הרצתי חיפוש קטן בגוגל מצאתי את זה בגארדיאן, בריטית עם תנור גרמני. לאחר תקופת האחריות מוכנים להחליף לה דלת חינם מבלי לשלם על העבודה. מעניין איך היא הייתה מגיבה אם היא הייתה צריכה לפנות לחבר'ה ישראלים שעונים לה, שגם בתקופת האחריות הם לא ישלמו לה כלום ולא יעשו כלום (אחרי המתנה של שעה והתחמקויות)
The product is clearly dangerous but the company refuses to budge over the cost of labour
www.theguardian.com
תגיד לי... נראה לך שהייקים הגרמנים יפסידו דבר מה משמעותי, ו/או יתעלפו, אם הם ייאלצו להחליף שמשה פנימית בדלת (מבלי להחליף את הדלת) או שיחליפו דלת שלמה, כשמדובר בשמשה חיצונית, שהיא חלק מהדלת עצמה? והלוא לא בכל אירוע שבירה, מדובר דווקא בשמשה החיצונית. נכון? אז התרבות היא להוציא את הלקוח מרוצה וזהו. נקודה.
קח מספר סיפורי "טיפ" ממני ואחרי זה תאמר עלי שאני סופר חפרן...
1. לפני מספר עשורים, קניתי מכ. כביסה AEG, כשאז "בלה" נחשבה משומשו. המכונה הייתה נהדרת, אבל מדי פעם, בעיקר כשסובבתי את התוף במהלך הכנסת כביסה, שמעתי שמשהו "מתגלגל" בתוף. זה לא הטריד אותי, כי המכונה כשלעצמה פעלה נפלא. עד שיום אחד, אחרי כ-6 שנים, במהלך סחיטה אחת, שמעתי צלילי נקישה קשים. עצרתי את הפעולה. הוצאתי את הכביסה. סובבתי בעדינות את התוף, ונוכחתי, שכאשר "צלע" אחת (מאלה הפלסטיקים שבוחשים את הכביסה) נמצאת בתחתית, משהו "ממנה" מתנגש בגוף החימום. הפכתי את המכונה, ופירקתי את צינור ה"אקורדיון" שמנקז את הדוד. (כן. יש לי ידיים טכניות). ומה ראיתי? ראיתי פין פלסטי שבולט מאחד מחורי הניקוז שבתוף, ואותו פין היכה בגוף החימום. ניסיתי למצוא דרך לפרק את הצלע, והבנתי שבשביל זה, צריך לפרק את התוף מהדוד. TOO MUCH אפילו בשבילי. בייאושי, לקחתי כלי חבלה ושברתי את הצלע. ומה היה בתוכה? שמע. כשיוצקים צלע, יש כנראה צינור בצורת צלב. 2 זרועות של הצלב מתחברות ל-2 תבניות שבתוכן נוצקות 2 צלעות, זרוע אחת מזריקה את הפלסטיק הנוזלי, וזרוע רביעית "מוציאה" עודפי אוויר וחומר. לאחר שהצלעות מתמצקות, מפרקים את התבניות, זורקים את הצלב והנה יש לך 2 צלעות יפות.
אז כנראה שאת הצלעות שלי יצקו ביום ראשון, ובטעות, הפילו את הצלב לתוך חלל הצלע, במקום להשליכו לאשפה. והוא הלגלגל כל הזמן בתוך הצלע ועשה גלינג גלינג גלינג, עד שאחרי 6 שנות גלינג, הוא הצליח לאתר את "החור שבדלי", והחליט שהקשה על גוף החימום היא אקט מעניין הרבה יותר.
זהו. אז כתבתי לגרמנים באנגלית "שבורה" את הסיפור, וקיוויתי, שתוך כחודשיים, אקבל מהם צלע חדשה במתנה.
בינתיים, המכונה המשיכה לכבס היטב עם 2 צלעות ובא גואל למשה.
עבר חודש. עברו חודשיים ובמהלך החודש השלישי, התקשר אלי אדם... "שלום. אני נציג השירות של AEG בישראל. הגרמנים שלחו לי מכתב שכתבת להם. הם לא משרתים לקוחות חוץ ואנחנו כיבואנים חייבים לתת את השירות מטעמם. אבל התקלה שתיארת, היא תקלה של פגם מוכח בייצור, ואין כאן קטע של בלאי. אמה מה? בגרמניה, חייבים להחזיק מלאי של חלפים למשך 3 או 4 שנים, וכאן התרחשה התקלה אחרי 6. אז אין להם צלעות של הדגם שלך. וכן. הם יודעים שהחוק בישראל הוא שחייבים להחזיק חלפים 7 שנים ולעתים יש לנו מלאי חלפים "וותיק" עוד יותר. אז הם פנו אלינו, שנעזור לך. אבל בדקתי, ומסתבר שאנחנו לא מחזיקים בכלל צלעות. ולמה? כי צלעות לא נשברות! אבל אל תתייאש. כשנשבית מכונה מהדגם שלך (וזה קורה לפעמים), אני אפרק עבורך צלע ואשלח לך. אתה רק תצטרך לשלם את 'מחיר המחירון' של הצלע". אחרי כחודשיים, קיבלתי בדואר גוביינה חבילונת. הייתה בה צלע ושובר תשלום (סדר גודל של כ-50 שקלים). חוצפה? או שאולי אלך לנשק את ידיו של איש השירות? מה דעת?
