חברת בת של "דן"

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
באותו עניין-קו 99

כמה תיקונים
91 היה תמיד קו של דן והוא שולב כחלופה של קו 90 לפני מס´ שנים. הוא מעולם לא הגיע לאיזור המלונות, אלא: יצא מהכרמלית, יהודה הלוי, אבן גבירול, ביהמ"ש, נמיר, וסיום המסלול בנוף ים. קו 90 הוא זה שהיה שייך ליונייטד טורס ושירתו בו אוטובוסים עירוניים של דן מסוג N.A.N SL 240 שנצבעו בצביעה של יונייטד במיוחד לקו. כמו-כן, הוספו בהם כיסאות ושני הטורים היו בעלי 2 כיסאות (ללא בודדים או רחבה). מספרי האטובוסים: 4002 - 4008 (לא בטוח במאה אחוז). אח"כ נוסף גם 3790. עם הפרטת יונייטד טורס לפני מס´ שנים, עבר גם קו 90 לדן (והפסיק לנסוע בשבת) וכיום קו 91 מהווה בו חלופה. קו 90 נוסע מהכרמלית, בן יהודה, בוגרשוב, ריינס, ארלוזורוב, נמיר, הרצליה פיתוח, מחלף כפר שמריהו וחזרה לת"א. ישנה גם חלופה דרך רח´ נורדאו בהרצליה (בנוסף לנוף ים). האם מישהו יודע מה היתה התועלת בהפעלת קו 90 בשבת? לא ראוי יותר שיפעל בשבת (לפחות בקיץ) קו כדוגמת 25 או 18? כמו-כן, האם יש למישהו כרטיסים וכרטיסיות של יונייטד ("החברה המאוחדת לתיירות בע"מ")? אגב, שמתי לב שלאחרונה משולבים אוטובוסים תיירותיים של דן בטיולים של יונייטד: ראיתי אוטובוס מקו 400 (כולל מדבקת פרסומת לקו) מעלה תיירים באחד המלונות ברח´ הירקון וגם ראיתי אוטובוס של דן (מס´ פנימי 2439) באילת (!!!). גם ראיתי אוטובוס של יונייטד משרת על קו 112 לא מזמן. מה קרה? האם הם עושים "החלפות", האם נגמרו ליונייטד האוטובוסים? ידוע לי שבהסעות לפעמים יונייטד עזרה לדן באוטובוסים, אבל ההיפך?!
באותו עניין-קו 99
מי זוכר את קו סובב ת"א שפעל מתישהו בשנות השמונים? קו זה התחיל ברח´ הירקון פינת שד´ נורדאו ועשה סיבוב ענק בכל ת"א, יפו וגם רמת אביב, ולמיטב זכרוני גם פעל בשבתות. אני זוכר שהיו בו אוטובוסים ישנים של יונייטד טורס שפעלו גם בקוים 90 ו 91. לאחר כמה חודשים בוטל קו זה. אני חושב שזה היה הנסיון האחד לפני האחרון של הפעלת קו תיירותי סובב ת"א.
 
קו סובב ת"א

באותו עניין-קו 99
מי זוכר את קו סובב ת"א שפעל מתישהו בשנות השמונים? קו זה התחיל ברח´ הירקון פינת שד´ נורדאו ועשה סיבוב ענק בכל ת"א, יפו וגם רמת אביב, ולמיטב זכרוני גם פעל בשבתות. אני זוכר שהיו בו אוטובוסים ישנים של יונייטד טורס שפעלו גם בקוים 90 ו 91. לאחר כמה חודשים בוטל קו זה. אני חושב שזה היה הנסיון האחד לפני האחרון של הפעלת קו תיירותי סובב ת"א.
קו סובב ת"א
קו 99 למיטב ידיעתי מתפקד כרגע כקו מיוחד מת"מ חדשה, דרך ד´ נמיר ועד גני התערוכה בזמן תערוכות. אני זוכר שפעם קו 90 היה עושה סיבוב דרך יפו: היה ממשיך אחרי בית גיבור בטיילת, פונה ימינה לכיוון השעון ברח´ נחום גולדמן, פונה שמאלה במרזוק עזר, שמאלה לשד´ ירושלים, עוצר בנוגה וחוזר לבית גיבור. הסיבוב הזה בוטל די מהר. לגבי קווים תיירותיים או סובבי ת"א, היו עוד כמה נסיונות: דן 111 - גירסה א´: נסע מרכבת מרכז, אבן גבירול, פנקס ואיכשהו (לא זוכר את המסלול המדויק) הגיע עד שדה דב. בקו שירתו מידיבוסים. דן 111 - גירסה ב´ - "מהיר למרכז העיר", שפעל לפני שנתיים לכמה חודשים: יצא מרכבת מרכז, שאול המלך, כיכר רבין, פרישמן, כיכר דיזנגוף, הבימה, קפלן, דה וינצ´י וחזרה לרכבת. בקו שירתו מידיבוסים עם כרזות שכיסו את כל האוטובוס עם תמונות מתוך ת"א. אגד 101 - פעל למשך כמה חודשים ואני חושב שעדיין אפשר לראות תחנה שלו בשאול המלך מול מרכז גולדה. בקו שירתו מידיבוסים צהובים של מרצדס (הקו נקרא אורנג´ ליין). איני זוכר מה היה מסלולו המדויק, אך יתכן שיש לי פרוספקט שלו - אני אחפש ובמידה ואמצא אעלה בקרוב לפורום. הקו שווק כקו לתיירים והוא עבר בכל ת"א, כולל יפו ורמת אביב.
 

