זכוכית תנור התפוצצה במהלך אפייה
|פצצ

כמה תובנות ושיהיה ברור לכוווולם כאן:
א. דווקא על המותג המוזכר כאן שמעתי (ויש תלונות במרשתת) על זכוכיות שמתנפצות. זו לא תופעה "בלעדית" של פותחת השרשור.
ב. בדלתות התנורים, הזכוכיות הפנימיות ניתנות לפירוק ולניקוי. הזכוכית החזיתית היא חלק מהדלת ואותה לא ניתן להפריד אלא ב"מלחמה".
ג. יש לי גיסה, שרכשה תנור מילה. אחלה מותג. אבל מכיוון שהיה בידה תנור ישן שעדיין תפקד, היא הפכה את ה"מילה" שלה לארגז אחסון ללחמים.
עד שביום בהיר אחד, התנור הישן עבר לעולם שכולו תנורים, והיא אפתה לראשונה ב"מילה" שלה. ואז, באמצע הלילה, נשמע קול נפץ אדיר. הסתבר כי תנור המילה שלה נעלב עד עמקי נשמתו מהעובדה שלפתע הוא נאלץ גם להתחמם ולאפות, ומרוב עלבון, התנפצה בו הזכוכית החזיתית שבדלת. גיסתי התקשרה לאלקטרה, ושם השיבו לה, שהתנור ממילא סיים כבר את תקופת האחריות, ואת השמשה הקדמית לא ניתן כלל להחליף. לכן, יהא עליה להזמין דלת חדשה בעלות של 2,500 ש"ח. עבדכם הנאמן פירק את הדלת, ובעזרת סכין יפאני הוא גירד את שאריות הזכוכית שנותרו דבוקות לדלת בעזרת דבק סיליקון רב עצמה. לאחר מכן, הוא מדד את הדלת והזמין בזגגיה גדולה זכוכית לפי מידה וביקש שתעבור תהליך של חיסום. תמורת מחיר די הוגן הדבר בוצע והשמשה החדשה הודבקה לדלת. מאז... טפו טפו.
ד. במרבית המקרים, נותני השירות אינם מכירים בשבר של שמשה.
ה. גם בכיריים קרמיות או אינדוקציה, קורה שזכוכית נשברת וגם שם אין אחריות על הזכוכית.
ו. גם אם הזכוכית מתנפצת לרסיסים, אין כמעט מצב שרסיס ייתקע במאוורר הטורבו. הזכוכיות שוקעות למטה ומה שלא נאסף נותר (אם בכלל) על רצפת החללים שבין תא האפייה למסגרת התנור. אין לזה כל משמעות.
ז. אולי יש מצב, שבערימות האשפה של לפני חג הפסח, תצליחי לאתר תנור אלקטרולוקס שהושלך לאשפה וממנו תצליחי להשיג זכוכית תקינה לדלת. סיכוי קטן אבל אפשרי...
כמה הזגגיה לקחה?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יפה, עשירית מחיר בערך ממה שאמרו פה שיעלה להחליף דלת
תראה. מבחינת טוב, זה היה טוב. מבחינת מחיר, זה היה די סביר, בהנחה שלא תתמחר את העבודה שלי, שכן, אילולא היה מדובר בגיסתי, לא הייתי מתחיל עם זה. ומבחינת המראה? בשמשה המקורית היו 2 פסים אפורים, שהסתירו את הקפיצים שבצידי הדלת. השמשה שאני הבאתי הייתה שקופה, ודרכה ראו את הקפיצים. אז או שתגיד שזה "נחמד" לראות את המנגנון, או שתגיד שזה לא לעניין. אז שוב: כשמדובר במשהו שאתה מכין לעצמך או לקרוב משפחה שהוא יקר לך? זה בסדר. אבל כשאתה מנסה גם לתמחר את מרכיב העבודה, זה רחוק מלהיות מציאה. לא כך הדבר, כאשר מדובר בשמשה פנימית שניתנת לפירוק בקלות, אבל כאן זה לא היה כך.
 
