זהירות!!!

תמשיך תמשיך

ההרצאות המבולבלות של המחזירים בשתובה [לא טעיתי] מובילים למסקנה עצובה שמדובר בחבורת אידיוטים או מאחזי עיניים בספר שומרי אמונים כתוב שאסור להביא הוכחות לאמונה כי נגד כל הוכחה יש סתירה וחייבת להיות הוכחה נגדית כדי שתהיה בחירה אז הוא לפחות חשב בהגיון והבין שהסיבה היחידה להאמין היא כי אני מאמין ואין שום אפשרות להוכיח הם הצליחו לדוג מהתלמוד כמה הוכחות והשאירו שם את אלפי הסתירות והדברים הבלתי הגיוניים אם אינך יודע אותם זה רק בגלל שאתה עם הארץ
 
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

מה יש פה שמושך את כל היצורים ההזויים של העולם ??
 
אני מקווה שהשירשור הזה לא נמחק

רק בגלל שהמנהלת עדיין ישנה, חבל שאנשים בכלל מגיבים להודעות כאלו בואו לא נהפוך את הפורום ליוצאים בשאלה או חופש. דוגמא לדו שיח מחב"ת בשקל: אין לכם מושג בתורתינו הקדושה וכו' מגיב: אתה מדבר שטויות וכו' מחב"ת בשקל: אתה לא יודע מהחיים שלך מגיב: אתה טיפש מחב"ת בשקל: אתה אידיוט ולא יודע מהחיים שלך הקיצר מה זה הדו שיח הזה ובשביל מה זה טוב?
 

סוג ב

New member
../images/Emo45.gif

באמת רק מקודם התעוררתי. אבל מה נהיה איתכם כולם, שאתם נותנים לזה במה. אני לא יכולה למחוק כל מה שלא מוצא חן בעינכם ובעניי, אבל האיש והמסכה בהחלט צודק. הוויכוחים רדודים ולא נצרכים. תתאפקו, תשלטו בצרכים שלכם ואל תגיבו להודעות, שאתם לא רוצים לתת להם במה.
 
האם כבודו בטוח ?

האם הינך בטוח שהָאָדוֹן יְהוֹה אֱלוֹהֵי יִשְׂרָאֵל בכבודו ובעצמו חיבר את הזוהר ? בהיות ונאמר ”שָׁלשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי הָאָדוֹן יְהוֹה אֱלוֹהֵי יִשְׂרָאֵל:“? אין מדובר חלילה על יְהוֹה אֱלוֹהֵי יִשְׂרָאֵל. ”אלא מאן - פְּנֵי הָאָדוֹן יהו"ה? דא רבי שמעון בר יוחאי“. ואם רשע-ב"י הינו "הָאָדוֹן יְהוֹה אֱלוֹהֵי יִשְׂרָאֵל" בהכרח שהאליל שלך "הָאָדוֹן יְהוֹה אֱלוֹהֵי יִשְׂרָאֵל" בכבודו ובעצמו הוא זה שחיבר את הזוהר. "אמר רבי אבהו אלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאמרו דכתיב בַּיּוֹם הַהוּא יְגַלַּח אֲדֹנָי בְּתַעַר הַשְּׂכִירָה בְּעֶבְרֵי נָהָר בְּמֶלֶךְ אַשּׁוּר אֶת הָרֹאשׁ וְשַׂעַר הָרַגְלָיִם וְגַם אֶת הַזָּקָן תִּסְפֶּה:אתא קודשא בריך הוא ואדמי ליה כגברא סבא … אשכחינהו אתו מלאכי שרת ואידמו ליה כגברי…" אם מאלכי השרת יכולים להידמות לבני אדם. ויְהוֹה יכול להדמות לספר נשים, אז מדוע אותו יהוה אינו יכול להפרות את מריה הקדושה? הכי לא נאמר "וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהֹוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה:"
 
"""ההההההההכשרון"

