זהירות מעברי חצייה

gady19

New member
זהירות מעברי חצייה

לפני כמה זמן פניתי מכביש שמאלה לכביש דו סטרי בלילה יש שם
מעבר חצייה חשוך שמישהו בבגדים אפורים ואוזניות לראשו עבר והתמזג
כמו זיקית בכביש וכמובן שרואים אותו רק אחרי הסיבוב עי אורות הרכב ( תכנון לקוי )
בקיצור מישהו בלי רפלקסים טובים עלול היה עלול לדרוס אותו , בקיצור צריך
להזהר במקרים כאילו וצריך לתכנן כבישים בצורה אחרת.
 

ישי71

New member
אלה הם החיים שלהם.

עובר כביש בלילה ואוזניות לראשו ?
עד כמה שזכור לי, זו עבירה על החוק ללכת בכביש גם לא במעבר חצייה עם אוזניות.
בכלל מתי יבינו שצריך להמנע משיחת טלפון בעת חציית הכביש וחיוני להסתכל לכוון ממנו מגיעה התנועה כל זמן שנמצאים על הכביש.
אלה החיים שלכם !!
 

mr dish

New member


 

גבע אבי

New member
מה יהיה?

למה אתה מטיל אחריות על כל העולם ואשתו ולא לוקח אחריות?
מה זה "צריך לתכנן כבישים אחרת"?!
ולמה לא ". לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו את השליטה המוחלטת ברכב.
52. בכפוף לאמור בתקנה 51 חייב נוהג רכב להאיט את מהירות הנסיעה, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש, לרבות רכבו הוא, ובמיוחד במקרים אלה:
(1) בתוך שטחים בנויים מאוכלסים ובקטעי דרך שבתים בנויים לצדם ותנועת הולכי רגל מצויה בהם;
(2) בדרך שאיננה פנויה;
(3) כשהראות בדרך מוגבלת מכל סיבה שהיא;
(4) בהיכנסו לעקומות חדות ובנסעו בהן;
(5) בקרבת קבוצת ילדים או בקרבת התקהלות;
(6) בהתקרבו למעבר חציה;
(7) בהתקרבו לפסגה או למקום שבו שדה הראיה מוגבל;
(8) בירידה תלולה או ארוכה;

ולמה לא תקנה 21:
(ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.

נכון שלא תמיד הנהג (אתה או אחרים) יכול להכיל את הכול, אבל אתה קבלת רשיון נהיגה ועליך חלה האחריות.
ודבר נוסף, חזקה על מהנדסי התנועה והמתכננים ב"נתיבי ישראל" או כל חברה אחרת שהם אמונים על מלאכתם.
לא יודע מה הכשרתך ולכן לא אחווה דיעה על האופן בו אתה מתפקד בעבודה.
 

gady19

New member
מה הקשר

לא דרסתי אף אחד אבל מישהו ללא נסיון עלול היה לדרוס וכל התקנות שהזכרת
זה כיסוי תחת. (קצת מזכיר מה שקורה עם רוכבי אופניים בלילה ) טכנית מי שיבדוק רכב שפונה שמאלה מצומת יראה שהוא גומר את הסיבוב בתוך מעברהחצייה ורק אז הוא
מואר , חוץ מזה זה סהך שרות לציבור בדיוק כדי שיזהרו , וכמובן כל התקנות בעולם
לא יעזרו אם ידרסו מישהו ולכן היה עדיף שיחשבו על זה ( למשל ידאגו לתאורה )
בניגוד למה שחושבים במקרים מסויימים אפילו אם תשמור על כל התקנות תדרוס מישהו
(כולל שוטרים) ורוב הנהגים לא יודעים איך להמנע מזה
בקשר להכשרה תכנות מחשבים אלקטרוניקה , והתעסקתי גם באוטוקד ושרטוט
בתור מתכנת.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=419782
 

גבע אבי

New member
הנה הקשר:

אסביר שוב ולאט יותר:
יש כמה דרכים למנוע מצב מסוכן בכביש
א. לאסור תנועת הולכי רגל
ב. לאסור תנועת כלי רכב
ג. לבנות מעקף
ד. הפרדה מפלסית
ה.ריסון תנועה באופן מכני
ו. מחסום מכני מתוזמן

