זאת לא הנקודה!

L7

New member
הטעו אותך. כולם מותרים למאכל.

אתה יכול להאמין באלוהים. אך אל תאמין באנשים עובדי אלוהים.
 
../images/Emo105.gif ואללה! איך שכחנו עוד חיה

נהדרת שמותר לאכול אותה ולקבל את תכונותיה: הארבה!!
 
אחת הטכניקות

הפופולריות ביותר לחקר ההסטוריה, הוא שילוב של ארכיאולוגיה עם בלשנות של כתבים עתיקים. בתור אחד שבלשנות הוא נושא קרוב לליבו, אני יכול לומר לך כמה דברים: כתב חשוב ועתיק כמו ספר התורה, אשר מזכיר בתוכו שמות של חיות מסויימות, אך לא אחרות, מרמז לחוקר המתחיל על 2 פרטים חשובים: 1. המיקום (או המיקומים) הגיאוגרפיים, שבהם נכתב הספר 2. התקופה (או התקופות) שבה נכתב הספר לדוגמה, הגמל הוא חיה שהייתה קיימת *רק* באיזור מרכז אסיה וצפון אפריקה (דו וחד-דבשתי בהתאמה). החזיר (המבויית) הגיע מסין. וכו´. החזיר בויית כבר ב-8000 לפנה"ס, אבל הגמל בויית רק בסביבות 2500 לפנה"ס. היישובים החקלאיים הראשונים, שבייתו בע"ח היו באיזור מסופוטמיה - "הסהר הפורה", או מזרח טורקיה של היום, אקיצר בצפון מערב המזה"ת. זה קרה בסביבות 8500 לפנה"ס. אם תעשה חישוב פשוט, תראה שהיה לבני האדם 6000 שנה להגיע למסקנות לגבי תכונותיהם של בע"חים עד שיכלו לכתוב באותו משפט "חזיר" ו"גמל". אפשר לגלות הרבה ב-6000 שנה - אפילו על דגים (שהיוו מאכל כבר לפני עשרות אלפי שנים). שלב את המידע הזה עם העובדה שהאלפבית הראשון הופיע ב-3500 לפנה"ס (גם באותו איזור - ממלכת שומר), ומה קיבלת? מסקנה: כל אדם באיזור, שהתעסק עם חיות מבוייתות, היה יכול לדעת איך עושה גמל ומאיפה משתין הדג.
 

דיזקן

New member
ממתי הגמל

הגמל לא מופיע בכתובות עתיקות לפני המאה השתיים עשרה ולכן כאשר מסופר על עבד אבראהם שמבריך את הגמלים הדבר נחשב לאנאכרוניזם. זה אומר שהסיפור נכתב בתקופה מאוחרת יותר שבה כבר הכירו את הגמל.
 
למעלה