חג שמח!
פינת "המקרה השבועי"

עוד כיוון בנוסף למה שכתבו אחרים

הייתי בודקת איתו את האמונות שלו בנושאים האלו - "תקשורת/בטחון עצמי/שיווק עצמי" וגם את הערכים הבסיסים שלו. אולי הוא מאמין שהוא צריך לנהוג בדרך מסויימת ורק אז הוא יהיה "מוביל" בתחום. למשל, אולי הוא חושב שהוא צריך להיות "מאנייק", וזה מנוגד לערך בסיסי שלו של להיות אמיתי, ואז הוא מתקשה. ואולי הוא לא סובל "סמול טוק" כי הוא חושב שהוא צריך לדבר על דברים משעממים, והוא לא רואה את החופש והמרחב שיש לו, ושהוא מעצב את הסיטואציה והחיים שלו. ואולי הוא מאמין שהוא לא טוב כמו אחרים והיינומשנים את האמונה הזו...
 

אוריק3

New member
אכן חשוב מאוד מיכל אך אני עורך את

הברורים הללו בשל הראשוני
 

bridges

New member
עקיפה מימין

אני לא יודע באיזה שלב של האימון מדובר, אני מניח שמדובר על הפגישות הראשונות. אני הייתי עוקף את הנושא ע"י מעבר לעתיד. משהו כמו: "נניח שעבדנו על הבטחון העצמי ויש לך היום בטחון עצמי ואתה מוביל בתחום אז איך אתה מרגיש? מה אומרים עליך? מה אתה עושה? איפה אתה עובד?" וכו' וכו' וכו' אנחנו צריכים לזכור שנקודות המפנה באימון הם בנקודות העיוורות של המתאמן שאותם אנחנו רוצים לחשוף. אני מוכן להמר שהבטחון העצמי הוא לא הנקודה העיוורת שעוצרת את אותו מתאמן מלהגיע למקום שאליו הוא רוצה להגיע, לכן יש להניח לזה (אם יהיה צורך תמיד נוכל לחזור לזה בהמשך כשיש למתאמן מוטיבציה גדולה "לפתור את הבעיה").
 

אוריק3

New member
הטראפיק בפינה...

אולי גישה ישירה לעתיד מבלי להציף קודם נושא לא עשויה לפגום בראיה לעתיד שתהייה מאותה נקודת מבט שלילית? נקודות המפנה לטעמי הן בעת ההארה (הצפה). נקודות שחורות אני מגדיר כבטחון עצמי. בטחון עצמי הוא תוצאה לא הסיבה הראשונית. ההפעלה מתוך הבטחון העצמי היא גם תוצאתית..כלומר על סמך התוצאה של נומר ארוע שגרם לתוצאה של איבוד הבטחון. התגובה ממנו תהווה את התוצאה ההתנהגותית. לכן אייני מניח לזה, מכאן אני מתחיל למנף.
 

bridges

New member
עניין של גישה

יש אמירה ידועה (אני לא זוכר של מי) : "כל מה שאתה מתנגד לו מתמיד" (What ever you resist persist). למה הדבר דומה: אני רוצה להכנס לחדר הסמוך אבל מולי נמצא קיר ואני מנסה לדחוף את הקיר בכל כוחי וממשיך להתפלא שאני לא עובר לצד השני. אבל שני מטר לידי יש דלת מעבר לצד השני (והיא אפילו לא נעולה) ואני לא רואה אותה כי אני עם "הראש בקיר". מה שאני אומר זה שיכול להיות שחוסר הבטחון העצמי שהמתאמן כל כך מנסה להיכנס בו זו בכלל לא הנקודה שעוצרת אותו. יכול להיות שמה שעוצר אותו נמצא בכלל במקום אחר וכל מה שאנחנו עושים זה מבזבזים את זמנו ואת כספו בלתמוך בו לשבור את הראש על הקיר. אני מציע אלטרנטיבה שיכול להיות שתעבוד ויכול להיות שלא. המעבר לעתיד באמצעות הדמיון מעביר אותו לנקודת מבט אחרת, יותר רחבה שאולי תאפשר לו לראות את הדלת. כאן נכנס תפקידנו כמאמנים, כל פעם שהמתאמן נכנס למצב של להיכנס בקיר להחזיר אותו לנקודה הרחבה. (כל פעם שהוא אומר אבל אין לי בטחון עצמי להזכיר לו שאנחנו בעתיד והבעיה הזאת כבר נפתרה ואם הוא מתנגד להגיד לו: באת לכאן לראות דרכים חדשות בו תנסה את זה, תמיד נוכל לחזור לחוסר הבטחון). אבל די לתיאוריה, אני מזמין אותך לנסות את זה ולראות אם זה עובד עבורך.
 

ליפט

New member
זיהוי חוזקות

לא הבנתי מתיאור המקרה אם המתאמן הגדיר את סוגיית האימון או שזוהי פרשנות המאמן. האם במענה לשאלה : "מה אתה נדרש, לראייתך, להיות או להביא על מנת להצליח בתחום?" הוא ציין בטחון עצמי. בהנחה שזו היתה הגדרת המתאמן: 1. הייתי מבקשת הגדרה מפורטת ככל הניתן של המושג, מה המשמעות של בטחון עצמי עבורו (כשהוא יכול להסתייע במודלים). 2. לאחר שיש בידינו רשימת מאפיינים, איך כל מאפיין יכול לתרום להשגת המטרה. 3. ללכת עם הרשימה לתחומי חיים אחרים של המתאמן. היכן קל לו לבטא בטחון עצמי, מול מי, באילו נסיבות וכ"ו. 4. ולבחון אפשרויות להעתיק את היכולת הזו מתחום אחד בחייו לתחום המדובר. דבר נוסף: רשימת נכסים - 50 דברים חיוביים שהוא מביא באמתחתו, בכל מישור. להעזר בסביבה אם צריך, לבקש מקרובים (מסביבות חיים שונות: משפחה, חברים, עבודה וכ"ו) לערוך רשימת מאפיינים חיוביים שלו. זה פותח שיח נוסף על חוזקותיו.
 

גלעד63

New member
אוי, זה קל

כי זו הבעיה הבסיסית של הרבה מתאמנים, רק שבדרך כלל לוקח הרבה זמן להראות להם ששם זה מתחיל - הנה בא מתאמן בשל שאפשר להתחיל לעבוד איתו ישר
. כל האנשים הבטוחים בעצמם דומים - לכן אנחנו מתחילים מהכנת רשימה של איך אנשים עם בטחון עצמי מרגישים, נראים ומתנהגים ועם הרשימה הזאת מתחילים לעבוד. חלק מהפריטים דורשים פשוט אימון התנהגותי - מה שלא נכנס דרך הראש, יכנס דרך הרגליים, חלק עבודה על דימוי הגוף, דיאטה וכושר, עם חלק מהמתאמנים נגיע עד לבירור ואימוץ השקפת העולם של אנשים בטוחים בעצמם, עם חלק לא יהיה צורך - עומק הפיתרון כעומק הבעיה.
 

pardes1

New member
הייתי מבקשת ממנו שיספר את מהלך חייו

תוך שימת דגש לנקודות חשובות לו ולבחירות שלו. לאחר מכן היית מספרת לו את הסיפור שלו כאשר אני מתארת את הנקודות החזקות שלו בכל סיטואציה. ואז הוא חוזר על זה. ומספר לאנשים אחרים את סיפור חייו תוך הדגשת הנקודות החזקות שלו.
 
למעלה