חוברת קומיקס חדשה בפסטיבל!

dorimani

New member
חוברת קומיקס חדשה בפסטיבל!

שלום! אמיר דורי ונדב יהל (היוצרים של "הכוס", "סופר-אדם", והאתר "דורימני") גאים להציג בפסטיבל הקומיקס הקרוב שיתקיים בסינמטק ת"א (18, 19, 20 לחודש) את החוברת הראשונה של אוסף הקומיקסים "חמש דקות מקלקיליה"! החוברת בעלת 36 עמודים, וכוללת מבחר קומיקסים מקוריים ושופכים מצחוק- החל מקומיקסים מחתרתיים וכלה בקומיקסים בעלי הומור נונסנס משובח. -הכל חומר חדש ואיכותי! חומרים שלא נראו לפני כן בשום מקום אחר! חוברת ראשונה אשר עתידה לפרוץ בגל חוברות מסדרת "חמש דקות מקלקיליה"! (כבר עכשיו היא עשויה לאזול מהר מאוד מן המדפים ולפיכך להיפך לפריט אספנות!) -ניתן לשלוח לנו אי-מייל ואנו נשמור לכם עותקים בפסטיבל: [email protected] (מספר העותקים מוגבל- ולא תצא מהדורה שנייה של הקומיקסים שקובצו בחוברת הראשונה, לכן כדאי לשריין מקומות בשמירת עותקים של החוברת הראשונה) -מצפים לראותכם בפסטיבל! http://dorimani.up.co.il
 

ailag

New member
אוי, איזה כיף ../images/Emo4.gif

עוד קומיקס נונסנס מחתרתי. בטח כרגיל גם סגנון הציור לא יהיה משהו (כי הדגש הוא על התוכן, שאין בקומיקס נונסנס) והוא ינסה לפרוץ את גבולות הוולגאריות. נמאס לי מקומיקס מחתרתי ישראלי. הוא גם מעכב את תעשיית הקומיקס בישראל (כל מי שלא אוהב שעל חוברת הקומיקס שלו כתוב "הכוס" בגדול, ואוהב קומיקס מושקע יותר, לא ידע שיש עוד קומיקס ולכן לא יקנה קומיקס). sorry, דעה שלי.
 

Emblem Wearer

New member
דעתי...

מאחר וממילא קהל היעד של הקומיקס הפרובוקטיבי/מחתרתי והקומיקס המקצועי/מיינסטרימי הוא קהל שונה בהרכבו לדעתי יש מקום לכולם.... אני שמח לראות שבפסטיבל הקרוב יהיה היצע רחב כל כך של תוצרת מקומית. אני חושב שמעולם לא היה היצע קומיקסי כחול לבן מגוון כל כך. השנה יציעו את מרכולתם: היוצרים הותיקים והפופולארים - ממישל קישקה דרך דודו גבע ועד אורי פינק. המקצוענים המצליחנים - האחים חנוכה. אבות האלטרנטיבה - "אקטוס". אבות הפרובוקציה ("דימונה" ושאר יוצאי "סטיות). דור הפנזינים החדש (A4, דורימני דידידובי ועוד כל מני אנשים ששמם מתחיל באות ד'). קומיקס פנטזיה מקצועי לילדים - "ארינאה" של סטודיו קומיקום, שמציע שינוי מבורך. וכמובן הקומיקס שלנו 'ETHER' (קבוצת "אמבלם) - שהייתי מגדיר אותו בתור "האלטרנטיבה לאלטרנטיבי".
 