seffic

New member
קו 99 לדורותיו

קו סובב ת"א
קו 99 למיטב ידיעתי מתפקד כרגע כקו מיוחד מת"מ חדשה, דרך ד´ נמיר ועד גני התערוכה בזמן תערוכות. אני זוכר שפעם קו 90 היה עושה סיבוב דרך יפו: היה ממשיך אחרי בית גיבור בטיילת, פונה ימינה לכיוון השעון ברח´ נחום גולדמן, פונה שמאלה במרזוק עזר, שמאלה לשד´ ירושלים, עוצר בנוגה וחוזר לבית גיבור. הסיבוב הזה בוטל די מהר. לגבי קווים תיירותיים או סובבי ת"א, היו עוד כמה נסיונות: דן 111 - גירסה א´: נסע מרכבת מרכז, אבן גבירול, פנקס ואיכשהו (לא זוכר את המסלול המדויק) הגיע עד שדה דב. בקו שירתו מידיבוסים. דן 111 - גירסה ב´ - "מהיר למרכז העיר", שפעל לפני שנתיים לכמה חודשים: יצא מרכבת מרכז, שאול המלך, כיכר רבין, פרישמן, כיכר דיזנגוף, הבימה, קפלן, דה וינצ´י וחזרה לרכבת. בקו שירתו מידיבוסים עם כרזות שכיסו את כל האוטובוס עם תמונות מתוך ת"א. אגד 101 - פעל למשך כמה חודשים ואני חושב שעדיין אפשר לראות תחנה שלו בשאול המלך מול מרכז גולדה. בקו שירתו מידיבוסים צהובים של מרצדס (הקו נקרא אורנג´ ליין). איני זוכר מה היה מסלולו המדויק, אך יתכן שיש לי פרוספקט שלו - אני אחפש ובמידה ואמצא אעלה בקרוב לפורום. הקו שווק כקו לתיירים והוא עבר בכל ת"א, כולל יפו ורמת אביב.
קו 99 לדורותיו
הקו של היום היה פעם קו 47, ורק לאחר שהופעל קו 47 לרעננה, הוחלפו המיספרים, מתישהו בשנת 88´ או 89´. קו 99 כקו סובב ת"א, פעל באמצע שנות השמונים.
 
ספיק, יש לך אולי עוד פרטים על סובב

קו 99 לדורותיו
הקו של היום היה פעם קו 47, ורק לאחר שהופעל קו 47 לרעננה, הוחלפו המיספרים, מתישהו בשנת 88´ או 89´. קו 99 כקו סובב ת"א, פעל באמצע שנות השמונים.
ספיק, יש לך אולי עוד פרטים על סובב
ת"א? תמונות? מסלול מדויק? משהו?
 
מסלול קו 99 סובב ת"א

ספיק, יש לך אולי עוד פרטים על סובב
ת"א? תמונות? מסלול מדויק? משהו?
מסלול קו 99 סובב ת"א
מתוך מפת דן מהדורת יולי 1984. תחנת המוצא: רח' הירקון מול שדרות נורדאו. המסלול: הירקון, מורד הירקון, הרברט סמואל, כיכר השעון, מרזוק ועזר, שד' ירושלים, המרד, יצחק אלחנן, השחר, מונטיפיורי, הרצל (מתחת למגדל שלום), אחד העם, השחר, מונטיפיורי, המשך הרצל, קלישר (שוק הכרמל), הכובשים, נחמיה, הירקון, גורדון, תרס"ט, ככר הבימה, שד' רטושילד, צ. חשמונאים (סיבוב פרסה), רוטשילד, ככר התזמורת (היכל התרבות), הוברמן, דיזנגוף, שד' חן, ככר מלכי ישראל, אבן גבירול, שד' שאול המלך, ויצמן (ככר המדינה), ויצמן, יהודה המכבי, דרך חיפה, רוקח, בני אפרים, קק"ל, האוניברסיטה, דרך חיפה, שד' רוקח, ככר פלומר, הירקון, מלון פאלאס.
 
