חדשות עצובות

לב אם

New member
חדשות עצובות

אני פותחת בשרשור קבוע של חדשות מהעתונות אשר קשורות לנושא הפורום (בתקווה שלא יהיו) מוזמנים להוסיף כתבות והתייחסויות: ידיעה היום ב YNET: חשיפה: חשש להתעללות במעון בכתבה נוספת על חשד לאונס - שמעתי ברדיו: שחררו את החשוד למרות שיש נגדו תלונה על פגיעה בקטין - כי יש ספק שאולי זה היה בהסכמה.
 

לב אם

New member
לצערי אכן זה מצב

וכאן אני רואה את התרומה של הפורום הזה: כמקום שבו ההורים יכולים לבוא להתייעץ , איך להגיב, מה להגיד לילדים, למי לפנות. ולא פחות חשוב - איך לחיות עם עצמך כהורה, אחרי שקורים דברים כאלו. אותה ילדה שקראו לה "אסתי המכוערת" - הרי יכול לקחת עכשיו שנים על גבי שנים, עד שהיא תהיה מוכנה להאמין שהיא ילדה יפה. התופעה הזאת מוכרת גם מחוגי התעמלות ובלט, בהן משננים לבנות שהן שמנות וצריכות לעשות דיאטה, ואחר כך לך תוציא את הילדה מאנורקסיה.
 

גן חיות

New member
לצערינו, רבים האנשים שמוציאם את

תסכוליהם ורוע ליבם על ילדים רכים. לדעתי, כל מורה, גננת, מטפלת(גם מדריכים) צריכה לעבור בדיקת "מסוגלות " דומה למסוגלות הורית. הם מבלים שעות רבות עם ילדים , וש להם השפעה רבה עליהם, ואם הם פוגעים בהם או מתעללים בהם, הנזק יכול להיות אדיר. במיוחד במקרה של התעללות מתמשכת ועקבית. קראתי פעם כתבה שמסבירה שכאשר דמות שאמורה להיות מגינה ומטפלת והילד תלוי בה, מתעלל באופן עקבי לאורך זמן, יכולים להיות תוצאות של מבנה אישיות בעייתית שלא ניתנות לשינוי גם לאחר טיפול נפשי ממושך. ממש מפחיד.
 

גן חיות

New member
נו,באמת

תראה, אני מורה (מוסמכת) וכבר שנים עובדת עם המון מורים ומורות. וגם נתקלת בהם כאמא. לספר לך על המורה שהסבירה לילדים אים הכירה את חשברה ומה עשתה איתו? או המורה שהסביר לילדי כתת ליקויי למידה שהם מוגבלים? או מורה ששרלה ילד ליד כולם"מה קרה? לא לקחת כדורים היום?" המורה שהעמידה ילד בפינה שעות תחת לכיתוב "אני עצלן?" מנהל שאמר לתלמיד לקוי למידה"למה הספר שלך הפוך? ככה גם אתה תהיה כל החיים!" והיה מורה שהודה שהוא הרביץ לתלמיד שלי "כי הילד פורק עול." כל אלה אנשים מוסמכים. המטפלת במעון שהקן שלי הלך כתינוק גם היתה מוסמכת ובעלת ניסיון. היא העמידה את כל הקטנים בשורה לעשות פיפי וכשהבן שלי פספס היא אמרה לכולם לצחוק עליו. מוסמך להוראה או למטפלות או להדרכה לא כולל בדיקה כלל לגבי אמפתיה, הבנה, אכפתיות , טקט, שליטה ביצרים, התמודדות במצבי לחץ - יוצאים מתוך הנחה שיש. זה לא כלול בהסמכה!!!!!!
 

לב אם

New member
ומה התפקיד של המנהלת?

המפקחת? היועצת? נכון. שאלה נאיבית לכאורה, אז אולי הגיע הזמן שיתחילו לפעול בכיוון הזה.
 

גן חיות

New member
תראי, זה עניין בעייתי

ולא כל מקרה מדווח למנהלת או למפקחת או להורים. ולא תמיד הילדים אפילו מבינים כמה מקרה פוגע ובעייתי עד שחלף זמן. כמו שלא עוזים בדיקות מסוגלות הורית עד שזוג מתגרש(ומי אומר שהם מסוגלים להיות הורים סבירים אז?) לא עושים בדיקות כאתה לצוות חינוכי-טיפולי. יש בדיקת ידע ותואר ועבודה מעשית.. צריכה להיות מודעות גם לפן הזה .
 

לב אם

New member
אה. אבל התכוונתי

שהתפקיד האמיתי של המנהלת, הוא להדריך את הצוות שלה בכללי ההתנהגות הנאותים, ביחס נכון לילד, וגם לפקח על האנשים שהיא מעסיקה. היום, המושג של מנהל כמנהיג ומחנך, כבר כל כך לא נפוץ,שאף אחד לא מצפה לזאת מהם. והאם לא זה תפקידם הראשי והראשון במעלה?
 