תראה. מבחינת טוב, זה היה טוב. מבחינת מחיר, זה היה די סביר, בהנחה שלא תתמחר את העבודה שלי, שכן, אילולא היה מדובר בגיסתי, לא הייתי מתחיל עם זה. ומבחינת המראה? בשמשה המקורית היו 2 פסים אפורים, שהסתירו את הקפיצים שבצידי הדלת. השמשה שאני הבאתי הייתה שקופה, ודרכה ראו את הקפיצים. אז או שתגיד שזה "נחמד" לראות את המנגנון, או שתגיד שזה לא לעניין. אז שוב: כשמדובר במשהו שאתה מכין לעצמך או לקרוב משפחה שהוא יקר לך? זה בסדר. אבל כשאתה מנסה גם לתמחר את מרכיב העבודה, זה רחוק מלהיות מציאה. לא כך הדבר, כאשר מדובר בשמשה פנימית שניתנת לפירוק בקלות, אבל כאן זה לא היה כך.
מסכים
מעניין אגב אם בחו"ל החברות האלה לא מפצות/מתקנות במקרה של התפוצצות כזו, שנראית די מסוכנת גם. כבר נתקלתי שהיבואן הישראלי/המוכר נותן שנה אחריות כשבחו"ל החברה מוכרת את המוצר עם 2 או 3 שנות אחריות. קצת קשה לי להאמין - אבל מאוד יכול להיות שטועה - שבארה"ב ואירופה זה מתפוצץ, גם לתנור חדש, ואין עם מי לדבר
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מסכים
מעניין אגב אם בחו"ל החברות האלה לא מפצות/מתקנות במקרה של התפוצצות כזו, שנראית די מסוכנת גם. כבר נתקלתי שהיבואן הישראלי/המוכר נותן שנה אחריות כשבחו"ל החברה מוכרת את המוצר עם 2 או 3 שנות אחריות. קצת קשה לי להאמין - אבל מאוד יכול להיות שטועה - שבארה"ב ואירופה זה מתפוצץ, גם לתנור חדש, ואין עם מי לדבר
מסוכן זה לא ממש. זכוכית מחוסמת נוטה להתרסק למאות ואולי אלפי רסיסים קטנים ולא ממש חדים והם גם לא נוטים להתעופף למרחק. הם אולי "מתגלגלים" על הרצפה ומתרחקים מאזור הפורענות אבל קשה לומר שזה מסוכן. בכל מקרה, א. זה לא נעים. בל כשהזכוכית גם לא נכללת באחריות, זו עגמת נפש לא קטנה. אבל כפי שאתה רואה, זה קורה "במשפחות הכי טובות. מילה, אלקטרולוקס, סימנס ואחרים....
 
מסוכן זה לא ממש. זכוכית מחוסמת נוטה להתרסק למאות ואולי אלפי רסיסים קטנים ולא ממש חדים והם גם לא נוטים להתעופף למרחק. הם אולי "מתגלגלים" על הרצפה ומתרחקים מאזור הפורענות אבל קשה לומר שזה מסוכן. בכל מקרה, א. זה לא נעים. בל כשהזכוכית גם לא נכללת באחריות, זו עגמת נפש לא קטנה. אבל כפי שאתה רואה, זה קורה "במשפחות הכי טובות. מילה, אלקטרולוקס, סימנס ואחרים....
הרצתי חיפוש קטן בגוגל מצאתי את זה בגארדיאן, בריטית עם תנור גרמני. לאחר תקופת האחריות מוכנים להחליף לה דלת חינם מבלי לשלם על העבודה. מעניין איך היא הייתה מגיבה אם היא הייתה צריכה לפנות לחבר'ה ישראלים שעונים לה, שגם בתקופת האחריות הם לא ישלמו לה כלום ולא יעשו כלום (אחרי המתנה של שעה והתחמקויות)

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הרצתי חיפוש קטן בגוגל מצאתי את זה בגארדיאן, בריטית עם תנור גרמני. לאחר תקופת האחריות מוכנים להחליף לה דלת חינם מבלי לשלם על העבודה. מעניין איך היא הייתה מגיבה אם היא הייתה צריכה לפנות לחבר'ה ישראלים שעונים לה, שגם בתקופת האחריות הם לא ישלמו לה כלום ולא יעשו כלום (אחרי המתנה של שעה והתחמקויות)