ailag

New member
אני לא לגמרי מסכימה בקשר לקהל

נכון, יש את אלה שהולכים ומחפשים אלטרנטיבי (למרות שאני לא מכירה הרבה כאלה). הם באמת שוק נפרד מזה של שאר הקומיקס. אבל מה עם אלו שלא מכירים קומיקס כלל? לקחתי ידיד ואת אחותו לאירוע שהיה של A4. הם לא מכירים קומיקס (אח"כ אחותו שאלה אותי למה לא היה כלום בסגנון גרפילד - היא הכירה רק את הdaily funnies). הם באו לאירוע, ראו שהיה צפוף, ראו חוברות שרובן באיכות ציור ירודה, ראו חוברת שכתוב עליה בגדול "הכוס", הבינו שקומיקס זה לא בשבילם. אח"כ השאלתי לאותו ידיד כמה חוברות, אני לא יודעת אם זה שינה את דעתו. בכל מקרה, יש קהל עצום שירתע מקומיקס בגלל ההצפה האלטרנטיבית, וזה (כמעט) בדיוק אותו קהל לו אנחנו רוצים להציג קומיקס בכלל, כדי לפתח את הקומיקס בארץ.
 

yonabarak

New member
הי - דימונה וסטיות לא באותה קטגוריה

אמנם אמיתי מופיע בשני המפעלים, אבל האופי של דימונה די שונה. אפשר אפילו לאמר שהאופי של דימונה יותר דומה לאופי של אקטוס, למרות שאני לא בטוח שהדימונות יאהבו את ההשוואה.
 

dorimani

New member
aliag, חבל שככה אתה חושב...

aliag, אתה רוצה להגיד לי שאתה מעדיף שהקומיקסים הכחולים לבנים שיהיו בארצנו יהיו קומיקסים כדוגמת "זבנג", שהוא הקומיקס היחידי בארץ שניתן לומר שהוא מצליח, והוא לא בקטגוריית הקומיקס "המחתרתי"? תראה, לצערי לא לכל נער ונערה בארץ הזו יש מפעל דפוס פרטי בבית, ולי במקרה גם אין כסף ללכת ולהוציא את הקומיקס שלי במפעל דפוס, לכן אני עושה אותו בהוצאה עצמית, הרבה הרבה הדפסות, והוא נחשב למחתרתי לא רק מבחינת התוכן שלו אלא מבחינת אופו ההוצאה שלו. אני דווקא חושב שהרבה יותר עדיף שאנשים כמוך וכמוני ייקחו יוזמה לידיים ויעשו קומיקס מקורי משלהם, בהוצאה "מחתרתית" אם תרצה לקרוא לזה כך, מאשר שהקומיקס הישראלי יהיה קומיקס מיינסטרים שטוף בסלנג "אחוקי" ו-"סאחבק" לילדים ביסודי... (כי זה כמעט ולא אפשרי שמישהו שעושה קומיקס בהוצאה לא מחתרתית יכתוב בקומיקס שלו מילים כמו "כוס" או "זין" וכו') -תקן אותי אם אני טועה.
 

ailag

New member
אני לעולם לא "חושב". אבל חושבת הרבה

אתה מחלק את כל הקומיקסים בעולם לשתי קטגוריות: א. אלטרנטיבי עם תוכן מחתרתי ובד"כ לא עמוק מדי, עם סגנון ציור ירוד ב. זבנג / קומיקס לילדים ביסודי יש עוד סוגים של קומיקס שאפשר ליצור, ויש כרגע הצפה של קומיקס אלטרנטיבי - דבר שעושה PR די רע לקומיקס (קומיקס אלטרנטיבי הוא לא מיינסטרים, וככזה - רוב האנשים לא אוהבים אותו. אין אלטרנטיבי פופולרי - זה אוקסימורון) זה לא משנה לי איך אתה מדפיס את הקומיקס, ואני לא דיברתי על זה. אני דיברתי על איכות ציור ותוכן. אתה לא יכול להגיד שבגלל שלא כל בנאדם יכול לכתוב משהו איכותי ואתה רוצה להוציא משהו, אז תוציא קומיקס חסר איכות, נכון? (זו לא ביקורת על הקומיקס שלך, זה דיון תאורטי, אז אל תעלב). "(כי זה כמעט ולא אפשרי שמישהו שעושה קומיקס בהוצאה לא מחתרתית יכתוב בקומיקס שלו מילים כמו "כוס" או "זין" וכו')" למה לעזאזל אנחנו צריכים לרפד את הקומיקס במילים כוס וזין? אנחנו ילדים בני 12, שהרגע גילו שיש להם משהו שם למטה? אני בת 22, ואני לא מעוניינת לקרוא קומיקס לילדים ביסודי או קומיקס וולגרי ושטחי. יש סוגים אחרים, חבל שאתה לא מודע לכל הגיוון שבקומיקס אלא מגביל את עצמך לשתי "נישות" ספציפיות.
 