אם ההורים לא מעורבים מי יהיה מעורב?

לאף אחד לא יכול להיות איכפת מהילדים שלנו כמונו. שום השמכה שבעולם לא תעזור לאף אחד להיות יותר איכפתניק לגבי ילד מאשר הוריו הבריאים נפשית.
 

0 אור 0

New member
בודאי שכך

אבל יש שני מקרים מהותיים בהם יש חשיבות עליונה לאנשי החינוך: 1. כאשר איננו נמצאים - מישהו צריך להשגיח על הילד במסירות ואהבה כאילו היה הורה שלו. 2. במקרים הלא מעטים בהם ההורים עצמם פוגעים בילד - בין אם זה בזדון ובין אם מתוך חוסר ידע או מצוקה.
 
במקרה הראשון, רצוי שזה יהיה מישהו

שההורים בחרו בכפידה. בדקו את קורות חייו, קיבלו המלצות ושהו איתו מעט בעת עבודתו. זו הדרך בה אנו בוחרים עובדים לכל תחום אחר. מדוע אנחנו לא יכולים להיות נוכחים אפילו בשיעור אחד בבית הספר הממלכתי של ילדינו? מדוע אין להו שום דרך לבחור שם את המורה? השיטה? סדר עדיפויות הלימוד? לגבי מהקרה השני, זה נכון וצריך להיות מטופל הייטב לגופו של עניין.
 

0 אור 0

New member
אנחנו כנראה מפונקים

אצלנו בבית הספר היסודי ההורים היו מוזמנים להצטרף בכל עת לכתה. לצערי זה לא ממש הבטיח שלילד יהיה רק טוב בכל עת.
 
ואם זה יהיה כלול בהשמכה זה יהיה

זה יהיה לא יעיל כמו שאר הדברים שכלולים בה. משרד החינוך מנוהל באופן המנוכר לצרכי התלמיד כי אין שמץ של משוב על התועלת והנזק לתלמיד. יש להפריט את המערכת. כוחות השוק הוכיחו עצמם בכל מקום אחר.
 

לב אם

New member
עדו

האם כוחות השוק מעוניינים בטובת הילד? הבעיה של הפרטת המערכת היא חיזוק מגמה קיימת של רמות חינוך שונות לעשירים ועניים ובעיקר פגיעה בפריפריה. כבר היום משרד החינוך מתנער מחובתו לסייע לילדים במשימה של הגעה לבית הספר - בתי ספר שמרכזים ילדים מישובים קטנים, נאלצים להוריד מסל החינוך בגלל עלות ההסעות. גורם פרטי יפיל את כל עלות ההסעות על ההורים, או שבכלל יעדיף לפתוח את בית הספר שלו באיזורים עשירים.
 
עדיף חינוך לעשירים מבערות לכולם.

ואנחנו כבר צועדים בדרך לבערות לכולם. אם המדינה מעוניינת בשיווין שתסבסד את העניים ולא תבזבז את תקציבי החינוך על מי שיש לו כסף. המדיניות הנוכחית מטפחת צרכמות לא ביקורתית שהיא אנטי חינוכית ואת תוצאותיה כולנו מכירים.
 

0 אור 0

New member
האם אלו האופציות האמיתיות?

מובילים אותנו באף לכיוון מסויים, וכאילו לכיוון שאתה כותב עליו - סבסוד של העניים. אבל בינתיים,כל בתי הספר היחודיים שעולים המון כסף למדינה נמצאים דוקא באיזורים העשיים ולא נגישים לעניים. השינויים האחרונים של תקצוב החינוך פגעו אנושות ביכולת לקיים חינוך סביר בפריפריה (מיעוט ילדים + צורך בהסעות לא משאיר כסף לחינוך עצמו). -- למה לא לעבוד כמו במדינות המתקדמות בהן קובעים "סל זכויות" לתלמיד, והרשויות מתחייבות לספק את הסל הזה, ולפיו בונים את התקציב?
 
לאילו מדינות את מתכוונת והאם את

מכירה אותן מקרוב? מניסיוני, מערכת החינוך השוויצרית נראת מקרוב הרבה פחות מוצלחת מהשמועות על אודותיה בישראל. את האמריקנית אני מכיר יותר ויותר מקרוב, היא מזכירה יותר את השמועות שיש עליה בארץ אבל גם היא לא ממש מה שחושבים מרחוק.
 

0 אור 0

New member
בעיקר ארצות הברית

שמעתי גם על צרפת והולנד. בארצות הברית אני מכירה באופן אישי משפחות שיש להם ילדים עם בעיות, וההתנהלות שם פשוט משכיבה אותי על הארץ מקנאה לעומת מה שרואים פה.
 
למעלה