חבר'ה חבר'ה.. רגע רגע

יס באך

New member
חבר'ה חבר'ה.. רגע רגע

מכסחים את המורָה. היא אומנם בהריון - אז מה? היא אומנם בת ששים - אז מה? לאמא שלי אני מכניסה מכות, אז למורה לא אתן? אבא שלי מובטל, מה הוא כבר יכול ל'גיד לי, בכלל? בקיצור כיוון שנוגע אני בנושא אלימות בני נוער, וכיוון שנושא זה שוב ושוב עולה לכותרות, וליד בן ה- 13 שהחטיף סטירה למורתו על שאיחרה, תומרקין הוא צדיק, ועל כן נאמר על נוח שהיה צדיק בדורותיו, הריני להציע כמה הסברים חסרי ערך, מרוממי נפש, ואולי תשמיעו לי דברים שלא פגשתי/שמעתי/למדתי/הפנמתי: 1. המורה/ ההורה אשם/ה [ אשתדל מאוד לא להקפיד על תואם דקדוקי, כדי להיות פ"ק]: הנה לי זה לא קרה וגם לא יקרה. מדוע ולמה? כי מורים מוכים כמו הורים מוכות אחראיות למצבם. דוגמה? אתם רוצים דוגמה? אז.. אני מכיר גברת בת 35 שלה בת בת 16, האם חתיכה, כוסית וגרושה הבת שמנמונת וחסרת חן. האם "מקריבה" עצמה למען בתה, והבת עושה מה בזין שלה. התוצאה: כשאמא עצבנה, אמא חטפה סטירה. 2. בעולם פוסטמודרניסטי בו יש אותה ערך לשקר ולאמת, למיתוס ולעובדה, לבדיה ולנרטיב, אין ערך, אין מִדרג אין כלום. אם כך, מי קבע שהיותי מבוגר ב- 30 שנים, בעל נסיון רב, ידע מעמיקה הופכת אותי לבעל יכולת שיפוט טוב יותר? מעבר לכך, זה שאתה מורה ואני תלמיד זו בעיה בהתקדמות של הזמן, בטח זה ההיפך. דוגמה? בבקשה: ההורֶה מר X רץ כל בוקר, מורטת שערות, מותח עור פניו, מתנהג כמו בת תשחורת מטופשת- אז מי האב ומי הבן? 3. אי אפשר בלי הכיבוש משחית, תגידו ת'אמת.. שליטה על עם אחר מייצרת סולם ערכים כפולה, לשון כפולה, שפה שקרית- אז באמת. אם דופקים לערבי טיל בבית, מדוע שלא אדפוק למורה המעצבן, שהוא גם טירוריסט טיל בפרצוף? 4. פיידוצנטריות - הילד במרכז - אם יש משהו שמאפיין אנשי חינוך במדינה המזורגגת הזאת, במיוחד הממוסדות זה החיפוש ההיסטרית אחרי הצלחה באפס תשומה [כלומר, מעט כסף]. "מחקרים" [וכולנו יודעים כמה עובדתיים מחקרים במדעי החברה] הוכיחו שילד לומד רק אם החומר מעניין אותו, הילד לא אשמה בכלום, הילדה הוא הלקוח. לקוח? כלומר חינוך הוא שיווק? כלומר, אם אני קונה מסטיק והוא לא מוצא חן בעיניי ואני יכול להחזיר? אז גם ת'מורה/הורה אפשר להחזיר, למה לא? ======= יכולתי לכתוב עוד ועוד ועוד, להביא דוגמות מלוא הטנא.. אבל קדימה, שפכו חמתכם על... רק להזכירכם: היום הוא מכה את המורה, מחר את השוטר ובעוד כמה ימים מי יודע עוד את מי?
 

