זה פתטי

זה פתטי ../images/Emo221.gif

אני ילדת אינדיגו בת 22. קראתי קצת מאמרים על ילדי האינדיגו וגם קצת הודעות בפורום של הורים לילדים "כאלה". זה ממש פתטי מה שעושים מאיתנו! נכון שבמאמרים שקראתם רשומים כל המאפיינים של ילדי האינדיגו: -היפר-אקטיביות -קושי לקבל סמכות -לא מוכנים לבצע משימות מבלי הסבר הגיוני -אינטילגנציה ריגשית גבוהה מהרגיל ועוד כל מיני... כל הורה שהילד שלו קצת "מופרע" החליט לקרוא לו "ילד אינדיגו" ולשייך אותו אלינו. ובטח שתעשו זאת- זה מחמיא לכם שהילדים שלכם מיוחדים אפילו אם הם לא באמת כאלה. זה מרגיז!!!!!! ילדי האינדיגו זה נושא קצת יותר מורכב. אומנם נכון, כל מה שקראתם אלו דברים שמאפיינים אותנו. אבל לא המאפיינים עושים אותנו למה שאנחנו. לילד אינדיגו א-מ-י-ת-י יש מטרה ברורה שלשמה הוא הגיע לעולם. יש הרבה ילדים היפר-אקטיבים שהם לא ממש חכמים (אפילו קצת טמבלים) ולכן אין להם שום מטרה לשנות משהו בעולם. וגם לא תהיה להם. כי זה לא היעוד שלהם. ויש ילדים היפר-אקטיביים שאין להם נפש של לוחם. אומנם הם לוחמים בהורים שלהם שמנסים להשתלט להם על החיים (וזה תקף לגבי כל ילד כמעט) אבל הם לא לוחמים בדרך החופש והשינוי. לילד אינדיגו יש נפש של לוחם. עד שאנחנו לא מממשים את היעוד שלנו- יש לנו מן מועקה קשה שמתה להתפרץ מתוכנו. מה שבעצם רוצה להתפרץ מתוכנו זה השינויי- מה שיועדנו לעשות פה. בתור תלמידה בבית ספר הייתי תלמידה ממש גרועה. וזה רק בגלל שלא עניין אותי החומר שלמדנו והדרך שבא לימדו אותנו את זה. אובחנתי מספר פעמים והתוצאות היו גבוהות בהרבה מהנורמה. וזה עוד דבר שמאפיין ילדי אינדיגו אבל "הורים לילדים כאלה" קצת שוכחים את זה. הם חושבים שגם אם הילד שלהם לא חכם במיוחד- הוא יכול להקרא "ילד אינדיגו" סתם כי ככה מתחשק להם. הרבה חלומות שלי מתגשמים. הרבה רצונות מוזרים ולא הגיוניים שלי קורים. אני משפיעה בעזרת כוח המחשבה שלי ועוד כל מיני דברים שאני בספק אם ידעתם שהם משתייכים למאפיינים של "ילדי האינדיגו". נכון, כי הילד שלכם היפר-אקטיבי אז הוא ילד אינדיגו. יש לי עוד המון מה לכתוב בנושא זה אבל אני לא רוצה להלאות אתכם סתם. בקיצור, הילדים שלכם הם מיוחדים בשבילכם. אבל לווא-דווקא בשביל האנושות כולה. תחשבו על זה... צ'או
 
שבוע טוב "ילדת אינדיגו22"

עושים מאיתנו ? "ילד מופרע" הוריו עושים ממנו ילד אינדיגו? היכן קראת זאת ? ממי שמעת ? הבאת כאן דיעה מאוד נחרצת, את מוכנה לצטט .. מדוע אינך מדברת בשמך ? אני מכירה כמה ילדי אינדיגו , מאוד רגועים. בדרך כלל הם מחוננים. על מה את כה נסערת ? ילד אינדיגו אמיתי אינו שופט מי חכם ומי " קצת טמבל ", אמרת ? שבוע טוב ומואר אריאלה אור ואהבה
 
עונה לך...

הוריו לא עושים ממנו ילד אינדיגו כי אי אפשר לעשות מישהו למשהו כזה. אלא רק מכנים אותו כך. קראתי פה בפורום ובעוד כל מיני אתרים על הורים שחושבים שהילד שלהם הוא כזה ובלי שום סיבה הגיונית. אלא רק כי נראה להם ככה. לא משנה, אני לא מתכננת לצטט לך. מה שיותר הציק לי ממה שרשמת הוא "ילד אינדיגו אמיתי אינו שופט מי חכם ומי קצת טמבל". יקירתי, זה רק מראה כמה את לא מכירה אותנו. ילדי אינדיגו מאוד מאוד אמיתיים עם הסביבה ועם עצמם. זה לא אומר שאם אני אדבר עם אדם פחות חכם ממני אני אומר לו "אתה טמבל". אני רשמתי בכלליות ולא דיברתי אל/על מישהו ספציפי. לא פגעתי. הייתי כנה ואמרתי מה שמצחיק אותי ומעצבן אותי בו-זמנית. זה גם מה שמבדיל אותנו מילדי הקריסטל. ילדי הקריסטל הרבה יותר מעודנים בגישתם. וזו הייתה אמירה מאוד מזוייפת מצידך. את רוצה לומר לי שכשאת מדברת עם מישהו לא לגמרי חכם (ואני לא מדברת על השכלה- אלא על אינטיליגנציה)- את לא חושבת לעצמך בלב "אוקיי, אני לא אתייעץ איתו על הדבר הבא כי לא בטוח שהוא יבין אותי". אני בטוחה שכן. וזה לא אומר שאת לא יכולה לאהוב את אותו אדם. אבל את כן תחשבי לעצמך בלב שהוא לא אנטיליגנט במיוחד. אני לא אומרת את זה ממקום של התנשאות. אני אומרת את זה ממקום של כנות, אני אמיתית ושונאת זיוף. בכל אופן, מה שניסיתי לומר זה שבדרך-כלל ילדי אינדיגו הם ילדים מחוננים. וה-"טמבל" היה בהקצנה. יכול להיות בן-אדם משכיל שהוא לא חכם. השכלה נרכשת במשך השנים- לעומת אינטילגנציה- שאיתה נולדים. פעם הבאה תנסי להגיב להודעה כולה (לרעיון הכללי, למסר הכללי שניסיתי לכתוב), ולא למשפט אחד שהציק לך. סביר להניח שאם היית מבינה את כל מה שרשמתי אז לא היית נטפלת למשפט אחד. ויכול להיות שכן הבנת וזה הכעיס אותך כי את גם קוראת לילדייך ילדי אינדיגו. ויכול להיות שהם אכן כאלה. אבל אם הם באמת כאלה, ואת באמת הבנת את כל מה שרשמתי- לא הייתה לך סיבה לכעוס.
 
חמודה ../images/Emo140.gif

אני לא כועסת . אני בעצמי ילדת אינדיגו, ואני מטפלת בילדי אינדיגו. לא הכנסתי אף ילד שלי לתבנית , הם יגדלו ואם ירצו יחקרו בנושא. אני פשוט חושבת שיש תרבות דיבור, ואני חושבת שילדי אינדיגו אינם נבחנים ברמת האינטלגנציה שלהם. כנסי לפורום רוחני בתפוז, יש שם עוד קצת על ילדי אינדיגו, מפי טליה מנהלת הפורום.
 
בקיצור... ../images/Emo221.gif

נראה לי דווקא שניסחתי בצורה מאוד עדינה ולא פוגעת. אז אין לי מושג על איזו "תרבות דיבור" את מדברת. להרבה אנשים קשה עם האמת שלנו. לכן אנחנו נוטים להתבודד. ולא ציפיתי לתגובה אחרת ממך... היה צפוי שתפני אותי למקום (פורום) אחר. בכל אופן, לא נראה לי שבפורומים של תפוז אני אמצא את התשובה. אני מעדיפה לפעול למען השינויי ולא לפטפט על זה באנטרנט. (יש מצב שאני נשמעת ממורמרת או כועסת אבל זה בכלל לא המצב. אני סתם מתוסכלת כשלא מבינים אותי ועונים לי תשובות לא לעניין. לפעמים עדיף סתם לא לענות.) לילה טוב... צ'או
 
מתנצלת... ../images/Emo4.gif

אני יודעת שהייתי קצת אנטיפטית בהודעות הקודמות שלי. רציתי רק להתנצל. פשוט אני במצב מאוד מתסכל וכנראה ש"פרקתי" את זה בטעות עלייך
סליחה. ביי
 

rama69

New member
הייתי מציעה לך ילדת אידיגו 22

להוציא את הידע שלך, את הרגשות והאינטליגנציה שלך על הנייר. שבי בשקט עם עצמך, נשמי מס' נשימות, כדי שהכתיבה תיקרא כמשהו רגוע, וכתבי את הידע שלך בעניין ילדי האינדיגו, לא ממקום של שפיטה או ביקורת לא ממקום של להוכיח לעולם, את לא צריכה להוכיח כלום אין כאן תחרות מי אינדיגו יותר ממי. ואני בטוחה שכולנו נוכל להשכיל ונוכל לקרא בנוסף לדבריה המחכימים של טליה טל. תמיד טוב לקרא עוד דיעה . בהצלחה. אסתר
 
rama ../images/Emo24.gif

תודה רבה! זה מצחיק, אבל הבוקר, לפני שקראתי את ההודעה שלך, התעוררתי וראיתי את הכלבה שלי צבועה כולה בצבע כחול. היא שיחקה עם עט וכל הפרווה שלה הייתה מכוסה בדיו. חחח זה היה מצחיק אבל מייד כשראיתי אותה ככה חשבתי לעצמי "אולי אני מקבלת מסר דרכה שכדאי לי לחזור לכתוב?" ואז נכנסתי לפורום וראיתי את ההודעה שלך. זה היה נחמד. אבל נניח שאני אכתוב עלינו (ילדי האינדיגו)- למה שמישהו יאמין ויירצה לקרוא את זה? טוב, אני מאמינה שאם זה אמור להיקרא- זה ייקרא, ואם לא אז לא נורא.
 
../images/Emo63.gifתומכת בחום בדרך הכתיבה

מחשבותייך יכתבו ויתפנה מקום לתובנות חדשות!!! מי שצריך לקרוא ולהתחבר לכתבייך יעשה זאת. ואם זה הייעוד שלך ובדרך זו תביאי לשינוי שאת מייחלת לו אזי, כל הדרכים פתוחות בפנייך ודרך צירופי מיקרים (לחישות של מלאכים, אני קוראת לזה...) רעיונתייך יקבלו תפוצה נרחבת
 

פנינה101

New member
אני שמחה לקרוא את דברייך

ואפילו מזדהה מזלך שבימינו כבר יודעים יותר, ומבינים יותר בזמני זה פשוט לא היה בנמצא התסכול היה רב מאד אז המשיכי לכתוב, ואני אשמח לקרוא
 
../images/Emo24.gifמקבלת באהבה

היות ונשמתך זועקת לשיתוף אכן כתבי על ניייר לפני כן, ומניסיוני , כשאוכל לומר מה דעתי, אעשה זאת בשמחה. אני מקווה שאפשר לעזור לך ולעוד מי שירצה להשכיל וללמוד. שולחת לך כמה חיבוקים להצלחה בדרך,
ואהבה אריאלה
 

kikona126

New member
היא צודקת גם אני קראתי את זה

ואת האמת מבחינה מסויימת אני מאוד מסכימה איתה. אינני יודעת אם אני נקראת ילדת אינדיגו או לא, אבל אני יכולה להגיד שלא רק שחלומות שלי מתגשמים, אנשים מתקשרים איתי בחלומות, מסרים עוברים אלי במטרה לעבור לאנשים אחרים. אלו דברים לא מובנים, והחלומות זה רק עוד דרך שהם מגיעים בהם... אתמול למשל בזמן משחק, אני ומשחקת (ואל תשאלו אותי איך זה הגיוני, אני לא יודעת) ראיתי את עצמי מהצד, וזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לי... מצד אחד הייתי על המגרש, ומצד שני הייתי איפה שהוא לידי באולם, אני ממש זוכרת שראיתי איזה הצלה של כדור אתמול - שאני עשיתי, יותר מזה עם כל הרעש במגרש שמעתי את המאמנים שלי מדברים על ההגנה שלי (ואני שיחקתי בכיוון השני של המגרש)... להגיד שהייתי תלמידה לא טובה? ממש לא, ממצוע הבגרויות שלי גבוה, אבל לא יכלתי להתאים את דרכי הלימוד שלי למתכונת הלימוד בבתי הספר, הייתי מגיעה לשיעורים כדי לקבל את החומר מהמורה, אבל לאחר מכן הייתי יושבת עם מורה פרטית, שלמזלי, הבינה שאני צריכה ללמוד אחרת, לימודי תנך והסטוריה עניינו אותי אבל לא בצורה בה הם נלמדים, הייתי ממש צריכה להרגיש את החומר כדי ללמוד אותו, לא להסתפק בשורה וחצי שלמדנו בבית ספר, אלא להגדיל את האופקים בדרך שלי. למבחנים הייתי נגשת בעל פה, כי פה היכולות שלי היו יותר גבוהות מילד ממוצע. מה שהתברר מהר שגם הכתיבה שלי (לא מבחינת שגיאות כתיב) והיצירתיות בכתיבה. היו מורים שדרשו ממני לגשת למבחנים בכתב כי טענו שהכתיבה שלי מרתקת (כגון המורה לצרפתית, והמורה לספרות אחרי שקראה את המגן שלי בחיבור) אבל זה נכון, ברוב המקומות מתוארים אותם הילדים כילדים היפר אקטיביים, בעיתיים ועוד...
 

