זוכרים את סיפור המחסן וטופס 4?

לפyמים

New member
זוכרים את סיפור המחסן וטופס 4?

אז אתמול נפגשנו עם הנציג של הקבלן. לא מכריחים אותנולהכנס לפני טופס 4. המהנדס נפגש עם בעלי והם עברו על הדברים ואז הוא דרש מבעלי שיחתום לו. בעלי סרב והוא איים עליו שלא נקבל את שכר הדירה של אוקטובר. הנציג אמר שנקבל והוא לא חייב לחתום. לגבי המחסן - אין התרי בניה ולא הוגשו. זהו חלל שנוצר עקב הבניה. אין ל"למחסן" הזה גובה תיקני של חדר שצריך להכלל בארנונה. הם יפתחו את החללים האלו אחרי הטופס 4 וישימו דלתות. הנציג אמר שהוא לא מאמין שהעירייה, אם יעשו פעם ביקורת, יגידו משהו על זה ויתנו קנסות. מקסימום יגידו להוריד דלת ואח"כ נחזיר אותה. הוא אומר שבעיריה יודעים על החלל הזה. לגבי החניה - הובטח שיסדרו לי גישה נוחה. דיברנו על עוד דברים שמפריעים. כרגע יש וויכוח של מי האחריות על המרצפות שנקנו על ידנו והושארו בדירה ועכשיו הן אינן. יש 2 סוגי מרצפות. הגדולות ששודרגו והוזמנו קצת יותר ממה שצריך. הקטנות יותר שנקנו על פי הסטנדרט ונקנו הרבה מטרים יותר. לא נשאר לנו כלום בדירה. הנציג טען שאין להם אחריות על דברים שנעלמים. אבל - הדירה כל הזמן נעולה, זה היה בדירה והמהנדס אמר לבעלי שהכל שלנו ומה שקנינו מכספנו שייך לנו. פתאום הוא טוען שלא אמר כזה וכל מה שנשאר הלך לדירות אחרות. הודעתי לנציג שאני רוצה את המרצפות ולא מעניין אותי מה המהנדס אומר. אם צריך - שיקנו אחרות. עוד לא הבהרתי לו שאני אחשב את הסכום ואני אוריד את זה ממה שאני חייבת לו. מגיעים לנו מלא זיכויים מהדירה, זה ייתקזז ממה שחייבים להם במקום לקבל שק, כמו שהובטח לנו ע"י המהנדס. ניחא. הנציג הבטיח שהוא יוריד את הזיכויים מהחוב לפני ההצמדה למדד ולפני המע"מ ולא אחרי. היו דברים שנשארו בוויכוח עם המהנדס והנציג אמר שהוא צריך לבדוק את העניין עם המהנדס, מה זה אומר מה שאמרנו. אני הודעתי לו שלא מעניין אותי מה המהנדס אומר, פתרון לבעיות הוא צריך לתת ורק אז אנחנו נסכים להכנס. עוד הובהר לנו ע"י הנציג שבשנת בדק על כל תקלה בבית קוראים להם והם באים מיידית לסדר. עכשיו נשאר למצוא פתרון לאיך אורזים את כלללללללללל הבית. נ.ב. הם טוענים שטופס 4 יהיה תוך שבועיים-שלושה.
 

