נראה שזאת הארכת המסלול הקיים , במקום שיסיים בתמח"ת יסיים במסוף הלוחמיםלפי מה שראיתי קו 50 יתחיל לפעול מ 19.1.24
יהיה קישור ישיר יחסית מעזריאלי לתחנה מרכזית פ"ת, קו 51 בעל אותו קישור אך הוא נכנס לאם המושבותלפי מה שראיתי קו 50 יתחיל לפעול מ 19.1.24
לפי מה שראיתי קו 50 יתחיל לפעול מ 19.1.24
קו 1 לצד קווים בולטים אחרים על ציר ז'בוטינסקי צפויים להתבטל בעוד כחצי שנה. קו 50 יהיה הקו המאסף לאורך הציר שישרת גם מקומות שבין תחנות הרק"ל.למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?
אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.
אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.
אפשר לקבל פירוט יותר?קו 1 לצד קווים בולטים אחרים על ציר ז'בוטינסקי צפויים להתבטל בעוד כחצי שנה. קו 50 יהיה הקו המאסף לאורך הציר שישרת גם מקומות שבין תחנות הרק"ל.
קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?
אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.
אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.
עריכה:
הגיוני שיהיו מספר קווי אוטובוס המקבילים למקטעים במסלול הרק"ל, אך לא הגיוני שיהיה קו שיעשה את רובו.
קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.
אני מנחש שגם 51 בהמשך יבוטל. בסוף כחלק ממטרה לדלל קצת את התחנה המרכזית כדי שכשיגיע מועד פינויה זה יהיה קצת קל יותר.
הקווים האחרים שמקבילים בחלק ממסלולם לקו האדום יבדקו לאורך זמן אולי ידוללו ואולי לא. נחכה ונראה. צריך בשביל הבדיקה הזו תקופת שגרה.
אבל, בסוף יש הבדל בין רק"ל לאוטובוס ויש גם תקלות ברק"ל שמצריכות איזושהי חפיפה בכדי לתת את התגבור. שני הקווים שמספקים את החפיפה הזו במלואה הם 40 מבת ים ו-50 החדש מפתח תקווה. (גם חלק מהקווים שחופפים עם 40 יועם ציר הרק"ל בבת ים דוללו/יבוטלו/יוסטו עם הזמן.
לקווים האלה גם נבנתה תוכנית תגבור למקרים של תקלות ברק"ל שדן נערכת אליה להפעילה ביום פקודה.
בנוסף, לא כולם אוהבים לרדת מתחת לקרקע, לקווים האלה יש יותר תחנות והם גם לא ממש חופפים במלואם. זה הרציונל להפעילם בשגרה ולא סתם לשמור סטוק אוטובוסים למקרים של תקלה ברק"ל. הם כמובן יפעלו בשגרה בתדירות פחותה מהתדירות הנוכחית של קו 1 (כנראה 4 פעמים בשעה).
הק"מ שנחסכים כתוצאה מהמהלך הזה הולכים לתגבור של קווים אחרים במקומות אחרים ברשת הגוש דנית שדורשים תגבור.
בסוף כמות הנוסעים ברק"ל היא 50K ליום. שליש מכמות הנוסעים, ברקל הירושלמית. בבת ים למשל אתה רואה בבירור שאנשים מעדיפים את האוטובוסים על פני הרקל בגלל שבבת ים ויפו היא מאוד איטית וגם לא תדירה כמו השילוב 1,40,42,83קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.
אני מנחש שגם 51 בהמשך יבוטל. בסוף כחלק ממטרה לדלל קצת את התחנה המרכזית כדי שכשיגיע מועד פינויה זה יהיה קצת קל יותר.
הקווים האחרים שמקבילים בחלק ממסלולם לקו האדום יבדקו לאורך זמן אולי ידוללו ואולי לא. נחכה ונראה. צריך בשביל הבדיקה הזו תקופת שגרה.