תודה רבה יאיר, הקו די נחמד.

מסלול קו 99 סובב ת"א
מתוך מפת דן מהדורת יולי 1984. תחנת המוצא: רח' הירקון מול שדרות נורדאו. המסלול: הירקון, מורד הירקון, הרברט סמואל, כיכר השעון, מרזוק ועזר, שד' ירושלים, המרד, יצחק אלחנן, השחר, מונטיפיורי, הרצל (מתחת למגדל שלום), אחד העם, השחר, מונטיפיורי, המשך הרצל, קלישר (שוק הכרמל), הכובשים, נחמיה, הירקון, גורדון, תרס"ט, ככר הבימה, שד' רטושילד, צ. חשמונאים (סיבוב פרסה), רוטשילד, ככר התזמורת (היכל התרבות), הוברמן, דיזנגוף, שד' חן, ככר מלכי ישראל, אבן גבירול, שד' שאול המלך, ויצמן (ככר המדינה), ויצמן, יהודה המכבי, דרך חיפה, רוקח, בני אפרים, קק"ל, האוניברסיטה, דרך חיפה, שד' רוקח, ככר פלומר, הירקון, מלון פאלאס.
תודה רבה יאיר, הקו די נחמד.
למרות שאם היו רוצים לעשות גם היום קו כזה, היה צורך לשנות מעט את מסלולו (אזור מגדל שלום), והיה עליו להגיע כמובן גם למגדלי עזריאלי...
 

K85

New member
אוטובוס דן מספר 3828

כמה תיקונים
91 היה תמיד קו של דן והוא שולב כחלופה של קו 90 לפני מס´ שנים. הוא מעולם לא הגיע לאיזור המלונות, אלא: יצא מהכרמלית, יהודה הלוי, אבן גבירול, ביהמ"ש, נמיר, וסיום המסלול בנוף ים. קו 90 הוא זה שהיה שייך ליונייטד טורס ושירתו בו אוטובוסים עירוניים של דן מסוג N.A.N SL 240 שנצבעו בצביעה של יונייטד במיוחד לקו. כמו-כן, הוספו בהם כיסאות ושני הטורים היו בעלי 2 כיסאות (ללא בודדים או רחבה). מספרי האטובוסים: 4002 - 4008 (לא בטוח במאה אחוז). אח"כ נוסף גם 3790. עם הפרטת יונייטד טורס לפני מס´ שנים, עבר גם קו 90 לדן (והפסיק לנסוע בשבת) וכיום קו 91 מהווה בו חלופה. קו 90 נוסע מהכרמלית, בן יהודה, בוגרשוב, ריינס, ארלוזורוב, נמיר, הרצליה פיתוח, מחלף כפר שמריהו וחזרה לת"א. ישנה גם חלופה דרך רח´ נורדאו בהרצליה (בנוסף לנוף ים). האם מישהו יודע מה היתה התועלת בהפעלת קו 90 בשבת? לא ראוי יותר שיפעל בשבת (לפחות בקיץ) קו כדוגמת 25 או 18? כמו-כן, האם יש למישהו כרטיסים וכרטיסיות של יונייטד ("החברה המאוחדת לתיירות בע"מ")? אגב, שמתי לב שלאחרונה משולבים אוטובוסים תיירותיים של דן בטיולים של יונייטד: ראיתי אוטובוס מקו 400 (כולל מדבקת פרסומת לקו) מעלה תיירים באחד המלונות ברח´ הירקון וגם ראיתי אוטובוס של דן (מס´ פנימי 2439) באילת (!!!). גם ראיתי אוטובוס של יונייטד משרת על קו 112 לא מזמן. מה קרה? האם הם עושים "החלפות", האם נגמרו ליונייטד האוטובוסים? ידוע לי שבהסעות לפעמים יונייטד עזרה לדן באוטובוסים, אבל ההיפך?!
אוטובוס דן מספר 3828
לא מזמן נסעתי באוטובוס מספר 3828 והתיאור שלו מבפנים זהה למה שתיארת. שני טורי המושבים בו היו בעלי שני כיסאות, לא הייתה רחבה באמצע האוטובוס והכיסאות היו חצי מרופדים ונראה שהם הוחלפו מתישהו. (האוטובוס הנ"ל הוא מודל 87, לא מזמן נסעתי גם באוטובוס מספר 3837 שהוא מודל 89 ובו הכיסאות לא היו מרופדים כלל.) הייתכן שגם האוטובוס הזה עבד פעם על קו 90 והיה צבוע בצבעי יונייטד טורס? את 4004 ראיתי לא מזמן נוסע על קו 4 (וגם את 4000 ו-4001). אגב, קו 91 לא בוטל לפני מספר שנים?
 
