זה לא קצת מוזר שהאיסלאם תובע את

זה כמו השאלה

של משפט שלמה למי שייך התינוק ... אתה לא חושב. ההצעה הכי טובה שהיא תהיה בידי כולם ובידי אף אחד
 
הרעיון של ירושלים כעיר בינלאומית

השייכת לכל הדתות (אם זה יוכל לפעול בכלל במציאות) נראה לי מאוד.
 

masorti

New member
השאלה אינה מי ינהל דתית את...

המקומות הקדושים (בזה קל להסכים על ניהול מוסלמי של הר הבית, יהודי של הכותל ונוצרי של כנסיית הקבר). הפואנטה היא מי יהיה הריבון הפוליטי בעיר העתיקה בכלל ובהר הבית בפרט. וזה לא ענין דתי. והפתרון של עיר בינ"ל/משותפת או כל שם יפה שתקראו לזה - אינו מעשי. במוקדם או במאוחר עימעום הריבונות יביא לפיצוץ. מי שלא מאמין, שיקרא על העיר גדנסק/דנציג בין שתי מלחמות העולם.
 
אני לא חושב

היות ונושא ירושלים הוא נושא דתי ולא נושא פוליטי למרות שישנו ניסיון להראות לא שיווין פוליטי...ובלי פוליטיקה ככה יותר טוב
 

חי אדר

New member
ירושלם לא מוזכרת בתורה

מעניין שארץ ישראל וירושלם לא מוסכרים כלל בתורה, כלומר בחמשת החומשים, אלא רק בנביאים ובכתובים. בתורה מופיע רק במקום אשר יבחר ה´ ולא מעבר. בהקשר לזאת אציין, כי הרמב"ם מונה שלושה טעמים מדוע לא מוזכרת ירושלים בתורה. 1." כדי שלא יחזיקו בו העמים וילחמו עליו מלחמה קשה כאשר ידעו שהמקום הזה, מטרת התורה. 2. שלא ישחיתוהו אותם, שהוא בידהם עתה ויהרסוהו ככל יכלתם. 3. כדי שלא יבקש כל שבט שיה זה בנחלתו ויכבוש אותו ויהיה שם מן המחלוקת והקטה כמו שאירע בדרישת הכהונה.." (מורה נבוכים, ח"ג מה.)
 

masorti

New member
בודאי שירושלים נזכרת בתורה...

בספר בראשית פרק י"ד פסוק י"ח נאמר: "ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין; והוא כהן לאל עליון". ומקובל ש"שלם" היא ירושלים. ברור שירושלים לא נזכרת כעיר עברית בתורה משום שהיא נכבשה מהיבוסים רק ע"י דוד המלך.
 
למעלה