זה נכון שספרינגסטיין נחשב ליורש של

Chocoholic

New member
Infields הוא מעיין "גיבור טראגי"

גם בגלל שיש מספר לא קטן של שירים טובים שהוקלטו לאלבום אך הושמטו. אבל זה עדיין אלבום טוב.
 
אם כך זה מחזיר אותנו

לנושא שעל פרק היום: העבודה המשותפת של בוב דילן עם ג'וני קש. מה אתה חושב על Nashville Skyline שכידוע מתוך כל הדואטים שלהם יחד (ואפשר לומר שבכלל מכל העבודה המשותפת שלהם) יצא בסוף באופן רשמי רק שיר אחד? יש שיאמרו שטוב שלא כל הדואטים יצאו, אך לדעתי יש בהם בכל זאת יופי מסויים, כך שגם עבדך הנאמן שהוא לא אספן של בוטלגים מצא לנכון להשיג לפחות אותו.
 

Chocoholic

New member
לא כל הביצועים המשותפים

לבובי וג'וני מצאו חן בעיני, אבל רובם חביבים עד טובים. לדעתי לא היה צורך להכליל עוד דואט עם ג'וני באלבום 'Nashville Skyline' כיוון שזה אלבום של בוב, בכל זאת... אולי היה מוטב אם הם היו מוציאים אלבום משותף. לא חקרתי לעומק את כל נושא ההקלטות המשותפות כך שלא ידועות לי הסיבות לזניחתם של ההקלטות.
 

Sleepy strange

New member
פשוט היו שם זיופים נוראיים. זה הכל

ההקלטות של ג'וני קאש ובוב דילן נעשו מהר, עם הרבה אהבה והערכה הדדית, ומתוך הנאה רבה, אך ללא הקפדה יתרה על הרמוניות שיושבות זו עם זו. כך שבסופו של דבר הסשן הוליד די הרבה דואטים, אבל גם הרבה מאוד זיופים נוראיים.... (-: אני חושב שזו הסיבה העיקרית שהם לא יצאו רשמית.
 
לדעתי

'Infields' הוא אלבום מצוין. יש שם שירים עם עומק מרשים, ואני אוהב אותו יותר, למשל, מ-'Desire', חביב הקהל בישראל. במיוחד אם מצרפים אליו, כמו שהזכרת, כמה שירים, שהוקלטו בערך באותה תקופה, והיו אמורים להיכנס לאלבום, ובסופו של דבר זה לא קרה, והם יצאו רק מאוחר יותר, כמו 'Blind Willie McTell' היפה, או 'Foot of Pride' החזק.
 
לגביי מארק קנופלר (ודילן)

יש לי הרבה סימפטיה וחיבה לקנופלר ולדייר-סטרייטס. כוחו כנגן גיטרה גדול בהרבה מאשר ככותב שירים, וליד דילן הוא, באמת, עושה רושם קצת בינוני ושטחי (נו - זו לא חוכמה גדולה....). מאידך, יש משהו לא כל כך הוגן בשיפוט השוואתי כזה. נראה שלדילן היתה הערכה לקנופלר. 'Slow Train Coming' נשמע, באמת, קצת כמו שילוב של דילן ודייר-סטרייטס, וזה בולט במיוחד בשירים מסוימים (כמו שיר ה"חצי-נושא" מהאלבום - 'Slow Train'). לא הייתי מחשיב אותו כאחד האלבומים הטובים ביותר של דילן, אבל הוא לא רע בכלל, והשיר הנזכר, למשל, ממש אהוב עלי.
 

ערןלוי

New member
נופלר כיוצר לא כל כך רלוונטי לדילן

אפשר לאהוב ולא לאהוב את דייר סטרייטס. לדעתי הוא אחר המפיקים החלשים ביותר שדילן עבד איתם במהלך הקריירה הארוכה שלו. הצליל של אינפידלס ובמידה פחותה גם של slow train נקי וסטרילי יותר מחדר ניתוח, ואני לא חושב שאי פעם שמעתי מפוחית נשמעת רע יותר מאשר ב infidels. מישהו חושב שהמפוחית באלבום הזה נשמעת טוב? לגבי בחירת השירים: אני מסכים, היו שירים שלא יצאו שהיו טובים יותר מכל הדברים שכן יצאו... בפרט יותר טובים משירים כמו union sundown.
 

