מבנה הנצח, ובפרקים אלו ישתוו הקוראים החילוניים שקיבלו את ההוכחות בחלקים הראשונים, והקוראים היראים, לאותה דעת הבורא והסביבה שהוא ברא. היופי בספר שהוא אוסף את כולם (דתיים חילוניים) לידיעת הבורא, זכור שהחילוניים צריכים את הידיעה, ומאחר ולא גדלו על אמונה, ואת זאת יודע גם הבורא, ולכן הוא נותן בספר את הדברים (הידע המדעי באשר למבנה היסוד והסיבתיות למגוון הגלים, שאגב, תיאוריית הקוונטים ניסתה להגדיר זאת ולא מצליחה) "שיקנו"/ישכנעו את הקהילה המדעית ויקבעו בה את מציאות הבורא..
 

יחזקאל70

New member
אני באמת מצטער לאכזב אותך..אבל

הם מחפשים את "החלקיק האלוהי", ואת הסיבה הדטרמיניסטית להפעלת מהלך היקום, ואת מקור החיים בכל מיני מטאוריטים שמגיעים לארץ, ובכלל לא מקבלים קיומו של מודע עליון, שיצר את כל המציאות, ועוד בשישה ימים..(אם היה הדבר נכון, היית שומע את התקשורת מזמרת מנגינות אלו, ומאחר והקהילה המדעית היא הגורו/הרב/הה' של התקשורת.) המדענים הישראלים ידידי, מקבלים ושותפים לדעות רוב החוקרים באוניברסיטאות בעולם, ובייחוד בכל תחום מדעי הטבע. גם אם יש כמה חוקרים ומדענים שגילו את הבורא, הם עדיין מוקצים ושוליים בקהילה המדעית, וכאלו יכולים להיות כדר' מיכאל לייטמן, ואלו בודדים. לידיעתך, גם בגויים התחולל תהליך חילון, (שהרי עד לפני 150-200 שנה רובם היו דתיים אדוקים.) והתפתחות המחקר כגון זה של דארווין שכנע אותם שלא נבראו בני האדם ובע"ח ע"י בורא, אלא התפתחו בתהליך, גלילאו שאמר כי לא כדה"א במרכז אלא השמש, גם כן גרם מבוכה לממסד הדתי לאחר שהוכיח זאת, ושהביאה לנטישה מסויימת, והשיא הגיע עם תמונות "אפולו" על כדה"א מבחוץ, שגרמו לרבים מהם להבין כי אין בורא שיושב על כיסאו בשמים, ואף כתבו על כך שירים:"השמים הריקים שלנו צוחקים עלינו" ועוד כאלו... גם אם נתקלת בכמה חוקרים יראי שמים, האמן לי רובם אינם מאמינים, וידיעה מוכחת (הנחוצה להם) על כך עדיין לא קיימת עד עכשיו, והספר שאני מדבר איתך עליו, יעשה בהם את העבודה הזו. אגב דארווין, בסוף הפרק השני הוא מוכיח שלא תתכן התפתחות של החיים דרך התא הראשון, שנוצר לכאורה במקריות, וממנו יצאו בני אדם, פילים, עכבישים, ג'ירפות, יתושים, אלא שכל חי וצלמו נגזר מעץ החיים, ובאקט של בריאה. (שגם את משמעות אקט של בריאה הוא מפרט כהרכבת הגוף בכללותו מרמת היסוד, ואחרי שהוא מסביר את מבנהו, ויכולת השליטה המוחלטת של הבורא על הרמה הזו של החומר.)
 
ראית את הקליפ בכלל? ועד סופו בפרט? או לו?

לא אמרתי שהקהילה המדעית כולם דתיים למהדרין! אל תכניס לי מילים לפה. אמרתי שרוב הקהילה המדעית מבינה שיש בורא ומתכנן לבריאה למעט מיעוט מדענים ישראלי שמאמין עדיין בקשקוש האבולוציה כדי להצדיק את אורח חייו ומיעוט גוי שרצה להתנגח בכנסיה, ומערכת החינוך הממלכתית שנמשכת אחרי המיעוט הזה.
 

יחזקאל70

New member
גם לא הרוב מאמינים, וידיעה להם אין!!!

