אבח"י
Well-known member
וזו פעם אחרונה שאני מגיב, באמת.. לשמחתי אינני אלתרמן, לא יכול לענות בשמו אבל חקר אלתרמן הרחב מאוד נותן הרבה תשובות לשאלות האלה שלך. ממליץ לך לקרוא את דן מירון שכתב על כוכבים בחוץ והסביר את המבנה המוזיקאלי שלו הבנוי משני נושאים, נדמה לי שהרבה תשובות תמצא שם, בהחלט. מבחינתי, אני חוזר, היות שמר פזמונאית בינונית אפילו מוכח בשיר שהבאת שהוא כתוב קלישאתית מבלי להתנצל אגב, ופזמונאי טוב שאינו מתיימר להיות משורר, ממש לא מתנצל, אינו מוטל בספק.למה שלא כל השירים בכוכבים בחוץ יהיו לת"א? גם "עוד אבוא אל סיפך" זה שיר לת"א. גם "איגרת" זה שיר לעיר. למה לא? הרי יש שם "עכשיו החלונות העבת" ויש גם דוב בשוק. הי, אם כבר, אז שבכלל פגישה לאין קץ יהיה לת"א ופתרנו את הבעיות שרודפות אותנו מילדות ומסבכות אותנו בויכוחים אינספור.
אלתרמן רוצה לכתוב לת"א הוא כותב "העיר מסורקת" והוא כותב (במקום אחר) "כן, תל אביב זה סתם גלגל". כשהוא רוצה לכתוב לאשה שאהב ודחתה אותו (עבריה עופר) אז הוא כותב לאשה. לא לאמנות השירה ולא לערים למיניהן.
בכל אופן להעמדתה של נעמי שמר מול אלתרמן כבקשתך, ברור לכל שנעמי שמר לא מתקרבת אפילו לרמתו ודרגתו של אלתרמן.
בכל זאת אם רוצים ומעמידים אתגר אז אפשר להשוות.
נעמי שמר היתה קודם כל מלחינה ורק כנספח כתבה שירים. בוודאי שלא יכלה, גם אם רצתה, לכתוב ספר כמו כוכבים בחוץ. אבל פה ושם הצליחה לחבר זו לזו מילים ברצינות.
סוגיות לגבי מהי אמנות, איך קובעים מהו אמנותי ומה לא, יש הרבה תשובות, אבל גם התשובה שלך נכונה בהחלט - מה שאני מחליט שהוא שיר, הואא שיר. אבידן אגב די צחק על כל אלה שציטטו אותו לצורכי הגראפומניה שלהם.