yonabarak

New member
PR רע לקומיקס

טוב, הדיון הזה כבר התנהל כאן, אבל בכל זאת. א. PR רע לקומיקס זה מושג יחסי. יש אנשים שזבנג זה בשבילם קומיקס, וזבנג הוא קומיקס מיינסטרים מצליח, ובגללו הם חושבים שכל הקומיקס מסריח. יש מי שיקח את ארינאה ליד, יתאכזב ויקבל דיעה שלילית על קומיקס. ב. אלטרנטיבי פופולרי זה לא אוקסימורון. למשל רפואה אלטרנטיבית היא מאוד פופולרית. נירוונה הייתה להקה אלטרנטיבית עם מוזיקה רועשת. קשה לטעון שהם סבלו מחוסר בפופולריות. ג. מילים גסות ותיאורי הפרשות הם לא בהכרח ערובה לאיכות ירודה. אם לקחת דוגמא קלאסית, לא מזמן התפרסם תרגום חדש של גרגנטואה ופנטגרואל של רבלה, שנחשב לספר מופת של התרבות האירופאית. ד. זה שהציור לא גמור יפה ומלוקק או לא מודפס באיכות של ספר אומנות גרמני, לא אומר שהוא לא איכותי. באומנות חשוב לא רק הגימור. להיפך, אמנים בד"כ עובדים מאוד קשה כדי לשחזר בציור הסופי את התנופה, הדיוק והחופש שהשיגו בסקיצות הכי מקושקשות. צריך אומץ לא קטן כדי לוותר על הגימור המלוקק ולהביא את הרישום הראשוני המלוכלך. במילים אחרות, זה שהקומיקס של דורימני לא "יפה" לא אומר שהציור שלו לא טוב.
 

ailag

New member
תגובות

א. לכן אני בעד גיוון בהיצע הקומיקס. יש הצפה של אלטרנטיבי, אז אנשים יקחו אלטרנטיבי ליד, יתאכזבו ויוותרו על קומיקס, כי לא יהיה ליד הדוכן של האלטרנטיבי גם דוכן של קומיקס ישראלי מיינסטרימי. (אוקיי, בקא"קון יהיה (ארינאה ושות'), אבל אני הסברתי למה הצפה של אלטרנטיבי דוקא היא דבר רע, לצורך זה תיארתי מצב שאין בו מיינסטרים כמו שאנחנו מכירים). חוץ מזה, אני חושבת שכמות אלו שיתאכזבו מקומיקס אלטרנטיבי גבוהה מכמות אלו שיתאכזבו מהאחרים. ארינאה יכול לעניין או להיות "סתם בסדר". אבל אלטרנטיבי, בהרבה מקרים, יהיה מכעיס, מכוער, וולגארי .. ב. רפואה אלטרנטיבית היא לא אותה אלטרנטיבה (אלטרנטיבה לרפואה הקלאסית והמבוססת, לעומת מוזיקה אלטרנטיבית שהיא אלטרנטיבה למה שעכשיו פופולרי, בלי קשר לסיבה שבגללה הוא פופולרי) עקרונית, ההגדרה של "אלטרנטיבי" היא משהו שאינו פופולרי-'גלגל"צי'. יש להקות פופולריות שמוגדרות כאלטרנטיביות, לדעתי הסיווג לא נכון. בכל מקרה , בקומיקס - בו אנו עוסקים כאן - "אלטרנטיבי" הוא הקומיקס הלא מיינסטרימי, כאשר מיינסטרים הוא הקומיקס המקובל מבחינת סגנון ציור ועלילה. ג. OK, אפשר לכתוב קומיקס טוב על הפרשות. אבל לדעתי - רוב הקומיקסים על הפרשות וכו' הם אדיוטיים לגמרי. שוטטתי באתר של דורימני לפני כמה זמן, ויש שם קומיקס על משהו שנראה כמו גשר ששואל את כולם איפה הפות שלו. זה לא מצחיק, זה דבילי וילדותי נורא. אני לא רואה מישהו מעל גיל 16-18 שיקרא את זה ויגיד "וואללה, אני רוצה לקרוא קומיקס עכשיו". (לא מכירה את מה שכתבת, אז אני אקח את המילה שלך בקשר לזה). ד. אמרתי את זה גם בהודעה הקודמת שלי - לא הבנת נכון. לא התייחסתי לאיכות ההדפסה אלא לאיכות הציור עצמו (והעלילה, כמובן). צריך להשקיע בציור, ולנסות שהוא יראה יפה. רובו המוחלט של הקומיקס האלטרנטיבי הישראלי שראיתי פשוט לא מושקע מבחינת הציור. כולל רוב מה שהיה באתר של דורימני. ואם מישהו לא יודע לצייר יפה מספיק כדי שיראה מקצועי, שישיג צייר טוב או שיכתוב סיפורים. אף אחד לא הכריח אותו לכתוב קומיקס.
 

yonabarak

New member
הצפה

שוב, הכל יחסי. הקומיקס העצמאי הוא אולי רעשני, ואולי יש הרבה ממנו, ואולי הרבה ממנו לא לטעמך או לא "איכותי" אבל: אין מה לבוא בטענות ליוצרים. אפשר לשאול למה זה המצב, אבל זה בטוח ששגשוג יצירתי הוא יותר טוב מחוסר יצירה כללי, שזה היה המצב לפני כן. ככה זה, בד"כ, בכל תחום, רוב היצירה היא לא משהו, ויש מעט פנינים והרבה בינוניות ואף למטה מזה. ברוב המקומות בעולם יש הרבה יותר זבל מיינסטרימי מאשר זבל אלטרנטיבי. אז אצלנו זה ההפך. לא נורא. לפחות אצלנו זה חומר של אנשים פרטיים שעושים את זה בשביל הכיף ולא בשביל הכסף. נראה לי כמו מצב משופר בהרבה מאשר בארה"ב, שם רוב הזבל מיוצר בשיטת הסרט הנע ע"י תאגידים גדולים. אני מעדיף עשרים דורימנים מצחיקים ודפוקים במוח שמציירים "רע" על חמש מאות ספיידרמנים דלוחים ומשעממים, כולם העתקים של העתקים של העתקים של משהו שסטן לי כתב בשנות השישים, גם אם הם צבועים בצביעת מחשב נוצצת. ומה שאני הכי מתנגד לו הוא הדיעה שהבעת בסוף ההודעה שלך, שחומר לא "מקצועי" אין לו זכות פרסום. זאת דיעה שהורגת יצירה מקורית, כל יצירה. כל יוצר מתחיל איפהשהוא, וזה בד"כ בהתחלה, ולא בשיא. יוצרים הם אנשים שלעולם לא יהיו מרוצים מהיצירה של עצמם, ולעולם יחשבו שמה שהם עשו טעון שיפור. לפי הגישה שלך, לא היה מתפרסם כלום אף פעם. אפשר להגיד למשל, שזבנג הוא קומיקס לא איכותי, ולכן אין לו זכות פרסום. אלא שללא זבנג לא הייתה פה היום שום תרבות קומיקס, לא גבוהה ולא נמוכה. כבר דיברנו על זה שכדי שתהיה תרבות קומיקס מפותחת היא צריכה להתחיל איפהשהוא. והאיפהשהו הזה הוא מלמטה.
 

