אתה מנסה בצורה עקיפה להבין מה ההגיון בלהיות דתי?אני מבקש מהדתיים שנשארו בפורום להסביר כיצד
בולחרים את זמן כניסת השבת בכל עיר?
מצורפת רשימת הערים וזמן כנסית השבת בכל עיר.
השוני הוא של 16 דקות.
צפה בקובץ המצורף 121074
איך בימי התלמוד ידעו שהשעה 17:48?אני מבקש מהדתיים שנשארו בפורום להסביר כיצד
בולחרים את זמן כניסת השבת בכל עיר?
מצורפת רשימת הערים וזמן כנסית השבת בכל עיר.
השוני הוא של 16 דקות.
צפה בקובץ המצורף 121074
די פשוט. זמן כניסת השבת נקבעת כפונקציה של שקיעת החמה, הוא הזמן בו השמש שוקעת מעבר לקו האופק. לא איכנס כעת לחישוב המדויק שכן הוא מעט מורכב יותר, אבל די להבין שכניסת השבת היא פונקציה של הזמן האמור, בשביל לקבל תשובה לשאלתך.אני מבקש מהדתיים שנשארו בפורום להסביר כיצד
בולחרים את זמן כניסת השבת בכל עיר?
מצורפת רשימת הערים וזמן כנסית השבת בכל עיר.
השוני הוא של 16 דקות.
צפה בקובץ המצורף 121074
ומה קורה כאשר "שמש בגבעון - דום, וירח בעמק איילון ". ?די פשוט. זמן כניסת השבת נקבעת כפונקציה של שקיעת החמה, הוא הזמן בו השמש שוקעת מעבר לקו האופק. לא איכנס כעת לחישוב המדויק שכן הוא מעט מורכב יותר, אבל די להבין שכניסת השבת היא פונקציה של הזמן האמור, בשביל לקבל תשובה לשאלתך.
מאחר והמדינה לא נמצאת כולה במקום אחד (זולת לדעת אנשי המרכז ), זמני שקיעת החמה משתנים מנקודה לנקודה. כך הזמן בו השמש נעלמת מעבר לקו האופק בצפת הצפונית כנראה שונה במעט מהשעה בה זה קורה באילת הדרומית. כך גם מבחינת רוחב הארץ. ממילא אם שעת שקיעת החמה אינה זהה, גם זמני כניסת השבת שהם כאמור פונקציה שתלויה בכך אינם יכולים להיות זהים.
זהו.
כעת אפשר לשאול, אם כך, כיצד יתכן שגם ישובים סמוכים גיאוגרפית לא תמיד מקבלים את השבת באותה שעה?
מעבר לכך יש היבט נוסף והוא מקומות שקיבלו על עצמם לאורך השנים להכניס את השבת מספר דקות מסוים קודם לשעה הרשמית בה היא נכנסת. למעשה, זה מקובל בכל הארץ (אם לא בכל העולם) ומכונה 'תוספת שבת'. כלומר הזמן שמופיע בתקשורת השבועית, הוא לא הזמן האמיתי, הרשמי, בה השבת נכנסת. אבל זה שייך לחלק המורכב יותר שציינתי . כאן רק שייך לומר שאם יש עיר שתושביה קיבלו על עצמם, סתם לדוגמה, לקבל את השבת 43 דקות לפני הזמן הרשמי, הרי שיחול פער בין אותו ישוב אף לישוב הסמוך אליו למרות קרבתם הגיאוגרפית.
דוגמה מוכרת לכך היא העיר פתח תקווה, אשר מכניסה שבת לפי שעת כניסת השבת בירושלים (הסיבה לכך היא שהעיר הוקמה על-ידי אנשי תורה שהגיעה אליה מירושלים עיה"ק). מאחר וזמני כניסת השבת בירושלים מוקדמים יחסית לאלו של אזור 'המרכז', יוצא שפתח תקווה מכניסה את השבת בשעה מוקדמת יותר משכנותיה הקרובות אליה גיאוגרפית.
כל הנ"ל, על קצה המזלג בלבד. אפשר ללמוד יותר דרך המרשתת כמובן למי שמעונין. אבל בגדול יש היבטים נוספים, יש הבדלים בין גברים לנשים, ועוד.
שאלתי את הששאלות האלה כדי לקבל הסברדי פשוט. זמן כניסת השבת נקבעת כפונקציה של שקיעת החמה, הוא הזמן בו השמש שוקעת מעבר לקו האופק. לא איכנס כעת לחישוב המדויק שכן הוא מעט מורכב יותר, אבל די להבין שכניסת השבת היא פונקציה של הזמן האמור, בשביל לקבל תשובה לשאלתך.
