זכויות יוצרים במוסיקה
ממה שהבחנתי בעולם המוסיקה של תעשיית הקולנוע (שבה פועלים לדעתי המלחינים הטובים ביותר כיום) יש שכיחות לתביעות של חברות ומלחינים אחד נגד השני, כנגד "גניבה" של מלודיות וכד' (ובדר"כ הם נזכרים כמה שנים אחרי צאת הפסקול). במוסיקה הקלאסית הפרה-הוליוודית אפשר להבחין שהמוסיקה לא נתפסה כקניינו של המלחין, ושכן שאילת מוטיבים ממלחינים אחרים היה דבר נפוץ ומקובל (ויואלדי ובאך לדוגמא). אז השאלה היא האם יש באמת זכות למלחין לתבוע זכויות יוצרים על מלודיות שהוא "המציא", או שזה נעשה היום מתוך חמדנות קפיטליסטית גרידא? שכן לכל מוסיקה ששומעים יש פוטנציאל להכנס לתת מודע, שלה יש פוטנציאל לצאת בהלחנה גם אם זה היה בלתי מתוכנן.
ממה שהבחנתי בעולם המוסיקה של תעשיית הקולנוע (שבה פועלים לדעתי המלחינים הטובים ביותר כיום) יש שכיחות לתביעות של חברות ומלחינים אחד נגד השני, כנגד "גניבה" של מלודיות וכד' (ובדר"כ הם נזכרים כמה שנים אחרי צאת הפסקול). במוסיקה הקלאסית הפרה-הוליוודית אפשר להבחין שהמוסיקה לא נתפסה כקניינו של המלחין, ושכן שאילת מוטיבים ממלחינים אחרים היה דבר נפוץ ומקובל (ויואלדי ובאך לדוגמא). אז השאלה היא האם יש באמת זכות למלחין לתבוע זכויות יוצרים על מלודיות שהוא "המציא", או שזה נעשה היום מתוך חמדנות קפיטליסטית גרידא? שכן לכל מוסיקה ששומעים יש פוטנציאל להכנס לתת מודע, שלה יש פוטנציאל לצאת בהלחנה גם אם זה היה בלתי מתוכנן.