מצווה לא חובה!
בשבעת ימי החג מצווה לשבת בסוכה ולהשתמש בה בכל השימושים הרגילים של בית, כפי הציווי: "תשבו כעין תדורו". על כן יש לגור בסוכה ממש: לאכול, לשתות ולישון בה כל שבעת ימי החג.
הציווי לשבת בסוכה הוא זכר לסוכות בהן ישבו בני ישראל במדבר לאחר יציאתם ממצרים, או זכר לענני הכבוד, שסוככו על בני ישראל לאחר יציאתם ממצרים.
יש שסברו כי הטעם לבניית סוכה הוא הבעת אמונה בקב"ה וקבלת מלכותו, כיוון שהאדם מתבקש לעזוב את ביתו החזק והמוגן ולהתגורר בחוץ במקום רעוע, דווקא בעונה בה מזג האוויר מתחיל להתקרר. חז"ל קראו לסוכה "צילא דמהמנותא" - "צל האמונה", מכיוון שהאדם שם מבטחו בהשגחת הקב"ה ולא באמצעים פיזיים שונים.
בשבעת ימי החג מצווה לשבת בסוכה ולהשתמש בה בכל השימושים הרגילים של בית, כפי הציווי: "תשבו כעין תדורו". על כן יש לגור בסוכה ממש: לאכול, לשתות ולישון בה כל שבעת ימי החג.
הציווי לשבת בסוכה הוא זכר לסוכות בהן ישבו בני ישראל במדבר לאחר יציאתם ממצרים, או זכר לענני הכבוד, שסוככו על בני ישראל לאחר יציאתם ממצרים.
יש שסברו כי הטעם לבניית סוכה הוא הבעת אמונה בקב"ה וקבלת מלכותו, כיוון שהאדם מתבקש לעזוב את ביתו החזק והמוגן ולהתגורר בחוץ במקום רעוע, דווקא בעונה בה מזג האוויר מתחיל להתקרר. חז"ל קראו לסוכה "צילא דמהמנותא" - "צל האמונה", מכיוון שהאדם שם מבטחו בהשגחת הקב"ה ולא באמצעים פיזיים שונים.