זמן מוערך לקבלת משלוח הסתיים

gaya45

New member
זמן מוערך לקבלת משלוח הסתיים

אוקיי אז מה אתם ממליצים לי לעשות במקרה שהזמן המוערך לקבלת משלוח הסתיים ועדין לא קיבלתי את המוצר,האם ליצור קודם קשר עם המוכר או שלפתוח קייס,יש לי רגישות כלפי המוכרים כי אני בעצמי מוכרת,אז אני מעדיפה ליצור איתם קשר קודם ,מה הייתם עושים במקומי?
 

אבי לב50

New member
אני תמיד שולח מסר, בודק את התייחסות המוכר ופועל לפי זה.

וגם סומך על תחושת הבטן.
כל מקרה לגופו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלום. הזמן הזה לא באמת "מוערך", הוא סתם מספר אוטומטי במערכת

שכבר מזמן לא מחובר למציאות ולעומסים הקיימים ברשויות הדואר. אם זה באיביי, יש לך עוד 30 יום מהתאריך הזה לפתוח תלונה. סביר להניח שבמהלכם החבילה תגיע ולכן אין צורך להטריד את המוכר (הוא לא שולט בדואר). אם עוד 27 יום היא לא תגיע, תפני למוכר מסיבות של אי-קבלת מוצר, זה כבר יפתח אוטומטית תלונה באיביי. סביר להניח שהמוכר יחזיר לך את כספך ובכך היא תיסגר (אין צורך לפנות אליו לפני או להכין אותו נפשית... זו סתם טרחה וטרדה מיותרת).
 
סליחה אני לא חושב כך

אין הגיון לחכות יותר מחודשיים
אני למשל ביום 51 פניתי למוכר והוא מצידו הציע לחכות שבוע
נוסף , אני בטוח שהוא שלח באיחור של 30 יום או שלא שלח
זה לה הגיוני וצודק כלפי הקונה, חודשיים זה
די והותר לדעתי , בעתיד זה יהיה גם שלושה ואף יותר
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפעמים דווקא יש, אבל מי אמר שהיא חיכתה יותר מחודשיים?

לפחות באיביי הזמן המשוער להגעת המוצר הוא לרוב קצת יותר מחודש. לו הייתה מחכה כבר יותר מחודשיים הייתי אומרת לה לפתוח תלונה. למעשה זה מה שאמרתי לה...


בכל מקרה אין כאן "היגיון" או "צדק" מול הקונה, המוכרים לא שולטים בדואר. אתה רוצה לחכות מעט למוצר? שלם אקסטרה על שירות אקספרס. בחרת לחסוך? (זה בסדר, גם אני
) אתה נתון לחסדי רשויות הדואר, ובימינו הן מוצפות בחבילות ולכן די אטיות (לא רק בישראל). הקונה לא אשם אבל גם המוכר לא.

כמעט כל החבילות מגיעות בסופו של דבר, אז למה לטרוח ולהטריח סתם? מניסיוני כשמחכים בסבלנות התלונה מתייתרת כי המוצר מגיע (ולמען האמת קרו לי מקרים שגם אחרי שלושה חודשים). את הכסף מקבלים בכל מקרה, הוא לא נורא דחוף עכשיו. הרי בפועל כולנו רוצים את המוצר ולא את הכסף. אבל את המוצר אי אפשר לזרז, ואנשים מרגישים קצת חסרי אונים כשאומרים להם להתאזר בסבלנות, אז מחפשים "לפעול" וזה מה שיוצא: טרחה מיותרת לכולם. סתם פונים למוכר, סתם הוא מחזיר את הכסף ובסוף המוצר מגיע וצריך להתחיל לפנות אליו מחדש ולשלם לו (אם הלקוח הוגן, ולא כולם כאלה).
 
קרה לי שאחרי חודשיים פניתי למוכר.....

שבוע וקצת אחרי היום האחרון למועד המשלוח בבקשה להחזר
המוכר לא התייחס מיד לבקשתי ואחרי עוד שבוע כלומר יותר מחודשיים קבלתי החזר ... את המוצר או הפריט שאמור היה להגיע
לא קבלתי .. אני בספק עם הוא בכלל התכוון לשלוח כי אין מספר מעקב ואי אפשר רק להפיל הכול על הדואר , לדעתי יש גם נוכלים ורמאים בשני צידי המטבע.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם זה קורה, כמובן, אבל קיבלת את הכסף, אז מה הבעיה?

