חברים יקרים - סיום מבצע כפולים

חברים יקרים - סיום מבצע כפולים

ברצוני להודות לכל החברים שתרמו בכתיבתם, בפורום ובמסרים אישיים - בנושא הריקודים הכפולים. אני מעביר אותם לידיעת אלה שמתענינים בנושא. אפשר כמובן להוסיף, לתקן שגיאות,למיין. חלק מההצעות של חברים לא התאימו למושג "כפול". לפעמים השם דומה אבל הריקודים מותאמים למנכגינות שונות. למשל "דרור יקרא" המנגינה של מושיקו אינה אותה המנגינה של גמליאל. ואלה שני ריקודים שונים. לא כפולים. והרי הרשימה שעשינו ביחד: (סליחה על השיבושים בגלל ההעברה מוורד לדף הפורום רשימת ריקודים כפולים אהבת פועלי בנין ז מוסהאשכנזי מ שלמה ממן אולי זה הרוח ז אמנון אילת ז חיים שיריון  אור מ יונתן כרמון מ שלמה ממן אוריאנה ז ספי מ שמעון עשור אחכה לך ז ש. גוב ארי מ ישראל שיקר אילו ציפוריםז ז משה סקיו מ אמנון שאולי  אם ננעלו ש אליהו גמליאל ש ישראל יעקובי אנשי הגשם מ ישראל שיקר ז ספי ארץ ישראל יפה מ יענקלהלוי ז יואב אשריאל אשליות ש סעדיה עמישי ז מושיקו טינטןבנת) אתן במדבר מ יענקלהלוי מ רבקה שטורמן  בכרם תימן מ יענקלהלוי ז חנן דדון בת ערד מ מיה מירון ז בנצי תירם בת תימן מ יענקלהלוי מ משה סקיו ספרי) ד. עוד ש בנצי תירם ש משה סקיו  האהבה האלוהית גדי ביטון אהרון עמרם הוסההוסה י. עמנואל רפי הלפט הורה מ יענקלה לוי מ שלמה ממ החתונה ז יענקלה לוי ז גיורא קדמון  התמונות שבאלבום יוסי פרץ דודו ברזילי זוהי יפו ז ישראל שיקר ז נפתלי קדוש זמירות שבת מ אבנר נעים ז שושנה דודאילקראת שבת) חדות נעורים מ פרץ מנשה ז שלמה ממן חופשי ומאושר דני דאסה גדי ביטון חורשת האקליפטוס ז שלמה בכר שלמה ממן כיוון שאין לדעת ז אבי פרץ ז ספי אביב לא יודע מה עובר עלי ז גדי ביטון ז רענן מור ליל אמש ז יואב אשריאל ז שלום עמר ליל גליל ז שלמה ממן ספי אביב לילה של אהבה י.. עמנואל איציק סעדה לעולם לא מאוחר מ ש. גוב ארי אבנר נעים חיים שיריון  מזרה ישראל שור שלום חרמון שלש גורית קדמן נעמה ז בנצי תירם ז מ. בן שמעון מוטיאלפסי סוד המזלות מ ש. גוב ארי מ שלמה בכר אמנון שאולי סליחות ז שלום עמר מ יענקלהלוי בהסכמה לא"י יפה) עונג שבת בנצי תירם מושיקו עץ הזית מ ש. גוב ארי מוטיבן יעקב צור משלו אכלנו מ יענקלה לוי יואב אשריאל קול הדרור ז בנצי תירם מ אליהו גמליאל שבת מנוחה מ ישראל שיקר מ דוד אלפסי הסכמה ד. דרור) שיר השירים ז אמנון שאולי מ שלמה בכר שיר למענך ויקטורגבאי איל לוי שיר שמח מ גיורא קדמן מ יואב אשריאל שלג על עירי מ ש. קפילוביץ ז בנצי תירם שמח על הלב מ יענקלה לוי מ אורי גרפית
 
לחבר שלנו.שלום לך.למה לנו להתעסק

יותר מדי בריקודים הכפולים.לדעתי זה נחלת העבר. כיום כמעט ולא רוקדים 2 רקודים מאותו ריקוד הכפול באותו אזור בארץ ואין עוד ריקודים כפולים. מהריקודים הכפולים אנו רוקדים לרוב את היפה או המקובל או בכלל לא רוקדים את שניהם.
 
