חברים יקרים - סיום מבצע כפולים

לך נטע - תקשיבי טוב

לפניך רשימת ריקודים של גדי ביטון אודה לך אם תעני לכולנו כאן בפורום, כולל מנהל הפורום , איזה ריקודים - את עוד רוקדת , איזה - לא טובים , שירדו מן המדף, ואפשר לחבר על מנגינתם - ריקוד חדש. ענבי עץ פתאום אביב הללויה אגדת הסולטן אצבעות שוקולד תוף וכינור אור שבעת הימים רגע הכרם פיוט עוד עוד אני קורא בשמך מתוקה שלי שלוש בלילה למדי אותי השיר על ארץ סיני שיר כלולות לפי דבריך רקוד שלא נרקד 3-4 חודשים... שהוא עובר את ועדת השיפוט - ומי ישמע מי המוחות הגדולים שיושבים שם...) אז הרוקדים חייבים לרקוד את הריקוד הנ"ל? למה לא נותנים לנו להחליט מה טוב ומה לא? אולי יחוקקו חוק שריקוד שאחרי 4-3 חודשים יורד ניתן לחדשו עם כוריאוגרפיה אחרת??? הרי הרוקדים הם אלו עליהם יקום או יפול דבר (לפחות ככה השכל הישר שלי חושב). תעזרי לנו להחליט תודה
 
חברשל - שמות לא מזוהים !

חברשל יקר. מאיפה הבאת את הריקודים האלה : 1. "ענבי עץ" - אין לגדי ריקוד כזה. - שמא התכוונת ל"סוס מעץ" ? 2. "עוד עוד" - אין לגדי ריקוד כזה. - שמא התכוונת ל"עורי עור" מירי.
 
מירי - אני חושב שאת צודקת

סוס מעץ ולא ענבי עץ , אצלי הכתב היה משובש נלמד בהשתלמות מס. 70 של מישאל 2.7.94 עורי עוד (לא עוד עוד ולא עורי עור) נלמד בהשתלמות 3 של ארגון המדריכים 19.1.01 תודה על עירנותך. זו גם הוכחה לבקיאותך בחומר. ובאשר לנושא הויכוח עם נטע. ראי כמה ריקודים של גדי - לא נרקדים כעת. מעל 4 חודשים. לא הייתי מסכים , שמישהו יחבר ריקוד נוסף על המנגינות של ריקודיו. זה ויכוח עקרוני, והנערה- אשה- קשישה , לא עונה. כנראה שאין לה מה להגיד יותר בנושא זה, חוץ מהלל ותשבחות לאהוב לבה.
 
חברשל - יתר על כן

חברשל יקר. בקר טוב ושבת שלום. ראשית, לגבי "סוס מעץ" ולא "ענבי עץ" - יפה שהסכמת איתי. - תודה ! לגבי "עוד עוד" , תיקנתי אותך שהריקוד נקרא "עורי עור" ואתה אינך מסכים איתי. אתה טוען שהריקוד נקרא "עורי עוד". אתה יכול לבדוק שנית, להתייעץ עם חברים לפורום, או אפילו להתקשר עכשיו לאביב גפן ולשאול אותו, בתקווה שהוא כבעל השיר ישמח להשיב לך ובתקווה שהוא התעורר בשעת בקר שבת כה מוקדמת. אם טעית, לא נורא, אני אוהבת תמיד ובכף את ההתנצלויות שלך, כמו שעשית במקרה של שרה הזבנית מהמכולת שלך (שקראת לה מירי). ועוד משהו : רשימת הריקודים שנתת לנטע היתה אמורה לפי הטיעון שלך לכלול רשימת ריקודים שאינם נרקדים 4-3 חודשים ואז לפי דעתה מותר לחבר להם ריקוד חדש. כמובן ששנינו ורבים אחרים אינם מסכימים לדעה זו. אך ברשימתך כללת שמות ריקודים שכן נרקדים עדיין ואני אישית רקדתי אותם בשבוע האחרון. לדוגמא : "אני קורא בשמך", "למדי אותי", "רגע" ו"שלש בלילה". לידעתך חברשל יקר : לפי המידע שברשותי גדי חיבר כ-84 ריקודים. יכולת לתת דוגמאות טובות יותר של ריקודים של גדי שנעלמו לגמרי. רוצה דוגמאות ? אז בבקשה : "הכניסיני תחת כנפך", "אהבה קצרה", "דרג´ה", "הכוס הכחולה", "התקווה חוזרת ללב", "כמה את יפה", "לא דיברנו", "סערה", "צליל רועים", שני קולות", ועוד ועוד. ועוד משהו קטן, בוא לא ננסה להעליב את נטע, אלא רק להבין את קו מחשבתה הצעיר והמבטיח ואולי גם נחכים. שבת שלום. מירי.
 
