חדש בדן-קו 50 מפתח תקווה לתל אביב ומסיים בחולון

konforty25

Active member
לפי מה שראיתי קו 50 יתחיל לפעול מ 19.1.24
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240106_154241_ .jpg
    Screenshot_20240106_154241_ .jpg
    KB 686.3 · צפיות: 44

Ccyclist

Well-known member
לפי מה שראיתי קו 50 יתחיל לפעול מ 19.1.24

למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?

אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.

אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.

עריכה:

הגיוני שיהיו מספר קווי אוטובוס המקבילים למקטעים במסלול הרק"ל, אך לא הגיוני שיהיה קו שיעשה את רובו.
 
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?

אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.

אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.
קו 1 לצד קווים בולטים אחרים על ציר ז'בוטינסקי צפויים להתבטל בעוד כחצי שנה. קו 50 יהיה הקו המאסף לאורך הציר שישרת גם מקומות שבין תחנות הרק"ל.
 

fishgad

Active member
קו 1 לצד קווים בולטים אחרים על ציר ז'בוטינסקי צפויים להתבטל בעוד כחצי שנה. קו 50 יהיה הקו המאסף לאורך הציר שישרת גם מקומות שבין תחנות הרק"ל.
אפשר לקבל פירוט יותר?
מה עם קווים 66,51,42,82,138,
 
למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?

אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.

אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.

עריכה:

הגיוני שיהיו מספר קווי אוטובוס המקבילים למקטעים במסלול הרק"ל, אך לא הגיוני שיהיה קו שיעשה את רובו.
קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.
אני מנחש שגם 51 בהמשך יבוטל. בסוף כחלק ממטרה לדלל קצת את התחנה המרכזית כדי שכשיגיע מועד פינויה זה יהיה קצת קל יותר.
הקווים האחרים שמקבילים בחלק ממסלולם לקו האדום יבדקו לאורך זמן אולי ידוללו ואולי לא. נחכה ונראה. צריך בשביל הבדיקה הזו תקופת שגרה.

אבל, בסוף יש הבדל בין רק"ל לאוטובוס ויש גם תקלות ברק"ל שמצריכות איזושהי חפיפה בכדי לתת את התגבור. שני הקווים שמספקים את החפיפה הזו במלואה הם 40 מבת ים ו-50 החדש מפתח תקווה. (גם חלק מהקווים שחופפים עם 40 יועם ציר הרק"ל בבת ים דוללו/יבוטלו/יוסטו עם הזמן.
לקווים האלה גם נבנתה תוכנית תגבור למקרים של תקלות ברק"ל שדן נערכת אליה להפעילה ביום פקודה.

בנוסף, לא כולם אוהבים לרדת מתחת לקרקע, לקווים האלה יש יותר תחנות והם גם לא ממש חופפים במלואם. זה הרציונל להפעילם בשגרה ולא סתם לשמור סטוק אוטובוסים למקרים של תקלה ברק"ל. הם כמובן יפעלו בשגרה בתדירות פחותה מהתדירות הנוכחית של קו 1 (כנראה 4 פעמים בשעה).
הק"מ שנחסכים כתוצאה מהמהלך הזה הולכים לתגבור של קווים אחרים במקומות אחרים ברשת הגוש דנית שדורשים תגבור.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.
אני מנחש שגם 51 בהמשך יבוטל. בסוף כחלק ממטרה לדלל קצת את התחנה המרכזית כדי שכשיגיע מועד פינויה זה יהיה קצת קל יותר.
הקווים האחרים שמקבילים בחלק ממסלולם לקו האדום יבדקו לאורך זמן אולי ידוללו ואולי לא. נחכה ונראה. צריך בשביל הבדיקה הזו תקופת שגרה.

אבל, בסוף יש הבדל בין רק"ל לאוטובוס ויש גם תקלות ברק"ל שמצריכות איזושהי חפיפה בכדי לתת את התגבור. שני הקווים שמספקים את החפיפה הזו במלואה הם 40 מבת ים ו-50 החדש מפתח תקווה. (גם חלק מהקווים שחופפים עם 40 יועם ציר הרק"ל בבת ים דוללו/יבוטלו/יוסטו עם הזמן.
לקווים האלה גם נבנתה תוכנית תגבור למקרים של תקלות ברק"ל שדן נערכת אליה להפעילה ביום פקודה.

