שבעים פנים לתורה
דווקא ביהדות נהוג היה להשמיע כל דעה, ולהגות כל פרשנות. כל מה שאומרים היום חילוניים, כבר נאמר בעבר על ידי פרשנים רישמיים. אין זה קשה למצוא פרשנות והיפוכה בספרות התלמודית בכל נושא שמחפשים.
כדי להמנע מויכוח בנושא אסתר דווקא, אתן דוגמא שונה לחלוטין:
"וְאַבְרָהָם זָקֵן, בָּא בַּיָּמִים; וַיהוָה בֵּרַךְ אֶת-אַבְרָהָם, בַּכֹּל. (בראשית כ"ד, א`) מאי בכל? רבי מאיר אומר שלא היתה לו בת. רבי יהודה אומר שהיתה לו בת. אחרים אומרים בת היתה לו לאברהם, ובכל שמה" (בבלי, בבא בתרא ט"ז ב`) [סימני הפיסוק הם שלי]
אפשר לאות שהפרשנות של אנשים בעלי מעמד רישמי ביהדות, בזמנם ובזמננו, מפרשים פסוק קצר אחד בצורות שונות לחלוטין. יש מי שאומר שפירוש הפסוק הוא שלאברהם לא היו בנות בכלל. זו הברכה האולטימטיבית בעיניו. הוא בדעת מיעוט, אך פרשנותו רישמית לא פחות משל אחרים. לעומתו יש מי שחושב שללא בת אחת לפחות, לא יכול להיות שאברהם בורך בכל. הפרשנות הזו כה תפסה, עד כי אחרים (הבבלי מתייחס לפרשנות זו בלשון רבים) אפילו יחסו את המילה "בּכֹּל" לשמה של אותה בת.
אפשר לראות כאן פירוש והיפוכו, ושניהם מוזכרים ומקובלים. מכאן אפשר ללמוד שגם מקומות אחרים בתנ"ך יכולים לזכות לפירושים והופכם, ואין פירוש רישמי אחד על פני משניהו.