Chocoholic

New member
אם תשווה את

הצליל האיום (לטעמי...) והמסונתז של האייטיז באלבומים כמו Empire Burlesque ו Knocked Out Loaded , אני חושב ש Infields עדיף בהרבה; נכון שמבחינת סאונד אני מעדיף דברים שנעשו עשור לפני Infields אבל אין לי בעיה להאזין לו.
 

ערןלוי

New member
יש בזה משהו...

אם כי knocked out loaded הוא אלבום כה מצחין, שלא כל כך משנה לי איך הוא מופק כי אני ממילא משתדל להימנע מלהקשיב לו (למעט brownsville girl). אמפייר יותר טוב, ובאינפידלס רוב השירים טובים, אז ההפקה הנקייה מצערת.
 

Sleepy strange

New member
איך אפשר להגיד דבר כזה? אני לא מבין

מרק קנופלר הוא מוזיקאי הרבה יותר מפותח מבוב דילן.
 

Sleepy strange

New member
מוזיקלית, מרק קנופלר עולה על דילן

זה בכלל לא נתון שאפשר להתווכח עליו. יש מבנים הרמוניים, שימוש באקורדים, מהלכים מוזיקליים פרופר. קטעי סולו. יכולת נגינה. תוים. זו מתמטיקה לגמרי. זה לא קשור לטעם כזה או אחר. מרק קנופלר, במיוחד באלבום כמו love over gold ו-making movies הוא מלחין נפלא. שלא לדבר על אלבום הפסקול ל- CAL
 

ערןלוי

New member
סליחה?

זה בהחלט נתון שאפשר להתווכח עליו. אתה יכול לזרוק מונחים כמו "מבנים הרמוניים, שימוש באקורדים, מהלכים מוזיקלים פרופר", אבל קח בחשבון שחלקנו מוזיקאים וזה לא כל כך מרשים אותנו. מוכן לתת דוגמאות ספציפיות לאקורדים, מבנים הרמוניים ומהלכים מוזיקלים פרופר שנופלר השתמש בהם ודילן לא? אם היית מדבר על בריאן וילסון למשל, הייתי מסכים לפחות עם החלק הזה של האמירה שלך, אבל אנחנו מדברים על נופלר. דילן עושה רושם של מוזיקאי "פשוט" כביכול ולא מורכב, אבל כל מי שיש לו אפילו הכרות שטחית עם המוזיקה שלו והבנה בסיסית במוזיקה יודע שזה לא כך, והוא בוודאי עולה על נופלר כמלחין. גם אם נופלר הוא גיטריסט טכני טוב יותר מדילן (אני מניח שזה אפשרי בהחלט)הקביעה שלך שאיכות מוזיקלית (כי אני מניח שבמילה "עולה" התכוונת לאיכות) היא "מתמטיקה לגמרי" היא מזעזעת עד מחרידה, וכמובן מוטעית לחלוטין. שאם לא כן, כל מוכר בחנות כלי זמר שיודע לרוץ על הצוואר הוא מוזיקלית עולה על דילן, או על ניל יאנג למשל. לא נתון שאפשר להתווכח עליו...מתמטיקה לגמרי... אלוהים אדירים, אתה בכלל אוהב מוזיקה? :) שוב: מבחינה טכנית, כנגן גיטרה חשמלית בוב בינוני לגמרי. סביר מאוד שנופלר עולה עליו. כגיטריסט אקוסטי לעומת זאת, הוא מצוין, גם מבחינה טכנית. כמלחין, הוא לא פחות מורכב מנופלר... והוא פשוט הרבה יותר טוב (ומאחר שזו דעתי, אני חושב שדווקא אפשר ורצוי להתווכח איתה).
 

Sleepy strange

New member
קנופלר בסך הכל הפיק לדילן. לא הלחין

כמוזיקאי-מלחין מרק קנופלר עשה דברים נפלאים יותר מדילן בין השנים 1979-1986. האלבום השלישי והרביעי של דייר סטרייטס ופסי הקול לסרטים "הנסיכה הקסומה" ו"קאל" מלאים במוזיקה משובחת. וזו לא היתה תקופה טובה במיוחד לבוב דילן. קנופלר רק הפיק לדילן. לא הלחין בשבילו. ולכן אי אפשר כל כך לשפוט את התרומה שלו לתקליטים ההם.
 
למעלה