אוטובוסים עם סידורי ישיבה שונים

אוטובוס דן מספר 3828
לא מזמן נסעתי באוטובוס מספר 3828 והתיאור שלו מבפנים זהה למה שתיארת. שני טורי המושבים בו היו בעלי שני כיסאות, לא הייתה רחבה באמצע האוטובוס והכיסאות היו חצי מרופדים ונראה שהם הוחלפו מתישהו. (האוטובוס הנ"ל הוא מודל 87, לא מזמן נסעתי גם באוטובוס מספר 3837 שהוא מודל 89 ובו הכיסאות לא היו מרופדים כלל.) הייתכן שגם האוטובוס הזה עבד פעם על קו 90 והיה צבוע בצבעי יונייטד טורס? את 4004 ראיתי לא מזמן נוסע על קו 4 (וגם את 4000 ו-4001). אגב, קו 91 לא בוטל לפני מספר שנים?
אוטובוסים עם סידורי ישיבה שונים
היו כמה אוטובוסים (בעיקר בעשרות הראשונות) מסדרת 38XX שסידורי הישיבה שלהם הם כמו שהזכרתי. ההבדל הוא שלהם יש כפתור לפעמון מתחת לפתחי המזגן. איני יודע למה הם יוצרו כך ואיני חושב שהם שירתו בקו 90. לגבי 91 - הוא אכן בוטל וכיום קו 90 מבצע חלופה בשעות מסוימות דרך נוף ים במקום קו 91. אגב, 4000 ו-4001 לא שירתו בקו 90, אבל הם שייכים לאותו מוסך שמפעיל (בין השאר) קו 90 ו-4 - מוסך "שיכון דן".
 

K85

New member
כפתורי הפעמון ב-3828

אוטובוסים עם סידורי ישיבה שונים
היו כמה אוטובוסים (בעיקר בעשרות הראשונות) מסדרת 38XX שסידורי הישיבה שלהם הם כמו שהזכרתי. ההבדל הוא שלהם יש כפתור לפעמון מתחת לפתחי המזגן. איני יודע למה הם יוצרו כך ואיני חושב שהם שירתו בקו 90. לגבי 91 - הוא אכן בוטל וכיום קו 90 מבצע חלופה בשעות מסוימות דרך נוף ים במקום קו 91. אגב, 4000 ו-4001 לא שירתו בקו 90, אבל הם שייכים לאותו מוסך שמפעיל (בין השאר) קו 90 ו-4 - מוסך "שיכון דן".
כפתורי הפעמון ב-3828
לפי מה שזכור לי, ב-3828 כפתורי הפעמון היו במקומות הרגילים על העמודים, כמו בכל אוטובוס עירוני. אגב, נסעתי בו בקו 35. האם גם האוטובוסים של קו זה הם ממוסך שיכון דן?
 
35 שייך למוסך עשר תחנות או צ.ד. ב"ב

כפתורי הפעמון ב-3828
לפי מה שזכור לי, ב-3828 כפתורי הפעמון היו במקומות הרגילים על העמודים, כמו בכל אוטובוס עירוני. אגב, נסעתי בו בקו 35. האם גם האוטובוסים של קו זה הם ממוסך שיכון דן?
35 שייך למוסך עשר תחנות או צ.ד. ב"ב
אגב, גם אני נסעתי בו לפני כשנה בקו 35... שים לב שבטור השמאלי של הכיסאות מאמצע האוטובוס (מול הדלת האחורית), מתחת לפתחי המזגן יש כפתורי פעמון.
 