אין ספק שיש גם נוכלים ורמאים, אבל אלה "עוקצים" במחיר גבוה לזמן קצר ואז נעלמים (ולא מחזירים את הכסף). מה שתיארת הוא מקרה שבו חבילה כנראה אבדה אי שם או קרתה תקלה אחרת. לא סביר להניח שהמוכר לא שלח בכוונה, מה יוצא לו מזה?

ובכל מקרה, מה הקשר בין המקרה הזה לענייננו? גם לי קרו פה ושם מקרים שבהם חבילה לא הגיעה; אבל קרו לי פי כמה וכמה יותר מקרים שבהם פשוט חיכיתי עוד והיא הגיעה.
 

gaya45

New member
שאלה לגבי הערות לפידבק

שאלה מצד המוכר
אוקיי אז זוכרים שהתלוננתי שלא משאירים לי פידבקים.אז במשך הימים האחרונים שני אנשים שלקחו להם את הזמן החליטו להשאיר לי פידבק חיובי לגמרי וזה משמח.לא לחצתי עליהם לא ביקשתי ואיכשהו הם נזכרו.עכשיו אחד מהם ממש אבל ממש נחמד,הייתה לי איתו התכתבות והוא ממש אחלה ואשמח למכור לו גם בעתיד,אז כמובן נתתי פידבק חיובי GREAT BUYER HOPE TO DEAL WITH YOU AGAIN,אבל תהיתי אם יש אפשרות להשאיר לו גם הודעה/הערה לאחר בפידבק שהוא נתן לי....הוא לקוח טוב וגם בן אדם טוב.יש אפשרות להשאיר לו הודעה כזאת שממש טוב לעשות איתו עסקים וכו....בכלל איך אפשרות להשאיר הערה כזאת לפידבק שהוא נתן לי? שמעתי פשוט שיש אפשרות להוסיף הערות לפידבקים איך עושים זאת והאם כדאי במקרה זה?
 

gaya45

New member
ויש לי עוד שאלה

יום ראשון אני נוסעת לחו"ל-הפלגה-אפשרויות מוגבלות בתקשורת אינטרנטית.יש מוכרים שהזמנתי מהם ...וקיבלתי הודעה אוטמטית-אנחנו לא נמצאים עכשיו בגלל חג צרו איתנו קשר לאחר התאריך הזה והזה,עכשיו אין לי SELLING PRO MANAGER ואני לא משתמשת באפשרויות מתקדמות שבתשלום,יש לי בכל זאת איפשהו באיביי אפשרות להגדיר הודעה כוללת כזאת שכל מי שייצור איתי קשר יוכל לקבל את המענה הזה-של תיצרו איתי קשר בעוד שבוע.יש לי פשוט איזה קצה פתוח עם לקוחה שלא מגיעה לאסוף את החבילה שלי......ובאופן כללי אם יש אפשרות כזאת אשמח לדעת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני ככה... מדי פעם מעדכנת באופן מרוכז כשיש לי זמן וכוח

בדרך כלל זה לא מיד עם קבלת המוצר כי אני רוצה לבדוק שהוא תקין, הכול בסדר וכו' לפני שאני משאירה משוב חיובי.

אם טרם השארת לו משוב חיובי, זה הזמן; אם השארת והוא השאיר, מצוין! שניכם מרוצים, תם ונשלם. אפשר להגיב למשוב באיביי אבל לא מקובל לעשות זאת על משוב חיובי (ולמיטב זיכרוני הוא גם לא יקבל על כך חיווי, רק אם ייכנס לבדוק במיוחד). בקיצור, טפחי לעצמך על השכם והמשיכי בעבודה הטובה.
 

gaya45

New member
תודה

יש משהו שאני יכולה לעשות לגבי הודעה אוטומטית על זה שאני לא זמינה עד תאריך מסוים,לכל מיש שישלח לי MESSAGE?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מבינה בזה; אאז"נ נכתב כאן שזה אפשרי רק לבעלי חנות

ממליצה שתפתחי שרשור נפרד לשאלות מכירה (עם כותרות רלוונטיות לנושא) וכך המוכרים בפורום יוכלו לשים לב אליהן טוב יותר.
 

Amiram_e

New member
אמרת שאת נוסעת לשבוע נכון?