קפת

New member
וואלה, הקדמת אותי

התכוונתי לכתוב על זה משהו היום, ולא מצאתי את הזמן. אז בקצרצרה. במקיף "אופקים" זרקו את כל התלמידים הביתה (כתוב ב"ידיעות", אני מתארת מן הזכרון), בגלל התנהגות אלימה: שני חזיזים נזרקו בכיתות, בשתי הזדמנויות שונות; תלמידים מעשנים ומדברים בסלולרי בכיתות, ועוד כהנה תופינים. למנהלת בית הספר, אחת רחל אוחנה, נשברה האות השביעית. בפרץ של תסכול וחוסר ברירה, סגרה את בית הספר, זרקה את כל הנוער הקדוש הביתה, והכניסה את המורים למרתון של קיטלוג התנהגותי. נקבעו 3 רמות: כרטיס ירוק לצייתנים, צהוב למועדים, אדום לפורענים. המורים שתפו פעולה, משרד החינוך, שהודה בכשלונן של כל התכניות נגד אלימות - סמך את ידו, והשיירה יצאה לדרך. כל תלמיד הוזמן לבית הספר בליווי אחד מהוריו לחתום על חוזה התנהגות, בהתאם למיצוב ההתנהגותי שלו. ואני אומרת, מצויין: אם ידע הוא כוח, אם למידה היא מפתח לרמת השתכרות ורמת חיים בעתיד, למה צריך חוק חינוך חינם להיות גם חובה? מי שראוי, מי שמסוגל, מי שרוצה - יבוא ללמוד. חינם (אני מדברת על תיכוניים בלבד). מי שלא מסוגל לשמור על כללי התנהגות מינימליים, שעבורו בית הספר הוא שטח הפקר - שילך לחפש את עצמו. שישב בבית. שילמד אקסטרני. ואם התכנית הזו תצליח - תכנית שנולדה מתוך מצוקה אמיתית - למה לשמור אותה כברירת מחדל? שיחילו אותה על כל הארץ. ואל תבואו ותגידו לי שזה ייצר פערים. הפערים קיימים. אני מאמינה שדווקא הברירה הכמו טבעית הזו, שתשאיר את מי שבעל מוטיבציה בפנים, ותנפה את פורעי החוק והסדר, על בסיס היכולת והמוכנות להתאים את עצמם לכללים, ולא על בסיס מצב סוציואקונומי או השכלתי. וזה מה שעשוי גם לצמצם פערים. כי אם במקיף אופקים לא יצטרכו לבזבז זמן על השלטת משמעת, וכל המשאבים - כלכליים ואנושיים - יופנו ללמידה אמיתית מתוך בחירה, הסיכוי שמקיף אופקים יעלה את אחוז מסיימי כיתה י"ב וזכאים לבגרות יעלו, לא? מתמטיקה פשוטה.
 

KT13

New member
ביג דיל

אז ההורים חתמו, אז מה? חלק לא הבינו בכלל על מה הם חתמו ולחלק לא איכפת. כשירצו לזרוק את הבן היקר שלהם, הם יבואו ויפוצצו ממכות גם את המנהלת וגם את המחנכת. ואז מה? אפשר לחשוב מה כבר יקרה להם.
 

יס באך

New member
קייטי - יקרה להם המון

בראש ובראשונה הם פגעו בעובד ציבור, ויש היום מהלך בתוך ציבור המורים לעודד הגשת תלונות במשטרה, למרות מדיניות מנהל ביה"ס/בעלות וכו' זאת יכולה להיות מלווה בתלונה אזרחית על פיצויים, כולל תלונה נגד מדינת ישראל, שרת החינוך, מנכ"ל המשרד, מנכ"ל הבעלות/ראש העירייה, מנהל ביה"ס והורי התלמיד /ים המתקיפים.. את מבינה שתלונה בסדר גודל כזה שתעלה מליונים לממשלה תחייב את הממשלה לנקוט בצעדים אוכפי משמעת דרסטיים. הורים מבינים היטב על מה הם חותמים, כאשר מראים להם על מה הם חותמים. אוחנה צריכה לממש את האיום שלה רק פעם אחת, לא יותר, לזרוק תלמיד/ה להביא אותה בפני וועדת הערעורים ולדחות הערעור. לא צריך יותר. מניסיון אישי - שינוי מגמות מסוג זה מצליח מאוד, כי מרבית הורים חסרי אונים, ומפילים על המורים את תפקידי ההורות שלהם, ואז ההורה הופך גם הוא למעין "ילד", והגבולות שביה"ס מציב הם בראש ובראשונה להורים המעדיפים להיות בתפקידי "ילדים" מסיבות מגוונות. חופים הם לפעמים געגוע לסמכות אסרטיבית, שאומרת לא! ומבהירה ש"לא" זו גם תשובה לגיטימית.
 

KT13

New member
יס באך אתה שוכח דבר אחד

אנחנו מדברים פה על ישראל 2004 ולא על הפואמה הפדגוגית של מקרנקו. הלוואי ואתבדה, אבל איכשהו אני רואה את אותם הורים פונים מיד לעוזי כהן, סגן ראש עירית רעננה המהולל ומאיימים לנקום בבוא יום הבחירות במרכז הליכוד. כבודה של הגב' אוחנה במקומו מונח, אבל אנחנו מדברים כאן על אפללו, בן לולו, רוחמה אברהם וגילה גמליאל. אתה חושב שאין קשר בין הדברים? אולי לא, אבל כבר היו דברים מעולם.
 