ailag

New member
-=-=-

אני דיברתי על מצב של עודף של קומיקס אלטרנטיבי, ועל הזוית של הצרכן ולא של הכותב. נכון, מותר לכתוב הכל, אבל כאשר כל מי שרוצה לעשות קומיקס קקהפיפי גם עושה אותו, ואנשים לא באמת משקיעים בקומיקס, הצרכנים מקבלים תמונה שבה קומיקס = קקהפיפי. אתה לא מסכים שזו לא התדמית שקומיקס צריך לקבל? רוב קומיקס הקקיפיפי הוא באיכות ירודה. זה בגלל שהמחברים בד"כ חושבים שזה כ"כ מגניב לכתוב זין, ששאר הקומיקס לא משנה, והם מחפפים. (תראה לי רמה באותו סיפור שהזכרתי קודם .. זה אפילו לא נונסנס מצחיק, זה נונסנס של "אמרתי מילה גסה, כמה כיף לי") אם כל קומיקס "לא מקצועי" ימכור, זה יקביל למצב בו כל ילד שכתב סיפור בגן יציב אותו בסטימצקי. אנשים פשוט יתייחסו לספרים בזלזול. כדי שתהיה תרבות קומיקס אנחנו צריכים להתחיל מאיפה שהוא, אבל לא להיות במצב של הקומיקס האלטרנטיבי בארץ, שנראה בטוח שעשה את היצירה המושלמת כשכתב "כוס" על החוברת. אלא צריך לנסות ולהשתפר, ולהבין שהקומיקס שעשינו יכול היה להיות טוב יותר. וטוב, לרוב, זה לא וולגרי. או שימוש בוולגריות רק כדרך להראות נקודה, ולא כ"גימיק".
 

yonabarak

New member
זוית הראייה וסוגי יוצרים וצרכנים

זוית הראייה של היוצר: יש כל מיני יוצרים. יש את היוצר הלא מתפשר: מצטער, לא מעניין אותו תדמית הקומיקס בארץ, או בכל מקום אחר. הוא עושה את מה שהוא אוהב לעשות, ומשתדל שזה יגיע לכמה שיותר אנשים, ומצדו שכולם יקפצו. יש יוצרים שמוכנים ללכת כברת דרך כלפי הצרכן: לוותר על הקצה האמנותי לטובת עלילה קלילה או קליטה יותר, גימור נקי ומלוקק יותר, וכו. או שמראש הם יוצרים אומנות קליטה ונעימה, והם לא מרגישים שזה וויתור בשבילם. ויש מגוון של מצבי ביניים. זוית הראייה של הצרכן: גם פה יש שני סוגים. יש את הצרכן שמצפה שיאכילו אותו בכפית, בחומר שדומה למה שהוא כבר מכיר, או שיהיה יפה, או חמוד (גארפילד), או מצחיק, או לא פוגע, לא מלוכלך, לא קיצוני. הוא לא מוכן להשקיע מאמץ בלחפש חומר חדש או קשה לעיכול. מאידך יש את הצרכן שכבר מכיר את הדברים המוכרים, ועכשיו הוא מחפש גירוים חדשים, אם זה בסיפור ואם זה באומנות. הוא מוכן להתמודד עם חומר קשה יותר לעיכול, לא מוכר. הוא מוכן לנסות לראות מעבר לתדמיות מקובלות וסטריאוטיפים. הוא יודע שרוב התרבות היא זבל, אבל הוא גם יודע שיש מחטים בערימת השחט, והוא מוכן לקפוץ לתוכה ולחפש אותם, גם אם הוא יאכל קצת קש בדרך. הוא יודע שאם הוא מגיע לאירוע של קבוצת קומיקס שחרתה על דיגלה חוסר צנזורה ובמה פתוחה לכל יוצר ללא עריכה, במועדון בדרום העיר,סביר שיהיו שם הרבה קומיקסים שלא יענינו אותו, אבל הוא מוכן להשקיע את המאמץ של לנבור בערימות ולחפש את אלה שכן יחדשו לו, או יפתיעו אותו, או יענינו אותו. הוא יודע שלא על מאה אחוז מהם כתוב כוס בגדול. אולי רק על 98. מטבע הדברים רוב הצרכנים שייכים לסוג הראשון, העצלן.
 