בנוסף, לא כולם אוהבים לרדת מתחת לקרקע, לקווים האלה יש יותר תחנות והם גם לא ממש חופפים במלואם. זה הרציונל להפעילם בשגרה ולא סתם לשמור סטוק אוטובוסים למקרים של תקלה ברק"ל. הם כמובן יפעלו בשגרה בתדירות פחותה מהתדירות הנוכחית של קו 1 (כנראה 4 פעמים בשעה).
הק"מ שנחסכים כתוצאה מהמהלך הזה הולכים לתגבור של קווים אחרים במקומות אחרים ברשת הגוש דנית שדורשים תגבור.

אצלנו יש קווי אוטובוס שחופפים מקטעים של התחתית, אבל לא את המסלול במלואו. זה מאפשר להם ערך מוסף של חיבוריות למקומות ללא רכבת מחד, ותח"צ בין תחנות הרכבת מאידך. בגלל ההיסטוריה של המערכת (שהיתה עירונית יותר עד הפירבור של שנות השלושים וההרחבה לפרברים) האוטובוסים אפילו איפשרו ביטול תחנות תחתית שהיו צמודות מדי לאחרות.

בשיטה שלנו אין קו כמו 50. במקום - קווי ז'בוטינסקי היו ממשיכים למקומות כמו עתידים, הבורסה ליהלומים, קניון איילון, רדינג דרך ארלוזרוב או כיכר המדינה וז'בוטינסקי של ת"א. קווים עירוניים המסתיימים במסוף 2000 היו ממשיכים לקניון איילון או לבורסה ליהלומים, קווי בגין - המסגר היו עירוניים / אזוריים ברובם ללא האלמנט הבינעירוני והיו מעלים ומורידים נוסעים לאורך הציר.

בכלל - הרעיון שהקווים הבינעירוניים והאזוריים יסעו דרך סדרת רחובות עירוניים בגלל ההיסטוריה של התחנה המרכזית בעייתית בעיניי. יש מקום לשקול טרמינל צפוני לקווי אוטובוס בינעירוניים שאין להם מקום במסוף 2000 ולגרום למעבר למערכת העירונית.

חלק מזה נובע מכך שהמערכת הרכבתית הפרברית והעירונית נרחבות פי כמה וכמה מהמצב בארץ, מערכת הכבישים המהירים בקושי מגיעה למרכז העיר (למרות שטכנית יש כביש אחד שהיה במעמד אוטוסטרדה שמגיע עד לקילומטר אחד מאוקספרד סטריט בקצה המערבי - מערכת האוטוסטרדות מסתיימת בדרך כלל על הכביש הצפון מעגלי שנמצא ברובו באזור 3. כשבנו את ה Westway בשנות ה 60 זה גרם להתנגדות ציבורית נרחבת להכנסת האוטוסטרדות לפנים העיר וביטול תוכניות מהסוג) ובכל הרכז לונדון יש רק מסוף אוטובוסים בינעירוני אחד - תחנת Victoria Coach Station לעומת מספר דו ספרתי של תחנות טרמינל רכבתיות. ישראל נוסדה בעידן שהרכבת היתה בנסיגה והאוטובוסים היו בעלייה אז ברור מדוע האיזון שונה. ביקרתי במספר מדינות בריטיות לשעבר שאיבדו את הרכבות לחלוטין, אז המצב בארץ דווקא בסדר עם שימור ושיפור הרכבת.

אני חושב שתירוצים של "לא אוהבים לרדת מתחת לאדמה" שווי ערך לתירוצים של "נסיעה באוטובוס גורמת לי בחילה". אנשים שלא רוצים לנסוע בתח"צ ממציאים כל מני תירוצים. התחנות של הקו האדום גדולות ומרווחות, קומת הוולידטורים גדולה פי 2 עד 4 מקומה דומה בתחנת תחתית לונדונית.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
קו 1 כרגע רק מדולל ובהמשך יבוטל לחלוטין. הוא באמת מקביל כמעט לחלוטין לרק"ל ואין בו הגיון.
אני מנחש שגם 51 בהמשך יבוטל. בסוף כחלק ממטרה לדלל קצת את התחנה המרכזית כדי שכשיגיע מועד פינויה זה יהיה קצת קל יותר.
הקווים האחרים שמקבילים בחלק ממסלולם לקו האדום יבדקו לאורך זמן אולי ידוללו ואולי לא. נחכה ונראה. צריך בשביל הבדיקה הזו תקופת שגרה.

