זוכרים את השרשור על הספרינטים שרן פתח שבוע

adiu2

New member
לא רוצה להיות הציני בהתייחסות שלי

אבל "לא לעבור את ה 94 אחוז" זה ביטוי תיאורטי ולא מעשי. מישהו יודע כמה זמן לוקח לשעוני הדופק להגיב לשינויים? לפחות 4-5 שניות וזה רק תחילת התגובה שלהם ואני אפילו לא מדבר על ההתייצבות שלהם ועל העובדה שהם עובדים בדיליי בגלל העובדה שהמשדרים אלחוטיים כך שבאימון של 10-12 שניות הם לא יעילים וכך גם הנתון שהוצג.
 

Tami661

New member
כן... ואת התשובות למה/כמה/מתי ואיך...

אני משאירה למדריך, שאמור (ורצוי...) לדעת אותן - במידה והמצב הוא כזה שלמדריך יש עוד פחות מושג ממני... אז התשובה היא לא!
 

ללי1

New member
אני (כמעט) ולא עושה

רק הגברות קצב - להבדיל. סיבותיי - רוב המתאמנים עושים את זה בלי עומס.
 
אני חושב שזה בהחלט שיקול

למעשה אני חושב שזה שיקול מרכזי ולא אני לא חושב שזה בשביל זה היא שם וגם חושב שזה בהחלט לא ישים לדאוג לכך שאנשים יבצעו תרגילים בעומס מסוים.
 

ללי1

New member
כן זה השיקול.

כי למרות שאני שם, אני בדיעה שאפשר לתקן מישהו פעם או פעמיים. אי אפשר לשבת לו על הראש. ויש מתאמנים שתמיד יהיו במנח לא נכון או ישענו על הידיים או יעבדו על ריק או יהיו במישור כשאתה (או אני) הגענו כמעט לראש ההר. אז חלק מהטעויות רק פוגמות במטרת האימון (כמו נניח להיות במישור כשכולם בעלייה) אבל חלק מזיקות. חוץ מזה, באופן אישי, כשאומרים לי אני עושה אבל אחרי שכמה שנים המאמנת שלי סיימה כל אימון בספרינט מטורף (כבר דיברנו על העיתוי של סוף האימון) לא יודעת. לא בא לי. לא רק בימי שלישי. ואני לא "לא עושה" אלא ממעטת.
 
כןןןןןןןןןןןן!

בתור מתאמנת, כלי יעיל ביותר לשיפור כוח מתפרץ! באופן אישי אוהבת אין כמו להתקיף פלוטון בכביש באיזה מתפרצת קטנה.... מדרכים צריכים לדעת ולידע את המתאמנים איך מבצעים ספרינט נכון (זמן, עומס) מתאמנים צריכים לדעת לבצע נכון (לעבוד עם שעון דופק) ולהכיר במגבלות גופם.
 
ספרינטים בשיעור....

א) ספרינטים בשיעור- כן, כחלק ממערך מובנה ולא "סתם" בשביל הכיף.... ב) 10-12 שניות ספרינט, ככוח מתפרץ. למטרת אינטרוול- ספרינטים 10-12 שניות עם מרווח בין אחד לשני כדקה (מושכת עוד כמה שניות ) מטרת הספרינט אצלי לשמש כחלק העצים באינטרוול - ולכן המטרה היא כמטרת האינטרוול (פירוק ח.ח. במאמצים גבוהים,התמודדות עם מאמצים גבוהים,מיומנות במהירות,שיפור יכולת התאוששות וכו'...) לספרינט יש עוד הרבה יתרונות שאפשר לנצל באימון נכון, והדגש הוא על אימון נכון (העומס חשוב מאוד!) אגב, בהשתלמות שהייתי אצל שון פורטל, הוא המליץ לעשות ספרינטים דווקא בתחילת האימון כדי לשרוף יותר אנרגיה במהלך כל האימון. (עקב הפרשת אנדרלין וכו'...)
 
ספרינטים בשיעור ספינינג

מחכה בקוצר רוח לקרוא את דעתך לנושא.. לדעתי.:.ספרינט הינו מאמץ אנאירובי.. ולכן מבחינת זמנים יהיה קשה לעמוד בזה הרבה זמן.אני אומרת: 10-15 שנ' משך הספרינט. המרווח: פי 3 מזמן הספרינט אם לוקחים שיר של 3 דק' יש לנו שלושה ספרינטים.. אפשר לחזור על זה עוד פעם אחת או פעמיים במהלך השיעור . מקור אנרגטי פחמימות(ATP-CP' גליקוליזה אנארובית). המטרה: שיפור הסף האנאירובי. דופק: עד 90 אחוז? מחכה לתגובתך
 