בינא

Member
טוב שיש נציג קבלן ודברים מסתדרים

עשיתם נכון ותמשיכו בהתעקשות שלכם לקבל את מה שמגיע. הריצוף שאתם קניתם, הוכנס לדירה באחריות הקבלן ועד שלא קיבלתם את הדירה, חובה על הקבלן לשמור על החומרים כאילו היו שלו. אם נשארו עודפים ולא רצו להיות אחראים עליהם, היו צריכים לזמן אתכם בכתב (לא בע"פ) כדי לקחת את החומר. היות ולא עשו כן, הם אחראים להחזיר את הנותר או לפחות להתקזז אתכם כספית. הבעיה עם ריצוף הוא שאפילו אם תקבלו כסף ולא תמצאו את אותו ריצוף, לא יהיה לכם לתיקונים בעתיד. חשוב שתבדקו עם לא העבירו את החומר לאחד ממחסני הקבלן או לדירה שעוד לא מכרו, כי עדיף לקבל את החומר העודף. סדר קבלת דירה ברור ומוגדר ולהלן תזכורת: כאשר הקבלן מודיע שסיים את בניית יחידת הדיור והיא מוכנה לדעתו, למסירה, מבצעים מפגש ביחידה עם נציג הקבלן ורצוי עם מפקח, עוברים ביחד על כל היחידה ומוציאים רשימה של עבודות וגימורים ותיקונים שיש לבצע. את פרוטוקול המסירה הראשונה רושמים ב-2 העתקים. אחד נשאר אצל הקבלן ואחד אצלכם. בהחלט מותר לכם לרשום במקביל לרישום של נציג הקבלן ולעמוד על רישום נכון ומתאים לדעתכם, בפרוטוקול שרושם הקבלן. על מה צריך להסתכל ומה לבדוק תוכלו לקבל פרטים ב- www.bayit-il.co.il אם תלחצו על הקישור של סעיף 11 בדף הראשי עם פתיחתו. תמצאו שם גם מה צריך לבדוק במסירה סופית, המבוצעת רק לאחר בצוע כל התיקונים של המסירה הראשונה, כאשר היחידה מתפקדת באופן מלא (חשמל, מים, ביוב, מים חמים, טלפון, טלויזיה, מערכות שונות שהקבלן התחייב להן ועוד. במסירה הסופית חוזרים על הסצנה מהמסירה הראשונה, רושמים פרוטוקול, קובעים עם נציג הקבלן כמה זמן ייקח לו לבצע את התיקונים ומתאריך גמר בצוע התיקונים קובעים את תחילת שנת האחריות. שנת האחריות מתחלקת לשלשה חלקים: אחריות לשנה על כל חלק מבנה שמתקלקל, נסדק, מתפרק וכיו"ב. אחריות ל-3 שנים על שונות (תלוי מה הותקן בדירה, אך למשל מערכת סולרית) אחריות ל-7 שנים - על כל בעיה של רטיבות המתגלה בקירות החוץ.
 

לפyמים

New member
חשמל יהיה רק אחרי טופס 4 ואנחנו

צריכים להזמין אותו מחברת חשמל. אנחנו גם עושים תלת פזי ולא חד כמו שהם התקינו ולנו עשו הכנה כבקשתינו. הנציג טען שהיינו צריכים לקחת את זה מיידית וכשבעלי רצה לקחת המהנדס אמר לו שבאלו הכי הכל שלנו וזה נשאר שם ואין טכם לקחת. יותר מזה - איך יגנבו אם הדירות נעולות כל הזמן? ריצוף עשו כאשר כבר ננעלו הדלתות ואפילו אנחנו לא יכולנו להכנס לדירה שלנו בלי תיאום מראש.
 

בינא

Member
מסירה סופית רק עם חשמל עובד

הקבלן יכול לחבר את החשמל בחשמל זמני המיועד לבניה, רק לצורך המסירה וחובה עליו לעשות זאת, בדיוק כמו שהוא מחבר את המים ואת השעון אתם מזמינים ישירות מהעיריה. איך תבדקו אם תריסים חשמליים עובדים? אם מפסקי השמל עובדים (ולא "הפוכים" כי החשמלאי חיבר לא נכון)? אם הניאגרות עובדות והמים יורדים ללא מעצורים בשירותים (הביוב אינו סתום וחיברו לצינור האוויר) והמים בכיור המטבח יוצאים ממנו עד הסוף ובקצב הראוי? ועוד ועוד... כל מה שכתב לגבי הרצוף נכון וטענותיך צודקות. לא יכול להיות דיון על זה בכלל. נציג הקבלן, המהנדס והקבלן בעצמו יכולים לטעון מה שהם רוצים - כל עוד לא נמסרה הדירה, גם אם היא לא הייתה נעולה, ברגע שהכנסתם את החומרים לשטח באחריות הקבלן, האחריות היא שלו. (אם הייתם רוצים לקחת את החומרים מהיחידה לאחר שהבאתם אותם ולו רק לצורך החלפה (כי טעיתם בצבע), הייתם חייבים לבקש את רשותו... אל תוותרו בשום אופן! שנה טובה וגמר חתימה טובה
 

לפyמים

New member
המהנדס רצה כסף עבור חיבור לחשמל

זמני ועבור החשמל. בגלל זה אענתי בפני הנציג שצריכה להיות להם אחריות על הדברים האלו לאחר המסירה והוא הבטיח שיש וכל מה שנגלה אחרי שנכנס ויהיה חשמל, מים וכדומה ויהיה מקולקל, האחריות שלהם להכנס ולהחליף ולתקן.
 