בוקר טוב לך אדון כשרון... אגיב על דבריך אחד אחד.. אך לפני זה אומר לך שאם אתה מנסה לקרב אדם לדעה שונה ממה שהוא מאמין... עליך לעשות זאת בנועם ובאהבה, ולא בהשתלחות צינית ופוגעת... ועכשיו לעניינינו... א. אם רוב האנשים כאן מסיונרים ומחזירים בשאלה, אז את מי אתה מנסה לשכנע כאן? ב. כנראה שלא שמת ליבך לכך שזהו פורום לחרדים בעל כורחם שלא מתכוונים להחליף את דתם בשום דת אחרת... כי כל דת ודת יש לה את ההוכחות שהיא האמיתית...איננו מאמינים בשום דת!!! כך שאין למיסיונרים מה לחפש כאן.... ג.ממש כמו שאמרת... על כל שאלה (שלך) יפה וחכמה ככל שתהיה, יש תשובה חכמה עוד יותר ומספקת. ד. חוכמתו של אדם לא אומרת שדתו היא הדת הנכונה. ומיניין לך שגם אותם חכמים שכתבו את התלמוד לא חיו חיים כפולים כמו רבים מהרבנים הצבועים של היום, המפיצים תורה ברבים. והולכים לזונות ביחיד. או כל פשע אחר שהם עושים בהחבא. אך אינם מוכנים לוותר על חיי התהילה והכבוד שהם מקבלים. ולא נדבר על הכסף שהם עושקים מעדת תלמידם... אז לא הייתה מדיה כה משוכללת שתחשוף חדשות לבקרים את שחיתותם של אלו המתיימרים להיות מנהיגי עם ישראל. ה. על כל אחד שידוע היום שעזב את הדת באותם הימים, יש עוד 100 שלא ידוע לנו עליהם. כי שכחת שבציבור החרדי מותר לפרסם רק את הדברים הטובים. וחלילה מלספר על פשעיהם של "גדולי הדור" ו. רשב"י , והרמב"ם כתבו ספרים חכמים... אבל הם באו מתוך הנחה שכל זה קשור ליהדות. כי כך הם גדלו. באותה מידה הם יכלו להיוולד בדת אחרת ולכתוב את הספר לפי אותה הדת. ז. יוסף קארו כתב ספר דינים והנהגות של הדת היהודית... זה לא אומר שזו הדרך האמיתית. זה חיבור שמנתח את הלכות הדת היהודית... ולא נשכח לציין שעל כל הלכה שהוא כתב, יש מחלוקות וסתירות. ואם למדת שולחן ערוך ראית כנראה שהרמ"א חולק עליו כל הזמן. אז..... אחד מהם לא צודק... ושניהם היו נקראים "צדיקים".... לפי דבריך, מישהו מהם היה טיפש... כי צדקת הדת נמדדת לפי חוכמה. ואין אפשרות ששניהם צדקו. ואל תנסה לענות לי את התשובה האיוולת "שבעים פנים לתורה" כי אם הכל בא מאלוהים זה צריך להיות חד וחלק. ולא מחולק לשבעים או שבעים אלף שיטות ומחלוקות. ח. הסבות והסבתות מסרו נפשם מכמה סיבות. 1. גם הרבה מוסלמים מסרו נפשם למען אמונתם. לפי דבריך האיסלם היא דרך האמת. 2. הם מסרו נפשם כי זה מה שלימדו אותם כל חיהם בשטיפת מוח נוראית. 3. על פי רוב הם לא מסרו את נפשם.... נפשם נלקחה בכח על ידי חולי נפש שחשבו שהדת היהודית לא מתאימה לדתם. בדיוק כמו שמאות אלפי אנשים בעולם נהרגו בזמן התנך ע"י יהודים בתואנה שזה ציווי האל אשר נמסר להם ע"י פסיכופט שהחליט שהוא נביא... ט.אף אחד לא התכחש לכך שהיה בית מקדש... אבל גם במכה יש מקום מקודש. ובכל חור בעולם יש מקום המקודש לאותה הדת... כל אדם אוהב להיתפס במשהו. ומרגע שהחריבו להם את הבית הטיפשי הזה והשאירו להם קיר אחד. הם נתפסים בו כקרש הצלה. י. ספר התורה הוא דבר הכי מצחיק שיש... סיפורי סבתא על אדם וחווה. על נח והתיבה. הכל כדי להגיע לכתוב שהיה מעמד הר סיני ואלוהים נתן למשה את התורה. ואז לכתוב כל מיני חוקים שאחר כך עברו מיליוני שיפוצים ע"י כל אחד שקורא לעצמו רב.... יא. להיות אנושי זו חובתינו כלפי עצמינו כיצורי אנוש. אין צורך להיות חלק מדת כלשהי כדי להיות אנושי ומתחשב בזולת. יב. אכן אימצנו את דבריך . והגענו למסקנה שהגיע הזמן לחשוב.... ומתוך מחשבה בריאה ונקיה הגענו למסקנה שאין שום דת אמיתית בעולם. יש דבר אחד בלבד.... היה בן אדם הוגן וכבד כל אדם באשר הוא... למרות שאינך מסכים עם דעותיו... וכאן המקום להזכירך ידיד "הכשרון" שדתך אוסרת עליך להתגאות כי "אין עוד מלבדו" ואולי כדאי לך לקרוא כל יום את איגרת הרמב"ן.... היה שלום ידידי
 