מאחר והמדינה לא נמצאת כולה במקום אחד (זולת לדעת אנשי המרכז ), זמני שקיעת החמה משתנים מנקודה לנקודה. כך הזמן בו השמש נעלמת מעבר לקו האופק בצפת הצפונית כנראה שונה במעט מהשעה בה זה קורה באילת הדרומית. כך גם מבחינת רוחב הארץ. ממילא אם שעת שקיעת החמה אינה זהה, גם זמני כניסת השבת שהם כאמור פונקציה שתלויה בכך אינם יכולים להיות זהים.
זהו.
כעת אפשר לשאול, אם כך, כיצד יתכן שגם ישובים סמוכים גיאוגרפית לא תמיד מקבלים את השבת באותה שעה?
מעבר לכך יש היבט נוסף והוא מקומות שקיבלו על עצמם לאורך השנים להכניס את השבת מספר דקות מסוים קודם לשעה הרשמית בה היא נכנסת. למעשה, זה מקובל בכל הארץ (אם לא בכל העולם) ומכונה 'תוספת שבת'. כלומר הזמן שמופיע בתקשורת השבועית, הוא לא הזמן האמיתי, הרשמי, בה השבת נכנסת. אבל זה שייך לחלק המורכב יותר שציינתי . כאן רק שייך לומר שאם יש עיר שתושביה קיבלו על עצמם, סתם לדוגמה, לקבל את השבת 43 דקות לפני הזמן הרשמי, הרי שיחול פער בין אותו ישוב אף לישוב הסמוך אליו למרות קרבתם הגיאוגרפית.
דוגמה מוכרת לכך היא העיר פתח תקווה, אשר מכניסה שבת לפי שעת כניסת השבת בירושלים (הסיבה לכך היא שהעיר הוקמה על-ידי אנשי תורה שהגיעה אליה מירושלים עיה"ק). מאחר וזמני כניסת השבת בירושלים מוקדמים יחסית לאלו של אזור 'המרכז', יוצא שפתח תקווה מכניסה את השבת בשעה מוקדמת יותר משכנותיה הקרובות אליה גיאוגרפית.
כל הנ"ל, על קצה המזלג בלבד. אפשר ללמוד יותר דרך המרשתת כמובן למי שמעונין. אבל בגדול יש היבטים נוספים, יש הבדלים בין גברים לנשים, ועוד.
אז קיבלת הסבר. לא מוצא חן בעיניך? עניין שלך.שאלתי את הששאלות האלה כדי לקבל הסבר
ולא לקרא סיפורים.
למה זה צריך לענין אותנודי פשוט. זמן כניסת השבת נקבעת כפונקציה של שקיעת החמה, הוא הזמן בו השמש שוקעת מעבר לקו האופק. לא איכנס כעת לחישוב המדויק שכן הוא מעט מורכב יותר, אבל די להבין שכניסת השבת היא פונקציה של הזמן האמור, בשביל לקבל תשובה לשאלתך.
מאחר והמדינה לא נמצאת כולה במקום אחד (זולת לדעת אנשי המרכז ), זמני שקיעת החמה משתנים מנקודה לנקודה. כך הזמן בו השמש נעלמת מעבר לקו האופק בצפת הצפונית כנראה שונה במעט מהשעה בה זה קורה באילת הדרומית. כך גם מבחינת רוחב הארץ. ממילא אם שעת שקיעת החמה אינה זהה, גם זמני כניסת השבת שהם כאמור פונקציה שתלויה בכך אינם יכולים להיות זהים.
זהו.
כעת אפשר לשאול, אם כך, כיצד יתכן שגם ישובים סמוכים גיאוגרפית לא תמיד מקבלים את השבת באותה שעה?
מעבר לכך יש היבט נוסף והוא מקומות שקיבלו על עצמם לאורך השנים להכניס את השבת מספר דקות מסוים קודם לשעה הרשמית בה היא נכנסת. למעשה, זה מקובל בכל הארץ (אם לא בכל העולם) ומכונה 'תוספת שבת'. כלומר הזמן שמופיע בתקשורת השבועית, הוא לא הזמן האמיתי, הרשמי, בה השבת נכנסת. אבל זה שייך לחלק המורכב יותר שציינתי . כאן רק שייך לומר שאם יש עיר שתושביה קיבלו על עצמם, סתם לדוגמה, לקבל את השבת 43 דקות לפני הזמן הרשמי, הרי שיחול פער בין אותו ישוב אף לישוב הסמוך אליו למרות קרבתם הגיאוגרפית.
דוגמה מוכרת לכך היא העיר פתח תקווה, אשר מכניסה שבת לפי שעת כניסת השבת בירושלים (הסיבה לכך היא שהעיר הוקמה על-ידי אנשי תורה שהגיעה אליה מירושלים עיה"ק). מאחר וזמני כניסת השבת בירושלים מוקדמים יחסית לאלו של אזור 'המרכז', יוצא שפתח תקווה מכניסה את השבת בשעה מוקדמת יותר משכנותיה הקרובות אליה גיאוגרפית.