ואני מגיע מהאקדמיה (ובעברי עסקתי גם בהוראת הגיאולוגיה והאסטרונומיה), ולא הפרופסורים ולא הדוקטורים למינהם, הם בעלי אמונה ולא באוניברסיטה העברית, טכניון, ת"א, סטנפורד, ייל, אוקספורד, ועוד. תעשה לי טובה, אני מכיר את הקליפ, ורק ידיעה לא אמונה יכולה להפעיל בהם יראה! זה שישנם כמה שתוהים, יפה, אבל אלו מעטים מאוד. גם חובשי כיפה יש באוניברסיטאות, ועדיין הקהילה המדעית חילונית ולא מאמינה בקיום בורא!! הבן זאת: עד שלא תסביר להם איך יתכן כי ביום השני לבריאה כבר יש עצים עם פרי שזרעו בו, והשמש והירח נבראו רק ביום הרביעי, (שהרי הבורא יצר את חוקיות הטבע, ובכדי שהעץ יניב פרי ובתוכו זרע, הוא צריך את השמש שהוא בורא רק ביום הרביעי, נכון?) הם יתייחסו אליך ואל התנ"ך בזלזול וירחמו עליך? יש לך תשובה לכך עבורם? (ואל תגיד להם הבורא כל יכול, וכמו שהפך את המטה של משה לנחש, כך הוא יכול לעשות, כי א ירחמו עליך.) עד אז הם יתייחסו לתנ"ך בכללותו כסיפורי בדים, שיצרו אותם הקדמונים, וכיביכול לצורכי הביטחון שלהם להמשך הקיום שלהם, וירחמו על אלו הדתיים שעדיין מאמינים לשטויות לכאורה שכתובים בו (וזו דעתו של סטיבן הוקינג שמדבר בסרט הזה, ובספרו האחרון.) אני מתפלא עליך בכלל שאתה מנסה להוכיח לי כי הקהילה המדעית כבר בעלת יראה, נכון שחלקם לא מוצאים תשובה במחקר, ואומרים שאולי יתברר בהמשך שיש בורא, אבל אלו לא מייצגים כלום, ונפלטים/נדחקים לשוליים.
 
אתה שוב מכניס מילים לפי ומסלף את דברי

איפה ראית שכתבתי שיש להם אמונה או יראה? כתבתי שיש להם הבנה (כתוצאה מהחקירה המדעית) שלעולם יש בורא ומתכנן! בתגובה לדבריך שרק הספר שלך יוכיח לאקדמיה המדעית שיש בורא לעולם. ודרך אגב גם לך אין יראה וידיעה כפי שכתבו לך פה מספר פעמים כי יראת ה' וידיעת ה' יש רק למי שגם ירא וחרד לדברו, שה' ציווה אותו בתורה שלו. כך ש-מה יעזור הספר שלך אם הוא לא מביא ליראת שמים אמיתית?
 
דבר נוסף

כתבת: "ובספר הוא גם מנתח ומתאר את התכונות/מידות הספציפיות שעליהן מתמקדים הכרובים והחרב, ובייחוד ההיפוך שיכול לעשות בן האדם, ובהתאם גם החרב שתחכה לו אם יתהפך." אשמח לשמוע מה לדעתו הם "התכונות/מידות הספציפיות שעליהן מתמקדים הכרובים והחרב" ? ומה "בייחוד ההיפוך שיכול לעשות בן האדם" ?
 