mister xy

New member
דברי חכמים כדרבנות וכמסמרות נטועים (קהלת יב)

אבל במקרה הזה חבל על ההשקעה. הערה קטנה לסעיף ח', יש הרבה סיפורים על יהודים שמסרו את נפשם על השמד אבל על כל סיפור כזה יכול להיות שהיו עוד מאה שכן השתמדו, מה שכמובן לא סיפרו לנו.
 
תודה על הערתך.

קראתי את מה שכתב "הכשרון" ולמען החברים שמסתובבים כאן ועדיין מבולבלים. העדפתי להשקיע. ולא לתת לו את האפשרות לבלבל אותם וליצור אצלם התחבטויות מיותרות. לילה טוב מיסטר...
 
קהלת מאמין או כופר בעולם הבא?

ציטוטים בפתיחה הוא מכריז על כוונתו! לא רק העולם הזה הבל, אלא גם החכמה הבל ורעות רוח ג וְנָתַתִּי אֶת-לִבִּי, לִדְרוֹשׁ וְלָתוּר בַּחָכְמָה, עַל כָּל-אֲשֶׁר נַעֲשָׂה, תַּחַת הַשָּׁמָיִם; הוּא עִנְיַן רָע, נָתַן אֱלֹהִים לִבְנֵי הָאָדָם--לַעֲנוֹת בּוֹ. ... יז וָאֶתְּנָה לִבִּי לָדַעַת חָכְמָה, וְדַעַת הוֹלֵלֹת וְשִׂכְלוּת: יָדַעְתִּי, שֶׁגַּם-זֶה הוּא רַעְיוֹן רוּחַ. יח כִּי בְּרֹב חָכְמָה, רָב-כָּעַס; וְיוֹסִיף דַּעַת, יוֹסִיף מַכְאוֹב. האם קהלת כפר בעולם הבא? טו וְאָמַרְתִּי אֲנִי בְּלִבִּי, כְּמִקְרֵה הַכְּסִיל גַּם-אֲנִי יִקְרֵנִי, וְלָמָּה חָכַמְתִּי אֲנִי, אָז יֹתֵר; וְדִבַּרְתִּי בְלִבִּי, שֶׁגַּם-זֶה הָבֶל. טז כִּי אֵין זִכְרוֹן לֶחָכָם עִם-הַכְּסִיל, לְעוֹלָם: בְּשֶׁכְּבָר הַיָּמִים הַבָּאִים, הַכֹּל נִשְׁכָּח, וְאֵיךְ יָמוּת הֶחָכָם, עִם-הַכְּסִיל. יז וְשָׂנֵאתִי, אֶת-הַחַיִּים--כִּי רַע עָלַי הַמַּעֲשֶׂה, שֶׁנַּעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ: כִּי-הַכֹּל הֶבֶל, וּרְעוּת רוּחַ. יח וְשָׂנֵאתִי אֲנִי אֶת-כָּל-עֲמָלִי, שֶׁאֲנִי עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ: שֶׁאַנִּיחֶנּוּ, לָאָדָם שֶׁיִּהְיֶה אַחֲרָי. יט וּמִי יוֹדֵעַ, הֶחָכָם יִהְיֶה אוֹ סָכָל, וְיִשְׁלַט בְּכָל-עֲמָלִי, שֶׁעָמַלְתִּי