אבל, בסוף יש הבדל בין רק"ל לאוטובוס ויש גם תקלות ברק"ל שמצריכות איזושהי חפיפה בכדי לתת את התגבור. שני הקווים שמספקים את החפיפה הזו במלואה הם 40 מבת ים ו-50 החדש מפתח תקווה. (גם חלק מהקווים שחופפים עם 40 יועם ציר הרק"ל בבת ים דוללו/יבוטלו/יוסטו עם הזמן.
לקווים האלה גם נבנתה תוכנית תגבור למקרים של תקלות ברק"ל שדן נערכת אליה להפעילה ביום פקודה.
בנוסף, לא כולם אוהבים לרדת מתחת לקרקע, לקווים האלה יש יותר תחנות והם גם לא ממש חופפים במלואם. זה הרציונל להפעילם בשגרה ולא סתם לשמור סטוק אוטובוסים למקרים של תקלה ברק"ל. הם כמובן יפעלו בשגרה בתדירות פחותה מהתדירות הנוכחית של קו 1 (כנראה 4 פעמים בשעה).
הק"מ שנחסכים כתוצאה מהמהלך הזה הולכים לתגבור של קווים אחרים במקומות אחרים ברשת הגוש דנית שדורשים תגבור.
3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?
אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.
אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.
עריכה:
הגיוני שיהיו מספר קווי אוטובוס המקבילים למקטעים במסלול הרק"ל, אך לא הגיוני שיהיה קו שיעשה את רובו.
וזאת ההוכחה למה הבת ימים לא עושים שימוש ברכבת הקלה.3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.
3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.
הנסיעה הצבית מבת ים ליפו היתה בדצמבר . אספתי את המכונית מהמוסך.אם רכבת ישראל היתה מסוגלת להפעיל קווים פרבריים במקום השטות המוחלטת של הרכבת שמדלגת כל תחנות בת ים וחולון בימי שגרה - הייתי אומר שקו 240 לא צריך להכנס לאיילון אלא להזין את תחנת יוספטל (שהוא מדלג עליה) ו-וולפסון. אני מקווה שבעידן המסילה הרביעית קו רשל"צ- רעננה יהיה בתדירות של לפחות פעם ב 10 דקות והמקטע של 240 בבת ים ישאר כקו מזין מקומי.
כרגע אני מבין מדוע צריך אלטרנטיבה לשירות הדב של ר"י שהוחמר לרמה של רכבת לשעה.
כשיבוא היום - "She's in the attic!"
הציר של קו 240 בבת ים מקביל לציר הרק"ל, אך נמצא חצי קילומטר עד קילומטר ממנה. תמיד יש הצדקה לשירות בצירים מקבילים שאינם במרחק הליכה נוח.
לגבי הרק"ל- אם אני מבין נכון, העיריות לא נתנו לה עדיפות ברמזורים בתקופת ההרצה ובחודשים הראשונים להפעלה. בירושלים הרק"ל הצליחה להשיל כחצי שעה מזמן הנסיעה בשנים הראשונות, כשהרמזורים עברו לתיאום מולה. דיווחת בפורום על המהירויות הנמוכות להחריד של הרק"ל במקטע הקרקעי מדרום ליפו, אפשר רק לקוות שאלו מהירויות הרצה / התחלה בלבד. אישית נסעתי מסלמה ללשום או ת"א מרכז ומקטע סלמה - אליפלט היה המקטע הקרקעי היחיד שנסעתי. אינני חושב שהמהירות היתה מהירות בליכה כמו שתיארת לגבי אוגוסט- ספטמבר.
הנסיעה הצבית מבת ים ליפו היתה בדצמבר . אספתי את המכונית מהמוסך.
לא היה תמיד קו 50 מפ"ת לת"א לתחנה מרכזית ?קוו חדש .לא קיים כרגע
50 הישן היה בין בית רבקה לתמח"ת ופעל בשעות העומס בלבד. הקו בוטל בעת תקופת הקורונה.לא היה תמיד קו 50 מפ"ת לת"א לתחנה מרכזית ?
אההההיה ובוטל
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.