2. במהלך שנתיים של שימוש, התפגרה לי טלוויזיה סוני. סוני. כן. אלה שנחשבות "הכי הכי". קראתי לשירות (יש אחריות ל-ג שנים). בא איש השירות, בדק והבין שזו תקלה שלא מתקנים בבית הלקוח ושמע... הטכנאי הוציא מהרכב תרמיל מרוכסן ומרופד בגודל מתאים למסך 55 וארז את הפגר. נראה "נחמד". לקח. נסע ונהיה שקט. אחרי 5 ימים, התקשרו אלי והודיעו לי שהלך במכשיר ה"כרטיס הראשי". הוא הוחלף והמכשיר בהרצה. יהיה עלי להמתין עוד 3-4 ימים, ואז יקבעו עמי מועד להחזרה. קבעו. אותו בחור הגיע עם אותה אריזה מרופדת. הרכבנו "רגליים" והעמדנו את המכשיר על המדף. הפעלנו, וראינו סוג של "כוכב" צהוב עם זרועות שהגיעו עד קצות המסך. למה מה? המסך התרסק בדרך. הטכנאי מלמל איזו קללה (לא ממש הבנתי איזו אבל זה גם לא לעניין שארשום אותה), פירק את הרגליים וארז את המסך בשנית. אחרי יומיים, התקשרו אלי מהשירות ואמרו: "שמע, התרסק הפאנל. זה קרה כנראה בדרך. זה "עלינו". אבל ביררנו עם ישפאר ואין להם כבר טלוויזיות מהדגם שלך. הם מוכנים לתת לך חלופית, מהדגם המקביל ש"רץ" היום בחנויות. תסכים לקבל"? ואני דווקא עוקב אחרי הדגמים וידעתי שזהו דגם משופר ועדיף. "כן. אין בעיה", השבתי.
תוך 3 ימים, הגיעו אלי 2 אנשים, עם אריזת בתולין של מכשיר חדש דנדש. הם פתחו את המארז והרכיבו על המסך רגליים חדשות. "תתחדש. רק תחתום לנו על 2 טפסים. 1. שאתה מסכים לשינוי הדגם ואין לך טענות על שינוי הדגם. 2. שתקופת האחריות תסתיים בעוד כשנה, במועד שהאחריות הקודמת הייתה אמורה להסתיים". חתמתי, והטלוויזיה החדשה עובדת נהדר. אבל זה כבר בזכות ישפאר ולא בזכות חברת השירות, כי ישפאר עמדו מאחורי הסיפור.
אבל רגע. אמרנו ישפאר? בוא וקרא סיפור על רוחות רפאים מבית סוני ישפאר... אתה יכול לקרוא את כל העמודים אבל חבל. קרא רק את הקטע הראשון ואת התגובה של moshed בעמ. 3. אחרי זה תקרא את תגובתי אליו.
https://htmag.co.il/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=223308&sid=7e3ef1bfbb1b7d9cec5e475b4f30dae7
3. לאשתי היה רכב אודי חדש יחסית - באחריות. בתום טיפול שיגרתי, היא שמעה שאחד מאנשי השירות שאל את רעהו: "סגרת ת'פקק"? "כן. ברור" השיב רעהו. היא שילמה את החשבון ונסעה לדרכה. יומיים לאחר מכן, היא יצאה לנסיעה קצרה, ואופס. נתקע הרכב באמצע הכביש ולא הסכים לנסוע עוד. גרר. מוסך וטלפון לאשתי: "ברח השמן גיר. נשבר הגיר. לא הידקו היטב את הפקק. אנחנו שולחים את הרכב ל"גירומטיק" עם גיר חדש. הם יחליפו ואת תקבלי את הרכב עם גיר חדש". "ומה לגבי אחריות חדשה על הגיר החדש"? "לא. עד כאן. אחריות עד תום תקופת האחריות לרכב. זה מה שמקובל", השיב מנהל המוסך. "אבל אתם אלה שלא הידקו את הפקק. נראה לך שאני צריכה לקבל גיר חדש עם אחריות לחודשיים"? הקשתה אשתי. "זה מה יש גבירתי. שלום ולהתראות". תעצ'בנתי וכתבתי מכתב לצ'מפיון הראשי בת"א. איימתי שאם לא איענה בחיוב, אשלח את אותו מכתב גם לגרמנים. ממוסך צ'מפיון הראשי התקשרו לאשתי תוך יום ואמרו לה שהנושא בטיפול. אחרי יומיים התקשר אליה מנהל המוסך בחיפה ואמר: "יש מב"ס אבל יש גם מפקד חטיבה. המח"ט הודיע לי, שעלי להעניק לך הארכת אחריות לגיר לתקופה של 3 שנים". סוף סיפור. אה. בעצם זה לא היה ממש סוף הסיפור. האיש רצה שבכרטיס הטיפול יירשם סעיף שהגיר הוחלף והאחריות הוארכה. אשתי סירבה וטענה שזה יוריד לה ממחיר המכירה. בסוף ה"מנהל" התרצה.
אז זה מה שיש לי לספר לך בבוקרה של שבת. יום נעים.