רותי 11

New member
אני גם מסכימה במידת מה עם ילדת אינדיגו 22

משום מה כל ילד שיש לו בעיות של קשב וריכוז החליטו שהוא ילד אינדיגו - לקחו מספר איפיוניים של ילדי אינדיגו והלבישו את זה על רוב האנשים, אם נשים לב להרבה אנשים יש חלק מאותן תכונות, וצריך לדעת לעשות את ההבדל , אכן ילדי האינדיגו הם ילדים שבאו לשנות/לפרוץ מסגרות קיימות ובעיקר את מערכת החינוך, הם גם סוללים את הדרך לילדי הקריסטל אני רואה את הילדים שלי שהם חלקם אינדיגו וחלקם קריסטל וגם רגילים לחלוטין- אני לא חושבת שאחד עדיף עלהשני זה שאחד בחר לקחת על עצמו תפקיד מסויים לא עושה אותו טוב יותר או חשוב יותר כולנו חשובים בדיוק באותה מידה ולא משנה באיזה שם או תווית ישימו עלינו. נכון שילדי האינדיגו ניחנו בכל מיני תכונות אבל יש עוד דברים שלא כולם ממש יודעים לעשות את ההבדל ביניהם לבין השאר, הם הגיעו לכאן עם יכולות ושתל/תדר שונה מאיתנו, או מילדי הקריסטל, יש להם באמתכתם כלים שאין לרוב האנושות משום שאלה הם כלים של העידן החדש, אגב גם לילדי הקריסטל יש את אותם כלים אבל אצל ילדי הקריסטל יש תוספות שונות.
 

kikona126

New member
רותי וכאן השאלה היא

איזה שינוי במערכת החינוך? בצורת הלימוד? או אולי בכך שמורידים אותה ואת הפיכוח החברתי? (את האח הגדול ששומר מלמעלה?) מערכת החינוך, כרגע, היא מעין סוכן סוציאליזיה, מה שאומר שהיא מעבירה לנו את הנורמות של המדינה, אבל מי בעצם קבע את הנורמות האלו? העליתה? ומי בעצם נמצא בעליתה? אף אחד מאיתו... הצורת לימוד כרגע, כמערכת חינוך שהיא סוכן סוציאליזיה, מביאה למצב של קיבעון יצירתי, של פחד מסטיה אצל אלו שגודלים בה. אין חופש לעשות מה שרוצים או להתפתח כמו שרוצים. הסוטה הוא הלא נורמלי, והוא מיועד לעבור תהליך של "נירמול" (להפוך לנורמלי) אבל שוב מה זה נורמלי? מי מגדיר את הנורמה? ועל מי היא מקובלת? וכשאני אחזור מהמבחן היום אני אמשיך כי יש לי עוד הרבה להגיד..
 
לקיקונה... ../images/Emo221.gif

מערכת החינוך דפוקה. אין ספק. אבל לפני שמתחילים לשנות אותה- צריך לשנות את ההגדרה של "נורמאלי". ואז השינויי יגיע למערכת החינוך ולכל המוסדות שדפוקות אצלינו. השינויי הוא לא במוסדות- אלא בהבנה ובגישה של כל אדם כפרט. כשהשינויי יעשה לאדם כפרט- זה יגיע "אוטומטית" למוסדות.
 

kikona126

New member
אבל זאת בדיוק הבעיה!