Carl Freeborne

New member
שבת

כמה תיקונים
91 היה תמיד קו של דן והוא שולב כחלופה של קו 90 לפני מס´ שנים. הוא מעולם לא הגיע לאיזור המלונות, אלא: יצא מהכרמלית, יהודה הלוי, אבן גבירול, ביהמ"ש, נמיר, וסיום המסלול בנוף ים. קו 90 הוא זה שהיה שייך ליונייטד טורס ושירתו בו אוטובוסים עירוניים של דן מסוג N.A.N SL 240 שנצבעו בצביעה של יונייטד במיוחד לקו. כמו-כן, הוספו בהם כיסאות ושני הטורים היו בעלי 2 כיסאות (ללא בודדים או רחבה). מספרי האטובוסים: 4002 - 4008 (לא בטוח במאה אחוז). אח"כ נוסף גם 3790. עם הפרטת יונייטד טורס לפני מס´ שנים, עבר גם קו 90 לדן (והפסיק לנסוע בשבת) וכיום קו 91 מהווה בו חלופה. קו 90 נוסע מהכרמלית, בן יהודה, בוגרשוב, ריינס, ארלוזורוב, נמיר, הרצליה פיתוח, מחלף כפר שמריהו וחזרה לת"א. ישנה גם חלופה דרך רח´ נורדאו בהרצליה (בנוסף לנוף ים). האם מישהו יודע מה היתה התועלת בהפעלת קו 90 בשבת? לא ראוי יותר שיפעל בשבת (לפחות בקיץ) קו כדוגמת 25 או 18? כמו-כן, האם יש למישהו כרטיסים וכרטיסיות של יונייטד ("החברה המאוחדת לתיירות בע"מ")? אגב, שמתי לב שלאחרונה משולבים אוטובוסים תיירותיים של דן בטיולים של יונייטד: ראיתי אוטובוס מקו 400 (כולל מדבקת פרסומת לקו) מעלה תיירים באחד המלונות ברח´ הירקון וגם ראיתי אוטובוס של דן (מס´ פנימי 2439) באילת (!!!). גם ראיתי אוטובוס של יונייטד משרת על קו 112 לא מזמן. מה קרה? האם הם עושים "החלפות", האם נגמרו ליונייטד האוטובוסים? ידוע לי שבהסעות לפעמים יונייטד עזרה לדן באוטובוסים, אבל ההיפך?!
שבת
קו 25 או 18 לא פועלים בשבת בגלל הסדרי הסטטוס קוו. קו 90 מהכרמלית להרצליה פיתוח פעל בשבת, כמו כן קו 222 מהכרמלית לנתב"ג. הם לא פועלים בשבת כי הם קוים לא רוחיים, וביחוד בשבת ולכן הפסיקו את פעילותם בשבת. הוזכר פה קו 99, קו סובב תל אביב או משהו כזה, למישהו יש מושג אם פעל בשבת ובשישי בלילה?
 

Carl Freeborne

New member
אשמח עם מישהו יוכל לענות לי

שבת
קו 25 או 18 לא פועלים בשבת בגלל הסדרי הסטטוס קוו. קו 90 מהכרמלית להרצליה פיתוח פעל בשבת, כמו כן קו 222 מהכרמלית לנתב"ג. הם לא פועלים בשבת כי הם קוים לא רוחיים, וביחוד בשבת ולכן הפסיקו את פעילותם בשבת. הוזכר פה קו 99, קו סובב תל אביב או משהו כזה, למישהו יש מושג אם פעל בשבת ובשישי בלילה?
אשמח עם מישהו יוכל לענות לי
 

seffic

New member
נראה לי שבשבתות בלבד

שבת
קו 25 או 18 לא פועלים בשבת בגלל הסדרי הסטטוס קוו. קו 90 מהכרמלית להרצליה פיתוח פעל בשבת, כמו כן קו 222 מהכרמלית לנתב"ג. הם לא פועלים בשבת כי הם קוים לא רוחיים, וביחוד בשבת ולכן הפסיקו את פעילותם בשבת. הוזכר פה קו 99, קו סובב תל אביב או משהו כזה, למישהו יש מושג אם פעל בשבת ובשישי בלילה?
נראה לי שבשבתות בלבד
הייתי די צעיר אז, אבל אני זוכר שראיתי אותו נוסע בשבת. יש לצין שזאת היתה תקופת הקיץ, אבל גם כך הקו בוטל די מהר בגלל אי כדאיות.
 

איליה.

New member
איזה קמפיים פרסום מקורי.

חברת בת של "דן"
הפרסומת והכרטיס המקורי הינם של חברת סייטסיאינג משנות ה50. מי שיודע יותר על חברה זו מתבקש להגיב.
איזה קמפיים פרסום מקורי.
See the sights with Sightseeing
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה