פרטיות והתבטאות.
אני חושבת שאני די מוצלחת בהתבטאות בכתב, אך את צודקת שגם אני לא הייתי משוחחת על נושאים כאלו בפורום הזה: עדיין קשה לי להתנתק מהעובדה שרבים מהכותבים כאן היו חניכים שלי וקשה לי לעשות את המעבר מנישת המדריך (להוות דוגמה ולשמור על טיפת דיסטנס) לנישת החברה בפורום, שתדבר על כל דבר. ואשר לכך שלא כתבתי מה אני עצמי רוצה: כבר כל כך עייפתי מלדבר על זה... זו אינה פעם ראשונה שהנושא עולה מסביבי, בייחוד בתקופה זו של תחילת שנה, ובכל זאת אשתף בכמה דברים, בעיקר הסתכלות על העבר... אני מאד אהבתי את ההדרכה בשמע- העבודה עם הצוות והחניכים. וגם מאד מאד אהבתי את החונכות האישית- הייתה לי חניכה בת ארבע, לקויית שמיעה, שכל שבוע הייתי נוסעת לבית שלה ומשחקת איתה שעתיים אני נהניתי מזה מאד, וגם נהניתי מכך שהתוצאות היו מיידיות (בד"כ עבודה עם ילדים דורשת הרבה הרבה סבלנות, ובניה איטית של מערכת יחסים. הילדה ואני היינו משוגעו אחת על השניה, ודי מהר היא הייתה מתחילה להשאול איפה אני ומתי אני באה...) וטובות. חבל לי לפעמים שעזבתי את הצופים, כי עכשיו כשאני מנסה לחזור, אני מרגישה קצת לא שייכת וכאילו הכל השתנה מאז שעזבתי (ולפעמים, מרגישה כאילו שום דבר לא השתנה). מצד שני, אני יודעת שזה היה צעד חכם, שהייתי צריכה להתרחק קצת כדי להבין שטוב לי להיות בתנועת נוער ושאני עדיין נאיבית שמאמינה בערכי התנועה ובהגשמה, ושהייתי צריכה לעשות לי פשוט שנת מנוחה. אחרי שכיתה י´ הייתה מאד מאד עמוסה (צופים, הדרכה וחונכות), בכיתה י´א לא עשיתי כלום. עכשיו אני בטוחה שאני לא מתכוונת להעביר כך גם את כיתה י´ב, אבל בהחלט לא אחזור להיקף הפעילות ההוא. אני רוצה לעשות בגרויות רק פעם אחת. אני שמחה שלפחות שנה אחת הקדשתי להתנדבות, ומתכננת לעשות זאת שוב. התנדבות היא ערך מאד חשוב, שכבר לא כל כך מיישמים אותו.... והשנה? אולי אחזור לצופים. אלמד קצת (לעשות את י´ב רק פעם אחת. כבר אפשר לחשוב כמה אני לומדת), אשקיע קצת יותר בחברות. אנסה להרביץ דרך ארץ באנשים, על מנת להפוך את סביבתי לנעימה יותר (זה היה בצחוק, אבל יש משהו ברעיון הזה....) יש לי הרבה תוכניות..... המרחפת.