אבל, בסוף יש הבדל בין רק"ל לאוטובוס ויש גם תקלות ברק"ל שמצריכות איזושהי חפיפה בכדי לתת את התגבור. שני הקווים שמספקים את החפיפה הזו במלואה הם 40 מבת ים ו-50 החדש מפתח תקווה. (גם חלק מהקווים שחופפים עם 40 יועם ציר הרק"ל בבת ים דוללו/יבוטלו/יוסטו עם הזמן.
לקווים האלה גם נבנתה תוכנית תגבור למקרים של תקלות ברק"ל שדן נערכת אליה להפעילה ביום פקודה.

בנוסף, לא כולם אוהבים לרדת מתחת לקרקע, לקווים האלה יש יותר תחנות והם גם לא ממש חופפים במלואם. זה הרציונל להפעילם בשגרה ולא סתם לשמור סטוק אוטובוסים למקרים של תקלה ברק"ל. הם כמובן יפעלו בשגרה בתדירות פחותה מהתדירות הנוכחית של קו 1 (כנראה 4 פעמים בשעה).
הק"מ שנחסכים כתוצאה מהמהלך הזה הולכים לתגבור של קווים אחרים במקומות אחרים ברשת הגוש דנית שדורשים תגבור.
בסוף כמות הנוסעים ברק"ל היא 50K ליום. שליש מכמות הנוסעים, ברקל הירושלמית. בבת ים למשל אתה רואה בבירור שאנשים מעדיפים את האוטובוסים על פני הרקל בגלל שבבת ים ויפו היא מאוד איטית וגם לא תדירה כמו השילוב 1,40,42,83
 
לפי דעתי מטרה קו 50 היא פסיכולוגית בלבד לשכנע את הנוסעים שהרכבת יותר מהירה יש מרחק לא סביר בין תחנות לקו 50
 
למה צריך קו אוטבוס שמקביל לרוב רובו של מסלול הרק"ל מפתח תקווה ועד קרליבך ?

אם צריך להגיע מפתח תקווה לצומת חולון או לכיכר הדמעות - אפשר לקחת רק"ל לקרליבך וקו מסגר כלשהו או לקחת אוטובוס מקומי לתחנות הרכבת של פתח תקווה ואת הרכבת עד לצומת חולון - ולהחליף שם לקו מקומי שיעשה את ששת התחנות היחידות בקו שאינן מקבילות לרק"ל.

אם מדובר בקו קיים - צריך לסגור אותו לפני שהרק"ל תחגוג חצי שנה ב 18/2/24. אם בקו חדש - תסמין ברור למערכת בזבזנית של קווים מיותרים.

עריכה:

הגיוני שיהיו מספר קווי אוטובוס המקבילים למקטעים במסלול הרק"ל, אך לא הגיוני שיהיה קו שיעשה את רובו.
3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.
 

EHP12

Well-known member
3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.
וזאת ההוכחה למה הבת ימים לא עושים שימוש ברכבת הקלה.

אם את גרה ברמת הנשיא ועושה שימוש ב-240 לפני השעות של הפקקים הרקל לא עוזרת לך. את הקו האדום צריך להשוות לקווים שעושים מסלולים מקבילים כמו 1/40/42/83.
 

Ccyclist

Well-known member
3 פעמים השתמשתי ברכבת ה"קלה". 17 דקות ארכה לי נסיעה של 2.5 ק"מ בתוך בת ים ו 24 דקות הזדחלתי בין בת ים ליפו . זאת לעומת 20 דקות הבוקר מבת ים לעזריאלי בקו 240 ה"מיותר" לשיטתך.גם תדירות הרק"ל בבת ים אינה מעוררת התפעלות. ראיתי כבר מעל 10 דקות בבוקר יום חול. לכן צריך בהחלט את כל קווי האוטובוס המקבילים, ואפילו להגביר תדירות, בשל הצמצומים ברכבת ישראל.