מניסיון שלי, רוב הלקוחות ששולחים הודעה לא מצפים לקבל תשובה מידיית. אני לדוגמה נוהג לענות תמיד באותו היום. כמעט תמיד אני מקבל מענה מופתע מהלקוח שמעריך את מהירות התגובה.
אם תהיה לך גישה מוגבלת לאינטרנט (אינני יודע אם את מפליגה בספינת תענוגות או ביאכטה קטנה) את יכולה להשתמש באפליקציה של הסמארט ולענות ללקוחות בכיף.
לא צריך לעשות מזה כזה סיפור ולהתרגש. כולה שבוע
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לקוחות מצפים לתשובה מהירה תוך יומיים-שלושה לכל היותר

ואם זה לא סופ"ש או חג גם זה אטי. התשובה לא חייבת להיות ממש באותו היום, אבל בהחלט מקובל שהיא תהיה תוך יום עסקים, גג שניים. שבוע זה כבר "נצח", ואם לא מדובר במוצר ייחודי הלקוח כבר מזמן הלך לחפש את מבוקשו במקום אחר.

כלקוחה אם לא עונים לי תוך יום-יומיים זה לא מקצועי בעיניי, ואם לא קיבלתי תשובה תוך שלושה ימים אני שולחת שוב שאלה לבדוק שהכול בסדר. אם החנות פתוחה ואין איזה חג או מועד, אני לא מצפה ש"ייבשו" אותי. זה לא שירות מקצועי בעיניי ואף חנות רצינית לא עונה כ"כ לאט.
 

Amiram_e

New member
צודקת. בשביל זה יעצתי להשתמש באפליקציה של הסלולר

אם לא יהיה לה חיבור אינטרנט עדיף להוציא את החנות לחופשה, או במקרה שלה שאין לה חנות לאפס את כל הליסטים
 

superman1234

New member
לדעתי זה זמן שנקבע על ידי המוכר ולחלוטין לא רנדומלי.

ניתן לראות בבירור תאריכי אספקה מירביים שונים לרכישה ביום נתון.
כאשר מחליטים לקנות ממוכר כלשהו, ולהעביר לו את התשלום בכוונת הקונה (לפחות קונה כמוני) שכל הפרטים שמופיעים בדף הפריט ימולאו במלואם כולל מועד האספקה המאוחר. מבחינתי זה חלק מההסכם ביני ובין המוכר. אז יבואו ויגידו שלמוכר אין שליטה על דואר ישראל ועוד כהנה וכהנה. לדעתי, הכל בולשיט. למוכר ישנם נתונים סטטיסטיים על משך המשלוח והוא זה שקובע את ה DUE DAY. שמתי לב לאחרונה שחלק מהמוכרים האריכו את ה DUE DAY לחודשיים מה שהיה קודם לכן חודש וחצי (אני מדבר על אותם ספקים)
מסקנה והמלצה : המתן יום או יומיים ובמידה והפריט לא הגיע , פתח קייס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעלי אקספרס אולי כן, באיביי להבנתי לא; ולא כתבתי רנדומלי

אלא שאיביי מחשבים את זה אוטומטית לפי סוג המשלוח שהגדיר המוכר + הזמן שלוקח לו לשלוח. אבל מניסיוני זה לא מעודכן לפי מצב הדואר בפועל. כיום יש עומסים גדולים יותר.

אני לא מסכימה עם מסקנתך כלל, זה לא חלק מההסכם עם המוכר (הוא לא שולט בדואר) וזה בכל מקרה זמן משוער (כך הוא מוגדר). מכיוון שבימינו יש עומסים גדולים על הדואר וברוב המקרים המתנה נוספת תפתור את הבעיה בלי לעשות דבר (המוצר יגיע) אני לא רואה טעם להטריד את המוכר מיד. לא לחינם יש 30 יום לעשות זאת.
 

superman1234

New member
כמו שאמרתי - את זאת את.

מבחינתך, מוכר שמבקש לסגור קייס הוא רמאי ואילו מוכר שלא עמד בלוח הזמנים לאספקה (שזה פרמטר שמשפיע לפחות עלי , לבחירת המוכר) מגיע לו פרס .
מה גם שמרבית הקונים למיטב ידיעתי משלמים למוכר (לפחות אני משלם...
)במידה ובסופו של דבר והפריט הגיע.