יס באך

New member
פואמה פדגוגית?

אפילו בהמות מסוגו של עוזי כוהן יודעים להריח לאן נושבת הרוח, איך טיפוסים אופורטוניסטיים כמוהו מצליחים לשרוד? אני קראתי בידיעות שמנהל מח' החינוך תומך במהלך. אני גם יודע מעיריות אחרות, שלפעמים מהלכים "נוקשים" או שנחשבים "קשוחים" דווקא יוצרים תמיכה מאסיבית בעירייה. קייטי, בלי שאהיה מתנשא ולא לשניה [אבל אני כן, מה ל'שות..] הילדים שלי ושלך לא נמצאים בחגיגה הזאת. הבן שלי בשיחה עם מנהל ביה"ס בנוכחותי העז פניו..מייד ננזף על ידי והתנצל, אני מניח שגם את היית עושה אותו הדבר. אנחנו מכבדים את "הסמכות" כל עוד היא רציונלית, פתוחה לביקורת, או לפחות מסוגלת להסביר מהלכיה. יש שמכבדים סמכות רק כשהיא נוקשה/ קשוחה.. זה מה שמבקשים ממערכת החינוך להיות/להפוך, וזה יעבוד למרות כל מרכזי הליכוד, כי גם אוויל כמו עוזי כוהן יבין/מבין שבלעדי זה אין לו עתיד וגורמים פליליים ישתלטו לו על המפלגה.
 

KT13

New member
באמת באך, הצלחת להצחיק אותי

וזה לא מעט בסופו של יום עצוב זה. גורמים פליליים ישתלטו על המפלגה? באך ידידי, איפה אתה חי??? לא , באמת, אני מדברת ברצינות. ישתלטו?? הו, תמימות קדושה !!!
 

יס באך

New member
אני שמח שאני מצחיק אותך

אבל מסרב להיות "שמאלני" טיפוסי הרואה ב"ליכוד" את חזות כל הרוע שאנחנו חיים בו, וזו בדיוק התמימות הקדושה שתגובתך מציגה. רכיבים בעיתיים יש גם במפלגתו של יוסי שריד, ולא ארחיב את הדיבור מפאת עינא בישא ופחד מכך שיאשימו אותי בהוצאת דיבה, אבל אם זה ממש מעניין אותך, תשלחי לי מייל ותקבלי כמה דוגמות. אני לא תמים, אם כי בשמחה הייתי הופך לתמים, אני חי בתוך מציאות הרבה יותר קשה מעוזי כוהן, הנחשב פודל בעירייה בה אני פועל, ולכן אני מניח שיש לי זווית ראיה אחרת משלך.
 
זה לא יצור פערים

זה יצור אחוזי בורות שמעולם לא נראו כמותם במחוזותינו. אני מצטערת, אבל הבעיה היא רחבה בהרבה מיחסי מורה-תלמיד. הבעיה טמונה בהתייחסות הכללית של המערכת לאובייקט הקרוי "מורה" ולסמכויות המוקנות לו, כמו גם לתגמול שלו. הבעיה היא שכבר שנים רבות אין מודל ראוי לחיקוי. לא בצורת מורים, לא בצורת הורים והכל צפוי והרשות נתונה.
 

קפת

New member
את חושבת שהפיכת מוסדות לימוד

מחובה, לזכות שצריך להוכיח מסוגלות כדי לקבל אותה, לא תעלה את הרף? אולי לא במחזור הראשון, אבל בשני או בשלישי. כי בורות... אנלא רואה איך נערים/ות שזורקים חזיז על המורה שלהם יוצאים משכילים מבית הספר.
 
שמעתי שהשיעורים הפרטיים במצפה ים

מצוינים. הואיל ואנחנו במדינה שקיימת 50 ופופציק שנים, אי אפשר לוותר על מחזור ראשון ושני ואולי גם שלישי. אין לנו את נקודת המבט של מדינות שקיימות כבר מאות בשנים וכל הארגון שלנו דפוק ומחורבן ויקח לפחות עוד 50 שנה כדי לשנות אותו למשהו טוב ויעיל יותר. תראי כמה שנים לקח לשנות שיטה ללימוד קריאה. אל תשכחי שבוגרי המחזור הראשון והשני ואולי גם השלישי הם מורי העתיד של הילדים העתידיים שלנו.
 