עזרא אתה טועה!!!

ראה את הריקודים "חופש ומאושר" ו"כמו בלדה (זר קוצים)", לדוגמה. נכון שהם לא מופצים דרך ה"השתלמויות", אך עדין כוחם גדול ביצירת ההרס ואלה מפיצים אותם משתמשים בכוח שיש להם (קהל רוקדים גדול וקשרים נכונים). נכון שכתיבה בפורום אנה מחוללת מהפכות, אך קודם כל רצוי שאנשים ידעו במה מדובר ושנית, בכל זאת הפורום (הכתוב בו) משפיע בצורה כלשהי.
 
עזרא -- אפשר ללמוד הרבה

מהרשימה הזו. הצלחנו בהינף יד לאסוף 45 ריקודים כפולים. אני יכול לספר לך הרבה סיפורים , על כל ריקוד,שהוכנס לסל התחרויות והמאבקים בין היוצרים- המחברים. היו מכות, העלבות , איומים , החרמות , קליקות. התוצאה - אף ריקוד לא ניצח. והיוצרים ניראו מגוחכים. מירי ועוד חברים , סיפרו לנו ,על חברים - שידעו מראש, על קיום ריקוד, וחיברו בכוונה ריקוד נוסף. יש מדריכים , אשר באופן עקרוני - לא מלמדים ריקוד כפול , בחוגיהם. אם ניקח לדוגמא את "זמירות שבת" , של אבנר נעים, ריקודו - פגע בריקוד יפהפה, של שושנה דודאי - בזוגות. שנקרא " לקראת שבת". למה ? מי צריך את זה ? איך תגיב אם יוצר "מוכשר" יחבר ריקוד זוגות לקומה אחא , או להרמוניקה. או הכפולה של "שיר כלולות" - כך פוגעים בחבר , שנפטר. מהיסטוריה לומדים. האוסף שצברנו ביחד - בין היתר , בעזרתך האדיבה (תודה רבה לך) ליקטנו רשימה, וראינו שהבל הבלים, כל התחרות הטיפשית הזאת - על חיבור צעדים למנגינות. אם היתה לנו הרקדה בלווי תזמורת חיה , שמנגנת מנגינות שונות לכל ריקוד,מחליפה סולמות, מפתיעה, כמו שעשו פעם האקורדיוניסטים הטובים - היינו שרים בהרקדה בלי צורך בעוד צעדים מסובכים ומורכבים, אשר המרחק שלהם מהמושג, "ריקודי עם" כמו שמים מארץ.
 
אנחנו בני חלוף

וכשאנו פוגעים בחבר, יודעים לבקש סליחה. הבעיה הינה שהכפילויות פוגעות בכל מה שנקרא "ריקודי עם". הריקודים הם להנאה אך גם מעבר לכך. מי שמחבר ריקוד ללחן שקיים לו כבר ריקוד, אומר למעשה: "אני הכי טוב ואני יודע טוב מכולם. כל השאר לא חשוב". הוא גם אומר זאת לעצמו וגם פועל בדרך זו.
 

neta5

New member
אולי....