כל הנ"ל, על קצה המזלג בלבד. אפשר ללמוד יותר דרך המרשתת כמובן למי שמעונין. אבל בגדול יש היבטים נוספים, יש הבדלים בין גברים לנשים, ועוד.
שאל את פותח השרשור שביקש לדעת את המידע הנ"ל.למה זה צריך לענין אותנו
ואתה כמו פאשיסט מחמד תמיד תמצא על מה לחרטט......שאל את פותח השרשור שביקש לדעת את המידע הנ"ל.
שקיעת השמש, עפ"י קו האופק, הנצפה מכל ישוב. פעם היו מעמידים צופים ואיזה חכם עבדקן היה פוסק. היום, ניתן לחשב את זה בדיוק של שניות*.אני מבקש מהדתיים שנשארו בפורום להסביר כיצד
בולחרים את זמן כניסת השבת בכל עיר?
מצורפת רשימת הערים וזמן כנסית השבת בכל עיר.
השוני הוא של 16 דקות.
צפה בקובץ המצורף 121074
שקיעת השמש, עפ"י קו האופק, הנצפה מכל ישוב. פעם היו מעמידים צופים ואיזה חכם עבדקן היה פוסק. היום, ניתן לחשב את זה בדיוק של שניות*.
ההבדלים בין אורכי הימים, במשך השנה, הם מינוריים. כדי לאפס את התחלת השנה, מעבר הלוח עברי כל שנה רביעית ואילו הלוח הגרגוריאני מוסיף
יממה לחודש פברואר. ההבדלים, בין תוספת חודש, לבין תוספת יממה, הם בגלל אורכי החודשים; 29/30 בלוח העברי, לעומת 30/31 (בערך) בגרגוריאני.
____________________________
* כשעדיין הלכתי לדוג בים, השתמשתי באפליקציה, שמספרת לי, מתי עולה הירח, בנקודה מסוימת בחוף, באיזה אזימוט ואיזה חלק ממנו רואים.
כשמשווים את זה לחישובי הגאות והשפל, אפשר לדעת למה לצפות בסמוך לחוף. בגיאות, העומק ליד סלעי החוף גדל והדגים מתקרבים.
את מי זה מעניין ?מענין איך מציינים את תחילת השבת בישובים הקרובים לקוטב שבה השמש לא זורחת במשך חודשים בחורף, וזורחת כל הזמן למשך חודשים בקיץ.
זה דבר שגם אלוהים לא ידע, שכן נולד וחי כל ימיו במזה"ת.מענין איך מציינים את תחילת השבת בישובים הקרובים לקוטב שבה השמש לא זורחת במשך חודשים בחורף, וזורחת כל הזמן למשך חודשים בקיץ.
אולי יענין אותך:זה דבר שגם אלוהים לא ידע, שכן נולד וחי כל ימיו במזה"ת.
אגב, כששאלו את המורה שלי לביולוגיה, בתיכון, שאלה שלא ידעה לענות עליה, היתה אומרת: זה בדיוק מה שהשאירו לך לחקור, אחרי שתסיים תואר שני.
בעניין השבת בסמוך לקוטב - תמצא לך קהילה יהודית בצפון קנדה (יש יהודים בכל חור) ותשאל שם.
17! בין אשדוד לבית שמש.אני מבקש מהדתיים שנשארו בפורום להסביר כיצד
בולחרים את זמן כניסת השבת בכל עיר?
מצורפת רשימת הערים וזמן כנסית השבת בכל עיר.
השוני הוא של 16 דקות.
צפה בקובץ המצורף 121074
זמן שקיעת החמה הוא זמן מדעי יקירי. זה שלדעתך המדע שוגה וכל היישובים צריכים להיות זהים, אוקיי, זכותך לחשוב כך. אבל המציאות מה לעשות, מסתברת כמעט שונה. זאת מעבר לכך שכפי שהוסבר למעלה, זה רק היבט אחד של התשובה לשאלת השרשור.הנושא הזה הוא מתמטי טהור ולא מין סוג של ראיתי או שמעתי.
ההנחות היסוד צריכות להיות
1. אין הרים או עצים שמסתירים או עמקים
שחושפים את השמש יותר זמן.
2. מפלס כל הישובים הם בגבה פני הים.
3. לכל ישוב יש נקודת הערכה אחת - במרכזו.
מצורף וידאו שמראה שקיעה מצולמת מידי יום מאותו המקום ובאותו כיוון של המצלמה. במשך 365 ימים ברצף.הנושא הזה הוא מתמטי טהור ולא מין סוג של ראיתי או שמעתי.
ההנחות היסוד צריכות להיות
1. אין הרים או עצים שמסתירים או עמקים
שחושפים את השמש יותר זמן.
2. מפלס כל הישובים הם בגבה פני הים.
3. לכל ישוב יש נקודת הערכה אחת - במרכזו.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.