נ.ב תאריך שנמצא בתוך טווח התאריכים הוא תאריך משוער.
תאריך ה DUE DAY הוא סופי (לא משוער) וממנו והלאה את יכולה לפתוח קייס.
טווח התאריכים נקבע על ידי נתונים סטטיסטיים שניתנים בין היתר, על ידי הקונים (דרך המשוב). אין לי בכלל ספק שנילקחים גם מקדמי ביטחון שאמורים לפצות על עומסים בדואר וכיוצא בזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא רק אני (והראיתי לך זאת)

מוכר שמבקש לסגור קייס לפני שהטיפול נסגר מבקש מהלקוח לוותר על ההגנה שלו לפני שהטיפול נסגר. זה נשמע לך כמו התנהגות הוגנת? (אם כן, אשמח אם תסביר איך ולמה). למעשה יש כאלה שגם מגדילים לעשות ומשקרים ללקוח שהם לא יכולים לטפל בפנייתו (למשל לתת החזר כספי) עד שלא יסגור את התלונה (שקר וכזב).

כל התאריכים שמופיעים באיביי הם משוערים. זה כתוב מפורשות במדיניות איביי:
A buyer can report in My eBay that they didn't receive an item once the item's latest estimated delivery date has passed,
http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#timelines

מוכרים (וגם איביי) לא יכולים להתחייב לתאריך אספקה כי היא נעשית ע"י צד שלישי (ולא בשירות בלדרות/אקספרס שבו יש אכן התחייבות לעמידה בזמנים). לכן יש לך באיביי 30 יום (לא יום, לא יומיים ולא שבוע) מהתאריך המשוער האחרון להגעת המוצר כדי לפתוח תלונה. זה מקדם הביטחון שהם נותנים.

בעלי אקספרס, לעומת זאת, השיטה אחרת; אפשר לפתוח תלונה רק כל עוד התאריך האחרון להגעת המוצר לא עבר (אפשר לבקש מהמוכר להאריך את ההגנה, עשיתי זאת לא מעט והמוצרים הגיעו). לכן אם תשים לב, בעלי אקספרס בד"כ התאריך האחרון להגעת המוצר הרבה יותר רחוק. ואלה אותם סינים... (לפעמים ממש מילולית, חלק מהסינים באיביי עושים דרופ מעלי) כלומר זה לא שבאיביי הם מהירים יותר, פשוט המערכת של איביי בנויה אחרת ומקצה פחות זמן לתאריך האחרון להגעה (פעמים רבות באופן לא ריאלי שלא מותאם לעומסים בדואר בימינו, כאמור). אבל הם מפצים על כך בתוספת של 30 יום לפתיחת תלונה.

אז למה למהר אם יש סיכוי שיסתדר? אני לא יודעת אם אתה מודע לכך, אבל כשאתה משלם שוב דרך פייפל (דבר שהרבה קונים לא טורחים לעשות, לדברי המוכרים כאן) יש שוני בחישוב העמלות (המוכר משלם שוב עמלת קבלת תשלום לפייפל לא יודעת אם היא הוחזרה לו בהחזר; ויש גם עמלות של איביי שאני לא יודעת אם הן מוחזרות או שהן "נעקפות" כך...).

במילים אחרות, מכיוון שלמערכת אין אפשרות מובנית לתשלום למוכר אם המוצר מגיע אחרי מתן החזר, אני מעדיפה לחסוך את כל הבלגן ופשוט להמתין. זה לא שהכסף הזה נורא בוער לי, ואם בלאו הכי אקבל אותו, למה זה דחוף עכשיו כשיש סיכוי גבוה שהמוצר מתעכב ויגיע בהמשך? (אמח באמת שואלת, אשמח אם תסביר לי). משעמם לי לפתוח סתם תלונות ואח"כ לחפש את פרטי המוכר ואיך לשלם לו מחדש? זו סתם טרחה לשנינו שאני חוסכת מראש (ובאמת ב-99% מהמקרים המוצר מגיע ואני לא צריכה לעשות דבר, רק להמתין).
 

superman1234

New member
קראתי רק את הפיסקה שמופיע בה המילה ESTIMATED ( כי לא תימצתת)

עכשו תעשי בבקשה תרגיל מחשבתי :
קראי את הפיסקה כפי שהיא.
נוחי קצת, שאפי אוויר ועכשו
קראי בבקשה את הפיסקה ללא המילה ESTIMATED.
תאמרי לי בבקשה מה ההבדל.
דווקא את, שללא ספק יש לך המון ידע בתחביר של שפה צריכה להבין שמבחינה תחבירית המישפט הזה (גם באנגלית) הוא שגוי.
דוגמא : טווח הגבהים של תלמידי הכיתה הוא בין 168 ל 182 ס"מ. תלמיד בגובה 182 הוא בערך התלמיד הגבוה בכיתה?
המשפט נראה לך תקין מבחינה תחבירית ?
 
למעלה