ירון יקירי, אולי תפסיק ללכת סחור סחור ותקרא "לילד בשמו"... כולם מבינים לפי שלל הערותייך והדוגמאות שציינת (למה רק 2) ולמה שתיהן של אותו מרקיד? שיש לך "הרבה" בבטן... כן, קוראים לו גדי ביטון והוא לקח יוזמה וכנראה החליט שחבל ששני ריקודים כאלה ישכבו בארון - ממילא כמעט ולא מרקידים אותם (בלשון המעטה) ועובדה היא שהריקודים בנוים כהלכה וגדי גם השכיל לעשות ובנה אותם שיהיו קלים וקליטים על מנת שיוכלו ללמדם גם בחוגי מתחילים. נכון שיש בעיה מוסרית/אתית וכו´... תפסיקו להסתכל כמרקידים מתוסכלים וצרי עין, עובדה ששני הריקודים האלה נרקדים עד בלי די מאז שחידשו אותם, לא חבל לשרוף שירים רק בגלל שפעם איזה מרקיד עשה לזה ריקוד שנכשל או שעבר זמנו??? אגב, אולי תקימו ועדה שתשפוט אם באמת כל ריקוד ראוי ללימוד? למה אנחנו שפני ניסיונות? אח"כ נשרפים שירים וחלילה מלחדשם שנית....
 
נטע, למה את כועסת ?

נטע יקרה ! למה את כועסת על ירון. ראשית, שתי הדוגמאות שהוא הביא רק אחת היא של גדי ביטון וזה "חופשי ומאושר". לגבי "כמו בלדה" זה ריקוד כפול של שיקר ולא של גדי. לעצם העניין הטענה של ירון צודקת. - ריקודים כפולים לאותו לחן גורמים נזק ומבלבלים את הרוקדים ויוצרים סכסוכים מיותרים. גם את נטע יקרה, לא תסכימי שאף יוצר חדש יקח לחן שבנית בעבר ריקוד ולדעתו הריקוד לא נרקד או לא אופנתי, ובלי הסכמתך יחבר לו צעדים חדשים. יתר על כן - איך היית מגיבה לו יוצר אחר היה לוקח לחן של יוצר ממשפחתך שהלך לעולמו וזכרונו יקר מאד לליבך, ומחבר ללא רשות משפחתך ריקוד חדש ללחן הקיים מזמן ? הביטי נטע, אני לא מרקידה ואף לא יוצרת (רק חידות), אך אני ניסיתי לתת לך חמר למחשבה בנושא זה ובלי כעס או משוא פנים. מירי.
 
מירי ענתה לך ואני אוסיף:

את מבינה מה שאת רוצה להבין ואין לזה כל קר למה שאני רציתי לכתוב. אין בליבי (וגם א בביטני) דבר על גדי באופן אישי. גדי הינו חבר טוב שלי ואנו משתפים פעולה בדברים רבים. יש לנו חילוקי דעות בנושאים מסויימים (לאו דווקא זה) וגם זנ בסדר ולגיטמי. אני מתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. אנא אל "תשדכי" לי סיכסוכים וכעסים במקום שהם אינם קיימים. ובנוסף על כך: את רוקדת בארץ וזהו (אולי לפעמים גם בחו"ל). אני מסתובב קצת בחו"ל, רואה ושומע (מדבר הרבה מאד עם מדריכים ורוקדים מחו"ל). יש לי מאות לקוחות בכל העולם והם כותבים לי הרבה דברים. לידיעת, יש תרעומת גדולה על תופעה זו. הרוקדים בחו"ל מתייחסים לריקודים שלנו בכובד ראש רב מאד (לדעתי מוגזם). למשל יש לי פניות מאנשים ומכנסיות המבקשים קלטות וידאו עם ריקודים המבוססים על ריקודים מהתנ"ך. הם רואים בריקודים שלנו משהו הרבה יותר מחובר להיסטוריה ולעבר של היהודים וארץ ישראל. ריקודים רבים שחוברו בארץ ולא נרקדו כאן מעולם, נקלטו דווקא בארצות אחרות (אם קראת מה שכתבתי על "הורה כיף" הרי רקדו שם הרבה ריקודים שמעולם לא ראיתי או שידוע לי שבארץ אינם נרקדים). כאשר מופיע ריקוד אחר למנגינה שהם כבר רוקדים אותה בגירסה קודמת הם עומדים בפני שוקת שבורה וכל האמונה שלהם ביציבות ובאמת של הריקודים שלנו מתמוססת. הם אומרים זאת כל הזמן. אין לי עניין בשמירה על זכויותיהם של מחברי ריקודים אלה ואחרים (לא של פעם ולא של היום) אני רואה את מצבם של ריקודים העם בארץ ובעולם ועל כך אני כותב ומתריע.
 