וְשֶׁחָכַמְתִּי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ; גַּם-זֶה, הָבֶל. כ וְסַבּוֹתִי אֲנִי, לְיַאֵשׁ אֶת-לִבִּי--עַל, כָּל-הֶעָמָל, שֶׁעָמַלְתִּי, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. כא כִּי-יֵשׁ אָדָם, שֶׁעֲמָלוֹ בְּחָכְמָה וּבְדַעַת--וּבְכִשְׁרוֹן; וּלְאָדָם שֶׁלֹּא עָמַל-בּוֹ, יִתְּנֶנּוּ חֶלְקוֹ--גַּם-זֶה הֶבֶל, וְרָעָה רַבָּה. מסקנתו, שעוד נחזור אליה בהמשך. תאכל ותהנה! כד אֵין-טוֹב בָּאָדָם שֶׁיֹּאכַל וְשָׁתָה, וְהֶרְאָה אֶת-נַפְשׁוֹ טוֹב בַּעֲמָלוֹ; גַּם-זֹה רָאִיתִי אָנִי, כִּי מִיַּד הָאֱלֹהִים הִיא. כה כִּי מִי יֹאכַל וּמִי יָחוּשׁ, חוּץ מִמֶּנִּי. כו כִּי לְאָדָם שֶׁטּוֹב לְפָנָיו, נָתַן חָכְמָה וְדַעַת וְשִׂמְחָה; וְלַחוֹטֶא נָתַן עִנְיָן לֶאֱסֹף וְלִכְנוֹס, לָתֵת לְטוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹהִים--גַּם-זֶה הֶבֶל, וּרְעוּת רוּחַ. קהלת ממשיך בפרק הבא, לטעון שאין עולם הבא טז וְעוֹד רָאִיתִי, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ: מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע, וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע. יז אָמַרְתִּי אֲנִי, בְּלִבִּי--אֶת-הַצַּדִּיק וְאֶת-הָרָשָׁע, יִשְׁפֹּט הָאֱלֹהִים: כִּי-עֵת לְכָל-חֵפֶץ, וְעַל כָּל-הַמַּעֲשֶׂה שָׁם. יח אָמַרְתִּי אֲנִי, בְּלִבִּי--עַל-דִּבְרַת בְּנֵי הָאָדָם, לְבָרָם הָאֱלֹהִים; וְלִרְאוֹת, שְׁהֶם-בְּהֵמָה הֵמָּה לָהֶם. יט כִּי מִקְרֶה בְנֵי-הָאָדָם וּמִקְרֶה הַבְּהֵמָה, וּמִקְרֶה אֶחָד לָהֶם--כְּמוֹת זֶה כֵּן מוֹת זֶה, וְרוּחַ אֶחָד לַכֹּל; וּמוֹתַר הָאָדָם מִן-הַבְּהֵמָה אָיִן, כִּי הַכֹּל הָבֶל. כ הַכֹּל הוֹלֵךְ, אֶל-מָקוֹם אֶחָד; הַכֹּל הָיָה מִן-הֶעָפָר, וְהַכֹּל שָׁב אֶל-הֶעָפָר. כא מִי יוֹדֵעַ, רוּחַ בְּנֵי הָאָדָם--הָעֹ
 