בינא

Member
כך עובדים קבלנים כאן לכן אסור לוותר

הקבלן ונציגיו יכולים לבקש ולטעון אבל הכוונה בחיבור חשמל זמני היא לשעת בצוע ביקורת המסירה ולא לכמה שבועות/חודשים. מחברים את החשמל והמים כדי לבדוק לא כדי לחיות. האם כתבתשאת השיש יכניסו לאחר שתיכנסו? או זו טעות דפוס? אסור להאמין להבטחות של קבלן אפילו אם הן בכתב, חתומות ע"י עורך הדין שלו מה שכתוב בהסכם זה מה שקובע ויש לעמוד על קיומו כי לשם כך הוא נכתב. הקבלן לוחץ כדי לקדם תשלומים שאינם מגיעים לו. אם תיכנסו ליחידה לפני שהיא גמורה לשביעות רצונכם, הוא "ישבור" אתכם מהר מאוד. אתם תרוצו אחריו ותבזבזו אנרגיה, ימי עבודה ועצבים בעוד הוא יעשה מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, אם בכלל. לא לוותר על שום דבר חשוב לכם שכתוב בהסכם אלא אם כן מקבלים תחליף או מקזזים בתשלומים (בסכום אמיתי כולל פיצוי).
 

לפyמים

New member
לא זוכרת שכתבתי על השיש

השיש מורכב. בעצם הדירה גמורה חוץ מכמה תיקונים קטנים. למשל תיקוני צבע, המהנדס מציע לעשות אותם אחרי שנכניס את הציוד ולדעתי הוא צודק אבל בעלי מפחד שאח"כ לא יעשו ורוצה עכשיו. גם מרצפות שבורות וכדומה. על זה אין וויכוח. הוויכוח היה שאיך נבדוק את הדברים אם אין חיבורים. הנציג טוען שבחוזה כתוב שהם מחויבים לתקן הכל במשך שנה. כל מה שלא התקלקל בגללנו אלא בגלל שימוש או פתאום - אז זו אחראיותם.
 

בינא

Member
דירשו לבצע את כל התיקונים עכשיו

לפני הכניסה ליחידה וכמה סיבות לכך: 1. אתם לא רוצים לקבל מוצר לא גמור כמו שצריך. 2. אינכם רוצים פועלים "מסתובבים בין הרגליים" ו"בוחנים" את "הציוד". 3. נכנסתם - אתם תהיו אשמים בכל מה שלא בסדר ולכו תוכיחו שלא... 4. מנסיון של הרבה שנים - אסור להאמין להבטחות, גם לא הכתובות. 5. עוד מנסיון - ככל שהקבלן ונציגיו מבטיחים יותר - גדל הסיכוי והסיכון שלא יעמדו בהבטחות (בגלל זה קל להם להבטיח הרבה דברים). 6. עדיף לכם לקבל יחידת מגורים נקיה, מים זורמים, חשמל עובד, תריסים, חלונות ודלתות עובדים, מערכת סולרית עם הוצאת מים חמים מוכחת, במהלך בקורת המסירה הסופית מאשר לרוץ אחרי הקבלן, לבזבז ימי עבודה בהמתנה לפועל/חשמלאי/אינסטלטור, אם יבואו לתקן, במהלך התיקון ובנקיון אחריהם. 7. בדרך-כלל, אם יש בעיה כמו תיקוני צבע, ריצוף, פנלים, שיש וכל בעיה שסובלת דיחוי, למעט הצפה של הדירה בגלל סתימת ביוב או פיצוץ צנרת או תקלת חשמל העשויה לסכן את דרי הבית - יגידו לכם שזה לא בוער/דחוף/חשוב ותחכו לסיום שנת האחריות, כי לא כתוב בשום מקום תוך כמה זמן הם צריכים לבצע תיקוני שנת אחריות... שנה טובה וגמר חתימה טובה ואל תוותרו!
 

לפyמים

New member
אני מודה לך כל כך על כל העיצות

הן שוות זהב. שתהיה לך שנה טובה וגמר חתימה טובה.
 
למעלה