נטע - מרגישים שאת בת 20

נטע יקרה את עוד צעירה, ומותר לך להיות מסונוורת מהמרקיד שלך. ויפה שאת מגינה עליו בחרוף נפש. אבל ירון ומירי מדברים מתוך ניסיון של שנים. והמבט שלהם עם מעוף יותר רחוק מהמבט שלך , נציגת הדור הצעיר, אשר לפעמים, רומס ברגל גסה את העבר. אני עכשו מלמד ריקוד מעגל נהדר, וקבלו אותו בכל מקום. מזמינים אותי לחו"ל כדי ללמד אותו. את יודעת מה שם הריקוד - בגללך. וחיברתי דבקה, שרק באיזור גבעת אולגה מתים עליו. את יודעת מה שמו - אגדת הסולטן. מי רוקד היום אגדת הסולטן בתל אביב ? בואי לגבעת אולגה תראי איך מתלהבים מהריקוד החדש שלי. בשבוע הבא אני מדריך אותו בקמצ´טקה ובאתיופיה. מה דעתך על הרעיונות האויליים האלה ? עד שכוס התרעלה לא תגיע להיכלייך - לא תביני אותנו. לא לעולם חוסן. גם מדריכים אליליים היום, יהפכו במשך הזמן - ככל האדם. האם תסכימי שגדי יחבר ריקוד חדש להורה נרקודה, או לקיסמי שאול ? תביני , שהבעיה שלנו היא לא גדי. אלא עקרונית. כל כך הרבה שירים מושמעים ברדיו - אז צריך "להתנפל ", דוקא על "שיר כלולות",ועל "חופשי ומאושר", ובאולם ירקדו חלק בזוגות וחלק במעגל. בהתאם ליוצר, ומקום הלימוד. גם אני אוהב את גדי , ומעריך מאוד את כשרונותיו. בנושא זה , אני תומך בדעה שיש להניח את המנגינות , שיש להם ריקודים, ולצעוד קדימה, ברוח הזמן , עם מנגינות חדשות. לא רק אמיר סלע, רבקה שטורמן , צבי פרידהבר, שלום חרמון ועוד, יהיו בקבר - כולם יפגשו שם. מה שישאר למזכרת - אלה הריקודים של הטמונים. הניחו להם , וכבדו אותם.
 

neta5

New member
תקשיב טוב....

א. אני לא בת 20 ב. נכון וטוב שכך שלא לעולם חוסן... אני מניחה שגדי מספיק כשרוני ומספיק אינטיליגנט (שלא כרוב המרקידים - לצערי) וימצא את הדרך להתפרנס ולהעניק לנו מכשרונו גם אם יצוצו עוד הרבה מרקידים, כמו שהוא פילס לעצמו את הדרך ושמו הולך לפניו, אני מאמינה שהוא האחרון שצריך לדאוג לו. מה שרוב המרקידים והעוסקים בתחום לא מבינים זה שאם לא ישנו קצת את הגישה ולא יהיו קבעונות גם לא יצליחו לעודד חברה צעירים לריקודי עם... כנראה שקצת חוצפה (לטענתכם) ותעוזה לא מזיקה. אני חושבת שגדי שינה איזושהי קונספציה לגבי הריקודי-עם והרבה חבים לו תודה על כך - גם אלה שלא מודים! ג. לגבי הגיל שלי, אני הרבה יותר מבוגרת מכך, אני רוקדת ותיקה מאד, חלק מהקטנוניות שלכם זה להגיד ו"לרדת" עליי שאני עוד צעירה, לא יזיק לכם להקשיב קצת לצעירים - אולי שם טמונה ההצלחה???
 