ועוד מקהלת

קהלת ממשיך בפרק הבא, לטעון שאין עולם הבא טז וְעוֹד רָאִיתִי, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ: מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע, וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע. יז אָמַרְתִּי אֲנִי, בְּלִבִּי--אֶת-הַצַּדִּיק וְאֶת-הָרָשָׁע, יִשְׁפֹּט הָאֱלֹהִים: כִּי-עֵת לְכָל-חֵפֶץ, וְעַל כָּל-הַמַּעֲשֶׂה שָׁם. יח אָמַרְתִּי אֲנִי, בְּלִבִּי--עַל-דִּבְרַת בְּנֵי הָאָדָם, לְבָרָם הָאֱלֹהִים; וְלִרְאוֹת, שְׁהֶם-בְּהֵמָה הֵמָּה לָהֶם. יט כִּי מִקְרֶה בְנֵי-הָאָדָם וּמִקְרֶה הַבְּהֵמָה, וּמִקְרֶה אֶחָד לָהֶם--כְּמוֹת זֶה כֵּן מוֹת זֶה, וְרוּחַ אֶחָד לַכֹּל; וּמוֹתַר הָאָדָם מִן-הַבְּהֵמָה אָיִן, כִּי הַכֹּל הָבֶל. כ הַכֹּל הוֹלֵךְ, אֶל-מָקוֹם אֶחָד; הַכֹּל הָיָה מִן-הֶעָפָר, וְהַכֹּל שָׁב אֶל-הֶעָפָר. כא מִי יוֹדֵעַ, רוּחַ בְּנֵי הָאָדָם--הָעֹלָה הִיא, לְמָעְלָה; וְרוּחַ, הַבְּהֵמָה--הַיֹּרֶדֶת הִיא, לְמַטָּה לָאָרֶץ. קהלת בפרק ה' חוזר על משנתו בדבר הצורך להנות בעולם הזה יז הִנֵּה אֲשֶׁר-רָאִיתִי אָנִי, טוֹב אֲשֶׁר-יָפֶה לֶאֱכוֹל-וְלִשְׁתּוֹת וְלִרְאוֹת טוֹבָה בְּכָל-עֲמָלוֹ שֶׁיַּעֲמֹל תַּחַת-הַשֶּׁמֶשׁ מִסְפַּר יְמֵי-חַיָּו אֲשֶׁר-נָתַן-לוֹ הָאֱלֹהִים--כִּי-הוּא חֶלְקוֹ. יח גַּם כָּל-הָאָדָם אֲשֶׁר נָתַן-לוֹ הָאֱלֹהִים עֹשֶׁר וּנְכָסִים וְהִשְׁלִיטוֹ לֶאֱכֹל מִמֶּנּוּ, וְלָשֵׂאת אֶת-חֶלְקוֹ, וְלִשְׂמֹחַ, בַּעֲמָלוֹ--זֹה, מַתַּת אֱלֹהִים הִיא. יט כִּי לֹא הַרְבֵּה, יִזְכֹּר אֶת-יְמֵי חַיָּיו: כִּי הָאֱלֹהִים מַעֲנֶה, בְּשִׂמְחַת לִבּוֹ. בפרק ח' קהלת חוזר על משנתו של הצורך להנות מן העולם, עם נימוק מעניין. החיים קצרים ומהר מאוד מתים, וראיתי "יֶשׁ-הֶבֶל, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יֵשׁ צַדִּיקִים אֲשֶׁר מַגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הָרְשָׁעִים, וְיֵשׁ רְשָׁעִים שֶׁמַּגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הַצַּדִּיקִים". ח אֵין אָדָם שַׁלִּיט בָּרוּחַ, לִכְלוֹא אֶת-הָרוּחַ, וְאֵין שִׁלְטוֹן בְּיוֹם הַמָּוֶת, וְאֵין מִשְׁלַחַת בַּמִּלְחָמָה; וְלֹא-יְמַלֵּט רֶשַׁע, אֶת-בְּעָלָיו. .....י וּבְכֵן רָאִיתִי רְשָׁעִים קְבֻרִים וָבָאוּ, וּמִמְּקוֹם קָדוֹשׁ יְהַלֵּכוּ, וְיִשְׁתַּכְּחוּ בָעִיר, אֲשֶׁר כֵּן-עָשׂוּ; גַּם-זֶה, הָבֶל. .... יב אֲשֶׁר חֹטֶא, עֹשֶׂה רָע מְאַת--וּמַאֲרִיךְ לוֹ: כִּי, גַּם-יוֹדֵעַ אָנִי, אֲשֶׁר יִהְיֶה-טּוֹב לְיִרְאֵי הָאֱלֹהִים, אֲשֶׁר יִירְאוּ מִלְּפָנָיו. יג וְטוֹב לֹא-יִהְיֶה לָרָשָׁע, וְלֹא-יַאֲרִיךְ יָמִים כַּצֵּל--אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ יָרֵא, מִלִּפְנֵי אֱלֹהִים. יד יֶשׁ-הֶבֶל, אֲשֶׁר נַעֲשָׂה עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יֵשׁ צַדִּיקִים אֲשֶׁר מַגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הָרְשָׁעִים, וְיֵשׁ רְשָׁעִים שֶׁמַּגִּיעַ אֲלֵהֶם כְּמַעֲשֵׂה הַצַּדִּיקִים: אָמַרְתִּי, שֶׁגַּם-זֶה הָבֶל. טו וְשִׁבַּחְתִּי אֲנִי, אֶת-הַשִּׂמְחָה, אֲשֶׁר אֵין-טוֹב לָאָדָם תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ, כִּי אִם-לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת וְלִשְׂמו&
 