כי את ההגדרה של נורמאלי ואנורמאלי, אנחנו מקבלים בתהליך הסוציאליזציה שלנו, בגנים ובבתי הספר. לפי "סוכן סוציאליזציה" (או סוכן תרבות) זה הנורמאלי הוא: מי שיושב בשיעורים ולא צריך כל כמה זמן לצאת מהכיתה כדי להוציא מרץ מי שכותב ללא שגיאות כתיב מי שעומד בקצב אותו מכתיבה המורה מי שלא מתקשה בשפות אחרות... ומפה הרשימה עוד ארוכה. הבעיה היא שאנחנו נכנסים עוד מהגן לתוך המסגרת הזו שמכתיבה לנו את הנורמאל והאנורמאל, מה שמביא להפרדה. הדבר הזה כל כך תבוע בנו שהשינוי צריך לבוא עוד מהדור הקטן, כבר בשיתת החינוך שלו. ובגלל זה לפני שינוי ההגדרה, וקביעתה, יש לנטרל את הגורם שמכתיב אותה. בספר שאני כותבת אני מציגה מערכת חינוך אחרת לגמרי, ביתית יותר, שהשיעורים לא נלמדים דווקא בבוקר (אם המבחנים באוניברסיטה היו בשעה 00:00 ומאוחר יותר היה לי יותר קל להיות מרוכזת בהם... כרגע אני לא ישנה לילה שלם לפני בחינה כדי להגיע אליה מרוכזת יותר), ולא נלמדים בכיתות (חוץ מאחד, אבל הוא ביקורת על הנורמה), ולא נלמדים בצורה כזו שהמורה מלמד, אלא התלמיד לומד, ומה שהוא לומד בעצם מרכיב את ספר הלימוד שלו. התלמיד מקבל עצמאות, וגם אחריות על עצמו ועל החברים. מוזר שאת הספר התחלתי לכתוב הרבה לפני ששמעתי על ידלי האינדיגו, ושוב אינני יודעת אם אני כזו או לא, אבל הספר הזה מייצג הרבה ממני, במיוחד הדמויות. אני לא אוהבת את מערכת החינוך, ולא את מערכת המשפט (שכן היא חלק מקובעי הנורמה)
 
מערכת החינוך בתהליכי שינוי אך איטיים מדי....

החינוך במדינה הוא חינוך להמונים מה שהתאים לקום המדינה ל"כור ההיתוך" של העולים... פעם כמו במפעל גדול, העניקו חינוך בכיתות סטנדרטיות בדרכים וכלים אחידים כשהתלמיד צריך להתיאם עצמו למערכת. אבל כיום מזה יותר מעשור יש בהחלט מגמה של שינוי ועדיין, עבודה רבה עוד לפנינו.... היום יש הוראה יחידנית, והוראה מתקנת והולכים לקראת התלמיד ויש מבחני התאמה ואיבחונים למיניהם ומשלבים ילדים עם מגבלות שונות בכיתות רגילות (אם זה לקות שמיעה או ראיה או אפילו פיגור קל) וכל זה ע"י מורים ובעלי מקצוע תומכים כמו פיזיוטרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאיי תקשורת ועוד.... ואפילו נעזרים בבעלי חיים, בפסיכודרמה והרשימה עוד ארוכה. כך ש...יש אור בקצה המנהרה....
 

תמריתמר

New member
השינוי הוא עצום לדעתי

ועדיין ממשיך... בתור סטודנטית להוראה (לומדת בסמינר הקיבוצים) אני יכולה לומר שהמורים של העתיד רק הולכים ומשתפרים, תכניות הלימוד שלנו מדהימות. דמוקרטיה, חינוך לצדק חברתי, יוזמות חברתיות, טיפול בליקויי למידה, חינוך במוזיקה, צילום וכו'... אכן, לומדים המון שיטות ודרכים לחנך ולהגיע לליבו של התלמיד. מורה כיום טעון ברבה יותר ידע, מוטיבציה ורצון לעזור ולהוביל לשינויי. (על אף על התנאים שידועים לכולנו) בתקווה שיהיה טוב!!
 

kikona126

New member
נכון

אבל השאלה היא למה מבין כל הדברים האלו יש לגטימציה במוסדות החינוך. לא כל מוסד חינוך נותן את האפשרות לחינוך במוזיקה למשל, אלו דברים שבאים יותר לידי ביטוי בגנים, ואז בבתי הספר נעלמים. מערכת החינוך אכן עוברת שינוי אבל לא מספיק, וכרגע את מה שלא מספיק מעבירות תנועות הנוער...
 
בית הספר היסודי של ילדיי

הכניסו ב4 שנים האחרונות שיעורי דרמה שמהווים חלק אינטגרלי מנושאי הלימוד וגם מחול וזה פשוט מקסים לראות איך הם ממחיזים סיפורים מהתורה או מההיסטוריה,כמו פרשת דרייפוס. זה ערך מוסף ואני בטוחה שהחומר הנלמד יחקק כך בזיכרון
 
למעלה