תקשיבי טוב נטע

ראשית - מה רע בלהיות בת 20 ? הרבה הרבה היו רוצים להיות בני 20. (וזה לפחות מה שכתוב בכרטיסך האישי בהנחה שהפרטים נרשמו בשנה האחרונה). אין ויכוח, נטע, שגדי אכן שינה המון בתחום שנקרא "ריקודי עם", גדי הוא מטאור בתחומו, בשיווק, בארגון, בחיבור יצירות, וכנראה בעוד כמה תחומים, ואי אפשר שלא להחמיא לו. אבל נטע, זאת לא הפואנטה. הפואנטה היא, שגם על גדי הגדול והנערץ קיימים וחלים חוקים ותקנות, וגדי שלנו במיוחד, עליו לכבד מכל את מה שנקרא "אתיקה מקצועית" או "לויאליות חברית" לאנשים ולחברים העוסקים באותו תחום. ועלייך נטע להבין זאת ! מסכימה איתך בהחלט, כי יש ורצוי להקשיב לצעירים ולהתייחס אליהם, אך תמיד יש לקחת בחשבון, גם את נסיונם ופיקחותם של הוותיקים והמנוסים. כל טוב לך. מירי.
 
מירי העתקתי את הגיל שלך

מכרטיסך האישי. לא ענית על תהיותי. בחרת לכתוב מה שאת חושבת על גדי. עיני לא צרה הגדלותו, עיני פקוחה לעתיד ריקודי עם. אם הוא יעבור להתפרנס בהי טק - נפסיד כח רציני בריקודי עם. אני מבקש שיעזור לנו לבנות ולא להרוס. בידידות לצעירים ולמבוגרים וגם לקשישים - אם את ביניהם חבר
 
תקון - כתבתי לנטע ופניתי למירי

מצטער על הטעות. מירי - תראי איך אני חושב עליך. אולי בגלל ההכנות שאני עושה לקראת החידה מחר. השתרבב שמך, במקום נטע. היום הייתי במכולת ופניתי לזבנית ששמה שרה, בשם מירי. "אני לא יודע מה עובר עלי" בידידות חבר
 
חברשל - טעות לעולם חוזרת !

חברשל יקר ! אני מעריכה מאד שאתה חושב עלי ואפילו במכולת של הזבנית שרה. האמת חברשל ושישאר רק ביננו, כשקראתי בהתחלה את הפניה שלך לנטע בשם מירי, חטאתי לחשוב לרגע כי האלצהימר השתלטה עליך, עד שבאת עם התיקון וההבהרה והרגעת אותי. ועוד משהו בשבילך : אתה כותב "מירי - תראי איך אני חושב עליך", זה מזכיר לי כתובת בשרותי החיילות בבסיס הצבאי שבו שרתתי, בזו הלשון : "יקירי, כשאני שוכבת אני חושבת עליך - מעניין עם מי אתה שוכב כשאתה חושב עלי". ולגבי החידה : דונט וורי !!! אני סומכת על כישורך וידיעותך לפתור על נקלה את חידת השבת ולא להקדים הפעם, גם לא בדקה. יום טוב לך. בידידות. מירי.
 

CHENPROG

New member
לנטע - סיגנונך

בסגנונך יש מעט יוהרה. מה שאת כותבת "השכל הישר שלי חושב"... אבל רוב המרקידים , לדידך - לא אינטיליגנטים - וגבי ביטון - כן. על סמך מה את קובעת? בדקת להם IQ ? את יודעת שלפני גבי ביטון היה באוניברסיטה יהודה עימנואל שהיה מרקיד מעולה. וגם יגאל טריקי מרקיד מעולה וחכם. מבחינתי כל המרקידים בהרקדות שאני מכיר הינם אנשים חכמים , שחייבים להיות מרוכזים מאוד ומתוקשרים היטב כדי להעביר את ההרקדה. וגם אני מתחום ההיטק וכיום זה לא מציאה להיות מהייטק -אז עדיף לכתוב בכרטיס - מובטל/ת. לירון ומירי - אשמח לקבל תגובתכם. ירון - תוריד מהאתר אנשים שמתבטאים בצורה פוגעת...
 
כיוון שצדיקי הדור מדברים שטויות

בואי את ותספרי לנו מה כן צריך להיות בכל הנושא של חיבור ריקודים למנגינת שלהן כבר חובר ריקוד. הבמה שלך:
 

neta5

New member
לך, מנהל הפורום...

