אין צורך, אתה עושה זאת טוב מספיק בעצמך.
חלק קטן מאוד (אך קולני) מהמדענים עסוק במלחמות על דעת הקהל מול עמדות אנטי מדעיות. רובם עסוקים בעבודה האמיתית שלהם.
 
הבעיה העיקרית היא לא עם העובדה שאנשים יוצאים כנגד תיאוריה מדעית כזו או אחרת, אלא שהם עושים זאת מתוך בורות (ולפעמים, בורות מרצון), מתוך מניע כלכלי, מתוך אמונה או מתוך אג'נדה כזו או אחרת - אבל נדיר מאוד שהם עושים זאת מתוך ידע - וכשאני כותב "ידע" אני מתכוון לידע שהוא בר אישוש, לא לאיזה קשקוש רוחני ניו-אייג'י או איזה עמדה בורה מלפני אלפי שנים.
 
בעיני, זה טוב מאוד שהתנגדות לחיסונים נמצאת בתהליך של הוצאה מהחוק.
ההתנגדות לחיסונים מסכנת גם את הילדים (שסביר להניח שחפים מפשע) של סרבני החיסונים אבל גם אם הנגע הזה יתפשט, הוא עשוי לסכן גם את שאר האוכלוסיה - וזו בעיה של ממש.
זוהי זכותה וחובתה של המדינה להגן על אזרחיה מפני מי שמסכן אותם, והוצאת ההתנגדות לחיסונים אל מחוץ לחוק שקולה בעיני להוצאת השימוש בהרואין אל מחוץ לחוק - ומאותם סיבות. לא אכפת לי אם אדם בוחר להזריק לעצמו הרואין - אבל כן אכפת לי אם כתוצאה מכך הוא מהווה סכנה לסביבה. אם אדם בוגר יסרב לקבל חיסון כנגד אנטי-טטנוס - זוהי זכותו המלאה - אבל אם אדם יסרב לחסן את ילדיו כנגד שחפת, לעומת זאת, כאן לדעתי זכותם של הילדים לחיים בריאים גוברת על זכותו להתנגד רעיונית לחיסונים - שלא לדבר עם זכותם של שאר הילדים בשכונה, שעליהם הוא אפילו לא אחראי וגם אותם הוא מסכן.
 
אישית, אני מסכים עם השקפתו של קרל סייגן המנוח, אותה הייטיב לבטא בספרו "עולם רדוף שדים" - והיא שהמדע והדמוקרטיה הולכים יד ביד, ולא סתם שניהם יצאו מאותה הרחם - יוון העתיקה - אלא שהמדע גם מצריך חשיבה, בניגוד, לצערי, לדמוקרטיה.
 
חופש הביטוי שהדמוקרטיה מעודדת הוא אכן ערך חשוב, אך יש ערכים חשובים ממנו.
המדע והמדענים לא לוקחים ממך את חופש הביטוי - אתה רשאי להכריז קבל עם ועדה כל דבר, ויהיה מטופש ככל שיהיה, תחת מגבלות הדמוקרטיה. למדע אין שום קשר לזה, גם לא ל "מאמיני המדע".
אלא שכמו שזכותך לעמוד על ארגז בכיכר השוק (מטאפורית, כמובן) ולשווק את מרכולתך הרעיונית לכל דיכפין, כך גם זכותם של אחרים - ובמקרה שמרכולתך הרעיונית היא קשקוש מטומטם כגון ארץ שטוחה, או אז "מאמיני המדע" או אותם קומץ מדענים שהזכרתי בפתיחת ההודעה ישתמשו בזכותם כדי להראות שמרכולתך הרעיונית אין לה אחיזה במציאות.
 
לסיכום - אתה יכול להמשיך לאחוז את המקל, אך לא משני קצותיו.