ailag

New member
-=-=-

צודק, ואני התייחסתי לזוית של היוצרים. אני לא חושבת שעל מנת שיוצר יוכל לכתוב משהו איכותי הוא צריך לוותר על חלק מהיצירה ("עלילה קלילה או קליטה יותר, גימור נקי ומלוקק יותר"..) . אם הוא כתב סיפור טוב - העלילה היא כבר קליטה ברמה מינימלית סבירה. הציור הוא כבר איכותי ונעים. העימוד כקומיקס הוא כבר טוב מספיק. משהו כמו שסופר חייב להתאמץ ולכתוב בלי שגיאות כתיב, אפילו אם הוא כותב עם. הוא יבקש שיעשו לו הגהה - כי ספר עם שגיאות כתיב הוא פשוט לא איכותי. כך גם קומיקס של מישהו שלא יודע לצייר, לכתוב או לעמד (אפילו רק אחד מהשלושה). לכן, לפני שקראנו לזה "לוותר למען שהקומיקס שלי יהיה פופולרי" , הדברים שהזכרתי חייבים להיות קיימים, ובאיכות טובה. (אחרת נאלץ לקרוא לכל קומיקס גרוע "זה קומיקס טוב, פשוט המחבר לא יודע לכתוב או לצייר. זו לא אשמתו ולא צריך להפלות נגדו בגלל זה". בטח שכן.)
 
נכון, אבל!

קומיקס מיינסטרים או מחרתי הן רק קטגוריות. גם שם וגם שם יש דברים טובים ודברים מחורבנים. די מעצבן אותי שאנשים מציירים כוס וזיין, עושים עותקים במכונת צילום ובטוחים שהם הרגע יצרו את הקומיקס האולטימטיבי. זה לא כל כך פשוט. במקום לשלול או לשבח זא'נרים שלמים, למה פשוט לא לשפוט כל סדרה (או יותר נכון כל חוברת) בנפרד?
 

yonabarak

New member
זהו שנראה שכן

אצל חובבי המיינסטרים, ובדיון הזה אילה ומיכאל, עולה וחוזרת הסלידה לא רק מהתוכן אלא גם מהעטיפה. איילה: לך הפריע שבאירוע של A4 היה צפוף, ולמיכאל מפריע שהקומיקס מודפס בזירוקס. אז נכון, הקומיקס העצמאי דורש לפעמים טיפה יותר מהקוראים שלו.
 

ailag

New member
אני גליה

ממש לא הבנת את הנקודה. ממש לא . אל תטפל לפרטים שלא היו חשובים מלכתחילה - לא אהבתי את האירוע של A4 כי הוא סתם היה רועש וצפוף. אם הוא היה רועש וצפוף והיו בו קומיקסים ברמה של ניל גיימן, זה היה מגניב. אבל היו בו קומיקסים שכתוב עליהם "כוס" וכולם עשו רעש סביבם כי הם חשבו שזה מה זה מגניב. וכאן בא הרעש לסיפור, בתור מאפיין ברקע.
 

dorimani

New member
אני כבר בכלל לא מבין לאן זה גולש!

