ממש לא רק אני (והראיתי לך זאת)
מוכר שמבקש לסגור קייס לפני שהטיפול נסגר מבקש מהלקוח לוותר על ההגנה שלו לפני שהטיפול נסגר. זה נשמע לך כמו התנהגות הוגנת? (אם כן, אשמח אם תסביר איך ולמה). למעשה יש כאלה שגם מגדילים לעשות ומשקרים ללקוח שהם לא יכולים לטפל בפנייתו (למשל לתת החזר כספי) עד שלא יסגור את התלונה (שקר וכזב).
כל התאריכים שמופיעים באיביי הם משוערים. זה כתוב מפורשות במדיניות איביי:
A buyer can report in My eBay that they didn't receive an item once the item's
latest estimated delivery date has passed,
http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#timelines
מוכרים (וגם איביי) לא יכולים להתחייב לתאריך אספקה כי היא נעשית ע"י צד שלישי (ולא בשירות בלדרות/אקספרס שבו יש אכן התחייבות לעמידה בזמנים). לכן יש לך באיביי 30 יום (לא יום, לא יומיים ולא שבוע) מהתאריך המשוער האחרון להגעת המוצר כדי לפתוח תלונה. זה מקדם הביטחון שהם נותנים.
בעלי אקספרס, לעומת זאת, השיטה אחרת; אפשר לפתוח תלונה רק כל עוד התאריך האחרון להגעת המוצר לא עבר (אפשר לבקש מהמוכר להאריך את ההגנה, עשיתי זאת לא מעט והמוצרים הגיעו). לכן אם תשים לב, בעלי אקספרס בד"כ התאריך האחרון להגעת המוצר הרבה יותר רחוק. ואלה אותם סינים... (לפעמים ממש מילולית, חלק מהסינים באיביי עושים דרופ מעלי) כלומר זה לא שבאיביי הם מהירים יותר, פשוט המערכת של איביי בנויה אחרת ומקצה פחות זמן לתאריך האחרון להגעה (פעמים רבות באופן לא ריאלי שלא מותאם לעומסים בדואר בימינו, כאמור). אבל הם מפצים על כך בתוספת של 30 יום לפתיחת תלונה.
אז למה למהר אם יש סיכוי שיסתדר? אני לא יודעת אם אתה מודע לכך, אבל כשאתה משלם שוב דרך פייפל (דבר שהרבה קונים לא טורחים לעשות, לדברי המוכרים כאן) יש שוני בחישוב העמלות (המוכר משלם שוב עמלת קבלת תשלום לפייפל לא יודעת אם היא הוחזרה לו בהחזר; ויש גם עמלות של איביי שאני לא יודעת אם הן מוחזרות או שהן "נעקפות" כך...).
במילים אחרות, מכיוון שלמערכת אין אפשרות מובנית לתשלום למוכר אם המוצר מגיע אחרי מתן החזר, אני מעדיפה לחסוך את כל הבלגן ופשוט להמתין. זה לא שהכסף הזה נורא בוער לי, ואם בלאו הכי אקבל אותו, למה זה דחוף עכשיו כשיש סיכוי גבוה שהמוצר מתעכב ויגיע בהמשך? (אמח באמת שואלת, אשמח אם תסביר לי). משעמם לי לפתוח סתם תלונות ואח"כ לחפש את פרטי המוכר ואיך לשלם לו מחדש? זו סתם טרחה לשנינו שאני חוסכת מראש (ובאמת ב-99% מהמקרים המוצר מגיע ואני לא צריכה לעשות דבר, רק להמתין).