ועוד מקהלת

פרק ט, קהלת כופר ממש בחיים שלאחר המוות, ומסקנתו , תאכל, תשתה יין, תתלבש טוב, תשכב עם אשה יפה וכו' ב הַכֹּל כַּאֲשֶׁר לַכֹּל, מִקְרֶה אֶחָד לַצַּדִּיק וְלָרָשָׁע לַטּוֹב וְלַטָּהוֹר וְלַטָּמֵא, וְלַזֹּבֵחַ, וְלַאֲשֶׁר אֵינֶנּוּ זֹבֵחַ: כַּטּוֹב, כַּחֹטֶא--הַנִּשְׁבָּע, כַּאֲשֶׁר שְׁבוּעָה יָרֵא. ג זֶה רָע, בְּכֹל אֲשֶׁר-נַעֲשָׂה תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ--כִּי-מִקְרֶה אֶחָד, לַכֹּל; וְגַם לֵב בְּנֵי-הָאָדָם מָלֵא-רָע וְהוֹלֵלוֹת בִּלְבָבָם, בְּחַיֵּיהֶם, וְאַחֲרָיו, אֶל-הַמֵּתִים. ד כִּי-מִי אֲשֶׁר יבחר (יְחֻבַּר), אֶל כָּל-הַחַיִּים יֵשׁ בִּטָּחוֹן: כִּי-לְכֶלֶב חַי הוּא טוֹב, מִן-הָאַרְיֵה הַמֵּת. ה כִּי הַחַיִּים יוֹדְעִים, שֶׁיָּמֻתוּ; וְהַמֵּתִים אֵינָם יוֹדְעִים מְאוּמָה, וְאֵין-עוֹד לָהֶם שָׂכָר--כִּי נִשְׁכַּח, זִכְרָם. ו גַּם אַהֲבָתָם גַּם-שִׂנְאָתָם גַּם-קִנְאָתָם, כְּבָר אָבָדָה; חֵלֶק אֵין-לָהֶם עוֹד לְעוֹלָם, בְּכֹל אֲשֶׁר-נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. לֵךְ אֱכֹל בְּשִׂמְחָה לַחְמֶךָ, וּשְׁתֵה בְלֶב-טוֹב יֵינֶךָ: כִּי כְבָר, רָצָה הָאֱלֹהִים אֶת-מַעֲשֶׂיךָ. ח בְּכָל-עֵת, יִהְיוּ בְגָדֶיךָ לְבָנִים; וְשֶׁמֶן, עַל-רֹאשְׁךָ אַל-יֶחְסָר. ט רְאֵה חַיִּים עִם-אִשָּׁה אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, כָּל-יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ, כֹּל יְמֵי הֶבְלֶךָ: כִּי הוּא חֶלְקְךָ, בַּחַיִּים, וּבַעֲמָלְךָ, אֲשֶׁר-אַתָּה עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. י כֹּל אֲשֶׁר תִּמְצָא יָדְךָ, לַעֲשׂוֹת בְּכֹחֲךָ--עֲשֵׂה: כִּי אֵין מַעֲשֶׂה וְחֶשְׁבּוֹן, וְדַעַת וְחָכְמָה, בִּשְׁאוֹל, אֲשֶׁר אַתָּה הֹלֵךְ שָׁמָּה. כמו חרדי על כורחו, קהלת בסוף חותם אני מאמין באלוהים, אבל צריך להנות שְׂמַח בָּחוּר בְּיַלְדוּתֶיךָ, וִיטִיבְךָ לִבְּךָ בִּימֵי בְחוּרוֹתֶיךָ, וְהַלֵּךְ בְּדַרְכֵי לִבְּךָ, וּבְמַרְאֵי עֵינֶיךָ; וְדָע, כִּי עַל-כָּל-אֵלֶּה יְבִיאֲךָ הָאֱלֹהִים בַּמִּשְׁפָּט. י וְהָסֵר כַּעַס מִלִּבֶּךָ, וְהַעֲבֵר רָעָה מִבְּשָׂרֶךָ: כִּי-הַיַּלְדוּת וְהַשַּׁחֲרוּת, הָבֶל.....וּזְכֹר, אֶת-בּוֹרְאֶיךָ, בִּימֵי, בְּחוּרֹתֶיךָ:. וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל-הָאָרֶץ, כְּשֶׁהָיָה; וְהָרוּחַ תָּשׁוב אל האלוהים
 
הרשו לי להגיב, נראה איך יתנהג.