יס באך

New member
נחמה, לא מקבל

בראש ובראשונה אנחנו ממשיכים קו של חברה אוריינית שבה התקיימו מוסדות לימוד במשך 2000 שנים בצורה מתועדת. אנחנו כבר במחזור השלישי, המצב על הפנים עקב הפרמסיביות הבלתי נסבלת, הורדת הרף בכל תחום, תחרות אינפנטילית עם עצמנו. את יודעת כמה תלמידים לא יודעים לכתוב עוברים את בחינות הבגרות? האם את יודעת כמה לא מסוגלים לבגרות הופכים זכאים לבגרות? האם את יודעת מי הם מורי המחר? מה נדרש מהם? האם בכלל יש מורים לעוד 20 שנים? לא יזיק, בכלל לא, יצירת אלטיזים תרבותי באמצעות בתי ספר אלטיסטיים. יאללה נמאס מהבינוניות הפושה בכל, מכל דרעק שיכול להיות מורה. רוצה דוגמה: בבקשה: בשנה"ל הקודמת הייתי מנחה של אחת שרצתה להיות מורה, היא לא עברה את דרישות הסף של המקום בו למדה, שלא לדבר עליי, היא נבחה עליי באיזו זכות אני "פוסל" אותה - וזה לאחר שקיבלה לאורך כל השנה מסרים בהירים, חד משמעיים שכדאי שתחפש עבודה במקום אחר. מבטיח לך שבביה"ס אחר בעוד חודשיים היא מקבלת חוו"ד חיובית, והופכת למורה.
 

יס באך

New member
אני בהחלט מוכן לקבל את

הסבר המשבר החברתי, דה-קונסטרוקציה של אתרי הכוח/המשמעות/הסמכות בחבר'ה כמקור לכל הצרות. אבל, גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד, ולדעתי, רחל אוחנה התחילה בצעד ראשון. אפשר לירוק, להשתין לחרבן על אנשים בלי סוף, אבל יש מקום בו אדם אומרת לעצמה: עד כאן! ואם ההסבר שלי לקייטי נראה לך, אז אנחנו בתחילתו של מסע אל שינוי מהותני בחברה שלנו.
 

קפת

New member
לדעתי רחל אוחנה

היא מועמדת אמיתית לפרס ישראל, ואני ממש ממש ממש לא צינית.
 

יס באך

New member
יש משהו בדברייך

במיוחד אם המידע בידיעות מדוייק, שבעצם היא לא פעלה אלא הובילה ומובילה מהלך חברתי עמוק בתוך המקום בו היא חיה, ויתכן שגם בחברה הישראלית.
 
מסכים

שעניין הכיבוש מחלחל משם ומגיע לכאן והנוער נוער נוער חי במשטר מסרים כפולים ובביצה של כפל לשון. מסכים גם שגלישה מהצבת האינפנט במרכז אל מצבים הזויים בהם הופך ההורה לשילוב בין שטיח-מדרך לשק חבטות היא חזון ניפרץ. גועל נפש. דצה ודץ. ובוא נחשוב רגע יס באך אפילו שזה קל לך וקשה לי, ננסה לחרוש שור וחמור יחדיו: האם תרבות השאגות הקולנית, הצעקות, חוסר תרבות השיח, האם אין כל אילו המחבת עליה מטגנים את חביתת האלימות? וכמה שעות ביום מזריקים את האלימות הזו דרך הטלויזיה והמחשב לנוער היקר, לעומת כמות השעות שהוא באינטראקציה עם ההורה. בקטע הזה הדוסים (זנים מסויימים הניזונים מתירס בעיקר) שמו לנו את כל הזין. הם צודקים.
 

יס באך

New member
גזר יקירי

אתה הרי יודע שאני מסכים אתך עד דמעות, אבל אתה גם יודע שהמקומות בהם אני מסתובב אינם המקומות בו שנינו מעדיפים להסתובב [אלא אם כן... ]
 

נאבוקוב

New member
נו, נחמד

עכשיו אתה יכול להבין, בכורי, מדוע בקרוב אאסוף את הפעקלך ואצפין לירושליים. מחליף מגבעתי בשטריימל? אפשר.
 

יס באך

New member
מה??????????????????????????

קר נורא בירושלים, ושום אבישג לא תחמם אותך כמו שצריך.
 
למעלה