גליה, מה שמפריע לך זה שיש מילים גסות בקומיקס, וזה לדעתך מה שהופך אותו לקומיקס מעפן??? (כלומר, את אומרת שזה שדוחפים לקומיקס מילים גסות או ציורים כמו זין וכוס, זה לדעתך רק בכדי להראות שהקומיקס הזה הוא "מחתרתי" והנה תראו אותי אני מאגניב, נכון?) כי זה מה שנראה מההודעה שלך, ואם לרגע נסתכל על הקו הזה- יש לי שאלה בשבילך: קראת את הקומיקס שנעשה ע"י אורי פינק ושותפו קורן שדמי- "פרופיל 107"? אם התשובה שלך היא "לא", אז קודם כל אני ממליץ לך לקרוא אותו כי זה אחלה קומיקס. שנית- בקומיקס הזה שולב הרבה סלנג ומילים גסות, וכשקראתי עליו ביקורת בעיתון ממש כשהוא יצא לפני כמה שנים הכתב (שמזכיר לי אותך ד"א) רשם שם על הקומיקס ש"הוא קומיקס מטופש ובאנלי בגלל הגסויות החוזרות ונישנות בו" (כמעט ציטוט מדוייק, כזכור לי). ובכל אופן- קניתי את הקומיקס הזה לפני כמה שנים טובות ואני רוצה לומר לך שזה אחד הקומיקסים הישראליים הכי מוצלחים שקראתי מעולם. ונחשי מה: כל "הגסויות" האלו בקומיקס הזה רק תרמו לגיוון הטקסטים שבו, ואין ספק שהם תרמו להצלחה שלו לדעתי. אז מה כבר קרה? זה שיש בקומיקס מילים כמו "כוס" ו"זין" הפכו אותו לפחות טוב? העלילה זה מה שמשנה! ויש שם אחלה עלילה! ולא נשכח כמובן לשבח את הציורים האיכותיים! ועוד משהו- אני ממש, אבל ממש, לא הבנתי איך מתוך ההודעה הראשונית שלי יצאת למסקנה שבקומיקס החדש שלי "חמש דקות מקלקיליה" שיבצתי כוסים וזיינים לרוב על מנת שיראה "מחתרתי". אני לא אמרתי כזה דבר מעולם, וזה גם בכלל לא מה שהולך בחוברת הזו! יש בה סיפורים עם עלילה, וגם כל מיני סטריפים משעשעים של עמוד או שניים + פוסטר אפילו!!! (יש פוסטר!!! פוסטר, את קולטת??? פוסטר!!!) והחוברת הזו בכלל לא עוסקת בגסויות אלא היא מעיין פארודיה ועקיצות וכל מיני בדיחות שנונות על כל מיני מצבים ואנשים וכו'! אז מאיפה הבאת את העניין הזה עם הגסויות, אלוהים יודע... -פעם הבאה אני מציע שתשפטי את תוכן החוברת לפי תוכן החוברת. ולא לפי ההגדרה שלה כ"מחתרתית" או "אלטרטיבית" או כל דבר אחר...
 
זו לא הנקודה.

אני לא חושב שזה מה שגליה ניסתה לומר. אין בעיה עם מילים גסות שכלולות בחוברת, אבל הניסיון להפוך את המילים הגסות לסיבה העיקרית לקנות את החוברת ולקרוא לחוברת בשם כמו "כוס" מראה על כוונות ילדותיות שרק דוחות קהל רציני. מילים גסות אפשר למצוא גם בסרטי קולנוע, אבל הן בדרך כלל בקונטקסט. הסרט היחידי שאני זוכר שעשה צחוק מהמילים הגסות הוא הסרט של סאות' פארק, אבל הם עשו את זה במודעות ובצורה מתוחכמת. יכול להיות שאני טועה... לא קראתי את "כוס". מישהו יכול לספר לי את תמצית העלילה? יכול להיות שזו היתה בעצם ביקורת חותכת על המיקום הסוציו-חברתי של איבר המין הנשי בחברה המודרנית כמשל על מיקומה של האישה עצמה אחרי אלפי שנות אבולוציה ופמיניזם. או שזה היה אוסף סטריפים על אנרכיזם, אונס ורצח עם המון קללות?
 
למעלה