מגן רן

New member
ספרינט בשיעור

לאחר שקראתי את הודעות השרשור (המאוד מעניינות): א) על מנת לבצע ספרינט בצורה נכונה, המתאמן צריך להיות בעל טכניקת רכיבה טובה מאוד (מה שבדר"כ, לצערי , לא קיים). ב) מטרה- שיפור כח מתפרץ (האם רלוונטי לאוכלוסיות הטרוגניות עממיות? לדעתי ממש לא). ג) משך ספרינט 10-12 שניות, שימוש במאגרים עתירי אנרגיה (מערכת פוספוגנית ATP-CP) בעיקר. ד) משך זמן התאוששות באימון כזה ביחס של 1:12 עד 1:15 בין העמסה והתאוששות (ז"א 2-3 ד' מרווח ביניהם). ה) לאור האמור לעיל מיותר לגמרי באימון. הגברות קצב -IN, ספרינטים-OUT.
 
A rose by any other name

הואיל ורוב המתאמנים, לשיטתך, לא יודעים/מסוגלים לבצע ספרינט. והואיל והגברות קצב לשיטתך הם בסדר. תקרא לזה איך שתרצה, בפועל רוב המתאמנים יבצעו הגברת קצב. החלק החשוב הנו מרווחי התאוששות נאותים, וזמן לקרור בסוף האימון.
 

מגן רן

New member
רובי...

גם אם טכניקת רכיבה מושלמת הייתה נחלת הכלל, לשם מה לבצע ספרינטים לאוכלוסיה הטרוגנית עממית, בעלת יכולות ממוצעות ומטה עם מטרות ממוצעות בלבד? בפועל, המתאמנים יבצעו כפי שהמדריך ינחה אותם. אם המדריך ישתמש בביטויים כגון "תנו את כל מה שיש לכם", "דוושו הכי מהר שאתם יכולים" (מה שלצערי מאפיין ה-מ-ו-ן מדריכים) אז נצפה בעדת מקפצים על המושבים, במהירות 140-150 סל"ד. לעומת זאת, אם המאמן יידע לתת הנחיות נכונות של קצב בסיס, בהתנגדות מתאימה, שעליו מגבירים בצורה מבוקרת ב- 10-15% ממהירות הבסיס אז ההבדל יהיה תהומי. התמזל מזלי לאמן בהולמס גבעתיים שם מרבית (אם לא כל) המאמנים מקפידים על הדברים הללו וכך יוצא שרמת המתאמנים בדר"כ טובה יותר ממקומות אחרים בהם אימנתי. כפי שציינת בצורה נכונה, ישנה חשיבות מכרעת לזמני התאוששות מתאימים. בקורסי הכשרת מדריכי ספינינג שאני מלמד בוינגייט אני מבקש מהתלמידים לנסות לרשום את מערך השיעור (בהנחה ויש כזה..
), זמני המאמץ וקטעי ההתאוששות. במרבית המקרים (מעל 90%) זמני ההתאוששות אינם מתאימים (מאוד קצרים) מאחר והבסיס, שהינו תורת האימון, אינו נלמד באף מקום (או נלמד חלקית). הבדלים בין הפוגות עצימות לנרחבות, בין שיטות הרצף השונות. ללא כל קשר, אני מאוד אוהב לקרוא את ההודעות והבלוג שלך.
 
תודה ../images/Emo9.gif

אם כך, אני מרגיש שאני חוזר על עצמי. בעבר כבר הבעתי את דעתי על רמת ההכשרה. מבלי לפגוע בהכשרה מסוימת, ניתן לומר בודאות שתחום ההכשרה של מדריכים לוקה בחסר רציני. מבחינתי ספינינג הנו השתלמות, וכך גם צריך להתייחס לתכנים המועברים בהשתלמות. אם נראה חסר כללי בידע של מדריכים מתחום חדר כושר ו/או אירובי המגיעים להשתלמות ספינינג צריך לשנות את הפורמט של קורסי הדרכה אלה. צריך לחייב השתלמויות תקופתיות לכל מי שמעוניין להדריך בכל תחום וענף בספורט וכושר. אני יכול להמשיך אבל כאן לא המקום. השתלמות ספינינג צריך להתמקד בספינינג, לא להתפרס על תורת האימון, ושיטות אימון שונות. דבר אותו אמורים לכסות בכל תחום הדרכה .
 

Tami661

New member
זוכרים את השרשור על הספרינטים שרן פתח שבוע

שעבר? הוא גם הבטיח לסכם אותו עם דעתו האישית... רק שזה קרה רק היום (אבל חלילה לא באה בטענות... מי כמוני להבין מה זה 'הפתעות בחיים') וזה בהחלט מעניין, אז אני משרשרת לכאן את השרשור ההוא...
 
למעלה