הבמה שלי גם בלי שתורה לי על כך (אם לא שמת לב אני מרגישה מאוד בנוח להגיד את דעתי) הרי הרבה זה לא קורה, בד"כ השירים הפופולרים או כאלה שמנגינתם יפה זוכים לפופולריות בקרב היוצרים, מה רע בעצם שיהיו שני ריקודים? ואם רשמתי ריקוד ראשונה והריקוד הוא לא טוב (אפילו שהוא עובר את ועדת השיפוט - ומי ישמע מי המוחות הגדולים שיושבים שם...) אז הרוקדים חייבים לרקוד את הריקוד הנ"ל? למה לא נותנים לנו להחליט מה טוב ומה לא? אולי יחוקקו חוק שריקוד שאחרי 4-3 חודשים יורד ניתן לחדשו עם כוריאוגרפיה אחרת??? הרי הרוקדים הם אלו עליהם יקום או יפול דבר (לפחות ככה השכל הישר שלי חושב).
 
אם הבנתי נכון דעתך היא שלכל

מנגינה אפשר ואולי רצוי שיהיו 3-10 ריקודים שנים. בכל מקום ירקדו מה שהמרקיד הציע שירקדו (מבלי לדבר על הבדלים בגירסאות של ההקלטות) ואח"כ אלוהים גדול... זכותך לחשוב כך ולהחזיק בדעתך ואף לנסות ולשכנע אחרים בכך. לדעתי, דעתך זו נובעת מחוסר ידע וראייה לא מספיק רחבה של התמונה. חוץ מזה איש לא הוה לך לכתוב את דעתך. בבקשה לא להיגרר למלחמות.
 

No name for now

New member
טעם לפגם

אומנם ההודעה לא יועדה לי, אבל בכל זאת בהחלט יש פה טעם לפגם, תחשבי לאיזה מצב נגיע, בכל מקום ירקדו גרסא שונה, יהיו הרבה יותר מדי ריקודים, וזה בהחלט יכול להוביל להרבה סכסוכים (או שסכסוכים יכולים לגרום לכך). ומה העניין בקשר לריקוד שיורד אחרי 3-4 חודשים? קודם כל עם כל הריקודים שמלמדים הרוב לא מחזיקים יותר מחודשיים, אז זה לא פתרון, חוץ מזה מי יכול לקבוע את הצלחת הריקוד? במקום אחד יכולים להתלהב ולרקוד אותו במשך שנים, ובמקום אחר לא יאהבו אותו, בחוג שאני רוקדת בו אנחנו רוקדים את הרקוד "מקרוב" עפ"י דרישה שלי ושל חבריי (אנשים מצטרפים אלינו כמובן), והמרקיד טוען שאנחנו היחידים בגלקסיה שרוקדים אותו, אז מה? אנחנו אוהבים את הריקוד. קראתי בעיתון רוקדים ראיון ישן עם רוני סימן-טוב, ושם דיברו בין השאר על כך שאנשים שומרים לעצמם שירים, לשימוש עתידי, אומנם זה לא פתרון אידיאלי אבל זה גם משהו. אני לא יודעת כמה זוכרים את זה אבל לשיר פרפרים למשל היה במקור ריקוד זוגות של איציק סעדה, הריקוד היה נחמד ובן-זוגי באותה תקופה אפילו תיאר אותו כ"משהו-משהו". רקדנו אותו פעמיים בערב שלמדנו אותו, ואחרי כמה שבועות גדי ביטון לימד ריקוד מעגלים לשיר (רשמית הריקוד חובר ע"י שניהם למיטב ידיעתי), ואנשים אפילו לא שמו לב, כולל בן-זוגי שלא זכר על מה אני מדברת. אני חייבת לציין שיש דמיון רב בין 2 הריקודים. אני לא יודעת מה הסיפור מאחורי השינוי, אבל לי זה נראה מאוד לא יפה.
 
למעלה