אם רכבת ישראל היתה מסוגלת להפעיל קווים פרבריים במקום השטות המוחלטת של הרכבת שמדלגת כל תחנות בת ים וחולון בימי שגרה - הייתי אומר שקו 240 לא צריך להכנס לאיילון אלא להזין את תחנת יוספטל (שהוא מדלג עליה) ו-וולפסון. אני מקווה שבעידן המסילה הרביעית קו רשל"צ- רעננה יהיה בתדירות של לפחות פעם ב 10 דקות והמקטע של 240 בבת ים ישאר כקו מזין מקומי.

כרגע אני מבין מדוע צריך אלטרנטיבה לשירות הדב של ר"י שהוחמר לרמה של רכבת לשעה.

כשיבוא היום - "She's in the attic!"

הציר של קו 240 בבת ים מקביל לציר הרק"ל, אך נמצא חצי קילומטר עד קילומטר ממנה. תמיד יש הצדקה לשירות בצירים מקבילים שאינם במרחק הליכה נוח.

לגבי הרק"ל- אם אני מבין נכון, העיריות לא נתנו לה עדיפות ברמזורים בתקופת ההרצה ובחודשים הראשונים להפעלה. בירושלים הרק"ל הצליחה להשיל כחצי שעה מזמן הנסיעה בשנים הראשונות, כשהרמזורים עברו לתיאום מולה. דיווחת בפורום על המהירויות הנמוכות להחריד של הרק"ל במקטע הקרקעי מדרום ליפו, אפשר רק לקוות שאלו מהירויות הרצה / התחלה בלבד. אישית נסעתי מסלמה ללשום או ת"א מרכז ומקטע סלמה - אליפלט היה המקטע הקרקעי היחיד שנסעתי. אינני חושב שהמהירות היתה מהירות בליכה כמו שתיארת לגבי אוגוסט- ספטמבר.
 
אם רכבת ישראל היתה מסוגלת להפעיל קווים פרבריים במקום השטות המוחלטת של הרכבת שמדלגת כל תחנות בת ים וחולון בימי שגרה - הייתי אומר שקו 240 לא צריך להכנס לאיילון אלא להזין את תחנת יוספטל (שהוא מדלג עליה) ו-וולפסון. אני מקווה שבעידן המסילה הרביעית קו רשל"צ- רעננה יהיה בתדירות של לפחות פעם ב 10 דקות והמקטע של 240 בבת ים ישאר כקו מזין מקומי.

כרגע אני מבין מדוע צריך אלטרנטיבה לשירות הדב של ר"י שהוחמר לרמה של רכבת לשעה.

כשיבוא היום - "She's in the attic!"

הציר של קו 240 בבת ים מקביל לציר הרק"ל, אך נמצא חצי קילומטר עד קילומטר ממנה. תמיד יש הצדקה לשירות בצירים מקבילים שאינם במרחק הליכה נוח.

לגבי הרק"ל- אם אני מבין נכון, העיריות לא נתנו לה עדיפות ברמזורים בתקופת ההרצה ובחודשים הראשונים להפעלה. בירושלים הרק"ל הצליחה להשיל כחצי שעה מזמן הנסיעה בשנים הראשונות, כשהרמזורים עברו לתיאום מולה. דיווחת בפורום על המהירויות הנמוכות להחריד של הרק"ל במקטע הקרקעי מדרום ליפו, אפשר רק לקוות שאלו מהירויות הרצה / התחלה בלבד. אישית נסעתי מסלמה ללשום או ת"א מרכז ומקטע סלמה - אליפלט היה המקטע הקרקעי היחיד שנסעתי. אינני חושב שהמהירות היתה מהירות בליכה כמו שתיארת לגבי אוגוסט- ספטמבר.
הנסיעה הצבית מבת ים ליפו היתה בדצמבר . אספתי את המכונית מהמוסך.
 

Ccyclist

Well-known member
הנסיעה הצבית מבת ים ליפו היתה בדצמבר . אספתי את המכונית מהמוסך.

זה נורא. אני מודע שבתקופת ההרצה העיריות לא רצו לתת למטרד הסגור עדיפות ברמזורים על חשבון הרכבים הפרטיים, אבל עכשיו שמדובר בקו פעיל צריך להתחיל לתעדף אותו.
 
למעלה