תגיד לי... נראה לך שהייקים הגרמנים יפסידו דבר מה משמעותי, ו/או יתעלפו, אם הם ייאלצו להחליף שמשה פנימית בדלת (מבלי להחליף את הדלת) או שיחליפו דלת שלמה, כשמדובר בשמשה חיצונית, שהיא חלק מהדלת עצמה? והלוא לא בכל אירוע שבירה, מדובר דווקא בשמשה החיצונית. נכון? אז התרבות היא להוציא את הלקוח מרוצה וזהו. נקודה.
קח מספר סיפורי "טיפ" ממני ואחרי זה תאמר עלי שאני סופר חפרן...
1. לפני מספר עשורים, קניתי מכ. כביסה AEG, כשאז "בלה" נחשבה משומשו. המכונה הייתה נהדרת, אבל מדי פעם, בעיקר כשסובבתי את התוף במהלך הכנסת כביסה, שמעתי שמשהו "מתגלגל" בתוף. זה לא הטריד אותי, כי המכונה כשלעצמה פעלה נפלא. עד שיום אחד, אחרי כ-6 שנים, במהלך סחיטה אחת, שמעתי צלילי נקישה קשים. עצרתי את הפעולה. הוצאתי את הכביסה. סובבתי בעדינות את התוף, ונוכחתי, שכאשר "צלע" אחת (מאלה הפלסטיקים שבוחשים את הכביסה) נמצאת בתחתית, משהו "ממנה" מתנגש בגוף החימום. הפכתי את המכונה, ופירקתי את צינור ה"אקורדיון" שמנקז את הדוד. (כן. יש לי ידיים טכניות). ומה ראיתי? ראיתי פין פלסטי שבולט מאחד מחורי הניקוז שבתוף, ואותו פין היכה בגוף החימום. ניסיתי למצוא דרך לפרק את הצלע, והבנתי שבשביל זה, צריך לפרק את התוף מהדוד. TOO MUCH אפילו בשבילי. בייאושי, לקחתי כלי חבלה ושברתי את הצלע. ומה היה בתוכה? שמע. כשיוצקים צלע, יש כנראה צינור בצורת צלב. 2 זרועות של הצלב מתחברות ל-2 תבניות שבתוכן נוצקות 2 צלעות, זרוע אחת מזריקה את הפלסטיק הנוזלי, וזרוע רביעית "מוציאה" עודפי אוויר וחומר. לאחר שהצלעות מתמצקות, מפרקים את התבניות, זורקים את הצלב והנה יש לך 2 צלעות יפות.
אז כנראה שאת הצלעות שלי יצקו ביום ראשון, ובטעות, הפילו את הצלב לתוך חלל הצלע, במקום להשליכו לאשפה. והוא הלגלגל כל הזמן בתוך הצלע ועשה גלינג גלינג גלינג, עד שאחרי 6 שנות גלינג, הוא הצליח לאתר את "החור שבדלי", והחליט שהקשה על גוף החימום היא אקט מעניין הרבה יותר.
זהו. אז כתבתי לגרמנים באנגלית "שבורה" את הסיפור, וקיוויתי, שתוך כחודשיים, אקבל מהם צלע חדשה במתנה.
בינתיים, המכונה המשיכה לכבס היטב עם 2 צלעות ובא גואל למשה.
עבר חודש. עברו חודשיים ובמהלך החודש השלישי, התקשר אלי אדם... "שלום. אני נציג השירות של AEG בישראל. הגרמנים שלחו לי מכתב שכתבת להם. הם לא משרתים לקוחות חוץ ואנחנו כיבואנים חייבים לתת את השירות מטעמם. אבל התקלה שתיארת, היא תקלה של פגם מוכח בייצור, ואין כאן קטע של בלאי. אמה מה? בגרמניה, חייבים להחזיק מלאי של חלפים למשך 3 או 4 שנים, וכאן התרחשה התקלה אחרי 6. אז אין להם צלעות של הדגם שלך. וכן. הם יודעים שהחוק בישראל הוא שחייבים להחזיק חלפים 7 שנים ולעתים יש לנו מלאי חלפים "וותיק" עוד יותר. אז הם פנו אלינו, שנעזור לך. אבל בדקתי, ומסתבר שאנחנו לא מחזיקים בכלל צלעות. ולמה? כי צלעות לא נשברות! אבל אל תתייאש. כשנשבית מכונה מהדגם שלך (וזה קורה לפעמים), אני אפרק עבורך צלע ואשלח לך. אתה רק תצטרך לשלם את 'מחיר המחירון' של הצלע". אחרי כחודשיים, קיבלתי בדואר גוביינה חבילונת. הייתה בה צלע ושובר תשלום (סדר גודל של כ-50 שקלים). חוצפה? או שאולי אלך לנשק את ידיו של איש השירות? מה דעת?
