חבר'ה חבר'ה.. רגע רגע

טפי עלוויצ'ק

הקור של ירושלים הוא שרב חמסיני לעומת 20 פרנהייט שיש כרגע בבוסטון, לפי מקורות יודעי דבר. *כן, אני יודעת שאתם מפגרים בהמרות. לצורך ההבנה הקלוקלת שלכם 32F = 0C
 

יס באך

New member
נחמה, אחות

בשבילי ירושליים תמיד תהיה המקום הקר בעולם, זכורני, ועודני ילד, ודומני שאת עוד לא היית בשום תכנון אצל הורייך, שלא בטוח שהכירו זה את זו, אז כשהייתי ילד, היה שלג וקר נורא, ואבא שלי שלח אותי לשחק בשלג בחוץ, שאהנה, כי הבן המניוק שלו, אני, רק ישב בבית וקרא ספרים, ולו בא לזיין קצת את אמא שלי, מה יש, אסור? [יום חופשי, ילדים בשלג, קר, סקס ושמיכה מחממים ת'לב ועוד אברים] אז יצאתי בחוץ, ולפי איך ששלח אותי הבנתי שלפני שעוברות שעתיים, אין לי מה לחזור, אז יצאתי בחוץ וקפאתי שעתיים-למרות שהלבישו אותי חם. מטז שלג שנוא עליי במיוחד, ירושליים שנואה עליי בימי החורף. רק גוש דן, וגשם כל הזמן.
 

טריפל

New member
באמת?

אז את יכולה למסור לאותם מקורות יודעי דבר שכאן (שתי אצבעות מבוסטון, טיפ'לה צפונה מעל הגבול) 20- צלזיוס וזה לפני שהכנסתי את אלמנט הרוח-נושבת-קרירה. איך שלא מסתכלים על זה, בפרנהייט זה נשמע יותר טוב.
 
אוף נודניק

תמיד אתה חייב להדחף לי באמצע? אז אתמול היה פה 0 פרנהייט ובשבוע שעבר היה 5- פרנהייט, פילז לייק 10-. אבל היום, כך סיפרו המקורות, ירד קצת שלג, אז פחות קר. נו, אז אתה גולש למרק?
 
שעורי בית

הנה קישור שאולי יעניין אותכם (נינט, עיניים אלי!): מה כל כך מצחיק פה? ספרו לי שגם אני אצחק!
 

נינטייב

New member
צר לי לאכזבותך, בוגו אהובתי

אבל לא כל מה שמריח סוציאליסטי ונראה סוציאליסטי קדוש בעיני. בכל מה קשור לחינוך, אני פועל מתחושות בטן, ומנסיון החיים. הנסיון מוכיח שבמערכות לימוד אוטוריטאריות, מפלס האלימות נע בין אפס, לבין משהו קטן מאוד מעליו. איפה שאני גדלתי, בנים להורים סמכותיים גדלו להיות אזרחים נורמליים. בנים להורים חלשים התדרדרו ברובם הגדול לפשיעה ולסמים. אינני מאמין בכל השיח הליבראלי על חינוך. אני מאמין גדול במשמעת, ובסמכות ההורים, מה שמזכיר לי את שולמית בלנק (הכתבה בהארץ, הראיון עם קובי מידן בטלוויזיה). בהתחלה, האוטומאט שלי פעל נגדה, אבל כשקראתי ושמעתי את דבריה התחוור לי שאני בעד. החזרת הכוח והסמכות להורים ולילדים, היא האמצעי היחיד להתמודד עם נוער אלים, שאבד אי שם את הגבולות. זוכרים את המושג הזה בחינוך, "להציב גבולות"? על הצעת הקפת, שבכל זאת לא נראית לי, אשיב במועד מאוחר יותר.
 
נינטוש,

את לא מאכזבת אותי בכלל. גם כשאת מתאמצת את לא מאכזבת אותי. העילה להודעתי הקודמת היתה לקשר את אזרחי הפורום אל האתר של "מאבק סוציאליסטי". אני חושבת שהוא שווה ביקור. אין לי שום ויכוח איתך בנוגע להשפעת הסמכותיות של ההורים על ילדיהם. מה אני יודעת. מאז החתול שלי' שנהרג כשהייתי בכיתה ד', לא גידלתי אף אחד (דגים ושממיות אני לא מחשיבה). אבל תרשי לי לשער, נינטייב, שאחד הגורמים הבלתי מבוטלים, שאינו סותר אבל גם לא לגמרי קשור לעניין הסמכותיות, שמשפיע ומחלחל אל ציבור הדרדקים הוא - שהם וכולנו חיים במדינה אלימה. האלימות נמצאת בכל. הקשר שבין הכיבוש לאלימות כלפי נשים נכון גם לגבי מה שקורה בבתי הספר וזוהי רק דוגמא אחת. אני מאוד מסכימה עם מה שאומר אהוד בנאי - במדינה שאין בה גבולות, גם האזרחים מאבדים גבולות. פשוט.
 

יס באך

New member
You needn't say more

וכיוון שאני מכיר את זה ממבט אישי.. אין לי אלא להשפיל עיניי בבושה, עם זאת, להציג את זה כסיבת הסיבות.. לא הייתי מרחיק לכת.. את מבינה - כשהמניאק ההוא מביה"ח עזב לעשות ניתוח שעבורו קיבל סכומי עתק, סמכות הרופא האחר לא ממש התערערה.. כלומר הקשר, אינטרסים, הקשר ============================ וללא קשר לדברייך, אני חושב שנינט שמה את האצבע על אחת הבעיות המרכזיות: אובדן סמכויות הוריות בחברה שלנו, שֶׁשָׂשָׂה לנפץ מיתוסים ולטבוח פרות בלי לחשוב מה התוצאה.. אוף
 

קפת

New member
טוב, ברור שאנלא חושבת

שרק מנהגי הסלולרים של המורים אשמים. ביחד עם זאת, זה מחייב תבוננות המולטי-פקטוריאליות על הסוגיה. אז יש את אבדן הסמכות ההורית (כשאני מסכימה עם נינט, אני מסכימה עם נינט), יש את עליית האלימות שנגזרת מחילחול נורמות פסולות שמקורן בצבא, מאינפלציה בסרטים, סדרות ומשחקי מחשב, ויש גם, אי אפשר להתכחש, סוג של זלזול שמפגינים חלקם של המורים.
 
למעלה