"כמה א יפה" דווקא נרקד פה ושם

אך שוב הנקודה אינה אישית ביחס לגדי, ישראל או כל מחבר אחר. הבעיה היא של התפיסה הכוללת, איך אנחנו מסתכלים על מה שאנו קוראים לו "ריקודי עם". אם אין חשיבות מה רוקדים במקומות אחרים (בארץ ובעולם), ומה שחשוב לכל אחד (מרקיד כרוקד, גדי כמו נטע) זה הריקודים הנרקדים בחוג/הרקדה שלי, אזי בהחלט מותר הכל, כי הכל הינו מקומי ועכשווי. אך אם המבט שלנו רחב יותר ומסתכל על הריקודים כנכס תרבותי השייך לכל העולם (לא רק לישראלים ולא רק ליהודים), הרי אין ברירה אלא להתחשב במה שקורה בכל העולם ולהתנהג בהתאם.
 
לגבי "כמה את יפה"

לירון צרפתי אותו לרשימה, למרות שאולי פה ושם עוד רוקדים אותו, מפני שריקוד זה לא עבר השתלמות מסודרת של "ארגון המדריכים" ונלמד רק בהעתקות או משמועות. לגבי מבטך הרחב, על הריקודים כנכס תרבותי השייך לכל העולם ושיש להתחשב ולנהוג בהתאם, אי אפשר שלא להסכים. מירי.
 
למירי - הסיפא של מכתבך מקובל

עלי. אני לא מעונין להעליבה, רק להתיחס בהומור לטעות בכרטיס האישי. אם נטע נעלבת מההומור - אני שוב מתנצל. (אני מומחה בהתנצלויות) יש לי עוד התנצלות , שאני דוחה - עד שאברר עם אביב גפן. הוא מתעורר בשבת ובחגים - אחרי הצהרים. אם הוא יענה על קריאתי הטלפונית - אתנצל עוד היום. בינתיים - אחרי נסיונות שהיו לי אתך - אני אתקן את הרישום שלי. להתראות בשמחות
 

תיקי ד

New member
אורך חיים של ריקוד

לפני שנים רקדתי אצל יענקלה זיו. הוא לא לימד ריקוד מיד כשיצא לאור, רק ריקודים ששרדו לפחות 3-4 חודשים - נילמדו. ככל שידוע לי, זו דרכו גם היום, וזו הדרך הטובה ביותר לסנן את הריקודים המוצלחים ביותר מכל השתלמות.
 