רוצה עוד? אם אתאמץ, אמצא.
הרעיון הוא שככה אי אפשר לחיות.
משום כך הנהג והולך הרגל חייבים לקחת אחריות על עצמם.
דא עקה? (ובעברית, מה הבעיה?)
הבעיה היא שאתה (דימוי כללי) לא לוקח אחריות. כמעט פגעת בהולך הרגל שטעה ואתה מייד מכריז על כשל בתכנון ובניית כבישים ובתכנון תאורה.
האם חשבת לרגע שאולי נסעת מהר מדי? אולי היית טרוד במשהו אחר. ותנסה להפיק לקח לפעם הבאה?
אני מסכים אתך שתאונות קרו, קורות ותקרינה. מסכים אתך שרוב הנהגים לא יודעים להתמודד עם הכביש כי הם למדו להפעיל רכב ולא לנהוג
מה שתפקידך ותפקיד פרקש ופופאי וכולם הוא להשתדל קודם כול בעצמםואח"כ לומר "הוא אשם, אכלו לי, שתו לי, אין תאורה, אין מעקה, נגמרו הקלמנטינות" (לא יודע אם הביטוי הזה מוכר לך אבל הוא היה אורח קבע בהרבה בתים בזמן שהיה כאן ערוץ אחד בלבד)
 

gady19

New member
נכון צריך להשאיר מעברי חציה חשוכים

יש תקנות
וכמובן לא כמעט פגעתי עצרתי בזמו אבל יש הרבה שאולי היו פוגעים
טכנית מבחינה פיסיקלית זה המצב במקרה כזה גומרים את הפניה בתוך מעבר החציה אין אפשרות אחרת ואם הוא לא מואר אז יש בעיה יש בעיה ועדיף שאנשים יפנימו את זה וכנראה גם עיריות .
להגיד יש תקנות ולהכניס את הראש לחול זה לא בדיוק מה שעוזר.
וכמובן לא יכולתי לנסוע מהר הייתי בסיבוב
וכמובן כתבתי את זה מסיבה שאנשים יקראו ויזהרו שלא חדרסו מישהו במצב כזה
כמובן אפשר לעצור עצירה מלאה לפני המעבר אבל רוב האנשים לא יעשו את זה.
בקשר לכל הנושא זה מפגע שמסכן אנשים וצריך לטפל בזה
 

גבע אבי

New member
אולי תנסה להסביר מה אתה אומר?

כי אני לא מצליח לקשר בין התגובה שלי לשלך.
 

gady19

New member
די פשוט

אין קשר בין זה שצריך לנהוג בזהירות לבין זה שיש פה סיכון גדול.
ולכן כל טענה על אכלו לי שתו לי לא רלונטית.
 

גבע אבי

New member
נהפוך הוא! הקשר הדוק ביותר!

דווקא בשל הסיכונים ודווקא בשל האילוצים בתכנון תחבורה יש להיזהר כפל כפליים ועל זה נתן המחוקק את דעתו.
הטענה שבאתי אליך היא פשוטה ביותר, ועדיין לא התייחסת אליה, ואני מצטט:

"בקיצור צריך להזהר במקרים כאילו וצריך לתכנן כבישים בצורה אחרת."
ואני מתייחס לסיפא, לגבי זה ש"צריך לתכנן ..."
זהו, שאי אפשר לתכנן כבישים בצורה אחרת, תחזור לפוסט הקודם שלי ותראה בעמצך כמה פתרונות יש וכמה הם לא ישימים בכל מקום.
 

gady19

New member
תסמוך עלי שהרבה אנשים היו דורסים אותו

ללא קשר לתשומת לב והרעיון זה א לכתוב את זה שיזהרו כמו שאמרת , ודבר שני זה המקום צריך להיות מואר
חבל שלא היית במקום הולכי רגל לפי החוק לא חיבים במחזיר אור ואתו אדם נטמע בכביש
כך שללא תאורה הוא כמעט לא נראה בלי קשר לזה שאנשים צריכים להזהר זאת בעיה שצריך לתת עליה תשומת לב.
 

גבע אבי

New member
אני סומך רק על אבינו שבשמים

ואתה לא סומך על אף אחד וממשיך לחפור.
יכול להיות שבמקרה המיחוד הזה ההי משהו מייחד למקום הזה בלבד.
מכאן לצאת בהכרזות כלל עטולמיות, המרחק גדול.
די לי בזה שאתה מסכים שהאחריות היא על הנוהג
 

gady19

New member
מי ש סומך על אבינו שבשמים

עלול להתאכזב קשות וברור שמלבד אחריות הנוהג יש גם אחריות העיריה והוה רצוי שהמקום יהיה
מואר אני אנסה להביא צילום
בכל אופן זה לא רק שם.
 

גבע אבי

New member
Do not bother

אל תביא צילום, אולי תנסה לצלם (עברית תקנית)
ובדרך תלמד סינית כי עוד מעט אתה מגיע עם החפירה שלך לשם
.
 
למעלה