התורה היא לא חכמה ולא "שלנו", היא גלגול מוזר של אוסף אמונות וצווים שלא ברור כלל מתי נכתבה, אין עדות פיזית לקיומה מעבר לשמונה מאות או אלף ומשהו שנים. ישראל מאיר הכהן שתקופה מסוימת בחייו היה בעיר ראדין, שעם כל זה שאני חושב שהיה בן אדם טוב, ראיתי הרבה רוע שמתבסס "עמך, העושה מעשה עמך". אף אחד לא טוען שאין תשובות, אז תפסיקו כבר עם המשפט המטופש הזה, אנשים סך הכל רוצים תשובות ולא תירוצים, התשובות לרוב השאלות הן לא אלה שהדתיים מנסים לחלק (בחינם בדר"כ). אוהו, התלמוד (או הגמרא בלשוננו), הוא לא כל כך חכם, אני לא חושב שהיה להם שכל לפתוח אינטרנט, האינטרנט משתרע על כל כדור הארץ, אבל הם לא ידעו בכלל שהוא כדור, הם התווכחו אם הוא עולה מעל לרקיע או מתחת לרקיע, אחד מטז"ל בכלל חשב שהים קר ביום כי השמש מעל הקרקע וחם בערב כי השמש מתחת לקרקע, הוא לא שמע על המושג "מוליך חום טוב / גרוע". לא יודע לגבי העשן, אבל חלק מהם אני חושש שה"עשן" דפק להם את המוח, אין לי הסבר אחר... "רבי" שמעון בר יוחאי ככל הנראה לא כתב את ספר הזוהר, מה שאתה אולי לא יודע וזה מוכיח שאין לך שמץ ביהדות, אתה רק מצטט את מה שאמרו לך, זה שספר הזוהר ככל הנראה לא חובר בימי התנאים, כמו כן, גם אם הוא קדום יותר מהזמן בו הוא פורסם, אין ספק כי שינויים הוכנסו בו על מנת להתאים את עצמו לאותם זמנים, כך שאין שום דבר שכתוב בו שהמדע עדיין לא ידע. אין ספק שמשה מימוני היה חכם, אף אחד לא טוען אחרת, אבל הוא טעה בגדול בנושאים שונים, אני לא מתכוון להוציא ספר עם כל כך הרבה טעויות מתחת ידי... אין מצב שאני אתייחס לאשה בצורה שווה לבשר שאני מביא מבית הטבח. יוסף קארו לא היה בכיתה שלי, אז אין לימושג היכן הוא מצא או כתב את ספריו, אבל שוב, מדובר באוסף דברים שהוא לא המציא, הוא רק איגד והחליט מה מהאוסף כן נכלל ומה לא, על כך הוא קיבל תואר פוסק. זה לא שיגעון, זו פנאטיות ופרימיטיביות, הנוצרים שמסרו נפשם על מלחמות הקודש בארץ, להם היה שיגעון זמני? הג'יהאד הוא גם שיגעון זמני? אני לא חושב שאני חייב לענות על שאלה כזאת. אתה יודע כמה מקדשים, במות, פסלים ועוד לא מעט מונומנטים קיימים ברחבי העולם, זה מוכיח משהו? כלום! אפשר לבדוק, להניח הנחות ולקשר סיפורים, אבל אין שום הוכחה לכלום. אם אתה בעיין של זומבים, יאלה, לך על זה, זה כיף לראות דם ירוק מותז על המסך. לא יודע אם זו פנאטיות, חוסר השכלה או אולי פשוט שטיפת מוח. אני לא יודע אם אני חכם, לא יודע אם אני לא מסכן, אני יודע, שלא אתה, לא ה"רב" שלך ולא אף אחד אחר יכול לגרום לי לחשוב מחשבות שאיני מעוניין בהם, אני בודק ומגשש את דרכי, אין לי ספק בה. אם אתה רוצה עזרה בנידון, אתה יכול לפנות אליי במסר.
 

נרניה4

New member
אתה צודק

מלאכים , ניסים , שדים , עין הרע , רוח הקודש, נביאים, תחיית המתים , בוא המשיח ...בהחלט נשמע הגיוני ....איך אפשר להיות כאלה עיוורים ? ( השאלה מופנית אליך בלבד אדון כשרוני )
 
למעלה