כשאני למדתי כלכלה (מזמן מזמן)
לקוחות הוגדרו כישויות אשר תורמות להכנסות העסק (פחות או יותר). כל עוד הפורטלים הם חינמונים, חברי הפורום אינם לקוחות. מסכים שתפוז או כל פורטל אחר צריכים להביא כמה שיותר גולשים אליהם - זהו תהליך היצור שלהם: הם משקיעים חומרי גלם (שרתים מהירים, פיתוח ממשק נוח, תכנים עשירים, תוכנת צ´ט חדשה) על מנת ליצר את הנכס: גולשים בפורטל. ברגע שבא מישהו, לוקח את הנכס בו הושקעו המשאבים ולוקח אותו למקום אחר - יש כאן אלמנט בעייתי - לא ככה? ככה. אני מעריך את כישוריך לעבוד על 10 חלונות במקביל + ICQ, אבל רוב המשתמשים ה"רגילים" (כמוני) מסתפקים בחלון אחד או שניים גג. חלוקת הקשב שלנו מוגבלת ואנחנו לא זריזי מקלדת ועכבר. לפיכך המפרסם מודד כמה אנשים נכנסו לפורום מסוים (אני מניח לפי שקלול של מספר hits per ip או משהו דומה). נכון שאם יש שני פורומים יתכן שכמות המשתתפים תגדל, אבל לא ב- 100%. רחוק מזה. רובנו יבחרו בפורום אחד. (ובבקשה בלי קריאות מהקהל "אני לא" "אני לא". בקרב עמי אני יושב ורובם מאותגרי מחשוב כמוני). ואם "אחד העם" היה רגיל לחברת אנשים מסוימת בפורטל מסוים הוא ינדוד איתה לפורטל החדש. אגב, זה לגיטימי - אבל לא בצורה שבה זה נעשה כאן (כלומר, פרסום לינק ישיר, ללא הסברים). פרטתי את הדרכים בהם היה ניתן לידע על הפורום במשכנו החדש באחת מההודעות הקודמות שלי. היי טל, מעז יצא מתוק ויש לנו כאן יופי של דיון מעניין.