2. במהלך שנתיים של שימוש, התפגרה לי טלוויזיה סוני. סוני. כן. אלה שנחשבות "הכי הכי". קראתי לשירות (יש אחריות ל-ג שנים). בא איש השירות, בדק והבין שזו תקלה שלא מתקנים בבית הלקוח ושמע... הטכנאי הוציא מהרכב תרמיל מרוכסן ומרופד בגודל מתאים למסך 55 וארז את הפגר. נראה "נחמד". לקח. נסע ונהיה שקט. אחרי 5 ימים, התקשרו אלי והודיעו לי שהלך במכשיר ה"כרטיס הראשי". הוא הוחלף והמכשיר בהרצה. יהיה עלי להמתין עוד 3-4 ימים, ואז יקבעו עמי מועד להחזרה. קבעו. אותו בחור הגיע עם אותה אריזה מרופדת. הרכבנו "רגליים" והעמדנו את המכשיר על המדף. הפעלנו, וראינו סוג של "כוכב" צהוב עם זרועות שהגיעו עד קצות המסך. למה מה? המסך התרסק בדרך. הטכנאי מלמל איזו קללה (לא ממש הבנתי איזו אבל זה גם לא לעניין שארשום אותה), פירק את הרגליים וארז את המסך בשנית. אחרי יומיים, התקשרו אלי מהשירות ואמרו: "שמע, התרסק הפאנל. זה קרה כנראה בדרך. זה "עלינו". אבל ביררנו עם ישפאר ואין להם כבר טלוויזיות מהדגם שלך. הם מוכנים לתת לך חלופית, מהדגם המקביל ש"רץ" היום בחנויות. תסכים לקבל"? ואני דווקא עוקב אחרי הדגמים וידעתי שזהו דגם משופר ועדיף. "כן. אין בעיה", השבתי.
תוך 3 ימים, הגיעו אלי 2 אנשים, עם אריזת בתולין של מכשיר חדש דנדש. הם פתחו את המארז והרכיבו על המסך רגליים חדשות. "תתחדש. רק תחתום לנו על 2 טפסים. 1. שאתה מסכים לשינוי הדגם ואין לך טענות על שינוי הדגם. 2. שתקופת האחריות תסתיים בעוד כשנה, במועד שהאחריות הקודמת הייתה אמורה להסתיים". חתמתי, והטלוויזיה החדשה עובדת נהדר. אבל זה כבר בזכות ישפאר ולא בזכות חברת השירות, כי ישפאר עמדו מאחורי הסיפור.
אבל רגע. אמרנו ישפאר? בוא וקרא סיפור על רוחות רפאים מבית סוני ישפאר... אתה יכול לקרוא את כל העמודים אבל חבל. קרא רק את הקטע הראשון ואת התגובה של moshed בעמ. 3. אחרי זה תקרא את תגובתי אליו. https://htmag.co.il/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=223308&sid=7e3ef1bfbb1b7d9cec5e475b4f30dae7
3. לאשתי היה רכב אודי חדש יחסית - באחריות. בתום טיפול שיגרתי, היא שמעה שאחד מאנשי השירות שאל את רעהו: "סגרת ת'פקק"? "כן. ברור" השיב רעהו. היא שילמה את החשבון ונסעה לדרכה. יומיים לאחר מכן, היא יצאה לנסיעה קצרה, ואופס. נתקע הרכב באמצע הכביש ולא הסכים לנסוע עוד. גרר. מוסך וטלפון לאשתי: "ברח השמן גיר. נשבר הגיר. לא הידקו היטב את הפקק. אנחנו שולחים את הרכב ל"גירומטיק" עם גיר חדש. הם יחליפו ואת תקבלי את הרכב עם גיר חדש". "ומה לגבי אחריות חדשה על הגיר החדש"? "לא. עד כאן. אחריות עד תום תקופת האחריות לרכב. זה מה שמקובל", השיב מנהל המוסך. "אבל אתם אלה שלא הידקו את הפקק. נראה לך שאני צריכה לקבל גיר חדש עם אחריות לחודשיים"? הקשתה אשתי. "זה מה יש גבירתי. שלום ולהתראות". תעצ'בנתי וכתבתי מכתב לצ'מפיון הראשי בת"א. איימתי שאם לא איענה בחיוב, אשלח את אותו מכתב גם לגרמנים. ממוסך צ'מפיון הראשי התקשרו לאשתי תוך יום ואמרו לה שהנושא בטיפול. אחרי יומיים התקשר אליה מנהל המוסך בחיפה ואמר: "יש מב"ס אבל יש גם מפקד חטיבה. המח"ט הודיע לי, שעלי להעניק לך הארכת אחריות לגיר לתקופה של 3 שנים". סוף סיפור. אה. בעצם זה לא היה ממש סוף הסיפור. האיש רצה שבכרטיס הטיפול יירשם סעיף שהגיר הוחלף והאחריות הוארכה. אשתי סירבה וטענה שזה יוריד לה ממחיר המכירה. בסוף ה"מנהל" התרצה.
אז זה מה שיש לי לספר לך בבוקרה של שבת. יום נעים.
 