יחזקאל70

New member
אני מקווה שמותר לי לעשות את זה

כי אולי אני לא יכול להסביר זאת כמו בספר ועלול להטעות, אבל אני אנסה למענך. אלו הם שלושת העניינים שמגדירים/מחדדים את טיב האישיות. הכרוב הראשון בוחן עד כמה האלמנט הנפשי באדם הוא דומיננטי בהכוונתו. כלומר: בן אדם, שמרכיב הנפש הוא דומיננטי בו עלול לפחד, לדאוג לגופו יתר על המידה, וע"ח תרומתו האפשרית לסביבה ולבורא. (בנקודה זו אני חייב לומר שהמחבר מסביר באריכות את מבנה האדם, ובקצרה, על "רוח" האדם מתקיימת ההתמודדות, והכוחות הנפשיים משפיעים על רוח האדם (הממוקמת בליבו) ללכת/לפעול/להתנהל לפי צורכי הגוף:פחד, עצלות, רדיפת ביטחון להמשך קיומו ועוד. מנגד מצויה הנשמה "שמנסה" (גם לאורך הגילגולים) לפתח את בן האדם על הארץ, ששליטתה על רוחו=ליבו/התנהלותו/דרכו/הלך רוחו תהיה מוחלטת. הכרוב השני בוחן את רוחו/הלך רוחו של בן האדם/המשיח שנכנס בדרך עץ החיים, ואם רוחו נשלטת ע"י נשמתו, או שרוחו עוצבה עד לבחינה זו ע"י כוחות הנפש, שמצויים ופועלים מאז לידתו, ואם הוא כבר מוכן ברוחו לפעילות שהבורא ייעד אותו לכך. מבחן החרב הוא המורכב ביותר להסבירו, ואני אנסה לעשות זאת בצמוד לדוגמה לסיטואציה שיכולה להינתן למשיח הנבחן ע"י החרב. (תחילה אני צריך להזכיר שבעל הספר מפרט את ההבדל בין צלמו של האדם ודמותו. בתנ"ך הבורא אומר שברא אותו בצלמו,וכדמותו. הוא אומר שלא לחינם השתמש באות כ' ומאחר ויש כאן רושם/צל/השתקפות של דמות הבורא באדם, להבדיל מצלמו. הוא אומר שהדמות היא בעצם הגאווה/אגו/חשיבות עצמית שיכולה להיות באדם, ושלא בצדק-וביחס למקורו.) כאשר יאמר למשיח הנבחן (ע"י החרב ): אכן אתה המשיח שאותו שולח הבורא, ואליו מצפים, ומגיע לך כל הכוחות והיכולות, "והנה קח לך אותם כי הם שלך", ואותו בן אדם הנבחן אכן יקח אותם, מופעל אז ההיפוך של החרב. ועצם העניין הוא, שאמנם מגיע לאותו המשיח כל אותן כוחות, אלא שהוא במעשה זה הסכים לקבל אותם מהחרב או מלאך החרב או מהשטן שמאחורי החרב, ולא מהבורא בכבודו. אז יוצא שהוא בכך התעלם מסמכות הבורא, ומאחר והחשיבות העצמית בו עלתה (דמותו שאינה מרוסנת בו מספיק), הוא הסכים לקבל את המגיע לו גם לא מבעל הסמכות העליונה.וכאן ההיפוך: החרב מאשרת לו את מהותו ואת העתיד להגיע אליו=כוחות, ואף מציעה לו לקחת אותם, ואז אם לא מגיב נכון והגאווה עדיין קופצת בו והוא לוקח מהחרב, היא מתהפכת עליו ולוקחת הכל.
 
ימחל לי כבודו אבל זה נשמע יותר כמו שעטנז

בין ארי פורטר למושגים מהתורה שהוצאו מהקשרם לצורך קבלת לגיטימיות בעבור סיפורי הפנטזיה האלה.
 
ביאור ע"ד הסוד על הכרובים ולהט החרב המתהפכת

ב"ה שאלות טובות. אשמח להתייחס אליהן בקצרה, היות והנושאים הנ"ל עמוקים מיני ים. ותחילה אדגיש ואומר, שההתייחסות ע"ד הפנימיו' היא שונה בתכלית מהדרך שרגילים להתייחס לפנימיות התורה. משום שרוב העולם לא רגיל לקשר את סודות התורה לתכונת ההשפעה שהיא היא בסוד הנסתר. ומכאן אעבור בקצרה לעניין גוף הנושא. הנה, סוד גירוש מגן עדן ייחודו, בזאת שהאדם זוכה בכלים רוחניים חדשים שאיתם יכול לראשונה האדם לעבוד ממטה למעלה. כרובים: ה"ס ביטול לרצונו ית' וית' בסוד "תינוקות דבית רבן", שכתוב עניין פני משיח שחז"ל אומרים שזהו בחי' פני תינוק. והרי לנו, ש"כרביא" בארמית היא באה מלשון "כרוביא" ומשמעו "כתינוק". ולכן, עניין של להישאר באמונה גם בדרגות גדולות זה דבר גדול, כלומר להישאר בבחינת קטנות ואמונה גם בדרגות גבוהות, זה נקרא שמצד אחד, האדם שומר על האמונה מעל הדעת המרומז ב"תינוקות" ומצד שני, זה גדלות להחזיק את עצמו כקטן תמיד וזה "דבית רבן". ואלו היו גם הכרובים שעל ארון הברית, בן ובת בסוד זו"ן דאצילו'. להט החרב המתהפכת: חרב ה"ס התורה כמו שכתוב "בחרבי ובקשתי" שז"ס בתורה הנקראת "חרב" ובתפילה הנקראת "קשת". להט - ה"ס הרגשת התענוג מאור השם הממלא את הבריאה כולה כאחת. מתהפכת - ה"ס היכולת להישאר בדבקות בבורא בכל המצבים האפשריים, הן בהסתר פנים והן בגילוי פנים, ובזאת האדם, בכלים אלה, יכול לגלות את התענוג בשלמות בהתקשרותו בבורא עולם ועד לגילוי הדבקות בבורא בשלמות. כל טוב, בינתיים.
 
למעלה