לתיקי חג שמח.אני לא יודע מהם

השיקולים של ארגון המדריכים והיוצרים בשילוב ריקודים בהשתלמויות. הבנתי שאם לא משלבים ריקוד חדש של יוצר מסויים נוצרים סכסוכים וכעסים עם המארגנים. אני לא מבין גדול בנושא הזה, אבל אני חושב שהאירגון לא מעוניין להרגיז יוצרים ומדריכים וחבריהם שמשלמים כסף עבור דמי חבר באירגון.כל חבר שרשום אצלהם הוא חשוב מאד עבורם והם לא רוצים להסתכסך עם חבריהם. תארי לך שברגע האחרון מביאים שלמה ממן או גדי ביטון (שהם יוצרים מעולים)ריקוד חדש להשתלמות.האם המארגנים יגידו להם חכו להשתלמות הבאה יש לנו מספיק ריקודים בהשתלמות הזו.מרוב לחץ על הארגון,נאלצים לעשות כל חדשיים השתלמות.פעם היה בכל השתלמות וגם היום בהשתלמויות של מישאל ברזילי לא יותר מ-12 ריקודים.פעם גם יואב אשריאל עשה השתלמויות כל תקופה ארוכה אולי כחצי שנה. אחר כך בסוף התחיל לעשות כל חודשיים. כנראה שזה הכניס לכיסו כסף טוב,על ההשתלמות,על הקלטות ועל החוברות של צעדי הריקודים.לסיכום, אני חושב שבסופו של דבר השופטים הטובים ביותר לקביעת הריקודים הטובים הם אנו הרוקדים והמדריכים שבוררים היום יותר בקפידה מאשר בעבר כאשר את למדת את הריקודים של אז.אני מניח שהתקופה הגרועה התחילה לפני כ-10 שנים והשתפרה בשנתיים האחרונות.
 

יבנאי

New member
לעזרא

מה שכתבת קצת מבולבל ולא מובן, לגבי ההשתלמויות של יואב וחבריו - שכחת שהיו השתלמויות עם 5 או 6 ריקודים? ורובם נרקדים עד היום. מידע על השתלמויות הארגון - ניתן לבדוק ישירות עם מי שקשור בהם, עם יו"ר הארגון או המזכיר, לי אישית לא נראה עניין ההרגזה או תשלום דמי החבר - שווה בדיקה. לגבי השופטים, אתה צודק חלקית - יוצר שיש לו מרקידים חברים אשר יפרגנו לו וירקידו את ריקודיו - לפחות יש צאנס לריקוד.
 
ליבנאי. כל מה שכתבת הוא נכון, אלא

שלא הבנת אותי נכון לפחות לגבי יואב. גם לא אמרתי ששוה לבדוק את העניין עם הארגון. אני פשוט ניסיתי לנחש מהם הסיבות לשאלה שנשאלה. דרך אגב שאלתי אותך במסר אישי אם יש לך את צעדי ריקוד הזוגות בנאות מרעה שרוקדים בנוסטלגיה .אם כן האם אתה יכול להכניס אותו לפורום ואני אדפיס אותו במדפסת המחשב שלי. בתודה מראש.
 

gur arie

New member
../images/Emo79.gifod rikud kaful

slicha sheani kotew beotiyot loaziyot. rikd kaful nosaf shelo mofia bareshima : "EREW SHABAT" shel NACHUM HEIMAN. rikudei hamaagal hashonim hem shel SHMULIK GOV-ARI weshel AVNER NAIM
 
עזרא ידידנו - אל תצטער

ההערה שלך היתה חשובה מאוד , כך הצלחת להביא את נושא הריקודים הכפולים, לתודעת הרוקדים, עם דיון מענין. תודה לך חבר
 
הנושא היה שווה דיון.

לעזרא היקר ! אני מצטרפת לחברשל הקורא לך "אל תצטער", כי הנושא היה שווה דיון. השרשור הארוך מעיד על כך. מירי.
 
דיון מאלף- ביחוד בגלל הויכוח עם נטע

אכן עזרא, הויכוח הדיון או מה שתקרא לזה.. היה טוב ומעניין ואני מקווה שרוב המלל מדיונים אלה יגיע לאזני היוצרים והמרקידים. גם אם לא רוקדים ריקוד שנה ושנתיים עדיין זה לא אומר שצריך לחבר ריקוד אחר תחתיו וזה לא מעיד על איכות הריקוד. עובדה שיש רקודי עם "זקנים" מאוד ואהובים אז מה אם לא רוקדים אותם כעת?
 
למעלה