נערך לאחרונה ב:

ויוי 25

Well-known member
למשה,
כל הכבוד לך על התושיה בפירוק הדלת ובתיקון הנזק, מעשה המראה על כישרון ונחישות רבת - תועלת.

בכל מקרה , בתקנות של המועצה -לצרכנות קבעו , כי כל עוד האחריות היא בתוקף ,כמו במקרה של גב' דומיניק,
זכאית רוכשת -התנור להחלפת דלת התנור לאחר פיצוץ, בעיקר שנותרו עוד חודשיים עד לתפוגת התוקף שבמסגרת האחריות .

השירות יכלול גם העברת התנור למעבדה לתיקון , והחזרתו ללקוח על ידי טכנאי השרות ,וזאת ללא כל דרישת תשלום מהלקוח.
במידה והם כבר גבו ממנה כסף כפי שסיפרה ,יהיה עליהם להחזירו לרוכשת התנור.
כדאי לה לפנות למועצה לצרכנות לטיפולם בזה, וגם בכדי למנוע את התופעה של גביית תשלום מיותר מהצרכנים אשר בידם
אחריות למוצר שעדיין בתוקף.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
היה לי תנור אפיה גדול שכבר הפסיק לפעול. השתמשתי בו המון פעמים כמה שנים. אבל הזכוכית שלו לא התפוצצה אף פעם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
והוא התקלקל בדיוק ביום שלפני סגר הקורונה הראשון. אז רצתי וקניתי תנור קטן
אגב, דווקא בימי הסגר הראשון הזמנתי (במקרה) תנור אפייה, והתנור הגיע במהלך חוה"מ פסח. (יומולדת שנתיים היום). הסגר לא אסר על מובילים או על אנשי שירות להגיע ללקוחות השונים, בתנאי שהלקוח "הצהיר" שהוא אינו חולה ובביתו אין אדם אחר שחולה בקורונה.
אז למה הזמנתי חדש? לא משום שנשברה בקודמו זכוכית.
הלך בו הטרמוסטט שמפעיל את הקירור בחלל ה"כפתורים", והוא חדל לפעול כשהטמפרטורה בחלל זה עצרה אותו. תקלה מעצבנת...
 
למעלה